Перегляд за Автор "Лобзова, С."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКОМП’ЮТЕРНЕ ТЕСТУВАННЯ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-24) Лобзова, С.У статті розглянуто застосування комп’ютерного тестуваʜня в процесі навчання англійської мови для учнів старшої школи. Комп’ютери в освітньому процесі широко використовуються як джерело навчання і в класі, і поза ним (особливо для дистанційної освіти), як засіб застосування можливостей Інтернету на повну потужність, а також як альтернатива письмового тестування. Зазначено, що тести є потужними інструментами для навчання і відповідають різноманітним цілям на будь-якому рівні освіти. Вони допомагають перевірити й оцінити, чи навчається учень того, що очікується. Добре розроблений тест може мотивувати учнів та допомогти їм зосередитися на їхніх академічних зусиллях. Особливої актуальності набуває застосування тестοвих завдаʜь при навчанні англійської мови. The article examines the use of computer testing in the process of learning English for high school students. Computers in the educational process are widely used as a source of learning both in and out of the classroom (especially for distance education), as a means of using the Internet to its full potential, and as an alternative to written testing. It is noted that tests are powerful tools for learning and serve a variety of purposes at any level of education. They help to check and assess whether the student is learning what is expected. A well-designed test can motivate students and help them focus on their academic efforts. The use of test tasks in teaching English is becoming especially relevant.
- ДокументЛітературна вбиральня в аспекті вторинної номінації(Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника ; Видавничий дім «Гельветика», 2024) Лобзова, С.У статті розглянуто явище метафоричної та метонімічної номінації у тематичній лексичній групі «жіночий одяг» в лінгвокогнітивному та прагаматичному аспектах. Номінативні процеси мають широкий спектр використання: від надання предметам імені, що зумовлено об’єктивною потребою суспільства, до уточнення чи надання додаткового змісту для більш детального та різнобарвного зображення дійсності, що, перш за все, формує особисту картину світу людини. У світлі когнітивно- дискурсивної парадигми актуальність вивчення номінативних процесів пояснюється зростанням інтересу до ступеня впливу лінгвокогнітивних факторів на процес утворення мовних одиниць на базі метафори та метонімії, які використовуються для виокремлення та найменування об'єктів дійсності, та прагматичного ставлення до них. Номінації на позначення предметів одягу в художньому тексті мають велике значення в культурній та соціальній перспективі. Вони не лише називають предмети одягу, взуття та головні убори, але й допомагають висловити ставлення до зовнішнього вигляду героїв, ідентифікувати їхній соціальний статус та наміри у різних ситуаціях. Також вони відображають звички та образ життя героїв та можуть викликати емоції у читача. Важливим висновком роботи є те, що в основі метафоризованих номінацій у тематичній групі «жіночий одяг» лежить переважно іміджева метафора, що уподібнює предмети жіночого одягу іншим предметам на підґрунті візуальної схожості. В основі метонімізованих номінацій лежить широка низка метонімічних моделей (PERSON FOR GARMENT, SPATIAL PART FOR WHOLE, PLACE FOR GARMENT, EVENT FOR GARMENT, MANNER OF PUTTING ON FOR GARMENT, FUNCTION FOR GARMENT). В обраному для аналізу художньому тексті метафоризовані та метонімізовані номінації предметів жіночого одягу сприяють дескрипції оточення героїв, інтерсуб’єктивних відносин героїв, емоційних станів героїв тощо. This article looks into the phenomenon of metaphorical and metonymic nomination in the thematic lexical group "women's clothing" in linguocognitive and pragmatic aspects. Nominative processes have a wide range of use: from giving objects names, which is determined by the objective need of society, to specifying or providing additional content for a more detailed and colorful image of reality, which, first of all, forms individual picture of the world. In the light of the cognitive-discursive paradigm, the relevance of the study of nominative processes is explained by the growing interest in the degree of influence of linguo-cognitive factors on the process of formation of language units based on metaphor and metonymy, which are used to distinguish and name objects of reality, and a pragmatic attitude towards them. Nominations identifying items of clothing in a literary text are of great importance in a cultural and social perspective. They not only name items of clothing, shoes and headdresses, but also help to express attitudes towards the characters' appearance, identify their social status and intentions in various situations. They also reflect the habits and way of life of the characters and can evoke emotions in the reader. An important outcome of this research is that the metaphorical nominations in the thematic group «women's clothing” are mainly based on the image metaphor that compares women's clothing items to other items on the basis of visual similarity. Metonymized nominations are based on a wide range of metonymic models (PERSON FOR GARMENT, SPATIAL PART FOR WHOLE, PLACE FOR GARMENT, EVENT FOR GARMENT, MANNER OF PUTTING ON FOR GARMENT, FUNCTION FOR GARMENT). In the literary text sampled for analysis in this article, metaphorized and metonymized nominations of women's clothing contribute to the description of the the characters’ environment, their intersubjective relations, emotional states of the characters, etc.
- ДокументІНТЕРМЕДІАЛЬНІСТЬ МЕМЕТИЧНОГО ПРОСТОРУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-20) Бєлова, М.; Лобзова, С.У публікації досліджено вербальні та графічні засоби створення англомовних мемів, їхню знакову специфіку, можливості їхньої інтерпретації, основаної на активізації інтермедіальних зв’язків. Матеріалом для аналізу слугували англомовні креолізовані меми (такі, що складаються з вербального та пікторального елементів) про Меланію Трамп, відібрані методом суцільної вибірки з глобальної мережі Інтернет. Методологічним підґрунтям роботи є ключові положення мультимодальних досліджень у лінгвістиці, що закладають фундамент розуміння комунікації як процесу передачі смислів, які транслюються через низку модусів як часткових носіїв глобального значення повідомлення. Зазначено, що інтермедіальність реалізується як спосіб організації метатексту за рахунок цитації елементів прототексту різного знакового характеру і виконує в метатексті низку важливих функцій. The publication examines the verbal and graphic means of creating English-language memes, their symbolic specificity, the possibilities of their interpretation based on the activation of intermedial connections. The material for analysis was English-language creolized memes (those consisting of verbal and pictorial elements) about Melania Trump, selected by the continuous sampling method from the global Internet. The methodological basis of the work is the key provisions of multimodal research in linguistics, which lay the foundation for the understanding of communication as a process of conveying meanings, which are broadcast through a number of modes as partial carriers of global meaning message. It is noted that intermediality is realized as a way of organizing the metatext due to the citation of elements of the prototext of various symbolic nature and performs a number of important functions in the metatext.