Перегляд за Автор "Лелека, А."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ В КІКБОКСІНГУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Лелека, А.; Вострокнутов, Л.; Голенкова, Ю.У цій доповіді розглядаються особливості початкового етапу тренувань з кікбоксингу, акцентується увага на його характеристиках та пропонуються рекомендації для тренерів щодо побудови ефективних тренувальних програм. Спираючись на програму для ДЮСШ та відомі дослідження, з цієї доповіді можна отримати цінну інформацію щодо оптимізації тренувальних методик для кікбоксерівпочатківців. Мета дослідження. Шляхом аналізу тематичних публікацій виявити особливості та характерні риси початкового етапу тренувань з кікбоксингу. Учасники. Кікбоксери груп початкової підготовки 1-го та 2-го років навчання. Методи організації дослідження. Аналіз тематичних публікацій та систематизація виявлених закономірностей. Результати. Аналіз публікацій дозволив виявити закономірності в дослідженнях авторами початкового періоду тренувань в різних видах спорту. Більшість дослідників рекомендують дотримуватись таких принципів побудови тренувального процесу як створення й підтримання позитивної тренувальної атмосфери, переважну ігрову спрямованість тренувального процесу, індивідуалізація підбору вправ і навантажень, позитивне підкріплення та конструктивний зворотній зв'язок, зрозумілий для спортсменів етапу початкової підготовки [1, 4, 5, 7]. Висновки. З дослідження літературних джерел випливає важливість саме початкового етапу тренувань для формування міцної основи подальшого спортивного життя атлета, адже саме в цей період формується база для гармонійного розвитку людини, та потенціал для майбутніх спортивних досягнень. Тому програма тренувань та її реалізація має обов'язково проводитись на базі знань учасників тренувального процесу про особливості початкового етапу тренувань з кікбоксингу. This report examines the features of the initial stage of kickboxing training, focuses attention on its characteristics, and offers recommendations for trainers on building effective training programs. Based on the program for the junior high school and known research, from this report you can get valuable information about the optimization of training methods for beginner kickboxers. The aim of the study. By analyzing the thematic publications, identify the features and characteristics of the initial stage of kickboxing training. Participants Kickboxers of groups of initial training of the 1st and 2nd years of study. Research organization methods. Analysis of thematic publications and systematization of the identified patterns. The results. The analysis of the publications made it possible to identify regularities in the authors' studies of the initial period of training in various sports. Most researchers recommend adhering to such principles of building the training process as creating and maintaining a positive training atmosphere, the predominant game orientation of the training process, individualizing the selection of exercises and loads, positive reinforcement and constructive feedback, understandable for athletes at the stage of initial training [1, 4, 5 , 7]. Conclusions. From research literary sources show the importance of the initial stage of training for the formation of a solid foundation for the further sports life of an athlete, because it is during this period that the basis for the harmonious development of a person and the potential for future sports achievements are formed. Therefore, the training program and its implementation must be carried out based on the knowledge of the participants of the training process about the features of the initial stage of kickboxing training.
- ДокументРОЗВИТОК КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ КІКБОКСЕРІВ НА ЕТАПІ ПОЧАТКОВОЇ ПІДГОТОВКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Лелека, А.; Вострокнутов, Л.; Голенкова, Ю.В статті розглянуто та досліджено вплив експериментальної методики на розвиток координаційних здібностей кікбоксерів-початківців. Мета дослідження. Розробити та удосконалити методику розвитку координаційних якостей кікбоксерів початкового етапу підготовки, визначити її вплив, виявити зони найбільшої дії методики. Учасники. У дослідженні взяли участь кікбоксери групи початкової підготовки першого року навчання віком 9-10 років у кількості 12 вихованців, група кікбоксерів початкової підготовки другого року навчання віком 11-12 років у кількості 10 вихованців. Методи організації дослідження. Педагогічне спостереження, бесіди, аналіз наукової літератури та відеозаписів тренувань, методи математичної статистики для обробки отриманих результатів. Результати: Методика розвитку координаційних якостей, яку ми використовували під час дослідження довела свою ефективність, та може використовуватись в заняттях з кікбоксингу на початковому етапі тренувань як самостійно так і в складі втягуючих макроциклів перед змаганнями чи заліками. Всі учасники експерименту покращили кількісні показники координаційних якостей, які ми розвивали за допомогою методики. Кікбоксери першого року навчання (вік 9-10 років) збільшили кількість повторень у контрольних вправах у середньому на 11%, а кікбоксери другого року навчання (вік 11-12 років) у середньому на 14%. Психологічний підхід, що був застосований під час дослідження, показав себе як такий, що може закласти міцну основу свідомого пошуку та використання своїх сильних сторін для більшості спортсменів і тренерів. Висновки. Застосування та удосконалення розробленої методики розвитку координаційних якостей кікбоксерів довело її практичну ефективність та необхідність її подальшого розвитку для покращення рухових умінь кікбоксерів початківців. The article examines and investigates the influence of experimental methods on the development of coordination abilities of beginner kickboxers. The aim of the study. To develop and improve the methodology for the development of coordination qualities of kickboxers at the initial stage of training, to determine its impact, to identify the areas of greatest effect of the methodology. Participants Kickboxers of the initial training group of the first year of study, aged 9-10 years, in the number of 12 pupils, and a group of kickboxers of the initial training of the second year of study, aged 11-12 years, in the number of 10 pupils, took part in the study. Research organization methods. Pedagogical observation, conversations, analysis of scientific literature and training videos, methods of mathematical statistics for processing the obtained results. Results: The method of development of coordination qualities, which we used during the research, proved its effectiveness, and can be used in kickboxing classes at the initial stage of training both independently and as part of engaging macrocycles before competitions or competitions. All participants of the experiment improved the quantitative indicators of coordination qualities, which we developed with the help of the technique. Kickboxers in the first year of training (ages 9-10 years) increased the number of repetitions in control exercises by an average of 11%, and kickboxers in the second year of training (ages 11-12 years) by an average of 14%. The psychological approach that was applied during the research showed itself to be one that can lay a solid foundation for the conscious search and use of their strengths for most athletes and coaches. Conclusions. The application and improvement of the developed methodology for the development of coordination qualities of kickboxers proved its practical effectiveness and the need for its further development to improve the motor skills of beginner kickboxers.