Перегляд за Автор "Кравчук, Т. М."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАналіз композицій змагальних програм з чирлідингу (на прикладі студенських команд)(Health, sport, rehabilitation, 2018) Кравчук, Т. М.; Бибель, С. А.; Білецька, А. В.У результаті дослідження автор проаналізовав структуру та зміст композицій змагальних програм студентських команд, що виступають в категорії чирданс. Розкрито значення елементів, побудов і перебудов, що використовуються в чирдансі та виявлено їх вплив на оцінку виступів. Показано, що сума балів,отримана спортсменами на змаганнях, тісно залежить від насиченості змагальних виступів великою кількістю елементів різних структурних груп. В результате исследования автор проанализовав структуру и содержание композиций соревновательных программ студенческих команд, выступающих в категории чирданс. Раскрыто значение элементов, построений и перестроек, используемых в чирданси и выявлено их влияние на оценку выступлений. Показано, что сумма баллов, полученная спортсменами на соревнованиях, тесно зависит от насыщенности соревновательных выступлений большим количеством элементов различных структурных групп. As a result of the research, the author analyzed the structure and content of the compositions of competitive programs of student teams acting in the category of chirdance. The significance of the elements, constructs and alterations used in chirdansi is revealed and their influence on performance evaluation is revealed. It is shown that the amount of points obtained by athletes in competitions closely depends on the saturation of competitive performances by a large number of elements of various structural groups.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ ХУДОЖНЬОЇ ГІМНАСТИКИ В ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Health, sport, rehabilitation, 2015-12-23) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Голенкова, Ю. В.; Рядинська, І. А.У статті розкрито динаміку змін рівня розвитку фізичних здібностей учнів початкових класів під впливом засобів художньої гімнастики. Показано, що досліджувані дівчата, для яких під час уроків фізичної культури впроваджувалися комплекси вправ художньої гімнастики досягли найкращих результатів у розвитку гнучкості, прудкості й координаційних здібностей, а хлопці у розвитку гнучкості та координації. В статье раскрыто динамику изменений уровня развития физических способностей учащихся начальных классов под влиянием средств художественной гимнастики. Показано, что исследуемые девушки, для которых во время уроков физической культуры внедрялись комплексы упражнений художественной гимнастики достигли лучших результатов в развитии гибкости, быстроты и координационных способностей, а ребята в развитии гибкости и координации.
- ДокументВикористання рухливих ігор у процесі підготовки юних чирлідирів(Health, sport, rehabilitation, 2019) Сластіна, О. О.; Кравчук, Т. М.; Бибель, С. А.Мета - визначити ефективність використання рухливих ігор для розвитку основних фізичних здібностей на етапі початкової підготовки в чирлідинзі. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 30 дівчат 7-8 років, що займалися чирлідингом у Дитячій школі мистецтв №6 (м.Харків). Методи дослідження: вивчення й аналіз педагогічної і науково-методичної літератури; аналіз правил та відеозаписів змагань; педагогічні спостереження; педагогічний експеримент; педагогічні контрольні випробування (тестування); методи математичної статистики. Результати. У результаті проведеного дослідження було визначено, що для успішної змагальної діяльності в чирлідинзі на початковому етапі підготовки необхідний рівномірний гармонійний розвиток таких фізичних здібностей, як гнучкість, спритність, прудкість, сила, швидкісно-силові здібності та здібність до ритмічної діяльності. Для оптимізації розвитку цих здібностей було запропоновано рухливі ігри, розподілені на групи, відповідно до переважного впливу на фізичні здібності. Після цього протягом трьох місяців ці ігри впроваджувалися в експериментальній групі під час підготовчої та заключної частин занять. Аналіз показників фізичної підготовленості у досліджуваних експериментальної групи до та після педагогічного експерименту показав значну їх динаміку в бік покращення. Висновки. Аналіз змагальної діяльності чирлідирів, успішність якої залежить від умінь юних спортсменів виконувати велику кількість стрибків, обертальних рухів, стантів, пірамід і підтримок та швидких переміщень, обмежених майданчиком певного розміру, дозволив виявити фізичні здібності, необхідні для ефективної підготовки спортсменів у цьому виді спорту: гнучкість, прудкість, спритність, силові та швидкісно-силові здібності й здібність до ритмічної діяльності. Експериментальна перевірка ефективності використання ігрових засобів у процесі підготовки юних чирлідирів показала, що методично-правильно підібрані рухливі ігри при систематичному їх впровадженні в тренувальний процес можуть сприяти значному вірогідному приросту всіх необхідних юним чирлідирам фізичних здібностей. в. Цель - определить эффективность использования подвижных игр для развития основных физических способностей на этапе начальной подготовки в чирлидинге. Материал и методы. В исследовании приняли участие 30 девушек 7-8 лет, занимавшихся чирлидингом в Детской школе искусств №6 (Харьков). Методы исследования: изучение и анализ педагогической и научно-методической литературы; анализ правил и видеозаписей соревнований; педагогические наблюдения; педагогический эксперимент; педагогические контрольные испытания (тестирование); методы математической статистики. Результаты. В результате проведенного исследования было установлено, что для успешной соревновательной деятельности в чирлидинге на начальном этапе подготовки необходимо равномерное гармоничное развитие таких физических способностей, как гибкость, ловкость, быстрота, сила, скоростно-силовые способности и способность к ритмической деятельности. Для оптимизации развития этих способностей было предложено подвижные игры, разделенные на группы, согласно преимущественного влияния на физические способности. После этого, в течение трех месяцев эти игры внедрялись в экспериментальной группе во время подготовительной и заключительной частей занятий. Анализ показателей физической подготовленности у испытуемых экспериментальной группы до и после педагогического эксперимента показал значительную их динамику в сторону улучшения. Выводы. Анализ соревновательной деятельности чирлидеров, успешность которой зависит от умений юных спортсменов выполнять большое количество прыжков, вращательных движений, стантов, пирамид и поддержек, а также быстрых перемещений, ограниченных площадкой определенного размера, позволил выявить физические способности, необходимые для эффективной подготовки спортсменов в этом виде спорта: гибкость, быстрота, ловкость, силовые и скоростно-силовые способности и способность к ритмической деятельности. Экспериментальная проверка эффективности использования игровых средств в процессе подготовки юных чирлидеров показала, что методически правильно подобранные подвижные игры при систематическом их внедрении в тренировочный процесс могут способствовать значительному приросту всех, необходимых юным чирлидерам физических способностей. The purpose -to determine the effectiveness of the use of outdoor games for the development of basic physical abilities at the stage of initial training in cheerleading. Material and methods. The study involved 30 girls 7-8 years, engaged in cheerleading at the Children's school of arts №6 (Kharkiv). Research methods: study and analysis of pedagogical and scientific-methodical literature; analysis of the rules and videos of competitions; pedagogical observations; pedagogical experiment; pedagogical control tests (testing); methods of mathematical statistics. Results.As a result of the study, it was found thatfor successful competitive activity in cheerleading at the initial stage of preparation, it is necessary to evenly develop such physical abilities as flexibility, agility, speed, strength, speed-strength abilities and the ability to rhythmic activity. To optimize the development of these abilities, mobile games were proposed, divided into groups, according to the predominant influence on physical abilities. After that, for three months, these games were introduced in the experimental group during the preparatory and final parts of the classes. Analysis of indicators of physical fitness in the subjects of the experimental group before and after the pedagogical experiment showed significant dynamics towards improvement. Conclusions. Analysis of competitive activity of cheerleaders, the success of which depends on the skills of young athletes to perform a large number of jumps, rotational movements, stants, pyramids and supports, as well as rapid movements, limited area of a certain size, allowed to identify the physical abilities necessary for the effective preparation of athletes in this sport: flexibility, speed, agility, strength and speed-strength abilities and the ability to rhythmic activity. Experimental verification of the effectiveness of the use of gaming tools in the training of young cheerleaders showed that methodically correctly selected outdoor games with their systematic introduction into the training process can contribute to a significant increase in all the necessary young cheerleaders physical abilities.
- ДокументВплив музичного супроводу на суб`єктивну оцінку фізичного навантаження в ході тренувальних занять з художньої гімнастики(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2018-11-16) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Будянська, А. Є.У дослідженні експериментально доведено, що навантаження, яке випробовують гімнастки під час тренувальних занять з використанням музичного супроводу, вцілому сприймається як легше, ніж під час занять, проведених без музики. В исследовании экспериментально доказано, что нагрузки, которые испытывают гимнастки во время тренировочных занятий с использованием музыкального сопровождения, в целом воспринимается легче, чем во время занятий, проведенных без музыки. The study experimentally proved that the load experienced by gymnasts during training sessions using musical accompaniment, in general, is perceived more easily than during classes conducted without music.
- ДокументЗАСОБИ РОЗВИТКУ ВИРАЗНОСТІ РУХІВ У ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ, ЩО ЗАЙМАЮТЬСЯ СКЛАДНОКООРДИНАЦІЙНИМИ ВИДАМИ СПОРТУ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Кравчук, Т. М.; Зеленська, Є. І.У статті подано засоби розвитку виразності рухів у юних спортсменів, що займаються складнокоординаційними видами спорту. Показано, що корисними у вихованні виразного руху можуть бути вправи партерної хореографії сюжетної забарвленості, вправи ритмічної гімнастики, танцювальні вправи та музичні і сюжетно-рольові ігри. The study selected the means of developing expressive movements in young athletes engaged in sports with complex coordination. It is shown that exercises of parterre choreography of plot coloring, exercises of rhythmic gymnastics, dance exercises and musical and plot-role-playing games can be useful in the education of expressive movement.
- ДокументМетодика навчання окремим ударам при самозахисті(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Вострокнутов, Л. Д.; Голенкова, Ю. В.; Кравчук, Т. М.В методичних рекомендаціях розглядаються навчальні питання, правильне засвоєння яких може найбільш ефективно сприяти збереженню життя, що особливо актуально під час військового стану, коли очевидним є сплеск злочинності, а тому громадяни як ніколи повинні вміти захищати Україну, боротися за життя своїх близьких та своє життя. Значна частина ударів, що розглядаються у методичних рекомендаціях, не використовуються в аматорському та професійному спорті, а лише за бойового контакту. Навчальний матеріал розрахований на засвоєння техніки виконання ударів у повсякденній обстановці та за відсутності спортивного одягу і спеціальних умов. Методичні рекомендації складаються із 3 частин: 1. Основи техніки ударних дій. 2. Спеціальні підготовчі вправи по темі «Техніка ударів». 3. Техніка виконання ударів руками, ногами, головою, кожна з яких є невід’ємною складовою частиною, без якої неможливо навчитися ефективно наносити удари. Представлені методичні рекомендації можна використовувати при вивченні навчальних дисциплін за освітньою програмою «Фізична культура. Захист України» та дисципліни вільного вибору «Теорія і методика викладання спортивних єдиноборств», які викладаються у вищих навчальних закладах спортивного профілю, тобто коли здобувачі вже досить зрілі та розуміють що таке необхідна самооборона. The methodological recommendations consider educational issues, the correct assimilation of which can most effectively contribute to the preservation of life, which is especially important during martial law, when a surge in crime is obvious, and therefore citizens more than ever should be able to defend Ukraine, fight for the lives of their loved ones and their lives. A significant part of the blows considered in the methodological recommendations are not used in amateur and professional sports, but only for combat contact. The training material is designed to assimilate the technique of performing blows in everyday conditions and in the absence of sportswear and special conditions. Guidelines consist of 3 parts: 1. Fundamentals of percussion technique. 2. Special preparatory exercises on the topic "Technique of blows"; 3. The technique of performing punches, kicks, head, each of which is an integral part, without which it is impossible to learn how to effectively strike. The presented guidelines can be used in the study of academic disciplines under the educational program "Physical Culture. Protection of Ukraine"; and the discipline of free choice "Theory and methodology of teaching martial arts, "which are taught in higher educational institutions of sports profile, that is, when the applicants are already mature enough and understand what is necessary self-defense.
- ДокументМузично-рухова підготовка на початковому етапі багаторічного тренування в спортивній гімнастиці(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2019) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Тютюма, А. Я.Мета дослідження – обґрунтувати й розробити методику музично-рухової підготовки юних гімнасток та експериментально перевірити її ефективність. У дослідженні показано, що успішність кар’єри в спортивній гімнастиці певною мірою залежить від рівня музично-рухової підготовки спортсменок. Експериментально доведено, що формуванню умінь виконувати рухи відповідно до характеру, темпу й ритму музики сприятиме впровадження до навчально-тренувального процесу юних гімнасток спеціальної методики музично-рухової підготовки, яка включає музично-ритмічні ігри та завдання на зв'язок із засобами музичної виразності, вправи ритмічної гімнастики й танцювальні вправи. Цель исследования - обосновать и разработать методику музыкально-двигательной подготовки юных гимнасток и экспериментально проверить ее эффективность. В исследовании показано, что успешность карьеры в спортивной гимнастике в определенной степени зависит от уровня музыкально-двигательной подготовки спортсменок. Экспериментально доказано, что формированию умений выполнять движения в соответствии с характером, темпа и ритма музыки будет способствовать внедрение в учебно-тренировочный процесс юных гимнасток специальной методики музыкально-двигательной подготовки, которая включает музыкально-ритмические игры и задания на связь со средствами музыкальной выразительности, упражнения ритмической гимнастики и танцевальные упражнения. The aim of the study is to substantiate and develop a method of musical and motor training of young gymnasts and experimentally test its effectiveness. The study shows that the success of a career in gymnastics to a certain extent depends on the level of musical and motor training of athletes. It is experimentally proved that the formation of skills to perform movements in accordance with the nature, pace and rhythm of music will contribute to the introduction in the training process of young gymnasts of a special technique of musical-motor training, which includes musical-rhythmic games and tasks to communicate with the means of musical expression, rhythmic gymnastics exercises and dance exercises.
- ДокументОздоровчі можливості використання дихальної гімнастики в процесі фізичного виховання студентів(Germany by ORT Publishing (Germany) in association with the Center For Scientific Research “Solution” (Ukraine), 2019-10-25) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Голенкова, Ю. В.Актуально стоїть питання про логічне наукове обґрунтування нетрадиційних засобів оздоровлення, які б використовувалися в системі занять з фізичного виховання у закладах вищої освіти. Серед видів фізичної активності, що використовуються з метою оздоровлення та покращення фізичного стану людини, вагоме місце може зайняти дихальна гімнастика – дієвий, провірений засіб оздоровлення людей різного віку, у тому числі й студентського. Актуально стоит вопрос о логическом научном обосновании нетрадиционных средств оздоровления, которые использовались в системе занятий по физическому воспитанию в высших учебных заведениях . Среди видов физической активности, используемых с целью оздоровления и улучшения физического состояния человека, важное место может занять дыхательная гимнастика - действенный, проверенный способ оздоровления людей разного возраста, в том числе и студентов. The urgent issue is the logical scientific justification of non-traditional means of healing, which were used in the system of physical education classes in higher educational institutions. Among the types of physical activity used to improve and improve a person’s physical condition, breathing exercises can take an important place - an effective, proven way of healing people of different ages, including students.
- ДокументОсобливості розвитку здібності до ритмічної діяльності у студенток, що спеціалізуються з гімнастики та різних видів аеробіки(Health, sport, rehabilitation, 2018-11) Кравчук, Т. М.; Голенкова, Ю. В.; Пензова, І.; Ботова, Є.; Сушко, Я.У результаті аналізу літературних джерел було визначено, що здібність до ритмічної діяльності це здібність, яка забезпечує безперервне виконання окремих фаз рухової дії протягом заданого часу з оптимальною узгодженістю, темпом та динамікою, які сприяють гармонізації рухової дії. Дослідження підтверджує, що відчуття ритму є професійно важливою якістю в різних видах спорту, зокрема різних видах аеробіки та художній гімнастиці. Сучасні правила змагань з цих видів спорту висувають високі вимоги до рівня розвитку відчуття ритму як індивідуального, так і колективного. Висновки. Доведено позитивний вплив занять художньою гімнастикою та різними видами аеробіки на розвиток здібності до ритмічної діяльності у студенток закладів вищої освіти. Особливо значимим був приріст показників відчуття ритму у студенток, що почали займатися базовою та фанк-аеробікою в університеті. Порівняння показників рівня розвитку здібності до ритмічної діяльності студенток, що до вступу займалися художньою гімнастикою та тих, що почали займатися аеробікою безпосередньо в університеті показало, що якщо на початку експерименту гімнастки значно випереджали всіх інших досліджуваних у рівні розвитку відчуття ритму, то заняття аеробікою дозволило студенткам не тільки догнати гімнасток, а й випередити їх. В результате анализа литературных источников было определено, что способность к ритмической деятельности - это способность, которая обеспечивает непрерывное выполнение отдельных фаз двигательного действия в течение заданного времени с оптимальной согласованностью, темпом и динамикой, которые способствуют гармонизации двигательного действия. Исследование подтверждает, что чувство ритма является профессионально важным качеством в различных видах спорта, в частности различных видах аэробики и художественной гимнастике. Современные правила соревнований по этим видам спорта предъявляют высокие требования к уровню развития чувства ритма как индивидуального, так и коллективного. Выводы. Доказано положительное влияние занятий художественной гимнастикой и различными видами аэробики на развитие способности к ритмической деятельности у студенток высших учебных заведений. Особенно значимым был прирост показателей чувство ритма у студенток, которые начали заниматься базовой и фанк-аэробикой в университете. Сравнение показателей уровня развития способности к ритмической деятельности студенток, которые до поступления в университет занимались художественной гимнастикой и начавших заниматься аэробикой непосредственно в университете показало, что если в начале эксперимента гимнастки значительно опережали всех остальных исследуемых в уровне развития чувства ритма, то занятия аэробикой позволили студенткам не только догнать гимнасток, но и опередить их. As a result of analysis of literary sources, it was determined that the sense of rhythm is an ability that ensures the continuous implementation of individual phases of the motor action for a given time with optimal consistency, pace and dynamics that contribute to the harmonization of the motor action. The study confirms that the sense of rhythm is a professionally important quality in various sports, in particular various types of aerobics and rhythmic gymnastics. Modern competition rules in these kinds of sports place high demands on the level of development of the sense of rhythm, both individual and collective. Findings. The positive influence of rhythmic gymnastics and various aerobics classes on the development of a sense of rhythm among female students of higher educational institutions has been proven. Especially significant was the increase in rhythm feelings among female students who began to engage in basic and funk aerobics at the university. Comparison of the level of development of the sense of rhythm of female students who, before entering the university, were engaged in rhythmic gymnastics and who started aerobics directly at the university showed that if at the beginning of the experiment the gymnasts were significantly ahead of the rest of the rhythm feelings studied in the level of development, then the aerobics classes allowed gymnasts, but also get ahead of them.
- ДокументПорівняльний аналіз фізичної підготовленості студентів, що займаються спортивною гімнастикою та воркаутом(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019-11) Кравчук, Т. М.; Греков, М. А.; Шидловський, В. С.Мета дослідження – здійснити порівняльний аналіз фізичної підготовленості студентів, що займаються спортивною гімнастикою та воркаутом. У досліджені виявлено, що студенти, які займаються спортивною гімнастикою мають кращі швидкісно-силові показники та показники розвитку рівня гнучкості й координованості рухів. Студенти, що займалися воркаутом значну перевагу мають в прояві силових здібностей. Цель исследования - осуществить сравнительный анализ физической подготовленности студентов, занимающихся спортивной гимнастикой и воркаутом. В исследовании выявлено, что студенты, которые занимаются спортивной гимнастикой имеют лучшие скоростно-силовые показатели и показатели уровня развития гибкости и координированности движений. Студенты, которые занимались воркаутом значительное преимущество имеют в проявлении силовых способностей. The aim of the study is to carry out a comparative analysis of the physical fitness of students engaged in gymnastics and workout. The study revealed that students who are engaged in gymnastics have the best speed and strength indicators and indicators of the level of development of flexibility and coordination of movements. Students who were engaged in a workout have a significant advantage in the manifestation of power abilities.
- ДокументПорівняння впливу занять акробатичним рок-н-ролом та бальними танцями на формування культури рухів дітей молодшого шкільного віку(Health, sport, rehabilitation, 2018) Кравчук, Т. М.; Санжарова, Н. М.; Слюсар, О. О.; Моісєєв, А. І.У результаті дослідження було визначено основні показники рівня сформованості культури рухів молодших школярів, зокрема: правильна постава; пластичність та координованість рухів. Доведено, що під впливом занять акробатичним рок-н-ролом та спортивними бальними танцями майже все показники культури рухів дівчат молодшого шкільного віку набули покращення, особливо динамічна постава, пластичність та координованість рухів. Тоді як показники дівчат, що не займалися спортом залишилися без змін, або погіршилися. Висновки. У дослідженні здійснено порівняльний аналіз рівня сформованості культури рухів юних спортсменів у рок-н-ролі та бальних танцях. Статистично вірогідної різниці між показниками культури рухів юних спортсменок, що займаються акробатичним рок-н-ролом й спортивними бальними танцями не виявлено. Проте таке ж порівняння дівчат, що займалися танцювальними видами спорту з дівчатами не спортсменками показало їхнє відставання за більшістю показників, а особливо динамічною поставою, пластичністю й координованістю. В результате исследования были определены основные показатели уровня культуры движений младших школьников, в частности: правильная осанка; пластичность и координация движений. Доказано, что под влиянием занятий акробатическим рок-н-роллом и спортивными бальными танцами почти все показатели культуры движений девочек младшего школьного возраста улучшились, особенно динамическая осанка, пластичность и координация движений. Тогда как показатели девочек, не занимавшихся спортом остались без изменений, или ухудшились. Выводы. В исследовании осуществлен сравнительный анализ уровня культуры движений юных спортсменок в рок-н-ролле и бальных танцах. Статистически достоверной разницы между показателями культуры движений юных спортсменок, занимающихся акробатическим рок-н-роллом и спортивными бальными танцами не обнаружено. Однако такое же сравнение девочек, занимавшихся танцевальными видами спорта с девушками не спортсменками показало их отставание по большинству показателей, особенно динамичной осанке, пластичности и координации. The study identified the main indicators of the level of culture of movements of younger students, in particular: correct posture; plasticity and coordination of movements. It is proved that under the influence of acrobatic rock'n'roll and ballroom dancing almost all indicators of the culture of movements of girls of primary school age have improved, especially dynamic posture, plasticity and coordination of movements. While the performance of girls who did not play sports remained unchanged, or deteriorated. Conclusions. The study carried out a comparative analysis of the level of culture of movements of young athletes in rock and roll and ballroom dancing. There was no statistically significant difference between the indicators of the culture of movements of young athletes engaged in acrobatic rock ' n ' roll and ballroom dancing. However, the same comparison of girls engaged in dance sports with girls not athletes showed their lagging behind in most indicators, especially dynamic posture, plasticity and coordination.
- ДокументФакультет фізичного виховання і спорту: історія та сучасні реалії(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Коробейнік, В. А.; Кравчук, Т. М.У статті викладено погляди на історію та сучасні реалії факультету фізичного виховання і спорту. На факультеті зміст підготовки фахівців відповідає державним вимогам, потребам ринку праці та розвитку особистості, оскільки підготовка здійснюється за затвердженими освітньо-професійними програмами, спрямована на формування професійної й загальної культури випускників і ґрунтується на гуманістичних засадах. Студенти факультету фізичного виховання і спорту неодноразово ставали чемпіонами і призерами Світу, Європи та України. В статье представлены взгляды на историю и современные реалии факультета физического воспитания и спорта. На факультете содержание подготовки специалистов отвечает государственным требованиям, потребностям рынка труда и развитию личности, поскольку подготовка осуществляется по утвержденным образовательно-профессиональным программам, направлена на формирование профессиональной и общей культуры выпускников и основывается на гуманистических началах. Студенты факультета физического воспитания и спорта неоднократно становились чемпионами и призерами Мира, Европы и Украины. The article presents views on the history and modern realities of the Faculty of Physical Education and Sports. The content of specialists' training at the faculty meets the state requirements, the labour market needs and the development of the personality, because the training is carried out according to the approved educational and professional programmes, it is directed to the formation of the professional and general culture of the graduates. The training is carried out on the basis of humanistic principles and aims at forming professional and common culture of the graduates. Students of the Faculty of Physical Education and Sport have repeatedly become champions and medalists of the World, Europe and Ukraine.
- ДокументФункціональне тренування як засіб розвитку силових здібностей учнів старших класів(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2019) Кравчук, Т. М.; Карпунець, Т. В.; Степаненко, І. В.Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність впливу функціонального тренування на розвиток силових здібностей учнів старших класів. У дослідженні показано, що на уроках фізичної культури в старших класах функціональні вправи можуть гармонійно поєднуватися з вправами видів спорту, що вивчаються та доповнювати їх. Експериментально доведено ефективність використання вправ функціонального тренування для розвитку силових здібностей старшокласників. Цель исследования - теоретически обосновать и экспериментально проверить эффективность влияния функциональной тренировки на развитие силовых способностей учащихся старших классов. В исследовании показано, что на уроках физической культуры в старших классах функциональные упражнения могут гармонично сочетаться с упражнениями видов спорта, которые изучаются и дополнять их. Экспериментально доказана эффективность использования упражнений функциональной тренировки для развития силовых способностей старшеклассников. The purpose of the study is to theoretically substantiate and experimentally verify the effectiveness of the influence of functional training on the development of strength abilities of high school students. The study showed that in physical education classes in high school, functional exercises can be harmoniously combined with sports exercises, they are studied and supplemented. The effectiveness of using functional training exercises to develop the strength abilities of high school students has been experimentally proved.
- ДокументФізична підготовленість юних спортсменів у джиу-джитсу на початковому етапі спортивної спеціалізації (динаміка і вплив на спортивний результат)(Health, sport, rehabilitation, 2018) Кравчук, Т. М.; Огарь, Г. О.; Дворжанський, А. А.У результаті дослідження було доведено позитивний вплив занять бразильським джиу-джитсу на гармонійний розвиток рухових здібностей хлопчиків середнього шкільного віку. Через специфіку змагальної діяльності й особливості навчально-тренувального процесу в джиу-джитсу найбільш виражена позитивна динаміка спостерігається при дослідженні динаміки розвитку спритності, гнучкості й силових здібностей м’язів верхнього плечового поясу і рук. Порівняння фізичної підготовленості груп «лідерів» і «аутсайдерів» показали, що на початковому етапі в джиу-джитсу суттєве значення має рівень розвитку базової фізичної підготовленості. Саме представники групи «лідерів», які були більш успішними у змаганнях, виявилися краще фізично підготовленими, за усіма досліджуваними показниками. Висновки. Заняття джиу-джитсу сприяють гармонійному розвитку рухових здібностей дітей середнього шкільного віку. Рівень розвитку рухових здібностей юних спортсменів в джиу-джитсу на початковому етапі спортивної спеціалізації суттєво впливає на спортивний результат. Найбільш значущими, за впливом на спортивні досягнення в джиу-джитсу, є гнучкість, спритність і силові здібності м’язів рук і верхнього плечового поясу. В результате исследования было доказано положительное влияние занятий бразильским джиу-джитсу на гармоничное развитие двигательных способностей мальчиков среднего школьного возраста. Из-за специфики соревновательной деятельности и особенности учебно-тренировочного процесса в джиу-джитсу наиболее выраженная положительная динамика наблюдается при исследовании динамики развития ловкости, гибкости и силовых способностей мышц верхнего плечевого пояса и рук. Сравнение физической подготовленности групп «лидеров» и «аутсайдеров» показали, что на начальном этапе в джиу-джитсу существенное значение имеет уровень развития базовой физической подготовленности. Именно представители группы «лидеров», которые были более успешными в соревнованиях, оказались лучше физически подготовленными по всем исследуемым показателям. Выводы. Занятия джиу-джитсу способствуют гармоничному развитию двигательных способностей детей среднего школьного возраста. Уровень развития двигательных способностей юных спортсменов в джиу-джитсу на начальном этапе спортивной специализации существенно влияет на спортивный результат. Наиболее значимыми, по влиянию на спортивные достижения в джиу-джитсу, являются гибкость, ловкость и силовые способности мышц рук и верхнего плечевого пояса. The study proved the positive impact of Brazilian jiu-jitsu on the harmonious development of the motor abilities of secondary school age boys. Because of the specifics of competitive activity and the features of the training process in jiu-jitsus, the most pronounced positive dynamics is observed in the study of the dynamics of the development of dexterity, flexibility and strength abilities of the muscles of the upper shoulder girdle and hands. Comparison of physical fitness of groups of "leaders" and "outsiders" showed that at the initial stage in jiu-jitsu essential is the level of development of basic physical fitness. It is the representatives of the group of" leaders " who were more successful in the competition, were better physically prepared for all the studied indicators. Summary. Classes of jiu-jitsu contribute to the harmonious development of motor abilities of children of secondary school age. The level of development of motor abilities of young athletes in jiu-jitsus at the initial stage of sports specialization significantly affects the sports result. The most important influence on sports achievements in jiu-jitsu, are flexibility, agility, and power abilities of the muscles of the arms and upper body.
- ДокументШвидкісно-силова спрямованість тренування юних самбістів(Харківська державна академія фізичної культури, 2019) Кравчук, Т. М.; Огарь, Г. О.; Кондратович, Б. Ю.Збільшення обсягу швидкісносилових засобів у навчально-тренувальному процесі юних самбістів слід розглядати як один з шляхів підвищення ефективності системи підготовки на початковому етапі спортивної спеціалізації. Спортивне тренування, що зорієнтоване на акцентоване вдосконалення швидкісно-силових здібностей, забезпечує досягнення юними самбістами 9-10 років більшого приросту не тільки швидкісно-силових здібностей, але й інших рухових здібностей, безпосередньо з ними пов’язаних (абсолютна сила, силова й швидкісно-силова витривалість, спритність). Під впливом тренування швидкісно-силової спрямованості підвищується інтенсивність навчально-тренувального процесу, що, в свою чергу, сприяє підвищенню щільності тренувальних занять. Увеличение объема скоростно-силовых средств в учебно-тренировочном процессе юных самбистов следует рассматривать как один из путей повышения эффективности системы подготовки на начальном этапе спортивной специализации. Спортивная тренировка, ориентированная на акцентированное совершенствования скоростно-силовых способностей, обеспечивает достижение юными самбистами 9-10 лет значительного прироста не только скоростно-силовых способностей, но и других двигательных способностей, непосредственно с ними связанных (абсолютная сила, силовая и скоростно-силовая выносливость, ловкость). Под влиянием тренировки скоростно-силовой направленности повышается интенсивность учебно-тренировочного процесса, что, в свою очередь, способствует повышению плотности тренировочных занятий. During the experiment, the positive dynamics of physical fitness of young sambo wrestlers of the experimental group significantly surpassed (in all the studied parameters) the growth of the level of physical fitness of the athletes of the control group. Conclusions: The increase in the volume of speed-strength means in the training process of young sambo wrestlers should be considered as one of the ways to improve the efficiency of the training system at the initial stage of sports specialization. Sport training, focused on the accentuated improvement of speed-strength abilities, ensures the achievement by young Sambo wrestlers of 9-10 years of considerable growth not only in speed-strength abilities, but also in other motor abilities directly related to them (absolute strength, power and speed-strength endurance, agility). Under the influence of speed-strength training, the intensity of the training process increases, which, in turn, increases the density of training sessions.