Перегляд за Автор "Лисак, А. О."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ ДОСВІДУ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА З СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ-СИРІТ ТА ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ, В УМОВАХ ПРИЙОМНОЇ РОДИНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Єсіна, Н. О.; Лисак, А. О.У статті виявлено причини сирітства, які характерні для української держави і суспільства; проаналізовано досвід роботи соціального працівника з соціалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у різні історичні часи; висвітлено зміст та особливості впровадження технології соціальної адаптації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування до умов прийомної сім’ї, яка побудована на принципі індивідуального підходу, що передбачає систематичне вивчення не тільки соціально-типових якостей, але й індивідуально-неповторного в особистості кожної дитини; розглянуто методи та форми роботи соціального фахівця, які можуть бути застосовані у роботі з адаптації дітей-сиріт до умов прийомної родини»; досліджено нормативно-правову складову механізму державного управління щодо забезпечення прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; розкрито соціально-педагогічний супровід як ефективну технологію роботи з соціалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; виявлено умови роботи соціальних працівників із прийомною сім’єю: батьки мають чітко виконувати обов’язки, які беруть на себе, приймаючи на виховання дітей, і не перекладати ці обов’язки на соціальних працівників; охарактеризовано форми роботи з прийомною родиною: відвідування прийомної сім’ї, підтримання телефонних контактів, представництво інтересів прийомних сімей, посередництво у подоланні суперечностей, щорічний аналіз ефективності функціонування прийомних сімей, надання матеріальної та інших видів допомоги. The article reveals the causes of orphanhood, which are characteristic of the Ukrainian state and society; the work experience of a social worker in the socialization of orphans and children deprived of parental care in different historical times is analyzed; the content and features of the implementation of the technology of social adaptation of orphans and children deprived of parental care, which is built on the principle of an individual approach, which provided for the systematic study of not only socially typical qualities, but also the individual and unique personality of each child, are highlighted; the methods and forms of work of a social specialist, which can be applied in the work of adaptation of orphans to the conditions of the foster family, are considered"; the regulatory and legal component of the state management mechanism for ensuring the rights of orphans was investigated; socio-pedagogical support was revealed as an effective technology for the socialization of orphans and children deprived of parental care; the conditions of work of social workers with foster families are highlighted: parents must clearly fulfill the responsibilities they undertake when accepting children for upbringing, and not transfer these responsibilities to social workers; forms of work with the foster family are characterized: visiting the foster family, maintaining telephone contacts, representing the interests of foster families, mediation in overcoming conflicts, annual analysis of the effectiveness of the functioning of foster families, providing material and other types of assistance.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ-СИРІТ В УМОВАХ ПРИЙОМНОЇ РОДИНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Лисак, А. О.У публікації проаналізовано соціальне виховання дітей-сиріт в умовах прийомної родини. Наведено напрями соціалізації дитини-сироти у прийомній сім’ї. Зазначено, що життя та виховання в прийомній сім’ї сприяє більш успішній соціалізації дітей-сиріт, оскільки саме там дитина залучена до системи сімейних відносин, у неї формуються важливі життєві цінності, вона вчиться встановлювати та регулювати відносини з однолітками та дорослими, дотримується норм і правил сімейного спілкування. The publication analyses the social upbringing of orphans in foster care. The directions of socialisation of an orphan in a foster family are presented. It is noted that life and upbringing in a foster family contributes to a more successful socialisation of orphans, since it is there that the child is involved in the system of family relations, he or she forms important life values, learns to establish and regulate relationships with peers and adults, and adheres to the norms and rules of family communication.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ-СИРІТ ТА ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ В УМОВАХ ПРИЙОМНОЇ РОДИНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Лисак, А. О.; Єсіна, Н. О.У публікації проаналізовано соціальне виховання дітей-сиріт в умовах прийомної родини. Метою соціалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в умовах прийомної сім’ї є входження та пристосування дитини-сироти до сімейного оточення, формування у неї уявлень стосовно життєвих цінностей, притаманних родині, а також умінь і навичок виконувати суспільно-корисні справи. Серед особливостей соціалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у прийомної сім’ї визначаємо: соціально-педагогічну роботу у різних напрямках (з прийомними батьками; з соціальними фахівцями; з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування), що включає дотримання індивідуального підходу у розробці відповідної системи заходів, встановлення довірливих стосунків між дітьми-сиротами та прийомними батьками, активну взаємодію всіх учасників процесу соціалізації. The publication analyzes the social upbringing of orphaned children in the conditions of a foster family. The purpose of the socialization of orphans and children deprived of parental care in the conditions of a foster family is the introduction and adaptation of the orphan child to the family environment, the formation of ideas about the life values inherent in the family, as well as the skills and abilities to perform socially useful tasks. Among the features of the socialization of orphans and children deprived of parental care in a foster family, we define: socio-pedagogical work in various directions (with foster parents; with social specialists; with orphans and children deprived of parental care), which includes compliance an individual approach in the development of an appropriate system of measures, establishment of trusting relations between orphans and adoptive parents, active interaction of all participants in the socialization process.