Перегляд за Автор "Лиманський, П. П."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументГЕНЕЗА ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Лиманський, П. П.У статті досліджується генеза правового регулювання трудової діяльності науково-педагогічних працівників у контексті сучасних процесів реформування вищої освіти України. Аналіз нормативно-правових, підзаконних та локальних актів дозволив автору констатувати, що найсуттєвіші зміни у вивченні зазначеної в статті проблематики відбулися після здобуття Україною незалежності. Основним завданням державної політики в галузі вищої освіти стало приведення її до рівня розвинутих країн світу. З прийняттям Закону України «Про вищу освіту» (2014 р.) розпочався новий етап із вдосконалення правового регулювання трудової діяльності науково-педагогічних працівників щодо рейтингового оцінювання їхньої діяльності. Доведено, що складність правового регулювання в цій сфері обумовлена специфікою трудової діяльності науково-педагогічних працівників. Автор пропонує збільшити частку локального регулювання з огляду на сучасні тенденції автономії закладів вищої освіти. The article examines the genesis of legal regulation of labor activity of scientific and pedagogical workers in the context of modern processes of reforming higher education in Ukraine. The analysis of normative-legal acts, local laws and by-laws allowed the author to state that the most significant changes in the study of the issues mentioned in the article have taken place since the period of Ukraine’s independence. The main task of state policy in the field of higher education was to bring it to the level of developed countries; development of university science, scientific potential of scientific and pedagogical workers as an important component of raising the rating of a young country in the international arena. With the adoption of the Law of Ukraine “On Higher Education” (2014) began a new stage in improving the legal regulation of employment of research and teaching staff, namely in consolidating the procedure for competitive selection for positions and rating performance. The complexity of the legal regulation of this area is due to the specifics of the work of research and teaching staff. The author proposes to increase the share of local regulation taking into account current trends in the autonomy of higher education institutions.
- ДокументДинаміка показників результативності бойової діяльності у шпажистів 10-12 років під впливом авторської програми(Харківська державна академія фізичної культури, 2020) Кривенцова, І. В.; Лиманський, П. П.Мета: встановити динаміку показників результативності бойової діяльності у шпажистів 10-12 років під впливом авторської програми. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 20 шпажистів, у віці 10-12 років. Заняття у групі відбувалися в обсязі 8 годин на тиждень. Дослідження тривало один навчальний рік. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне дослідження, педагогічне спостереження, педагогічне тестування, метод експертних оцінок (оцінка результативності бойової діяльності), методи математичної статистики. Результати: за допомогою обраних тестів визначено рівні загальної та спеціальної фізичної підготовленості юних шпажистів. Розглянуті проблеми та особливості формування бойового репертуару шпажистів 10-12 років. Розроблено програму підвищення рівня результативності змагальної діяльності за рахунок підвищення інтенсивності тренувальних занять. Доповнено програму засобами дистанційного навчання. Запропонована програма роботи в тижневому та річному циклах. Проведена оцінка динаміки результативності бойового арсеналу юних фехтувальників під впливом розробленої програми. Висновки. В показниках обох досліджуваних груп відбулися позитивні зміни в тестах загальної (p<0,01); та спеціальної (p<0,001) фізичної підготовки. Різниця між групами (p<0,05) у більшості тестів доводить позитивну тенденцію до покращення результатів в експериментальній групі. Хоча в тесті «Човниковий біг 4х9 м» (p˃0,05) та у виконанні результативних атак (p>0,1) достовірних змін між показниками груп не відбулося, в цілому позитивні зрушення наявні. Доведено ефективність розробленої програми щодо якості бойового репертуару. Це підтверджено достовірною динамікою змін у результатах юних шпажистів експериментальної групи (ЕГ) у виконанні саме бойових дій: кількості контратак, результативних атак і результативних контратак (p<0,001). Цель: установить динамику показателей результативности боевой деятельности в шпажистов 10-12 лет под влиянием авторской программы. Материал и методы. В исследовании приняли участие 20 шпажистов, в возрасте 10-12 лет. Занятия в группе проводились в объёме 8 часов в неделю. Исследование длилось один учебный год. Методы исследования: анализ научно-методической литературы, педагогическое исследование, педагогическое наблюдение, педагогическое тестирование, метод экспертных оценок (оценка результативности боевой деятельности), методы математической статистики. Результаты: с помощью выбранных тестов были определены уровни общей и специальной физической подготовленности юных шпажистов. Рассмотрены проблемы и особенности формирования боевого репертуара шпажистов 10-12 лет. Разработана программа повышения уровня результативности соревновательной деятельности за счет повышения интенсивности тренировочных занятий. Программа дополнена средствами дистанционного обучения. Предлагается программа работы в недельном и годовом циклах. Проведена оценка динамики результативности боевого арсенала юных фехтовальщиков под влиянием разработанной программы. Выводы. В показателях обоих групп произошли позитивные изменения в тестах общей (p<0,01) и специальной (p <0,001) физической подготовки. Разница между группами (p<0,05) в большинстве тестов доказывает позитивную тенденцию к улучшению результатов в экспериментальной группе. Хотя в тесте «Челночный бег 4х9 м» (p˃0,05) и в выполнении результативных атак (p>0,1) достоверных изменений между показателями групп не произошло, в целом позитивные сдвиги наблюдаются. Доказана эффективность разработанной программы относительно качества боевого репертуара. Это подтверждается достоверной динамикой изменений в результатах юных шпажистов экспериментальной группы (ЭГ) в выполнении боевых действий: количестве контратак, результативных атак и результативных контратак (p<0,001). Purpose: to establish the dynamics of indicators of combat effectiveness in swordsmen 10-12 years under the influence of the author's program. Material and methods. The study involved 20 fencers, aged 10-12 years. Classes in the group were conducted in the amount of 8 hours a week. The study lasted one academic year. Research methods: analysis of scientific and methodological literature, pedagogical research, pedagogical observation, pedagogical testing, method of expert evaluations (evaluation of combat effectiveness), methods of mathematical statistics. Results: with the help of the selected tests, the levels of general and special physical fitness of young epee fencers were determined. The problems and features of the formation of the combat repertoire of 10-12 years old epee fencers at the stage of basic training are considered. The methodology for increasing the level of effectiveness of competitive activity by increasing the intensity of training sessions has been developed. The program is supplemented with distance learning tools. A program of work is proposed in weekly and yearly cycles. The assessment of the dynamics of the effectiveness of the combat arsenal of young fencers under the influence of the developed program is carried out. Conclusions. in the indicators of both groups, there were positive changes in the tests of general (p<0,01) and special (p<0,001) physical fitness. The difference between the groups (p<0,05) in most tests proves a positive tendency to improve the results in the experimental group. Although in the test «Shuttle run 4x9 m» (p˃0,05) and in the performance of effective attacks (p>0,1) there were no significant changes between the indicators of the groups, in general, positive changes were observed. The effectiveness of the developed program in relation to the quality of the combat repertoire has been proved. This is confirmed by the reliable dynamics of changes in the results of young epee fencers of the experimental group (EG) in the performance of combat actions: the number of counterattacks, effective attacks and effective counterattacks (p<0,001).
- ДокументДО ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ ЛІНГВІСТИЧНОГО МЕТОДУ В ДОСЛІДЖЕННЯХ З ТРУДОВОГО ПРАВА(Wydawnictwo: MANS w Łomży, H. S. Skovoroda KhNPU, 2024-03-29) Лиманський, П. П.У статті розглянуто застосування лінгвістичного методу в дослідженнях з трудового права. Лінгвістичний метод пов‘язаний з опрацюванням понятійного апарату, наукового дослідження від походження терміну до його відозміни в процесі розвитку правотворчості. Цей метод може бути доповнений формально-логічним (для виявлення суперечностей між поняттями) та логіко-семантичним (для поглиблення понятійного апарату) методами. Наведено аспекти щодо важливості застосування лінгвістичного методу в контексті загальнонаукової методології правового регулювання трудових відносин, зокрема в умовах воєнного стану в Україні. The article examines the application of the linguistic method in labor law research. The linguistic method is related to the elaboration of the conceptual apparatus, scientific research from the origin of the term to its change in the process of development of law-making. This method can be supplemented with formal-logical (to identify contradictions between concepts) and logical-semantic (to deepen the conceptual apparatus) methods. Aspects regarding the importance of applying the linguistic method in the context of the general scientific methodology of legal regulation of labor relations, in particular in the conditions of martial law in Ukraine, are presented.
- ДокументДО ПИТАННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗВО ЯК СУБ’ЄКТІВ ТРУДОВИХ ПРАВОВІДНОСИН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-29) Лиманський, П. П.У публікації проаналізовано професійну діяльність викладача закладу вищої освіти. В контексті трудового права науково-педагогічні працівники закладу вищої освіти (ЗВО) виступають суб’єктами трудових правовідносин і мають певні професійні обов’язки. Специфіка професійної діяльності науково-педагогічних працівників ЗВО зумовлена особливостями педагогічної праці, яка спрямована на розвиток науки, методики, технологій навчання та виховання нової генерації фахівців у різних галузях. Відмічено, що в умовах професійної діяльності науково-педагогічні працівники повинні бути здатними швидко орієнтуватися у змінених умовах праці; знаходити ефективні рішення у будь-яких ситуаціях, у тому числі нештатних; постійно підвищувати свій науковий та творчий потенціал; бути достойним прикладом для підростаючого покоління; виховувати студентську молодь у дусі поваги до рідної мови, культури, професії вчителя; поваги до власної держави та її незалежності. The publication analyzes the professional activity of a teacher at a higher education institution. In the context of labor law, scientific and pedagogical employees of a higher education institution (HEI) act as subjects of labor relations and have certain professional obligations. The specificity of the professional activity of scientific and pedagogical workers of higher education institutions is determined by the peculiarities of pedagogical work, which is aimed at the development of science, methods, teaching technologies and the education of a new generation of specialists in various fields. It was noted that in the conditions of professional activity, scientific and pedagogical workers should be able to quickly navigate in changed working conditions; find effective solutions in any situation, including unusual ones; to constantly increase one's scientific and creative potential; to be a worthy example for the younger generation; to educate student youth in the spirit of respect for their native language, culture, and the teaching profession; respect for one's own state and its independence.
- ДокументКонкурсний відбір як різновид порядку укладення трудового договору з науково-педагогічним працівником(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-21) Лиманський, П. П.В статті розглянуто проведення конкурсного відбору науково-педагогічних працівників. Об'єктивність проведення конкурсного відбору науково-педагогічних працівників забезпечує рейтингове оцінювання їх діяльності, методика якого полягає у виявленні коефіцієнтів, що характеризують внесок викладача у навчальні, наукові та виховні процеси. The article deals with the competitive selection of scientific and pedagogical staff. The objectivity of competitive selection of scientific-pedagogical staff is ensured by the rating assessment of their activities, the methodology of which consists in identifying coefficients that characterise the teacher's contribution to the educational, research and training processes.
- ДокументОкремі питання правового регулювання оплати праці науково-педагогічних працівників в умовах воєнного стану(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, 2022-10-06) Лиманський, П. П.Авторором розглянуто ряд питань стосовно організації оплати праці науково-педагогічних працівників в умовах воєнного стану. The author considered a number of issues related to the organization of the remuneration of scientific and pedagogical workers in the conditions of martial law.
- ДокументПОРЯДОК ЗАПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ ДЛЯ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЯК ЕЛЕМЕНТ ФУНКЦІОНУВАННЯ МЕХАНІЗМУ ГІДНОЇ ПРАЦІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-08) Лиманський, П. П.У статті розглянуто правове регулювання дистанційної роботи науково-педагогічних працівників. Зауважено, що порядок запровадження дистанційної роботи для науково-педагогічних працівників залежить від обставин реальної дійсності і є елементом функціонування механізму гідної праці у частині забезпечення права працівників на працю і на безпечні і здорові умови праці. The article examines the legal regulation of remote work for scientific and pedagogical workers. It is noted that the procedure for introducing remote work for scientific and pedagogical workers depends on the circumstances of reality and is an element of the functioning of the mechanism of decent work in terms of ensuring the right of workers to work and to safe and healthy working conditions.
- ДокументРЕГУЛЮВАННЯ РОБОЧОГО ЧАСУ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ У КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ВИЩУ ОСВІТУ(Wydawnictwo Międzynarodowej Akademii Nauk Stosowanych w Łomży, 2023-02-15) Лиманський, П. П.У публікації розглянуто питання регулювання робочого часу науково-педагогічних працівників. Специфіка трудової діяльності науково-педагогічних працівників зумовлює необхідність удосконалення системи обліку окремих видів робіт, зменшення навчального навантаження, індивідуалізації підходів до робочого часу та місця виконання своїх обов'язків, що сприятиме уникнення перенавантаження працівників та активізації їх наукової діяльності. The publication deals with the issues of regulating the working time of scientific and pedagogical employees. The specifics of the labour activity of academic staff determine the need to improve the system of accounting for certain types of work, reduce the teaching workload, individualisation of approaches to working hours and the place of performance of their duties, which will help to avoid overloading employees and intensify their research activities.