Перегляд за Автор "Лисянська, Ю."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВідтворення емоційно забарвленої лексики в англомовному перекладі повісті Марка Вовчка "Інститутка"(Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2022-02-21) Зосімова, О.; Лисянська, Ю.У статті розглянуто проблему відтворення емоційно забарвленої лексики в англомовному перекладі повісті Марка Вовчка «Інститутка». З’ясовано, що досить складно відтворити демінутиви та іншу стилістично марковану лексику й стилістичні засоби українського оригінального тексту засобами англійської мови, зокрема, через відсутність в останній відповідних словотвірних моделей. У таких випадках, на жаль, досить часто доводиться користуватися стратегією нейтралізації. Прийом додавання означень до стилістично нейтральних іменників, заміна слів ситуативними відповідниками у деяких контекстах дозволили певною мірою компенсувати втрачену в процесі перекладу конотацію. The article deals with the problem of conveying emotionally coloured vocabulary in the English translation of the novella “Instytutka” by Marko Vovchok. It has been found that it is rather difficult to render Ukrainian diminutives as well as other stylistically marked vocabulary and stylistic devices employed in the original text because of the lack of the similar derivational models in English. In these cases, unfortunately, the neutralization strategy is used quite often. The technique of adding attributes to stylistically neutral nouns, using situational equivalents in certain contexts allow to compensate for the connotative losses in some degree.
- ДокументМотиваційні типи назв американських компаній-виробників харчових продуктів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-21) Лисянська, Ю.У статті розглянуто мотивацію назв американських компаній-виробників сфери харчової індустрії. Виокремлено 2 основні мотиваційні типи: умовно та реально мотивовані назви. З’ясовано, що переважають реально мотивовані ергоніми, серед яких найбільш поширеними є назви, мотивовані власним іменем засновника чи співзасновника компанії, назви, мотивовані топографічно, а також ті, що пов’язані з рекламними цілями. The article deals with motivation of the names of the US food manufacturers. 2 basic motivational types have been singled out: they are really and nominally motivated onyms. It has been found out that really motivated ergonyms predominate. Among them the most common groups are ergonyms motivated by the name of the founder or co-founder of the company, names motivated topographically as well as those connected with advertising goals.