Перегляд за Автор "Купіна, І. О."
Зараз показано 1 - 20 з 48
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Видавнича група "Наукові перспективи", 2022) Фроленкова, Н. О.; Купіна, І. О.В статті досліджують специфічні особливості та умови адаптації дітей дошкільного та молодшого шкільного віку до навчання в умовах війни. Зазначається, що повномасштабне вторгнення російської федерації на територію України призвело до трансформацій в сфері освіти. Адаптація до навчання в умовах воєнного стану в закладах дошкільної освіти має відбуватися в умовах чіткого дотримання педагогами та вихователями вимог офіційних нормативних документів, включати в себе широке використання ігрових технологій навчання. В умовах воєнного стану заклади дошкільної освіти повинні не лише надавати можливість вихованцям здобувати необхідні знання, уміння, навички. Вони мають забезпечувати усвідомлення сімей себе в якості частини великого українського соціуму, надавати батькам та дітям педагогічну та психологічну підтримку. Важливу роль під час воєнного стану відіграють способи взаємодії закладу освіти з педагогічними працівниками, вихованцями, їхніми батьками. Встановлено, що навчання в умовах воєнного стану потребує нової специфіки психологічного супроводу учнів початкової школи. Особлива увага педагогічних працівників має бути прикутою до учнів молодшого шкільного віку, які мають статус внутрішньо переміщених осіб. В даному контексті потрібно звертатись до досвіду української освітньої системи, який накопичився внаслідок окупації російською федерацією частини Донецької та Луганської областей після 2014 року. Визначено, що в зазначених умовах педагоги та вихователі повинні надавати ефективні освітні послуги, організувати ефективну взаємодію з усіма учасниками освітнього процесу. Доведено, що особливі труднощі в процесі адаптації до навчання виникають удітей, які, внаслідок активних бойових дій, стали вимушеними переселенцями, адже, окрім стресу, спричиненого війною, вони відчувають складнощі через виникнення нового соціального становища. The article examines the specific features and conditions of adaptation of children of preschool and primary school age to study in wartime. It is noted that the full-scale invasion of the Russian Federation on the territory of Ukraine has led to transformations in the field of education. Adaptation to martial law in preschool education should take place in conditions of strict compliance by teachers and educators with the requirements of official regulations, include the widespread use of game learning technologies. Under martial law, preschool institutions should not only provide students with the opportunity to acquire the necessary knowledge, skills and abilities. They should ensure that families are aware of themselves as part of the great Ukrainian society, provide pedagogical and psychological support to parents and children. An important role during martial law is played by the ways of interaction of the educational institution with pedagogical workers, pupils and their parents. It is established that training in martial law requires a new specificity of psychological support of primary school students. Special attention of pedagogical workers should be paid to primary school students who have the status of internally displaced persons. In this context, it is necessary to refer to the experience of the Ukrainian educational system, which has accumulated as a result of the Russian occupation of parts of Donetsk and Luhansk regions after 2014. It is determined that in these conditions, teachers and educators must provide effective educational services, organize effective interaction with all participants in the educational process. It has been proven that children who have become displaced as a result of active hostilities have experienced special difficulties in adapting to learning, because, in addition to the stress caused by the war, they experience difficulties due to the emergence of a new social situation.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(ДНУ «Інститут освітньої аналітики», 2022-10-25) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.Адаптація до навчання містить у собі низку характерних особливостей. На етапі становлення молодшого шкільного віку відбувається безпосереднє формування особистості як учасниці суспільних відносин. Освітні заклади – це базові інститути дитячої адаптації. Під час перебування в них дитина отримує необхідні навички взаємодії із соціумом, довкіллям, засвоює матеріал із навчальних предметів. Від успішності адаптації до навчання залежить майбутнє дитини, рівень її компетенцій, адже початкова шкільна освіта створює фундаментальні умови формування особистості на різних етапах життєдіяльності. Adaptation to learning contains a number of characteristic features. At the stage of formation of primary school age, the personality is directly formed as a participant in social relations. Educational institutions are the basic institutions of children's adaptation. During their stay, the child receives necessary skills of interaction with society, the environment, learns material from educational subjects. The future of the child depends on the success of adaptation to learning, the level of his competences, because primary school education creates fundamental conditions for the formation of personality at various stages of life.
- ДокументГРА ЯК ЗАСІБ ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ ДО ОВОЛОДІННЯ НАВИЧКАМИ ПИСЬМА(Munich, Germany, 2023-01-11) Купіна, І. О.; Серікова, Т. Ю.Одним з ефективних засобів розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку є гра. Залучення гри в контекст урочних та позаурочних занять сприяє підвищенню якості патріотичного виховання людини-громадянина, інтегрованого в суспільство, особливо це актуально сьогодні. One of the effective means of children's development preschool and elementary school age is a game. Bringing the game into context curricular and extracurricular activities contribute to increasing the quality of patriotic education education of a person-citizen integrated into society, especially this relevant today.
- ДокументГраничність кількості в семантиці фразеологічних одиниць(Національний університет «Острозька академія», 2014-02-27) Купіна, І. О.Стаття присвячена дослідженню категорії кількості, а саме граничності кількості в семантиці фразеологічних одиниць. У статті проаналізовано фразеологічні одиниці зі значенням граничності кількості, що утворюють фразеосемантичний сегмент. Статья посвящается исследованию категории количества, а именно предельности количества в семантике фразеологических единиц. В статье проанализировано фразеологические единицы со значением предельности количества, которые образовывают фразеосемантический сегмент. Article is dedicated to the study of the category of quantity, namely, the quantity limitations in the semantics of phraseological units. The article analyzes the phraseological units with quantity limits, which constitute phraseological segment.
- ДокументЗбагачення активного словника старших дошкільників засобами фразеології в реаліях сьогодення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18) Купіна, І. О.У тезах звертається увага на збагачення активного словника старших дошкільників засобами фразеології в реаліях сьогодення. Завдання словникової роботи полягає в тому, щоб діти правильно сприйняли незнайоме слово, зрозуміли його з різними відтінками, засвоїли й закріпили в процесі вживання чи то під час розмови, чи то під час гри або в тій чи тій ситуації. Неможливо уявити процес оволодіння мовою без паралельного засвоєння культурного надбання народу, бо саме у фразеологізмах найбільшою мірою виявляється національна специфіка, вони є колоритними фрагментами в будь-якій картині світу, найяскравіше заповнюють лакуни в словниковому запасі особистості. In theses, attention is paid to enriching the active vocabulary of older preschoolers with the means of phraseology in today's realities. The task of dictionary work is for children to correctly perceive an unfamiliar word, understand it with different nuances, learn and fixed in the process of use, either during a conversation, or during a game, or in this or that situation. It is impossible to imagine the process of mastering a language without the parallel assimilation of the cultural heritage of the people, because it is in phraseological units that the national specificity is most evident, they are colorful fragments in any picture of the world, and they most vividly fill the gaps in the vocabulary of an individual.
- ДокументЗБАГАЧЕННЯ СЛОВНИКОВОГО ЗАПАСУ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ФРАЗЕОЛОГІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Купіна, І. О.У країнах Європи поняття ранньої освіти та догляду є першою сходинкою до єдиної системи виховання та навчання. Нею опікуються муніципалітети, галузі виробництва та фермерства, релігійні й громадські установи, меценати, функціонують денні ясла, дитячі садки, дошкільні групи при початковій школі, приватні заклади. Виховна робота, метою якої є всебічний і гармонійний розвиток дітей, формування особистості, здійснюється згідно з програмами держави. Кожна система дошкільної освіти має виокремлені особливості та передовий досвід. В Україні сьогодні пріоритетними напрямами дошкільної освіти залишаються безпечність та збереження життя дітей. Спочатку COVID-19, потім війна, змушена еміграція сімей із дітьми – усе це вплинуло на цю царину. Однак, незважаючи на такі виклики часу, заклади дошкільної освіти продовжують працювати в надскладних умовах, організація освітнього процесу регулюється низкою нормативних документів. Випускна кваліфікаційна робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел. У вступі висвітлено основні аспекти дослідження, визначено актуальність, окреслено завдання та методи роботи. У першому розділі, з огляду на науково-методичну літературу й чинні документи, що регулюють організацію освітнього процесу в закладах дошкільної освіти, репрезентовано зміст понять і термінів «дошкільна освіта», «словник дитини», «фразеологія». У другому розділі представлено систему занять, спрямованих на збагачення словника дітей старшого дошкільного віку засобами фразеології, перевірено їхню ефективність. Маніфестовано збагачення словника дитини засобами фразеології в українській дошкільній освіті порівнюючи з чеською. У висновках наголошено на важливості засобів фразеології для збагачення словника дітей старшого дошкільного віку та обґрунтовано ефективність розроблених занять. In European countries, preschool education is defined as early education and care and is the primary link in a unified system of education and training. Local authorities (municipalities), industrial and agricultural enterprises, religious and public organizations, and individuals are involved in this area. As a rule, most countries have permanent and seasonal nurseries, kindergartens with different working hours, pre-school departments at primary schools, mother schools, and playgrounds. Educational work aimed at the harmonious development of children and the formation of skills for life in society is carried out in accordance with the education and training programs. Each national system of preschool education has its own characteristics and best practices. Today in Ukraine, the safety and preservation of children's lives remain the priority areas of preschool education. First COVID-19, then the war, the forced emigration of families with children – all of this has affected this area. However, despite these challenges, preschool education institutions continue to operate in extremely difficult conditions, and the organization of the educational process is regulated by a number of regulatory documents. A graduation work consists of an introduction, two chapters, conclusions and a list of references. The introduction describes the main aspects of the study, defines its relevance, and outlines the tasks and methods of work. The first section presents the meaning of the terms “preschool education”, “child's vocabulary”, “phraseology” in the light of scientific and methodological literature and current documents regulating the organization of the educational process in preschool education institutions. The second section presents a exercises aimed at enriching the vocabulary the children of senior preschool age with phraseology, and tests their effectiveness. The work demonstrates the enrichment of the child's vocabulary by means of phraseology in Ukrainian preschool education in comparison with Czech. In conclusion, the importance of phraseology tools for enriching the vocabulary the children of senior preschool age іs emphasized and the effectiveness of the system of developed classes is substantiated.
- ДокументМАЙСТЕР-КЛАС ЯК ФОРМА ОБМІНУ ПЕРЕДОВИМ ПЕДАГОГІЧНИМ ДОСВІДОМ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Міщенко, О. А.; Купіна, І. О.; Козачек, Н. О.У публікації проаналізовано проведений майстер-клас «Розробка та виконання жестовою мовою пісні за поетичним твором Т. Г. Шевченка «Думи мої, думи мої» як форму обміну передовим педагогічним досвідом у дистанційному форматі. Майстер-клас, як показує педагогічна практика, є ефективною формою навчання та розвитку сучасних педагогів, незалежно від освітньої системи, у якій здійснюється їхня педагогічна діяльність в умовах безперервної освіти та воєнного стану, удосконалення професійної компетентності. Зазначено, що проведений майстер-клас «Розробка та виконання жестовою мовою пісні за поетичним твором Т. Г. Шевченка «Думи мої, думи мої»» може вважатись доречною формою обміну передовим педагогічним досвідом у дистанційному форматі із подальшим удосконаленням практичного блоку. Серед перспектив заплановано проведення майстер-класу «Розробка та виконання жестовою мовою пісні (Х. Соловій, саундтрек до м/ф «Мавка») за мотивами драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». The publication analyzes the master class "Development and performance of a song in sign language based on T. G. Shevchenko's poetic work "My thoughts, my thoughts" as a form of sharing advanced pedagogical experience in a distance format. The master class, as pedagogical practice shows, is an effective form of training and development of modern teachers, regardless of the educational system in which their pedagogical activity is carried out in the conditions of continuous education and martial law, improvement of professional competence. It is noted that the conducted master class "Development and performance of a song in sign language based on T. G. Shevchenko's poetic work "My thoughts, my thoughts"" can be considered an appropriate form of exchange of advanced pedagogical experience in a distance format with further improvement of the practical unit. Among the prospects is the planned master class "Development and performance of a song in sign language (H. Solovyi, soundtrack to the musical theater "Mavka") based on Lesya Ukrainka's extravaganza drama "Forest Song".
- ДокументМАЙСТЕР-КЛАС ІЗ РОЗРОБКИ ТА ВИКОНАННЯ ПІСНІ ЖЕСТОВОЮ МОВОЮ ЯК СУЧАСНА ПЕДАГОГІЧНА ІНІЦІАТИВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Міщенко, О. А.; Купіна, І. О.; Козачек, Н. О.У статті проаналізовано проведені майстер-класи «Розробка та виконання жестовою мовою пісень за поетичним твором Т. Г. Шевченка «Думи мої, думи мої»» та «Розробка та виконання жестовою мовою саундтреку до м/ф «Мавка. Лісова пісня» за мотивами драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» як сучасної педагогічної ініціативи у дистанційному форматі. Розробка майстер-класів була здійснена в межах засідання студентського наукового гуртка «Спеціальна дидактична майстерня: новітні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами», що успішно функціонує при кафедрі спеціальної педагогіки, на факультеті природничої, спеціальної і здоров’язбережувальної освіти. Враховуючи, що розробка пісні жестовою мовою передбачає ґрунтовну роботу над розумінням тексту поетичного твору, тим більше, коли йдеться про канонічну класику української літератури, до засідання дидактичної майстерні було залучено фахівців кафедри теорії і методики викладання філологічних дисциплін у дошкільній, початковій і спеціальній освіті та здобувачів факультету початкового навчання ХНПУ імені Г. С. Сковороди. The article analyzes the master classes "Development and performance in sign language of songs based on T. G. Shevchenko's poetic work "My thoughts, my thoughts"" and "Development and performance in sign language of the soundtrack to the musical theater "Mavka. Forest Song" based on Lesya Ukrainka's drama extravaganza "Forest Song" as a modern pedagogical initiative in a distance format. The development of the master classes was carried out within the framework of the meeting of the student scientific group "Special didactic workshop: the latest technologies in working with children with special educational needs", which is successfully functioning at the department of special pedagogy, at the faculty of natural, special and health education. Taking into account that the development of a song in sign language involves thorough work on understanding the text of a poetic work, especially when it comes to the canonical classics of Ukrainian literature, experts from the Department of Theory and Methods of Teaching Philological Disciplines in Preschool, Primary and Special Education and students were involved in the meeting of the didactic workshop Faculty of Primary Education of H. S. Skovoroda KhnPU.
- ДокументМісце сучасного ономастичного матеріалу в початковій школі(Львівський державний університет безпеки життєдіяльності ; Видавничий дім "Гельветика", 2024-12-30) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.; Черкашина, Ж. В.Стаття присвячена осмисленню ономастичної категорії, що є результатом розуміння людиною власних назв та їх інтерпретацію свідомістю особистості. Доведено, що система ономастичних знань визначає природу та структуру ономастичних категорій, репрезентацію яких на лінгвальному та екстралінгвальному рівнях здійснюють тематичні класи онімів та їхні підкласи. У розвідці наголошено, що використання регіонального матеріалу в навчально-виховному процесі сприяє підвищенню активної пізнавальної діяльності, стимулюванню інтересу до предмета, який студіюється, підтверджуючи цим педагогічну значущість використання ономастики. The article is devoted to understanding the onomastic category, which is the result of a person’s understanding of proper names and their interpretation by the consciousness of the individual. It is proved that the system of onomastic knowledge determines the nature and structure of onomastic categories, which are represented at the linguistic and extralinguistic levels by thematic classes of onyms and their subclasses. The research notes that the use of regional content in the educational process contributes to increase of active cognitive activity, stimulating interest in the subject that is being studied, thus confirming the pedagogical significance of the use of onomastics.
- ДокументОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ФРАЗЕОЛОГІЧНИМИ ОДИНИЦЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-16) Купіна, І. О.У статті акцентовано увагу на важливості фразеології як розділу мовознавства з огляду на культурологічні та комунікативні підходи до вивчення лексики в дошкільній освіті. За такої умови ознайомлення з фразеологічними одиницями, що проаналізоване як залучення до збагачення мовлення дітей, має системний характер, оскільки засвоєння значення фразеологічної одиниці не відбувається миттєво, це складний процес набуття знань, а також соціального, морального та емоційного досвіду. The article focuses on the importance of phraseology as a section of linguistics in view of cultural and communicative approaches to the study of vocabulary in preschool education. Under such conditions, familiarization with phraseological units, which is analyzed as an involvement in the enrichment of children's speech, has a systemic nature, since the assimilation of the meaning of a phraseological unit does not occur instantly, it is a complex process of acquiring knowledge, as well as social, moral and emotional experience.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ В ЧЕХІЇ: СУЧАСНІ РЕАЛІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.У тезах звертається увага на особливості організації навчання в початковій школі Чехії. Адже кожна держава має свою національну стратегію та програми розвитку. Метою цього передусім є спрямування на дотримання здорового способу життя, зміцнення фізичного і психічного стану дітей, адаптацію переселенців. Початкова освіта шкіл Чехії базується на сучасності, орієнтується на майбутнє. Завдання початкової школи – розвинути базу для самостійного мислення учнів, передати досвід формування здорових людських відносин, тому навчальна програма сприяє всебічному розвиткові дітей. The theses draw attention to the peculiarities of the organization of education in primary schools in the Czech Republic. After all, each state has its own national strategy and development programs. The purpose of this is, first of all, to focus on maintaining a healthy lifestyle, strengthening the physical and mental state of children, and adapting immigrants. Primary education in Czech schools is based on modernity and is oriented towards the future. The task of primary school is to develop a basis for independent thinking of students, to convey the experience of forming healthy human relationships, therefore the curriculum contributes to the comprehensive development of children.
- ДокументОсобливості фразеологічних одиниць зі значенням «граничність біологічного існування людини»(Національний університет «Острозька академія» (НаУОА), 2018) Купіна, І. О.У статті йдеться про особливості фразеологічних одиниць зі значенням «граничність біологічного існування людини», у межах фразеосемантичного поля «граничність» виділено фразеологізми, що називають граничність часу й мають у своєму складі семантичні елементи зі значенням символічного характеру (пов’язані з життям або смертю людини), фразеосемантичні групи, які утворюють фразеосемантичний сегмент, у якому представлено дієслівний категоріальний тип одиниць. Побудовано структурно-семантичні моделі. В статье говорится об особенностях фразеологических единиц со значением «предельность биологического существования человека», в рамках фразеосемантического поля «предельность» выделено фразеологизмы, что называют предельность времени и имеют в своем составе семантические элементы со значением символического характера (связанные с жизнью или со смертью человека), фразеосемантические группы, образовывающие фразеосемантический сегмент, в котором представлено вербальный категориальный тип единиц. Построены структурно-семантические модели.The article is devoted with the features of phraseology units with «the boundedness of biological existence of man», phraseological units are pointed out in the limits of the phraseosemantic field «the boundedness» that named as a time boundedness and its have semantic elements with the value of symbolic character in the composition, phraseosemantic groups that form a phraseosemantic segment where the verbal category type of units is presented.
- ДокументПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ ФАКУЛЬТЕТУ ПОЧАТКОВОГО НАВЧАННЯ В РЕАЛІЯХ СЬОГОДЕННЯ(Swiss Confederation: International Center of Scientific Research, 2023-11-03) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.Сьогодні в суспільстві постала нагальна проблема в межах країни – патріотизм її громадян, тема не нова, але має інші відтінки – дієвий патріотизм в умовах воєнного стану. Тяжкі випробування випали на долю нашої країни, усього українського народу. Проблема патріотичного виховання громадян нашої держави стала пріоритетним напрямом державної політики на початку ХХІ ст. У цей період затверджено низку програм та нормативних актів у галузі патріотичного виховання громадян, у яких визначено комплекс цінностей та орієнтацій, найбільш актуальних для цього напряму виховання молоді, механізм інформаційної взаємодії всіх суб’єктів виховання. Today, society has an urgent problem within the borders of the country - patriotism of its citizens, the topic is not new, but it has other shades - effective patriotism in conditions of martial law. Difficult tests fell on the fate of our country, the entire Ukrainian people. The problem of patriotic education of citizens of our country became a priority direction of state policy at the beginning of the 21st century. During this period, a number of programs and normative acts in the field of patriotic education of citizens were approved, in which a set of values and orientations, the most relevant for this direction of youth education, and a mechanism for informational interaction of all subjects of education were defined.
- ДокументПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Купіна, І. О.; Гордієнко, В. В.У публікації розглянуто педагогічний супровід дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями в умовах воєнного стану в закладах дошкільної освіти, який повинен відбуватися в умовах чіткого дотримання педагогами вимог офіційних нормативних документів. В умовах воєнного стану дошкільнята є однією з незахищених верств суспільства. Стрес, небезпека, утрата близьких негативно впливають на адаптацію вихованців закладів дошкільної освіти до навчання, тим більше на дітей з інтелектуальними порушеннями. The publication deals with the pedagogical support of preschool children with intellectual disabilities under martial law in preschool education institutions, which should be carried out in strict compliance with the requirements of official regulatory documents. Under martial law, preschoolers are one of the most vulnerable groups in society. Stress, danger, loss of loved ones have a negative impact on adaptation of preschool children to learning, especially children with intellectual disabilities.
- ДокументПЕДАГОГІЧНІ ІННОВАЦІЇ У НАВЧАННІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ТА ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Сергеєва, В. Ф.; Радченя, І. В.; Купіна, І. О.; Старікова, Л. П.; Донченко, О. С.Забезпечення якості освіти, підвищення її ефективності пов'язане з модернізацією змісту освіти, оптимізацією способів та технологій організації освітнього процесу. Ключовою характеристикою такої освіти стає спрямованість навчання на розвиток особистості учня та підготовку його до повноцінного життя у суспільстві. Дошкільна освіта є важливим етапом у житті дитини, де формуються основні навички та знання, необхідні для успішного навчання у школі та майбутньому житті. З кожним роком у світі відбуваються зміни, які також стосуються сфери дошкільної освіти. Намічаються нові тенденції, які варто знати та врахову- вати батькам та педагогам. Однією з головних тенденцій у дошкільній освіті є поглиблення дитячої взаємодії із сучасними технологіями. У наш час діти вже змалку вміють використовувати смартфони, планшети та комп'ютери. Тому важливо навчити їх використовувати ці інструменти не тільки для розваги, але й у освітніх цілях. Розробка спеціальних програм та додатків для дітей дошкільного віку допоможе їм поглибити свої знання та навички в різних галузях, таких як математика, читання та логіка. Іншою важливою тенденцією є індивідуалізація освіти. Кожна дитина унікальна і має свої індивідуальні здібності та інтереси. Педагогічні методики передбачають більш гнучке та індивідуальне навчання, а також створення умов для саморозвитку та самовираження дитини. Це дозволить кожній дитині розвинути свої здібності на повну потужність та стати успішною. У статті досліджено, як початкова освіта може сприяти розвитку найважливіших навичок та компетенцій ХХІ століття, таких як творчість, критичне мислення, співпраця та спілкування. Також вивчені бар'єри та прогалини, які обмежують доступ та якість дошкільної освіти для багатьох дітей у всьому світі, особливо з малозабезпечених верств населення. Визначено деякі нові тенденції та можливості у секторі дошкільної освіти, такі як використання технологій, інтеграція гри та навчання, заохочення різноманітності, інклюзивність, а також участь батьків та спільнот. Ensuring the quality of education, increasing its efficiency is connected with the modernization of the content of education, optimization of the methods and technologies of the organization of the educational process. The key characteristic of such education is the focus of education on the development of the student's personality and his preparation for a full life in society. Preschool education is an important stage in a child's life, where the basic skills and knowledge necessary for successful schooling and future life are formed. Every year, there are changes in the world, which also affect the field of preschool education. New trends are emerging that parents and teachers should know and take into account. One of the main trends in preschool education is the deepening of children's interaction with modern technologies. Nowadays, children already know how to use smartphones, tablets and computers from an early age. Therefore, it is important to teach them to use these tools not only for entertainment, but also for educational purposes. The development of special programs and applications for preschool children will help them deepen their knowledge and skills in various areas such as mathematics, reading and logic. Another important trend is the individualization of education. Every child is unique and has their own individual abilities and interests. Pedagogical methods provide for more flexible and individual learning, as well as the creation of conditions for the child's self-development and self-expression. This will allow each child to develop their abilities to their full potential and become successful. The article explores how early education can help develop critical 21st century skills and competencies such as creativity, critical thinking, collaboration, and communication. Barriers and gaps that limit access and quality of preschool education for many children around the world, especially from low-income populations, are also studied. Some emerging trends and opportunities in the early childhood education sector are identified, such as the use of technology, the integration of play and learning, the promotion of diversity, inclusiveness, and the involvement of parents and communities.
- ДокументПроблеми інклюзії в сучасному освітньому просторі(Center of Modern Pedagogy "Learning Without Borders", 2021-04-28) Купіна, І. О.; Шишенко, В. О.У статті викладені актуальні проблеми інклюзії в освітньому просторі. Проаналізовано теоретичний матеріал крізь призму зазначеної тематики, схарактеризовано поняття «інклюзія», «інклюзивна освіта». Визначено напрями щодо усунення всіляких бар’єрів в освітньому просторі, що базуються на соціальному підході до особливих освітніх потреб, які знаходяться в основі інклюзії. Інклюзивна освіта як логічне продовження системи інтегрованої освіти пропонує нові методи, більш досконалі до організації начального процесу й узаємодії з кожною дитиною. Одним із важливих чинників у розвитку ідеї інклюзії є прийняття цього явища педагогами. Доведено, що освітня інклюзія не повинна акцентувати тільки на дидактичних і виховних заходах, бо більш важливою є спільна повсякденна діяльність звичайних і нетипових людей поза формальним освітнім процесом. Найціннішим є формування дружніх відносин між ними, адже інклюзивна освіта – це багатогранний процес, у якому переплетені психолого-педагогічні, соціальні, культурні, економічні, правові та інші аспекти. Розширення інклюзивного освітнього простору сьогодні сприяє реалізації цивільних прав на отримання гідної освіти людям з особливими потребами. В статье изложены актуальные проблемы инклюзии в образовательном пространстве. Проанализирован теоретический материал сквозь призму указанной тематики, охарактеризованы понятия «инклюзия», «инклюзивное образование». Определены направления по устранению всевозможных барьеров в образовательном пространстве, основанных на социальном подходе к особым образовательным потребностям, которые находятся в основе инклюзии. Инклюзивное образование как логическое продолжение системы интегрированного образования предлагает новые методы, более совершенные к организации учебного процесса и взаимодействия с каждым ребенком. Одним из важных факторов в развитии идеи инклюзии является принятие этого явления педагогами. Доказано, что образовательная инклюзия не должна акцентировать только на дидактических и воспитательных мероприятиях, потому что более важно совместная повседневная деятельность обычных и нетипичных людей вне формального образовательного процесса. Ценным является формирование дружественных отношений между ними, ведь инклюзивное образование – это многогранный процесс, в котором переплетены психолого-педагогические, социальные, культурные, экономические, правовые и другие аспекты. Расширение инклюзивного образовательного пространства сегодня способствует реализации гражданских прав на получение достойного образования людям с особыми потребностями. The article describes the most pressing problems of inclusion in the educational space. The theoretical material is analyzed through the prism of this topic, the concepts of «inclusion» and «inclusive education» are characterized. The main directions for eliminating various barriers in the educational space based on a social approach to special educational needs that are at the heart of inclusion are identified. Inclusive education as a logical continuation of the integrated education system offers new methods that are more perfect for organizing the educational process and interaction with each child. One of the most important factors in the development of the idea of inclusion is the acceptance of this phenomenon by teachers. It is proved that educational inclusion should not focus only on didactic and educational activities, because the joint of daily activities of ordinary and atypical people outside the formal educational process is more important. The most valuable thing is the formation of friendly relations between them, because inclusive education is a multi – faceted process in which psychological and pedagogical, social, cultural, economic, legal and other aspects are connected. The expansion of the inclusive educational space today contributes to the realization of civil rights to receive a decent education for people with special needs.
- ДокументПсихічний стан людини у фразеологічній репрезентації граничності(ДВНЗ «Криворізький державний педагогічний університет», 2018) Купіна, І. О.У статті представлено результати дослідження фразеологічних одиниць (ФО) на позначення психічного стану людини в репрезентації граничності. Виявлено різні моделі стану людини, які об’єктивуються ФО. Наведено результати структурного-семантичного аналізу фразеологізмів, які свідчать про універсальність та розкривають специфічні риси вербалізації психічного стану людини, зосереджено увагу на особливостях маніфестації останнього одиницями фразеологічного рівня. В статье представлены результаты исследования фразеологических единиц (ФЕ) для обозначения психического состояния человека в репрезентации предельности. Выявлены различные модели состояния человека, которые объективированы ФЕ. Приведены результаты структурного-семантического анализа фразеологизмов, которые свидетельствуют об универсальности и раскрывают специфические черты вербализации психического состояния человека, сосредоточено на особенностях манифестации последнего единицами фразеологического уровня. The article presents the results of the researching of phraseological units (FU) on the designation of the mental condition of man in the representation of the boundary. Different models of the human condition, which are objectified by FU, are revealed. The results of structural-semantic analysis of phraseologisms, which testify to universality and reveal specific features of the verbalization of the mental state of man are shown, the focus is on the peculiarities of the manifestation of the last units of the phraseological level.
- ДокументПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ-ПАТРІОТА В КОНТЕКСТІ МОВНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Купіна, І. О.В статті розглянуто мовний компонент у процесі національно-патріотичного виховання в педагогічних закладах. Патріотичне виховання майбутнього вчителя не обмежується вивченням і збереженням нашої культурної самобутності. Ідеї останнього в контексті мовної політики значно глибші: ми маємо усвідомлювати відповідальність за репрезентацію національних позицій у світі на основах гуманізму, толерантності, ціннісних засад розвитку людства, що підтвердить прагнення нашого суспільства доєднатися до європейської та світової культури й розвиватися як її повноправний представник. The article deals with the language component in the process of national-patriotic education in pedagogical institutions. Patriotic education of future teachers is not limited to to the study and preservation of our cultural identity. The ideas of the latter in the the context of language policy are much deeper: we must be aware of responsibility for the representation of national positions in the world on the basis of humanism, tolerance, values of human development, which will confirm the desire of our society to join the European and world culture and develop as its full representative.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО РОБОТИ З УЧНЯМИ З ВАДАМИ МОВЛЕННЯ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Видавничий дім «Гельветика», 2024) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.; Титаренко, Л. І.Стаття присвячена одній з актуальних проблем підготовки майбутніх учителів початкових класів – роботі з учнями з логопедичними проблемами на уроках. Основна увага зосереджується на дисципліні вільного вибору «Підготовка вчителя до роботи з учнями з логопедичними проблемами на уроках природничого і математичного циклів», що є складником компонентою блоку дисциплін вільного вибору із циклу професійної підготовки для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти «Робота з різними категоріями дітей з особливими освітніми потребами». Висвітлюється мета, завдання дисципліни, основні документи, за якими має бути організовано навчання дітей із ООП та роботу вчителя із зазначеною категорією учнів. Зазначається, що здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти при вивченні дисципліни формують уміння здійснювати розвиток в учнів з мовленнєвими порушеннями процесів і функцій пізнавальної діяльності; логічних операцій; сенсомоторної функції мовлення та оперативної пам’яті; вербально-логічного та наочно-образного мислення і мовлення. Звертається увага на те, що на практичних заняттях здобувачі ознайомлюються з дихальними вправами та дидактичними іграми, опановують нескладні досліди, проєктну діяльність, моделювання, різноманітні інтерактивні технології, навчаються розробляти ментальні картки, аналізують уроки в логопедичному класі за відео-сюжетами, використовують у своїй практичній діяльності діагностику порушення мовлення за методикою В. Тарасун. Проведено опитування батьків, для якого використовувалася анкета «Готовність дитини до вступу в початкову школу». Було з’ясовано, що основна кількість дітей, які за результатами опитування батьків були не готові до вступу в ЗЗСО – це майбутні першокласники з дизартріями. Учитель початкових класів, працюючи з дітьми, які мають мовленнєві порушення, веде корекційну роботу у різних напрямах (фонетична, лексична, граматичної будова мовлення; подолання супровідних дефектів). The article is devoted to one of the urgent problems of training future primary school teachers – working with students with speech therapy problems in the lessons of science and mathematics cycles. The main focus is on the subject of free choice «Preparation of the teacher to work with students with speech therapy problems in the lessons of natural and mathematical cycles», which is a component of the block of subjects of free choice from the cycle of professional training for applicants of the second (master’s) level of higher education «Working with various categories of children with special educational needs». The goal, the tasks of the discipline, the main documents, according to which the education of children with SEN and the teacher’s work with the specified category of students should be organized, are highlighted. It is noted that students of the second (master’s) level of higher education when studying the discipline form the ability to develop the processes and functions of cognitive activity in students with speech disorders; logical operations; sensorimotor function of speech and working memory; verbal-logical and visual-figurative thinking and speech. Attention is drawn to the fact that in practical classes, applicants get acquainted with breathing exercises and didactic games, master simple experiments, project activities, modeling, various interactive technologies, learn to develop mind maps, analyze lessons in a speech therapy class based on video plots, use in their practical diagnosis of speech disorders according to the method of V. Tarasun. A survey of parents was conducted, for which the questionnaire «Readiness of the child to enter primary school» was used. It was found out that the main number of children who, according to the results of the parents’ survey, were not ready to enter the preschool are future first-graders with dysarthria. The elementary school teacher, working with children who have speech disorders, conducts corrective work in various directions (phonetic, lexical, grammatical structure of speech; overcoming accompanying defects).
- ДокументРесурсно-орієнтоване навчання під час вивчення освітніх компонентів «Основи природознавства зі спецметодикою викладання» та «Українська мова (за професійним спрямуванням)»(Фаховий коледж управління, економіки і права Полтавського державного аграрного університету, 2024-02-22) Купіна, І. О.; Радченя, І. В.У тезах звертається увага на ресурсно-орієнтоване навчання під час вивчення освітніх компонентів «Основи природознавства зі спецметодикою викладання» та «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Розглядається визначення РОН, значення та реалізація під час вивчення освітніх компонентів.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »