Перегляд за Автор "Кузнєцов, М. А."
Зараз показано 1 - 17 з 17
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЕмоційне ставлення студентів до навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Діса плюс», 2017) Кузнєцов, М. А.; Козуб, Я. В.Приводяться результати психологічного дослідження актуальної наукової проблеми емоційного ставлення до навчально-професійної діяльності у студентів. Емоційне ставлення до навчально-професійної діяльності розглядається як система інтегральних і парціальних установок студентів на навчання. Доказано залежність емоційного ставлення (на інтегральному й парціальному рівнях) до навчання від рівня успішності студентів. Виявлені взаємозв'язки емоційного ставлення до навчання з когнітивними, діяльнісними, емоційними та мотиваційними чинниками регуляції навчально-професійної діяльності студентів. Проаналізовано специфіку цих взаємозв'язків в успішних та невстигаючих студентів. Приводятся результаты психологического исследования актуальной научной проблемы эмоционального отношения к учебно-профессиональной деятельности у студентов. Эмоциональное отношение к учебно-профессиональной деятельности рассматривается как система интегральных и парциальных установок студентов на учебу. Доказана зависимость эмоционального отношения (на интегральном и парциальном уровнях) к учению от уровня успеваемости студентов. Выявлены взаимосвязи эмоционального отношения к учебе с когнитивными, деятельностными, эмоциональными и мотивационными факторами регуляции учебно-профессиональной деятельности студентов. Проанализирована специфика этих взаимосвязей у успевающих и слабоуспевающих студентов. The results of psychological research of the actual scientific problem of emotional attitude to educational and professional activity of students are presented. Emotional attitude to educational and professional activity is considered as a system of integral and partial attitudes of students to study. Dependence of emotional attitude (at the integral and partial levels) to studying from the level of students’ success is shown. The interrelations of emotional attitude to studying with cognitive, activity, emotional and motivational factors of regulation of students' educational and professional activity are defined. Specificity of these interrelations in successful and low-performing students is analyzed.
- ДокументЕмоційний інтелект як чинник психоемоційних станів студентів в умовах іспиту(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Вид-во «Діса плюс», 2017-02-10) Кузнєцов, М. А.; Діомідова, Н. Ю.Монографія присвячена дослідженню ролі емоційного інтелекту у перебігу психоемоційних станів студентів у ситуації іспиту. В роботі подано визначення емоційного інтелекту та екзаменаційного стресу, подано засоби діагностики та аналіз психологічних особливостей емоційного інтелекту як детермінанти перебігу психоемоційних станів студентів в умовах іспиту. Розроблено програму цілеспрямованого формування емоційно-інтелектуальних здатностей та оволодіння засобами саморегуляції психоемоційних станів на іспиті, показано її ефективність. Для викладачів, аспірантів, студентів гуманітарних спеціальностей. Монография посвящена исследованию роли эмоционального интеллекта в ходе психоэмоциональных состояний студентов в ситуации экзамена. В работе даны определения эмоционального интеллекта и экзаменационного стресса, представлены средства диагностики и анализ психологических особенностей эмоционального интеллекта детерминанты течения психоэмоциональных состояний студентов в условиях экзамена. Разработана программа целенаправленного формирования эмоционально-интеллектуальных способностей и овладение средствами саморегуляции психоэмоциональных состояний на экзамене, показано ее эффективность. Для преподавателей, аспирантов, студентов гуманитарных специальностей. The monograph is devoted to the study of the role of emotional intelligence in the course of psychoemotional states of students in the situation of the exam. In the work definitions of emotional intelligence and exam stress are given, diagnostic tools and analysis of psychological features of emotional intelligence are the determinants of the course of psychoemotional states of students in the exam environment. A program for the purposeful formation of emotional and intellectual abilities and mastering the means of self-regulation of psychoemotional states in the exam is developed, and its effectiveness is shown. For teachers, postgraduates, students of humanitarian specialties.
- ДокументЕмоційно-вольова регуляція суб’єкта художньо-спортивної діяльності(Видавництво «Діса плюс», 2019-04) Кузнєцов, М. А.; Фоменко, К. І.; Полілуєва, І. В.Монографія присвячена дослідженню емоційно-вольової регуляції суб’єкта художньо-спортивної діяльності. В роботі подано теоретичний огляд проблеми емоційно-вольової регуляції у спортивній діяльності та її детермінації, розроблено комплекс психодіагностики суб’єкта художньо-спортивної навчальної діяльності. Показано психологічні предиктори актуалізації сприятливих психоемоційних станів суб’єкта художньо-спортивної діяльності. Розроблено програму розвитку емоційно-вольової саморегуляції суб’єкта художньо-спортивної діяльності, ефективність якої доведено. Для психологів, викладачів, аспірантів, студентів гуманітарних спеціальностей. Монография посвящена исследованию эмоционально-волевой регуляции субъекта художественно-спортивной деятельности. В работе представлен теоретический обзор проблемы эмоционально-волевой регуляции в спортивной деятельности и ее детерминации, разработан комплекс психодиагностики субъекта художественно-спортивной учебной деятельности. Показаны психологические предикторы актуализации благоприятных психоэмоциональных состояний субъекта художественно-спортивной деятельности. Разработана программа развития эмоционально-волевой саморегуляции субъекта художественно-спортивной деятельности, эффективность которой доказана. Для психологов, преподавателей, аспирантов, студентов гуманитарных специальностям. The monograph is devoted to the study of the emotional-volitional regulation of the subject of artistic and sports activity. The paper presents a theoretical review of the problem of emotional-volitional regulation in sports activity and its determination, a complex of psychodiagnostics of the subject of artistic and sports educational activity is developed. The psychological predictors of actualization of favorable psychoemotional states of the subject of artistic and sports activity are shown. A program for the development of emotional-volitional self-regulation of the subject of artistic and sports activity has been developed, the effectiveness of which has been proven. For psychologists, teachers, graduate students, students of humanitarian specialties.
- ДокументЕмоційні чинники самотності людини(Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua”; MDPC Publishing, 2022-10-11) Калінкіна, К. О.; Кузнєцов, М. А.У роботі досліджено прояв емоційних змінних (емоційні бар’єри страх, тривога) у переживанні самотності. Схильність до самотності та рівень її відчуття діагностувалися за допомогою опитувальника «Діагностика рівня суб'єктивного відчуття самотності» Д. Рассела, М. Фергюсона. Показники за шкалами цього опитувальника зіставлялися з показниками шкал емоційних змінних. Для цього діагностувалися: 1) наявність тривоги, яка може бути пов'язана з мовленням, спілкуванням і впевненістю; використовували опитувальник « Шкала Р. Еріксона для оцінки комунікативних мовних навичок» (адаптований В. А. Калягіним та Л. М. Мацько); 2) наявність емоційних перешкод у встановленні контактів; використовувався опитувальник « Діагностика емоційних бар'єрів у міжособистісному спілкуванні» В. В. Бойко; 3) страх виглядати смішним; використовувався опитувальник « Діагностика страху виглядати смішним» (адаптація опитувальника гелотофобії Є. А. Стефаненко, Є. М. Іванова). Тестування здійснювалося в он-лайн режимі з використанням гугл-форм. Обчислювалися коефіцієнти лінійної кореляції rxy К. Пірсона між показниками емоційних чинників, що сприяють появі та розвитку самотності та показниками рівня відчуття самотності. За підсумками дослідження було зроблено наступні висновки: Емоції ускладнюють взаємодії з партнерами на щоденній основі. Людині складно встановлювати нові контакти через тривогу в спілкуванні. Найголовнішим чинником самотності у цьому дослідженні виявилося соціальне реагування. Людина самотня, насамперед від того, що боїться бути осміяною іншими людьми. The paper examines the manifestation of emotional variables (emotional barriers, fear, anxiety) in the experience of loneliness. The tendency to loneliness and the level of its feeling were diagnosed using the questionnaire "Diagnosis of the level of subjective feeling of loneliness" by D. Russell, M. Ferguson. Indicators on the scales of this questionnaire were compared with indicators on the scales of emotional variables. For this, the following were diagnosed: 1) the presence of anxiety, which may be related to speech, communication and confidence; used the questionnaire "R. Erikson's scale for assessing communicative language skills" (adapted by V. A. Kalyagin and L. M. Matsko); 2) the presence of emotional obstacles in establishing contacts; the questionnaire "Diagnostics of emotional barriers in interpersonal communication" by V. V. Boyko was used; 3) fear of looking ridiculous; the questionnaire "Diagnostics of the fear of looking funny" was used (adaptation of the gelotophobia questionnaire by E. A. Stefanenko, E. M. Ivanova). Testing was carried out online using Google forms. K. Pearson's rxy linear correlation coefficients were calculated between indicators of emotional factors contributing to the emergence and development of loneliness and indicators of the level of loneliness. Based on the results of the study, the following conclusions were drawn: Emotions complicate interactions with partners on a daily basis. It is difficult for a person to establish new contacts due to anxiety in communication. Social responsiveness was found to be the most important factor in loneliness in this study. A person is lonely, first of all, because he is afraid of being laughed at by other people.
- ДокументЖиттєстійкість підлітків із неповних сімей(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во "Діса плюс", 2016) Кузнєцов, М. А.; Маннапова, К. Р.Розкриваються основні психологічні чинники формування життєстійкості підлітків із неповних сімей в контексті сучасних змін, що відбуваються у світі. Повнота сім'ї розглядається як чинник впливу на окремі компоненти життєстійкості особистості підлітка. Емпіричнім шляхом визначені типи функціонування життєстійкості в структурі життєздатності підлітків з неповних сімей («залучений», «контролюючий» і «нестійкий»). Пропонується система засобів розвитку та формування компонентів життєстійкості з метою підвищення життєздатності підлітків з неповних сімей. Раскрываются основные психологические факторы формирования жизнестойкости подростков из неполных семей в контексте современных изменений, происходящих в мире. Полнота семьи рассматривается как фактор влияния на отдельные компоненты жизнестойкости личности подростка. Эмпирическим путем выделены типы функционирования жизнестойкости в структуре жизнеспособности подростков из неполных семей («вовлеченный», «контролирующий» и «неустойчивый»). Предлагается система способов развития и формирования компонентов жизнестойкости с целью повышения жизнеспособности подростков из неполных семей. Basic psychological factors of formation of resiliency (hardiness) of single-parent teenagers in the context of contemporary changes in the world are defined. Completeness of family is considered as a factor influencing the individual components of the teenager's resiliency. The types of resiliency functioning in the structure of vitality of single-parent teenagers (“involved”, “controlling” and “unstable”) are determined empirically. The development and formation of resiliency components means system is proposed to increase the vitality of single-parent teenagers.
- ДокументЗавзятість навчальних дій у школярів та студентів(2021) Кузнєцов, М. А.; Галата, О. С.Представлено аналіз концепцій і підходів до проблеми ролі завзятості в емоційно-вольовому, когнітивному, мотиваційному та поведінковому компонентах системи психічної регуляції та саморегуляції навчальної діяльності у шкільному та студентському віці. Виявлено особливості прояву навчальної завзятості як прояву психічної регуляції навчальних дій успішних та неуспішних студентів. Розроблено концептуальну модель навчальної завзятості. Виділено основні компоненти завзятої навчальної дії – цілеспрямованість, зусилля, самоконтроль, доведення діла до кінця. Наведено обґрунтування та структура програми розвитку навчальної завзятості у студентів в процесі соціально-психологічного тренінгу. Представлен анализ концепций и подходов к проблеме роли упорства в эмоционально-волевом, когнитивном, мотивационном и поведенческом компонентах системы психической регуляции и саморегуляции учебной деятельности в школьном и студенческом возрасте. Выявлены особенности проявления учебного упорства как проявления психической регуляции учебных действий у успевающих и неуспевающих студентов. Разработана концептуальная модель учебного упорства. Выделены основные компоненты упорного учебного действия – целеустремленность, усилие, самоконтроль, доведение дела до конца. Обоснованы структура и программа развития учебного упорства у студентов в процессе социально-психологического тренинга. The analysis of concepts and approaches to the problem of the role of persistence in the emotional-volitional, cognitive, motivational and behavioral components of the system of mental regulation and self-regulation of educational activity at school and student age is presented. The features of the manifestation of educational perseverance as a manifestation of the mental regulation of educational actions at students with high and low levels of academic success have been revealed. A conceptual model of learning persistence has been developed. The main components of persistent educational action are highlighted - purposefulness, effort, self-control, bringing the matter to the end. The structure of the program for the development of educational perseverance in students in the process of socio-psychological training has also been substantiated.
- ДокументКороткочасна пам'ять як механізм формування розумових та кінестетичних узагальнень(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Кузнєцов, М. А.; Заїка, Є. В.У статті висвітлено тему короткочасної пам'яті як механізму формування розумових та кінестетичних узагальнень. Короткочасна пам'ять людини виконує важливу роль у організації немнемічних – перцептивних, розумових та моторних дій, в яких вона виступає як один із суттєвих структурно-функціональних компонентів, що забезпечують зв'язок та взаємодію між різними операціями дії та їх результатами. В статье освещается тема кратковременной памяти как механизма формирования умственных и кинестетических обобщений. Кратковременная память человека играет важную роль в организации немнемических – перцептивных, умственных и моторных действий, в которых она выступает как один из существенных структурно-функциональных компонентов, обеспечивающих связь и взаимодействие между различными операциями действия и их результатами. The article highlights the topic of short-term memory as a mechanism for the formation of mental and kinesthetic generalizations. The article deals with the subject of short-term memory as a mechanism of formation of mental and kinesthetic generalizations. Short-term memory plays an important role in the organization of nonnemoral - perceptive, Perceptive and mental and motor actions, in which it is one of the essential structural and functional components providing connection and interaction between different actions operations and their results.
- ДокументОсобистість як суб’єкт подолання кризових ситуацій : психологічна теорія і практика(Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка (СумДПУ), 2017-03-07) Блинова, О. Є.; Борисюк, А. С.; Варій, М. Й.; Василевська, О. І.; Долинська, Л. В.; Єрмакова, Н. О.; Завацька, Н. Є.; Завацький, В. Ю.; Зливков, В. Л.; Карпенко, З. С.; Кокун, О. М.; Кряж, І. В.; Кузікова, С. Б.; Кузнєцов, М. А.; Лукомська, С. О.; Максименко, С. Д.; Олефір, В. О.; Радчук, Г. К.; Сафін, О. Д.; Седих, К. В.; Титаренко, Т. М.; Тімченко, О. В.; Усик, Д. Б.; Фоменко, К. І.; Хомуленко, Т. Б.; Черенщикова, Д. В.; Шаповалова, В. С.; Швалб, Ю. М.; Щербак, Т. І.; Яблонська, Т. М.Колективна монографія присвячена сучасним проблемам психології особистості. У книзі висвітлюються теоретичні та прикладні аспекти дослідження особистості у кризових умовах і критичних ситуаціях життя. Розглядаються особливості переживання персонологічних, вікових, професійних і соціокультурних криз; умови адаптації, ресоціалізації та розвитку особистості в ускладнених умовах життя. Особливу увагу в представленому науковому доробку приділено проблемам збереження психічного здоров’я людини та надання їй психологічної допомоги в консультативно-терапевтичній практиці. Адресується фахівцям у галузі психології та суміжних із нею дисциплін, студентам, аспірантам, широкому загалу освітян. Коллективная монография посвящена современным проблемам психологии личности. В книге освещаются теоретические и прикладные аспекты исследования личности в кризисных условиях и критических ситуациях жизни. Рассматриваются особенности переживания персонологических, возрастных, профессиональных и социокультурных кризисов; условия адаптации, ресоциализации и развития личности в осложненных условиях жизни. Особое внимание в представленном научной разработке уделено проблемам сохранения психического здоровья человека и предоставления ему психологической помощи в консультативно-терапевтической практике. Адресуется специалистам в области психологии и смежных с ней дисциплин, студентам, аспирантам, широкой общественности педагогов. The collective monograph is devoted to contemporary problems of psychology of personality. Theoretical and practical aspects of studies of a person in crisis conditions and life critical situations have been discovered. The peculiarities of person-feature experience of age, socio-cultural and professional crises have been considered; conditions of adaptation, re-socialization and personal development in the complex conditions of life have been examined. Particular attention in the submitted scientific heritage has been paid to the problems of mental health preservation and person's psychological assistance in a consultative and therapeutic practice. It has been addressed to specialists in psychology and its related disciplines, students, graduate students, general educators public.
- ДокументПрогнозування ступеня схильності студентів до страхів, пов’язаних з навчально-професійною діяльністю(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Кузнєцов, М. А.; Шаповалова, В. С.У статті проаналізовано прогнозування ступеня схильності студентів до страхів, пов’язаних з навчально-професійною діяльністю. Ця проблема потребує подальшого детального теоретичного вивчення та експериментального дослідження. Особливо важливим є знаходження засобів прогнозування студентських страхів. Для прогнозування виникнення студентських страхів використовувався дискримінантний аналіз. В статье проанализированы прогнозирования степени склонности студентов к страхам, связанных с учебно-профессиональной деятельностью. Эта проблема требует дальнейшего детального теоретического изучения и экспериментального исследования. Особенно важно нахождение средств прогнозирования студенческих страхов. Для прогнозирования возникновения студенческих страхов использовался дискриминантный анализ. The article analyzes predicting the degree of students' propensity to fears associated with educational and professional activities. This problem requires further detailed theoretical study and experimental research. Finding means of predicting student fears is particularly important. Discriminant analysis was used to predict the occurrence of student fears.
- ДокументПсихологія моторної пам’яті : прикладні аспекти(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во "Діса плюс", 2019) Кузнєцов, М. А.; Заїка, Є. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Приведено результати теоретичних та експериментальних досліджень моторної пам’яті людини. На основі розробленої авторами оригінальної методики дослідження моторної пам’яті показано її роль у формуванні різноманітних практичних навичок і умінь. Розглянуто нюанси її розвитку й удосконалення у шкільному і дорослому віці. Розроблено систему тренінгових занять для формування моторної пам’яті в єдності з розвитком психомоторики та координації рухів. Приводятся результаты теоретических и экспериментальных исследований моторной памяти человека. На основе разработанной авторами оригинальной методики исследования моторной памяти показана ее роль в формировании разнообразных практических навыков и умений. Рассмотрены нюансы ее развития и усовершенствования у школьников и взрослых людей. Разработана система тренинговых упражнений для формирования моторной памяти в единстве с развитием психомоторики и координации движений. The results of theoretical and experimental researches of human motor memory are presented. Its role in the formation of various practical skills and abilities is shown based on the original methodology of the research of motor memory developed by the authors. Nuances of its development and improvement in school age and adulthood are considered. System of training sessions for the formation of motor memory together with the development of psychomotor system and coordination of movements was developed.
- ДокументПсихологія уяви(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2013) Кузнєцов, М. А.; Заїка, Є. В.У посібнику розглянуті сутність, основні закономірності, способи й види уяви, її індивідуальні особливості, роль у житті й творчості. Докладно описані ігри й вправи з розвитку уяви у дітей. Для студентів, аспірантів, практичних психологів, педагогів і батьків. В пособии рассмотрены сущность, основные закономерности, способы и виды воображения, его индивидуальные особенности. Подробно описаны игры и упражнения для развития воображения у детей. Для студентов, аспирантов, практических психологов, педагогов и родителей. The essence, the basic patterns, ways and types of imagination, its individual features, role in life and creativity are considered in the manual. Children's imagination development games and exercises are described in detail. For students, post-graduate students, practicing psychologists, pedagogues and parents.
- ДокументПсихотренінг педагогічних умінь: для майбутніх вчителів(ПромАрт, 2018) Заїка, Є. В.; Манойло, І. С.; Кузнєцов, М. А.Посібник призначено для навчання студентів університетів – майбутніх педагогів. Представлені групові тренінги, на яких формуються як загальні, так і спеціальні педагогічні вміння. Пособие предназначено для обучения студентов университетов – будущих педагогов. Представлены групповые тренинги, посредством которых формируются как общие, так и специальные педагогические умения. The manual is intended for teaching university students - future teachers. Group trainings are presented, through which both general and special pedagogical skills are formed.
- ДокументПсихічні стани студентів у процесі навчально-пізнавальної діяльності(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во "Діса плюс", 2015) Кузнєцов, М. А.; Фоменко, К. І.; Кузнецов, О. І.У монографії розкривається психолого-педагогічний аспект проблеми особистісних чинників, що визначають динаміку психічних станів у процесі навчально-пізнавальної діяльності у студентів, що характеризуються різними рівнями успішності. Вивчено внесок особистісних, ситуаційних і діяльнісних чинників у актуалізацію, підтримання та динаміку основних функціональних систем психічних станів успішних і неуспішних студентів на семінарі, лекції та в умовах навчальної роботи вдома. Пропонується коригувально-розвиваюча програма, спрямована на вдосконалення психологічних механізмів саморегуляції психічних станів, що виникають у студентів у процесі навчально-пізнавальної діяльності. В монографии раскрывается психолого-педагогический аспект проблемы личностных факторов, определяющих динамику психических состояний в процессе учебно-познавательной деятельности у студентов с разными уровнями успеваемости. Исследован вклад личностных, ситуационных и деятельностных факторов в актуализацию, поддержание и динамику основных функциональных систем психических состояний успевающих и слабоуспевающих студентов на семинарах, лекциях и в процессе учебной работы в домашних условиях. Предлагается коррекционно-развивающая программа, предназначенная для усовершенствования психологических механизмов саморегуляции психических состояний, возникающих у студентов в процессе учебно-познавательной деятельности. The monograph defines the psychological and pedagogical aspect of the problem of personal factors that determine the dynamics of mental states in the process of educational and cognitive activity of students, characterized by different levels of success. The contribution of personal, situational and activity factors to actualization, maintenance and dynamics of the basic functional systems of mental states of successful and unsuccessful students at a seminar, lecture and in the conditions of study at home is studied. Corrective and developmental program aimed at improving the psychological mechanisms of self-regulation of mental states that arise in students in the process of educational and cognitive activity is proposed.
- ДокументСтавлення до навчання студентів з низьким рівнем академічної мотивації(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, видавництво "Діса плюс", 2019) Кузнєцов, М. А.; Фоменко, К. І.; Жданюк, Л. О.Монографія присвячена дослідженню емоційного ставлення до навчання у студентів з низьким рівнем академічної мотивації. У роботі подано теоретичний огляд проблеми емоційного ставлення до навчання та навчальної мотивації, розроблено комплекс психодіагностики потреб студентів, що задовольняються у навчально-професійній діяльності. Показано типологію академічної мотивації студентів та її взаємну обумовленість з емоційним ставленням до навчання. Розроблено програму оптимізації ставлення до навчання студентів та формування зрілих форм академічної мотивації, ефективність якої доведено. Монография посвящена исследованию эмоционального отношения к учебе у студентов с низким уровнем академической мотивации. В работе представлены теоретический обзор проблемы эмоционального отношения к учебе и учебной мотивации, разработан комплекс психодиагностики потребностей студентов, которые удовлетворяются в учебно-профессиональной деятельности. Показано типологию академической мотивации студентов и ее взаимную обусловленность с эмоциональным отношением к учебе. Разработана программа оптимизации отношение к учебе студентов и формирования зрелых форм академической мотивации, эффективность которой доказана. The monograph is devoted to the study of the emotional attitude to learning among students with a low level of academic motivation. The paper presents a theoretical review of the problem of emotional attitude to learning and educational motivation, developed a complex of psychodiagnostics of students' needs, which are satisfied in educational and professional activities. The typology of academic motivation of students and its interdependence with an emotional attitude to learning are shown. A program has been developed to optimize students' attitude to learning and the formation of mature forms of academic motivation, the effectiveness of which has been proven.
- ДокументСтудентські страхи: види, структура, динаміка та шляхи корекції(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, вид-во "Діса плюс", 2016) Кузнєцов, М. А.; Шаповалова, В. С.У монографії розкриваються психологічні особливості страхів в навчально-пізнавальній діяльності студентів. Робота містить теоретичне обґрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження студентських страхів. Розглядаються структура та динаміка страхів, їх взаємозв’язки з певними характерологічними та темпераментальними особливостями, з особливостями особистісних, когнітивних та діяльнісних чинників навчально-пізнавальної діяльності студентів. Розроблено корекційно-розвивальну програму, яка спрямована на запобігання та подолання студентських страхів. В монографии раскрываются психологические особенности страхов в учебно-познавательной деятельности студентов. В работе представлены теоретическое и методическое обоснование, а также эмпирические результаты исследования студенческих страхов. Рассматриваются структура и динамика страхов, их взаимосвязи с определенными характерологическими и темпераментальными особенностями, с особенностями личностных, когнитивных и деятельностных факторов учебно-познавательной деятельности студентов. Разработана коррекционно-развивающая программа, направленная на избегание и преодоление студенческих страхов. The monograph defines the psychological features of fears in students' educational and cognitive activity. The work contains theoretical substantiation, methodological foundations and results of empirical research of student fears. The structure and dynamics of fears, their interrelation with certain characterological and temperamental features, with peculiarities of personal, cognitive and activity factors of students' educational and cognitive activity are considered. The developmental and correctional program aimed at student fears preventing and coping has been developed.
- ДокументЦінність власного життя у студентів: структура, чинники, особливості переживання(Діса Плюс, 2022) Кузнєцов, М. А.; Діаб, Н.; Підбуцька, Н. В.Представлено аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми почуття цінності власного життя у студентів та залежність його переживання від низки темпоральних, когнітивних, емоційних, мотиваційних, екзистенційно-смислових та поведінкових чинників. Переживання студентами почуття цінності власного життя визначено як прояв (і в той же час – важлива умова) тенденції подолання труднощів, обумовлених особливостями навчально-професійної діяльності в сучасному закладі вищої освіти. Доведено, що почуття цінності власного життя має структуру, вікову динаміку, характеризується статевими особливостями, залежить від певних особистісних і ситуаційних чинників. Тhe analysis of scientific and theoretical concepts and approaches to the problem of students' sense of the value of their own lives and the dependence of their experience on a number of temporal, cognitive, emotional, motivational, existential-semantic and behavioral factors is presented. Students' experience of the value of their own lives is defined as a manifestation (and at the same time – an important condition) of the tendency to overcome the difficulties caused by the peculiarities of educational and professional activities in a modern institution of higher education. It is proved that the sense of value of one's own life has the structure, age dynamics, characterized by gender, depends on certain personal and situational factors.
- ДокументШкільні страхи: Види, умови прояву та шляхи подолання(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2012) Кузнєцов, М. А.; Бабарикіна, І. В.У монографії розкривається психолого-педагогічний аспект проблеми переживання страхів школярами в умовах навчальної діяльності. Розглянуті вікова динаміка, структура та види шкільних страхів. Наводяться результати апробації корекційно-розвивальної програми, спрямованої на подолання шкільних страхів у молодших школярів і підлітків. В монографии раскрывается психолого-педагогический аспект проблемы переживания страхов школьниками в условиях учебной деятельности. Рассмотрены возрастная динамика, структура и виды школьных страхов. Приводятся результаты апробации коррекционно-развивающей программы, направленной на преодоление школьных страхов у младших школьников и подростков. The monograph defines the psychological and pedagogical aspect of the problem of experiencing fears by school students in terms of educational activities. Age dynamics, structure and types of school fears are considered. Results of approbation of the developmental and corrective program aimed at school fears coping by younger schoolchildren and teenagers are presented.