Перегляд за Автор "Лінь, Ваньі"
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ-ІНОЗЕМЦІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-02-23) Васильєва, О.; Лінь, ВаньіУ статті розглянуто особливості використання технологій дистанційного у процесі вокальної підготовки здобувачів-іноземців; схарактеризовано інструменти дистанційного навчання, уживані у підготовці вокалістів; розглянуто засоби вокальної підготовки в умовах дистанційного навчання. The article examines the peculiarities of using distance learning technologies in the process of vocal training for foreign students. The tools of distance learning used in vocal training are characterized and the means of vocal training in the context of distance learning are discussed.
- ДокументВокальні вправи і розвиток голосового апарату студентів факультету мистецтв на заняттях постановки голосу(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-06-07) Лінь, Ваньі; Слепцова, О. В.В доповіді проаналізовано досвід використання вокальних вправ на заняттях з постановки голосу у майбутніх викладачів мистецтв для всебічного розвитку елементів вокальної техніки. В докладе проанализирован опыт использования вокальных упражнений на занятиях по постановке голоса в будущих преподавателей искусств для всестороннего развития элементов вокальной техники. The report analyzes the experience of using vocal exercises in voice training for future art teachers for the full development of vocal techniques.
- ДокументМІЖКУЛЬТУРНА ВЗАЄМОДІЯ У СУЧАСНОМУ ПРОСТОРІ ДИТЯЧОГО ВОКАЛЬНОГО ВИКОНАВСТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-02-22) Лінь, ВаньіУ статті досліджується значення та вплив конкурсів і фестивалів на міжкультурну співпрацю та розвиток дитячого вокального виконавства у сучасному світі; розглядаються такі аспекти взаємодії молодих вокальних виконавців з різних країн, як: культурний обмін, розвиток міжособистісних зв’язків, сприяння толерантності та відкритості. The article explores the significance and impact of competitions and festivals on intercultural cooperation and the development of children's vocal performance in the modern world; such aspects of interaction among young vocal performers from different countries as cultural exchange, the development of interpersonal relationships, and the promotion of tolerance and openness are considered.
- ДокументПОТЕНЦІАЛ ВОКАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА У ФОРМУВАННІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ІНОЗЕМНИХ ЗДОБУВАЧІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20) Васильєва, О.; Лінь, ВаньіВокальне мистецтво володіє величезним потенціалом у підвищенні міжкультурного розуміння та інтеграції іноземних студентів у нові культурні середовища. Вокальна музика сприяє сприйняттю культурних цінностей, норм та традицій, мовному розвитку здобувачів-іноземців. Виконання вокальних творів впливає на формування емпатії, міжкультурного діалогу і толерантності. Vocal art possesses immense potential in enhancing intercultural understanding and integrating foreign students into new cultural environments. Vocal music contributes to the perception of cultural values, norms, and traditions, as well as to the linguistic development of foreign learners. Performing vocal compositions influences the development of empathy, intercultural dialogue, and tolerance.
- ДокументПОТЕНЦІАЛ ЗАСОБІВ АКАДЕМІЧНОГО СПІВУ У ВИХОВАННІ ЕСТЕТИЧНОГО СМАКУ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Лінь, Ваньі; Васильєва, О.У статті досліджується потенціал засобів академічного співу у вихованні естетичного смаку майбутніх учителів музичного мистецтва. Автор аналізує роль академічного вокалу як потужного інструменту формування естетичного смаку у студентів педагогічних спеціальностей у науковій думці України та Китаю. Оцінено вплив академічного співу на розвиток естетичного сприйняття та критичного мислення у процесі навчання. Розглядаються різні вокальні засоби і їх вплив на здатність майбутніх учителів інтерпретувати музичні твори, що є ключовим аспектом професійної підготовки. Автор підкреслює важливість інтеграції вокальних практик у загальну систему музичної освіти для підвищення рівня художньо-естетичного виховання та формування естетичного смаку майбутніх учителів музичного мистецтва. Схарактеризовано і класифіковано такі засоби академічного співу, як: різножанрові вокальні твори; навчально-методична література; вокальні заходи (концерти вокальної музики, вокальні шоу та вистави тощо); засоби вокальної майстерності (вокальні уміння і навички, прийоми академічного співу); засоби вокальної музичної виразності. Object. The purpose of this article is to examine the influence of means of academic singing on shaping aesthetic taste among future music teachers. Methods & methodology. Analysis of domestic and foreign scientific literature to generalize and systematize essential aspects of cultivating aesthetic taste in future music teachers; comparison method to study the peculiarities of Chinese and Ukrainian vocal traditions; systematization of information for the classification of means of academic singing. Results. The article explores the potential of means of academic singing in cultivating the aesthetic taste of future music teachers. The author analyzes the role of academic vocal methods as a powerful tool for shaping aesthetic taste among students in pedagogical fields within the scientific perspectives of Ukraine and China. The impact of academic singing on the development of aesthetic perception and critical thinking during the educational process is assessed. Various vocal techniques and their influence on the ability of future teachers to interpret musical works, which is a key aspect of professional training, are examined. The author emphasizes the importance of integrating vocal practices into the overall music education system to enhance the level of artistic and aesthetic education. The following means of academic singing have been characterized and classified: various genres of vocal works composed by composers from different historical periods and styles, including vocal pieces from ancient medieval music, the Renaissance, Baroque, Classicism, Romanticism, Neoclassicism, Postmodernism, and others; educational and methodological literature, such as collections of vocal exercises for developing vocal skills, anthologies of musical scores, repertoire collections, instructional manuals on voice training, and monographs on the history of vocal art; vocal events, including lectures on the theory and history of vocal art, vocal-literary evenings, thematic, anthology, and solo concerts, and vocal shows; vocal mastery techniques, such as skills in sound production, means of voice formation, sound extraction, breathing, and vocal support; and vocal musical expressiveness, including melody, rhythm, harmony, tonality, dynamics, and diction. Conclusions. Aesthetic taste is a complex and multifaceted phenomenon that reflects an individual’s ability to recognize and appreciate beauty in its various manifestations. It plays a significant role in cultural and social life, helping to shape both individual and collective perceptions of what is beautiful. Vocal art, as a means of perceiving and expressing musical ideas and emotions, plays a crucial role in the formation and development of aesthetic taste, thanks to the diverse techniques of academic singing.
- ДокументТворчо-виконавська підготовка майбутнього вчителя музичного мистецтва(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019-12-23) Калініна, С. В.; Лінь, Ваньі; Беземчук, Л. В.У статті здійснюється огляд наукових праць, присвячених питанням професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва; подаються концепції сучасних вітчизняних вчених і дослідників у галузі мистецької та музично-педагогічної освіти, розкриваються актуальні аспекти творчо-виконавської підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва. В статье осуществляется обзор научных работ, посвященных вопросам профессиональной подготовки будущих учителей музыкального искусства; подаются концепции современных отечественных ученых и исследователей в области художественного и музыкально-педагогического образования, раскрываются актуальные аспекты творческо-исполнительской подготовки будущего учителя музыкального искусства. The article reviews the scientific work devoted to the professional training of future teachers of music; conceptions of modern domestic scientists and researchers in the field of art and music-pedagogical education are presented, actual aspects of creative and performing training of the future teacher of music art are revealed.
- ДокументФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ-ІНОЗЕМЦІВ У ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-12) Лінь, ВаньіУ публікації проаналізовано формування міжкультурної компетентності здобувачів-іноземців у процесі вокальної підготовки. Значення міжкультурної компетентності полягає у налагоджені міжкультурного діалогу, успішність якого залежить від рівня розвитку вміння сторін комунікувати та розуміти погляди інших людей. Компетентнісний рівень вокальної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва забезпечується в процесі викладання навчальної дисципліни «Постановка голосу», яка входить до нормативної частини навчальних планів здобувачів вищої освіти бакалаврського та магістерського рівнів. The publication analyzes the formation of intercultural competence of foreign applicants in the vocal process preparation The importance of intercultural competence lies in the establishment of intercultural dialogue, the success of which depends on the level of development of the parties' ability to communicate and understand the views of other people. The competent level of vocal training of the future music teacher is ensured in the process of teaching the educational discipline "Voice Production", which is included in the normative part of the curricula of higher education applicants at the bachelor's and master's levels.