Перегляд за Автор "Літвінчук, А. М."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ І ДОДАТКОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2023-05-24) Казачінер, О. С.; Літвінчук, А. М.У публікації досліджено використання альтернативних і додаткових комунікаційних засобів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, що є важливим інструментом розвитку мовлення та навичок спілкування, які допомагають їм висловлювати свої думки, ідеї та потреби, покращують їх комунікативні навички та сприяють їх соціальній інтеграції. Альтернативна і додаткова комунікація (англ. – alternative and augmentative communication), за визначенням Міжнародної спільноти з альтернативної та додаткової комунікації – це набір інструментів і стратегій, які використовує людина, щоб виконувати щоденні завдання спілкування. Комунікація має різні форми, такі як мовлення, погляд, текст, вираз обличчя, дотик, рухи тіла та жести, жестова мова, символи, малюнки, використання пристроїв для генерації мовлення тощо. Зазначено, що успіх використання альтернативних і додаткових комунікаційних засобів залежить від індивідуального підходу, активної підтримки вчителів, батьків та спеціалістів. The publication explores the use of alternative and additional means of communication in working with children with special educational needs, which is an important tool for the development of speech and communication skills that help them express their thoughts, ideas and needs, improve their communication skills and contribute to their social integration. Alternative and augmentative communication, as defined by the International Community of Alternative and Augmentative Communication, is a set of tools and strategies that a person uses to perform daily communication tasks. Communication takes many forms such as speech, gaze, text, facial expression, touch, body movements and gestures, sign language, symbols, pictures, use of speech generating devices, etc. It is noted that the success of using alternative and of additional means of communication depends on an individual approach, active support of teachers, parents and specialists.
- ДокументГРА ЯК МЕТОД ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК СОЦІАЛЬНО-ПОБУТОВОГО ОРІЄНТУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-09) Літвінчук, А. М.У статті проаналізовано важливість гри як інструменту виховання та навчання, зокрема у формуванні ключових соціальних компетенцій, необхідних для ефективної адаптації у суспільстві. Ігри, такі як дидактичні та сюжетно-рольові, займають важливе місце у процесі формування соціально-побутових знань, умінь та навичок у дітей з особливими освітніми потребами. Зазначено, що гра виступає потужним інструментом для формування соціально-побутового орієнтування у дітей. Вона сприяє розвитку взаєморозуміння, емпатії та співпраці, що є ключовими компонентами успішної взаємодії у суспільстві. Гра є не лише засобом навчання, але й ефективним інструментом соціалізації, що сприяє позитивним змінам у психіці та розвитку особистості дитини. The article analyzes the importance of the game as a tool of education and training, in particular, in the formation of key social competencies necessary for effective adaptation in society. Games, such as didactic and story role-playing games, play an important role in the formation of social and everyday knowledge, skills and abilities in children with special educational needs. It is noted that the game is a powerful tool for the formation of social and everyday orientation in children. It promotes the development of mutual understanding, empathy and cooperation, which are key components of successful interaction in society. The game is not only a means of learning, but also an effective tool of socialization, which contributes to positive changes in the child's psyche and personality development.
- ДокументЕРГОТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ПОБУДОВИХ НАВИЧОК У ДІТЕЙ З ПОМІРНИМ ТА ТЯЖКИМ СТУПЕНЕМ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ПОРУШЕНЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Літвінчук, А. М.У публікації досліджено ерготерапію, як засіб формування соціально-побудових навичок у дітей з інтелектуальними порушеннями. Ерготерапія добре зарекомендувала себе для реабілітації дітей із ДЦП, синдромом Дауна, аутизмом, затримкою психомоторного розвитку, порушеннями інтелекту і іншими захворюваннями. Ерготерапія – це особлива міждисциплінарна спеціальність, метою якої є допомога людям з різними фізичними або психічними порушеннями в досягненні максимальної незалежності від оточуючих в своєму повсякденному житті. У результаті занять з ерготерапії дитина повинна досягти максимальної самостійності у своїй діяльності – підвищити навички самообслуговування, стати більш соціально активною, отримати можливість реалізовувати свій потенціал. The publication examines occupational therapy as a means of developing social and life skills in children with intellectual disabilities. Occupational therapy has proven itself to be a good tool for the rehabilitation of children with cerebral palsy, Down syndrome, autism, delayed psychomotor development, intellectual disabilities and other diseases. Occupational therapy is a special interdisciplinary speciality that aims to help people with various physical or mental disabilities achieve maximum independence from others in their daily lives. As a result of occupational therapy, a child should achieve maximum independence in his or her activities - improve self-care skills, become more socially active, and be able to realise their potential.
- ДокументПСИХОТЕРАПЕВТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСОБИ КОРЕКЦІЇ ПСИХОЕМОЦІЙНОГО СТАНУ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09-23) Літвінчук, А. М.; Галій, А. І.У публікації розглядається аналіз психотерапевтичних технологій, їх вплив на психоемоційну сферу діяльності дітей з порушенням інтелектуального розвитку. Найбільш ефективними засобами корекції психоемоційного стану дітей з інтелектуальною недостатністю є арт-терапія, казкотерапія, ігротерапія, аромотерапія. The publication examines the analysis of psychotherapeutic technologies, their impact on the psycho-emotional sphere of activity of children with impaired intellectual development. The most effective means of correcting the psycho-emotional state of children with intellectual disabilities are art therapy, fairy-tale therapy, game therapy, and aromatherapy
- ДокументРОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ЛЕГКИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗАСОБАМИ КАЗКОТЕРАПІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Літвінчук, А. М.У публікації розглянуто вплив казкотерапії на розвиток емоційного інтелекту молодших школярів із легкими інтелектуальними порушеннями. Казкотерапія чудово розвиває творчі здібності дитини, допомагає сформувати самосвідомість та самопізнання. Вона відмінно підходить для розвитку особистості дитини, її соціальної поведінки, допомагає самовизначитись, формулювати адекватну самооцінку, а головне – забезпечує появу емоційно стійкої поведінки дитини. Зазначено, що казкотерапія може допомогти дітям виявити та виразити свої емоції та почуття, а також зрозуміти почуття інших людей. Казки можуть надати дітям зразки правильної поведінки в складних життєвих ситуаціях, допомогти їм навчитися розв'язувати конфлікти та розвивати міжособистісні навички. The publication examines the influence of fairy-tale therapy on the development of emotional intelligence of younger schoolchildren with mild intellectual disabilities. Fairytale therapy perfectly develops a child's creative abilities, helps to form self-awareness and self-knowledge. It is excellent for the development of the child's personality, his social behavior, helps self-determination, formulate adequate self-esteem, and most importantly - ensures the appearance of emotionally stable behavior of the child. It is noted that fairy-tale therapy can help children discover and to express one's emotions and feelings, as well as to understand the feelings of other people. Fairy tales can provide children with examples of correct behavior in difficult life situations, help them learn to resolve conflicts and develop interpersonal skills.
- ДокументФОРМИ, МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ІЗ ЛЕГКИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Літвінчук, А. М.У статті проаналізовано формування естетичної культури учнів з легкими інтелектуальними порушеннями на уроках образотворчого мистецтва. Естетичне виховання виступає ключовим елементом у системі освіти, спрямованим на глибокий розвиток особистості учня. Зазначено, що естетичне виховання молодших школярів із легкими інтелектуальними порушеннями на уроках образотворчого мистецтва потребує використання вчителем різноманітних методів, форм та прийомів. Це вербальні, візуальні та практичні методи навчання, різноманітні форми, такі як уроки-гри, екскурсії та уроки-подорожі, а також застосування індивідуального підходу, похвали та заохочення, ігрових елементів. Ці підходи сприяють розвитку творчих здібностей, емоційної чутливості та естетичного смаку у дітей, що допомагає їм успішно адаптуватися в соціальному середовищі та розвивати особистісні якості. The article analyzes the formation of aesthetic culture of students with mild intellectual disabilities in fine arts classes. Aesthetic education is a key element in the education system aimed at the deep development of the student's personality. It is noted that the aesthetic education of younger schoolchildren with mild intellectual disabilities in fine arts classes requires the teacher to use various methods, forms and techniques. These are verbal, visual and practical teaching methods, various forms such as game lessons, excursions and travel lessons, as well as the use of an individual approach, praise and encouragement, game elements. These approaches contribute to the development of creative abilities, emotional sensitivity and aesthetic taste in children, which helps them to successfully adapt in the social environment and develop personal qualities.