Перегляд за Автор "Лейба, А. Р."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументСОЦІАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ПІДЛІТКІВ ЗАСОБАМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ІГОР У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Лейба, А. Р.; Романова, І. А.У статті досліджено соціальне виховання молодших підлітків. Одним з ефективних інструментів соціального виховання є гра, особливо інтелектуальна. Участь підлітків в інтелектуальних іграх сприяє їхньому самоствердженню, розвиває у них наполегливість, прагнення успіху та інші корисні якості. У таких іграх велику роль відіграє логічне мислення, планування, прогнозування, зважування шансів на успіх, вибір альтернатив. Зазначено, що використання інтелектуальних ігор сприяє не лише активному залученню учнів, а й успішному формуванню різноманітних соціальних компетентностей. Це визначає цінність цього інструменту в соціальному вихованні молодших підлітків. The article examines the social upbringing of younger teenagers. One of the effective tools of social education is a game, especially an intellectual one. The participation of teenagers in intellectual games contributes to their self-assertion, develops their perseverance, desire for success and other useful qualities. Logical thinking, planning, forecasting, weighing the chances of success, and choosing alternatives play a big role in such games. It is noted that the use of intellectual games contributes not only to the active involvement of students, but also to the successful formation of various social competencies. This determines the value of this tool in the social education of younger teenagers.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Лейба, А. Р.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі розробки програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження – розробити й експериментально перевірити програму соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор; уточнено сутність понять «соціально-педагогічна діяльність з соціального виховання молодших підлітків», «інтелектуальна гра»; охарактеризовано особливості впливу інтелектуальних ігор на соціальний розвиток молодших підлітків; подальшого розвитку набув інструментарій соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що розроблена й апробована програма соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор може бути використана у навчально-виховному процесі у закладах загальної середньої освіти, позашкільних закладах з метою підвищення рівня соціальної компетентності підлітків. У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «соціальне виховання», «соціально-педагогічна діяльність з соціального виховання молодших підлітків». Здійснено аналіз досвіду соціального виховання молодших підлітків у закладах загальної середньої освіти, особливості використання інтелектуальних ігор у роботі з підлітками. У другому розділі окреслено зміст проведеного експериментального дослідження. На підготовчому етапі експерименту було проведено діагностування рівня сформованості соціального виховання підлітків ЕГ та КГ Харківського педагогічного ліцею № 4, за уточненими в дослідженні критеріями й показниками, яке виявило переважання низького та середнього рівнів сформованості соціальних та комунікативних навичок у підлітків. Формувальний етап експерименту був спрямований на реалізацію програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у ЗЗСО. Результати підсумкового етапу експерименту виявили позитивні зміни в експериментальній групі, які свідчать про успішність соціального виховання молодших підлітків з використанням інтелектуальних ігор. Результати експериментальної діяльності підтвердили висунуту гіпотезу. Було зроблено висновок про доцільність упровадження розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з соціального виховання молодших підлітків засобами інтелектуальних ігор у ЗЗСО. The research is devoted to the topical issue of developing a programme of social and pedagogical activities for the social education of younger adolescents through intellectual games in general secondary education institutions. The purpose of the study: theoretically substantiate and experimentally test the programme of social and pedagogical activities for the social education of younger adolescents through intellectual games in general secondary education institutions. The scientific novelty of the results obtained is that the programme of socio-pedagogical activities for the social education of younger adolescents by means of intellectual games is theoretically substantiated; the essence of the concepts of "socio-pedagogical activities for the social education of younger adolescents", "intellectual game" is clarified; the peculiarities of the influence of intellectual games on the social development of younger adolescents are characterized; the tools of social and pedagogical activities for social education of younger adolescents in general secondary education institutions are further developed.
- ДокументТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ІГОР У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Лейба, А. Р.У публікації проаналізовано соціальне виховання дітей молодшої школи засобами інтелектуальних ігор у закладах загальної середньої освіти. Зазначено, що застосування сучасних та цікавих інтелектуальних ігор, в тому числі з використанням онлайн технологій, які інтегровані у виховні та рекреаційні заходи, сприятиме значному підвищенню ефективності соціально-виховного процесу в молодшій школі. The publication analyses the social education of primary school children by means of intellectual games in general secondary education institutions. It is noted that the use of modern and interesting intellectual games, including the use of online technologies, which are integrated into educational and recreational activities, will significantly increase the effectiveness of the social and educational process in primary school.
- ДокументФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІЙ ІГРОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Лейба, А. Р.; Романова, І. А.У публікації розглянуто формування комунікативної культури молодших школярів в інтелектуальній ігровій діяльності. У молодшому шкільному віці змінюється провідний вид діяльності з ігрової на навчальну, на тлі яких відбуваються фундаментальні зміни в характеристиках психічних процесів молодших школярів. Зазначено, що в умовах дистанційного навчання у процесі використання інтелектуальних ігор перед соціальним педагогом постає завдання пошуку колективних і групових форм організації взаємодії для формування комунікативної культури учнів. The publication examines the formation of the communicative culture of younger schoolchildren in intellectual gaming activities. In primary school age, the leading type of activity changes from playing to educational, against the background of which fundamental changes occur in the characteristics of the mental processes of primary school children. It is noted that in the conditions of distance learning, in the process of using intellectual games, the social pedagogue faces the task of finding collective and group forms of organizing interaction for the formation of the communicative culture of students.