Перегляд за Автор "Костіна, В. В."
Зараз показано 1 - 20 з 88
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ ВІТЧИЗНЯНОГО ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ЛЮДЬМИ ПОХИЛОГО ВІКУ У СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЯХ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2021-11-16) Паршина, В. І.; Костіна, В. В.У публікації розкрито питання проблеми соціально-педагогічної діяльності з людьми похилого віку в спеціалізованих соціальних інституціях установлено, що існує об’єктивна необхідність спрямувати зусилля суспільства на те, щоб надати літнім і старим людям додаткові можливості та створити їм сприятливі умови для реалізації особистісного потенціалу. На основі аналізу закордонного досвіду визначено, що соціально-педагогічна діяльність з людьми похилого віку буде ефективною, якщо вона є комплексною та проводиться в умовах установ соціального захисту, які будуть включати людей похилого віку в творчу та інтелектуальну діяльність, організацію соціально-педагогічної взаємодії за участю всіх суб’єктів соціально-педагогічної роботи. Перспективним напрямом подальших досліджень визначено відбір ефективних засобів для розробки програми комплексної соціально-педагогічної діяльності з людьми похилого віку з використанням найкращих здобутків вітчизняного та закордонного досвіду. The publication revealed the issue of the problem of socio-pedagogical activities with the elderly in specialized social institutions. It was established that there is an objective need to direct society's efforts to provide the elderly and old people with additional opportunities and create favorable conditions for them to realize their personal potential. Based on the analysis of foreign experience, it was determined that socio-pedagogical activity with the elderly will be effective if it is comprehensive and is carried out in the conditions of social protection institutions, which will include the elderly in creative and intellectual activities, the organization of socio-pedagogical interaction with the participation all subjects of socio-pedagogical work. A promising direction of further research is the selection of effective means for the development of a program of complex socio-pedagogical activities with the elderly using the best achievements of domestic and foreign experience.
- ДокументАНАЛІЗ ВІТЧИЗНЯНОГО ТА ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ ПРОФІЛАКТИКИ ЖОРСТОКОСТІ СЕРЕД ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2021-11-16) Гвоздьова, У. А.; Костіна, В. В.Публікацію присвячено вивченню вітчизняного та закордонного досвіду профілактики жорстокої поведінки серед підлітків. Проаналізовано наукову літературу з проблеми профілактики жорстокості серед підлітків та визначено, що її профілактика у ЗЗСО це надзвичайно важливий напрям роботи соціального педагога, який координує діяльність різних суб’єктів ЗЗСО (психолога, класних керівників, вчителів, що викладають дисципліни, пов’язані зі збереженням та зміцненням здоров’я здобувачів загальної середньої освіти, вихователів гуртків та секцій тощо). На основі аналізу наукової літератури та практики роботи соціальних педагогів ЗЗСО відібрано ефективні способи та засоби профілактики жорстокої поведінки підлітків. Перспективним напрямом подальших досліджень визначено розробку комплексної програми соціально-педагогічної діяльності з профілактики жорстокості серед підлітків у закладах загальної середньої освіти. The issue is revealed in the publication. The scientific literature on the problem of prevention of violence among teenagers was analyzed and it was determined that the it in Institution of General Secondary Education (IGSE) is an extremely important area of work of a social pedagogue who coordinates the activities of various subjects of IGSE (psychologist, class teachers, teachers who teach disciplines related to with preservation and strengthening of health of students of general secondary education, teachers of circles and sections, etc.). On the basis of the analysis of scientific literature and the work practice of social pedagogues of IGSE, effective methods and means of prevention of violent behavior of teenagers were selected. The development of a comprehensive program of socio-pedagogical activities for the prevention of violence among teenagers in institutions of general secondary education is defined as a promising direction of further research.
- ДокументАРТ-ТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ В РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Полтавський інститут економіки і права, 2023-05-17) Костіна, В. В.У публікації досліджено арт-терапію як засіб соціальної підтримки в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП) в умовах воєнного стану, які потребують додаткової уваги. Важливим кроком у вирішенні проблем дітей з ООП є запровадження інклюзії, як важливої соціальної зміни, що має забезпечити рівність задоволення потреб зазначеної вразливої соціальної групи. Зазначено що використання арт-терапевтичних засобів у роботі з дітьми з особливими потребами та їхніми батьками чи опікунами дозволяє створити соціально-підтримуючий виховний простір, що дозволяє підвищувати потенціал стресостійкості сімейної системи, що набуває особливої актуальності в умовах воєнного стану. The publication explores art therapy as a means of social support in working with children with special educational needs (SEN) in the conditions of martial law, who need additional attention. An important step in solving the problems of children with disabilities is the introduction of inclusion, as an important social change, which should ensure equal satisfaction of the needs of this vulnerable social group. It is noted that the use of art therapy tools in working with children with special needs and their parents or guardians allows to create a socially supportive educational space, which allows to increase the stress resistance potential of the family system, which becomes especially relevant in the conditions of martial law.
- ДокументАСПЕКТИ ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2015) Костіна, В. В.Публікацію присвячено проблемі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до соціального виховання дезадаптованих дітей та молоді. Для підвищення ефективності професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів розроблено авторський спецкурс «Соціально-педагогічне проектування виховуючого середовища», що передбачає ознайомлення здобувачів вищої освіти з теоретико-методологічними основами соціально-педагогічного проектування виховуючого середовища для дезадаптованих дітей та молоді, а також його технологічними аспектами у різних соціокультурних осередках. The publication is devoted to the problem of professional training of future social pedagogues for the social education of maladjusted children and youth. In order to increase the effectiveness of the professional training of future social pedagogues, the author's special course "Social-pedagogical design of the educational environment" has been developed, which involves familiarizing students with the theoretical and methodological foundations of social-pedagogical design of the educational environment for maladapted children and youth, as well as its technological aspects in various socio-cultural centers.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЕТНОПЕДАГОГІЧНИХ ЗАСОБІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ СТІЙКОСТІ У ПІДЛІТКІВ ІЗ ПРИЙОМНИХ СІМЕЙ В УМОВАХ ІНКЛЮЗІЇ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2023-05-04) Костіна, В. В.; Силиверст, Ю.У публікації досліджено використання етнопедагогічних засобів для розвитку соціальної стійкості у підлітків із прийомних сімей в умовах інклюзії як важливої умови їхньої успішної соціальної адаптації, що є одним з важливих процесів, завдяки якому підлітки залучаються до різних осередків мікро та макросередовища, набувають досвіду активної участі у праці та суспільному житті колективу, долучаються до соціального культурного життя суспільства, навчаються виявляти просоціальну поведінку, відповідно до норм та правил поширених в мікро та макроосередках суспільства. Зазначено, що використання етнопедагогічних засобів для розвитку соціальної стійкості у підлітків з прийомних сімей в умовах інклюзії є важливою умовою їхньої успішної соціальної адаптації як на рівні мікро так і на рівні макросередовища розвитку дитини та потребує додаткової підготовки фахівців до відповідного виду діяльності. The publication examines the use of ethno-pedagogical tools for the development of social stability in adolescents from foster families in conditions of inclusion as an important condition for their successful social adaptation, which is one of the important processes through which adolescents are involved in various centers of the micro and macro environment, gain experience of active participation in work and social life of the team, join the social and cultural life of society, learn to show prosocial behavior, in accordance with norms and rules common in micro and macro centers of society. It is noted that the use of ethno-pedagogical tools for the development of social stability in adolescents from foster families in conditions of inclusion is an important condition for their successful social adaptation both at the level of the micro and at the level of the macro environment of the child's development and requires additional training of specialists for the appropriate type of activity.
- ДокументВикористання етнопедагогічних засобів у професійній підготовці майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до профілактики дезадаптації учнів(Humanities and Natural Sciences University in Sandomierz, 2017-05-05) Костіна, В. В.У публікації визначено роль майбутніх фахівців соціальної сфери (соціальних педагогів і соціальних працівників) у профілактиці дезадаптації учнів, доведено, що етнопедагогіка має потужний потенціал формування в учнів національного світогляду, самоповаги та самопізнання з використанням рідної мови та народної мудрості, вихованням специфічними засобами, що забезпечує зв'язок між поколіннями, врахування ментальних особливостей мікросоціуму, що оточує дитину. На основі аналізу наукових досліджень визначено потенціал етнопедагогічних засобів (народного фольклору, театралізацій з використанням ляльок тощо) у соціальному вихованні дітей. Наведено шляхи практичної підготовки майбутніх соціальних педагогів і соціальних працівників до використання потенціалу етнокультурних традицій у соціальному вихованні учнів з метою профілактики їхньої дезадаптації. The publication defines the role of future specialists in the social sphere (social pedagogues and social workers) in the prevention of maladjustment of students, it is proved that ethnopedagogy has a powerful potential for forming a national worldview, self-respect and self-knowledge in students using the native language and folk wisdom, education by specific means, which ensures communication between generations, taking into account the mental characteristics of the micro-society surrounding the child. Based on the analysis of scientific research, the potential of ethno-pedagogical tools (folk folklore, theatrical performances using dolls, etc.) in the social education of children has been determined. Ways of practical training of future social pedagogues and social workers to use the potential of ethno-cultural traditions in the social education of students in order to prevent their maladjustment are presented.
- ДокументВикористання можливостей дуальної освіти як умова підвищення якості професійної підготовки фахівців соціальної галузі(Громадська організація «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами», 2021-02-05) Костіна, В. В.У публікації розкрито питання підвищення якості професійної підготовки фахівців соціальної галузі на засадах дуальності. Продуктивними засобами професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі на засадах дуальності визначено: організацію віртуальної взаємодії з фахівцями соціальної сфери, що виступають у якості гостьових спікерів під час практико-орієнтованих занять; організацію активної взаємодії фахівців соціальної сфери під час навчальних та виробничих практик; створення активної науково-дослідної та волонтерської спільноти майбутніх фахівців соціальної галузі (СНТ спеціальності «Соціальна робота»); проходження здобувачами вищої освіти додаткових тренінгових сертифікованих професійно-спрямованих курсів. Констатовано, що плідна співпраця закладу вищої освіти з партнерською мережею спеціалізованих соціальних інституцій сприяє більш ефективному вибору здобувачами вищої освіти власного професійного напряму та працевлаштуванню у соціальній галузі. The issue of improving the quality of professional training of social sector specialists on the basis of duality is revealed in the publication. Productive means of professional training of future specialists in the social field on the basis of duality are defined as: organization of virtual interaction with specialists in the social field acting as guest speakers during practice-oriented classes; organization of active interaction of social sphere specialists during training and production practices; creation of an active research and volunteer community of future specialists in the social field (SNT specialty "Social Work"); completion of additional training certified professionally oriented courses by those obtaining higher education. It was established that the fruitful cooperation of the higher education institution with the partner network of specialized social institutions contributes to a more effective choice of higher education students in their own professional direction and employment in the social sector.
- ДокументВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ДЕЗАДАПТОВАНИМИ ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Костіна, В. В.Проведено аналіз вітчизняного та зарубіжного досвіду соціально-педагогічної роботи з дезадаптованими дітьми та молоддю. Проведен анализ отечественного и зарубежного опыта социальной работы с дезадаптированными детьми и молодежью.
- ДокументДидактичні умови професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дезадаптованою учнівською та студентською молоддю(Херсонський державний університет; Видавничий дім «Гельветика», 2016) Костіна, В. В.У статті проаналізовано досвід соціальної роботи з різними категоріями дезадаптованої учнівської та студентської молоді, визначено її сутність та особливості, а також наведено ефективні засоби соціальної допомоги; розкрито основні компоненти професійної готовності майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дезадаптованими дітьми та молоддю; виділено її специфіку в різних соціальних інституціях; визначено дидактичні умови професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до роботи з дезадаптованою учнівською та студентською молоддю в різних соціокультурних середовищах. The article analyzes the experience of social work with different categories of maladjusted pupils and students, defines its essence and peculiarities, and provides effective means of social assistance; reveals the main components of professional readiness of future social specialists to work with maladjusted children and youth; highlights its specificity in different social institutions; defines didactic conditions of professional training of future social specialists to work with maladjusted pupils and students in different sociocultural environments.
- ДокументДОЗВІЛЛЄВА ВОЛОНТЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ У СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЯХ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19(Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2021-06-03) Костіна, В. В.У публікації розкрито питання формування практичної професійної компетентності майбутніх фахівців соціальної галузі стосовно організації дозвіллєвої діяльності на волонтерських засадах в умовах поширення ризиків як для здоров’я отримувачів соціальних послуг, так і їх надавачів. Проаналізовано наукову літературу з питань формування професійної компетентності майбутніх фахівців соціальної галузі в ситуаціях життєвих змін. Визначено ефективні засоби підготовки до організації соціально- виховної дозвіллєвої діяльності у спеціалізованих соціальних інституціях на засадах волонтерства в умовах пандемії Covid-19 та наведено досвід їх використання в процесі професійної підготовки фахівців соціальної галузі ХНПУ імені Г.С.Сковороди. Дослідження засвідчило дієвість та ефективність використання соціального проєктування з застосуванням простору інтернет мереж та соціального партнерства як засобів професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до організації соціально-виховної дозвіллєвої діяльності у спеціалізованих соціальних інституціях на засадах волонтерства в умовах пандемії Covid-19. The publication addresses the issue of the formation of practical professional competence of future specialists in the social sector in relation to the organization of leisure activities on a volunteer basis in the conditions of the spread of risks for the health of both the recipients of social services and their providers. The scientific literature on the formation of professional competence of future specialists in the social sector in situations of life changes was analyzed. Effective means of training for the organization of socio-educational leisure activities in specialized social institutions on the basis of volunteering in the conditions of the Covid-19 pandemic have been determined, and the experience of their use in the process of professional training of specialists in the social field of H.S. Skovoroda KhNPU is given. The study proved the effectiveness and efficiency of using social planning using the space of Internet networks and social partnership as a means of professional training of future specialists in the social sector for the organization of social and educational leisure activities in specialized social institutions on the basis of volunteering in the conditions of the Covid-19 pandemic.
- ДокументДосвід роботи з людьми похилого віку в умовах військового стану(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Щербакова, В. І.; Костіна, В. В.В статті розкрито діяльність Харківського обласного благодійного фонду «Соціальна служба допомоги» людям похилого віку за часів війни, визначено найбільш вразливі категорії цієї цільової групи, наведено досвід вирішення проблем цільової групи в умовах воєнного стану та наведено нові напрями роботи фонду в проєкті «Домашня опіка». The article discloses the activities of the Kharkiv Regional Charitable Fund "Social Assistance Service" for the elderly during the war, identifies the most vulnerable categories of this target group, provides the experience of solving the problems of the target group under martial law, and provides new directions of the fund's work in the project "Home ward".
- ДокументЕТНОПЕДАГОГІЧНІ ЗАСОБИ В РОБОТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З РОЗВИТКУ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ПРИЙОМНОЇ СІМ’Ї(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2024-05-17) Костіна, В. В.; Силиверст, Ю. В.Метою дослідження є визначення суті та змісту роботи соціального педагога з розвитку резильєнтності підлітків, що виховуються в умовах прийомної сім‘ї, а також розробка відповідного комплексу етнопедагогічних засобів, спрямованих на підтримку ментального здоров‘я та створення додаткового етнокультурного середовища розвитку підлітків-сиріт, що виховуються в умовах прийомних сімей. В ході дослідження доведено, що розроблений комплекс етнопедагогічних засобів соціальної адаптації підлітків до умов прийомної сім'ї допомагає підліткам з прийомної сім'ї зміцнити власний потенціал резильєнтності, налагодити своє життя у новому оточенні, знайти своє місце у сімейному колективі, що дозволяє рекомендувати його до впровадження соціальним педагогам спеціалізованих соціальних інституцій, що надають послуги соціального супроводу та соціальної підтримки прийомних сімей та здійснюють координацію діяльності з іншими установами з метою підвищення адаптаційних можливостей як самих дітей-сиріт так і підтримуючих сімейних осередків, які здійснюють їхнє соціальне виховання. The purpose of the study is to determine the essence and content of the work of a social pedagogue on the development of resilience of adolescents raised in foster care, as well as the development of an appropriate set of ethno-pedagogical tools aimed at supporting mental health and creating an additional ethno-cultural environment for the development of orphaned adolescents, which are brought up in the conditions of foster families. In the course of the study, it was proven that the developed complex of ethno-pedagogical means of social adaptation of adolescents to the conditions of a foster family helps adolescents from a foster family to strengthen their own resilience potential, to adjust their lives in a new environment, to find their place in the family team, which allows us to recommend it to introduction of social teachers of specialized social institutions that provide services of social accompaniment and social support of foster families and carry out coordination of activities with other institutions in order to increase the adaptation capabilities of both the orphans themselves and the supporting family units that carry out their social education.
- ДокументЕтнізація освітнього середовища підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери як умова підвищення їх професійної компетентності у роботі з дезадаптованими дітьми та молоддю(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Костіна, В. В.Обгрунтовано етнізацію освітнього середовища підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери як умова підвищення їх професійної компетентності у роботі з дезадаптованими дітьми та молоддю. Обоснованно этнизацию образовательной среды подготовки будущих специалистов социальной сферы как условие повышения их профессиональной компетентности в работе с дезадаптированными детьми и молодежью.
- ДокументЗагальна теорія здоров’я та здоров’язбереження(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, ФОП Петров В. В., вид. Рожко С. Г., 2017-10-18) Авдєєнко, І. М.; Бельорін-Еррера, О. М.; Бєляєв, І. С.; Бєляєва, О. М.; Бігуняк, К. О.; Бігуняк, Т. В.; Благий, О. С.; Бобак, Я. П.; Бойчук, Ю. Д.; Борщик, Л. М.; Бугаєвський, К. А.; Соловйова, А. В.; Солошенко, Е. М.; Стасик, О. В.; Стасик, О. Г.; Страшко, С. В.; Стрельников, Л. С.; Стрілець, О. П.; Сухіх, А. С.; Таймасов, Ю. С.; Терешкевич, Г. Т.; Бурсова, С. С.; Терів, П. С.; Титаренко, Л. В.; Товкун, Л. П.; Турчинов, А. В.; Фаласеніді, Т. М.; Федонюк, Л. Я.; Фундюр, Н. М.; Харченко, Н. А.; Холод, Д. А.; Христова, Т. Є.; Буц, М. А.; Циплюк, А. М.; Шаповалова, О. В.; Шийка, Ю. І.; Шкурупій, Д. А.; Шмиголь, І. В.; Яковенко, М. Я.; Вакуленко, О. В.; Варивода, К. С.; Ващенко, О. М.; Войтко, В. В.; Волик, Г. П.; Гмиря, Г. В.; Гнізділова, О. А.; Годорозя, М. Д.; Годун, Н. І.; Голованова, І. А.; Гончаренко, М. С.; Горденко, С. І.; Горобей, М. П.; Гриньова, М. В.; Гриценко, О. А.; Даниленко, Є. В.; Дронська, Х. А.; Духовний, Л. Ф.; Єфіменко, Н. В.; Жáра, Г. І.; Жамардій, В. О.; Завалишка, А. А.; Зуб, О. В.; Іванова, Т. С.; Івахненко, О. Л.; Іващук, Л. Ю.; Ісакова, О. І.; Іфтода, О. М.; Іщенко, А. А.; Казакова, С. М.; Калюжная, О. С.; Камінська, Т. М.; Кишкан, І. Г.; Кіт, Л. Я.; Климишин, Н. І.; Ковальчук, Г. Я.; Козубенко, Ю. Л.; Кононенко, А. Г.; Корженко, І. О.; Корман, М. В.; Костіна, В. В.; Коцур, Н. І.; Кравченко, І. П.; Крайнова, Т. І.; Кушнір, О. В.; Лазарєва, Т. А.; Лебедєва, В. В.; Люта, М. Я.; Ляхова, Н. О.; М’ясоєдов, В. В.; Малоштан, Л. М.; Матійців, Н. П.; Мегалінська, Г. П.; Мединський, С. В.; Мелега, К. П.; Мельник, О. А.; Мешко, Г. М.; Миздренко, О. М.; Мірошниченко, О. М.; Міхеєнко, О. І.; Могильний, Ф. В.; Молчко, О. Ю.; Москаленко, В. В.; Наливайко, Н. В.; Науменко, Н. В.; Олійник, Т. О.; Павленко, О. В.; Пастухова, Н. Л.; Пашинський, П. П.; Петрюк, С. Є.; Погорлецькі, А. Н.; Пріма, Р. М.; Прокопенко, А. І.; Пюрко, В. Є.; Романенко, К. А.; Романенко, Л. В.; Сабадашка, М. В.; Савіна, О. Г.; Савіцькі, С. К.; Садовниченко, Ю. О.; Саїнчук, М. М.; Сибірна, Н. О.; Сидорчук, Л. П.; Сінельнікова, Н. О.; Скоропадська, С. О.; Соколенко, В. Л.; Соколенко, С. В.У монографії розглянуто медико-біологічні механізми здоров’я, етико-правові та психолого-педагогічні засади практичного здоров’язбереження. Висвітлено теоретико-методологічні основи педагогіки здоров’я; сучасні підходи до створення здоров’язбережувального освітнього середовища; роль фізичного виховання у збереженні здоров’я; профілактика шкідливих звичок та соціально-небезпечних захворювань; здоров’язбережувальні освітні технології. Монографія розрахована на викладачів вищих навчальних закладів, студентів, аспірантів, учителів шкіл різного типу та широкого кола науковців, які цікавляться сучасними питаннями здоров’язбереження. В монографии рассмотрены медико-биологические механизмы здоровья, этико-правовые и психолого-педагогические основы практического здоровьесбережения. Освещены теоретико-методологические основы педагогики здоровья ; современные подходы к созданию здоровьесберегательной образовательной среды; роль физического воспитания в сохранении здоровья; профилактика вредных привычек и социально-опасных заболеваний; здоровьесберегательные образовательные технологии. Монография рассчитана на преподавателей высших учебных заведений, студентов, аспирантов, учителей школ разного типа и широкого круга ученых, интересующихся современными вопросами здоровьесбережения. The monograph examines the medical-biological mechanisms of health, ethical and psychological and pedagogical principles of practical health preservation. The theoretical and methodological foundations of pedagogy of health; modern approaches to the establishment of a healthy preserving educational environment; the role of physical education in health preserving; prevention of harmful habits and socially dangerous diseases; health-saving educational technologies are highlighted. The monograph is intended for teachers of higher educational establishments, students, graduate students, teachers of schools of different types and a wide range of scientists who are interested in modern issues of healthcare.
- ДокументЗагальні засади професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до профілактики дискримінації до дітей з особливими освітніми потребами(Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна», Полтавський інститут економіки і права, 2022-05-19) Костіна, В. В.В статті обґрунтовано актуальність професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до профілактики дискримінації до дітей з особливими освітніми в умовах закладів освіти, визначено основні напрями їхньої професійної підготовки до профілактики проявів дискримінації до дітей: у різних типах закладів освіти; за гендерною ознакою; за соціальним статусом; за релігійними, етнічними чи культурними розбіжностями; за зовнішнім виглядом; за сексуальною орієнтацією та статевим самовираженням. Намічено перспективні напрями подальших досліджень. The article substantiates the relevance of professional training of future specialists in the social sector to prevent discrimination against children with special educational needs in the conditions of educational institutions, defines the main directions of their professional training to prevent manifestations of discrimination against children: in different types of educational institutions; by gender; by social status; by religious, ethnic or cultural differences; by appearance; on sexual orientation and sexual self-expression. Promising directions for further research are outlined.
- ДокументЗагальні засади соціальної допомоги людям літнього та похилого віку в умовах сучасних соціальних викликів(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2023) Костіна, В. В.У публікації досліджено засади соціальної допомоги людям літнього та похилого віку в умовах сучасних соціальних викликів. Аналіз наукової літератури та досвіду соціальної роботи з проблеми надання соціальної допомоги людям літнього та похилого віку в умовах воєнного стану показав, що вітчизняними та закордонними вченими та практиками накопичено низку важливих інструментів, що можуть бути корисними сучасним фахівцям соціальної галузі для вирішення проблем сьогодення. Зазначено що важливою основою соціальної роботи з людьми літнього та похилого віку в умовах сучасної надзвичайної кризової ситуації є необхідність поєднання двох підходів (гуманітарного та орієнтованого на розвиток) з поступовим акцентом на другий підхід, що передбачає посилення та розвиток власної резилієнтності людей літного віку, їхнє наснаження з метою підвищення їхнього особистісного адаптаційного потенціалу та потенціалу підтримуючого простору громади. The publication examines the principles of social assistance to the elderly in the context of modern social challenges. Analysis of scientific literature and social experience work on the problem of providing social assistance to elderly and elderly people under martial law showed that domestic and foreign scientists and practitioners have accumulated a number of important tools that can be useful to modern specialists in the social field to solve today's problems. It is noted that an important basis of social work with the elderly and the elderly in the conditions of a modern emergency crisis situation is the need to combine two approaches (humanitarian and development-oriented) with a gradual emphasis on the second approach, which involves strengthening and developing the own resilience of the elderly, their empowerment in order to increase their personal adaptation potential and potential supportive community space.
- ДокументЗДОРОВЯ’ЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ПРАКТИКИ У СОЦІАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНІЙ РОБОТІ В СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУЦІЯХ(Національний фармацевтичний університет, 2020-04-23) Костіна, В. В.У публікації висвітлено особливості оволодіння майбутніми соціальними працівниками здоров’язбережувальними методиками і технологіями, які використовують фахівці спеціалізованих закладів у соціально-реабілітаційній роботі зі вразливими контингентами, наведено результати дослідження впливу навчальних занять у дуальній формі на показники готовності майбутніх фахівців до здійснення відповідної професійної діяльності. The publication highlights the peculiarities of mastering by future social workers health-saving methods and technologies used by specialists specialized institutions in social and rehabilitation work with vulnerable populations, the results of the study of the impact of dual form training on the indicators of readiness of future specialists to carry out relevant professional activities.
- ДокументЗМІСТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ДО РОБОТИ З БАТЬКАМИ З ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2023-05-23) Костіна, В. В.; Павлишинець, А. М.У публікації досліджено зміст професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи з батьками з формування соціальної відповідальності дітей молодшого шкільного віку. Вимоги до професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів висуваються з урахуванням потреб громадськості, держави, навчального закладу, батьків і самих дітей і, на їх основі, формуються стандарти та зміст професійної підготовки фахівців. Зазначено, що співпраця закладів загальної середньої освіти з сім‘єю є надзвичайно важливою в соціальному вихованні дітей молодшого шкільного віку, тому одним із завдань професійної освіти є підготовка майбутніх соціальних педагогів до роботи з батьками дітей. The publication examines the content of future professional training social pedagogues to work with parents on the formation of social responsibility of children of primary school age. The requirements for the professional training of future social pedagogues are put forward taking into account the needs of the public, the state, the educational institution, parents and the children themselves, and, based on them, the standards and content of professional training are formed specialist training. It is noted that the cooperation of institutions of general secondary education with the family is extremely important in the social education of children of junior school age, therefore one of the tasks of professional education is to prepare future social teachers to work with parents of children.
- ДокументОПІКА ТА ПІКЛУВАННЯ З ПРАКТИКУМОМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Костіна, В. В.Методичні рекомендації «Опіка та піклування з практикумом» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання спеціальності «Соціальна робота» укладені для сприяння більш повному розкриттю можливостей та самовдосконаленню здобувачів вищої освіти у процесі самостійної роботи. Дане видання складається з п’яти розділів. У першому наведено програму дисципліни «Опіка та піклування з практикумом», що допоможе здобувачам вищої освіти у мотивуванні власної самостійної роботи, розкритті логічної структури курсу. Матеріал другого розділу надасть студентам можливості більш свідомого засвоєння основних питань лекційного курсу за допомогою самостійного опрацювання літератури за певними тематичними блоками, а також допоможе у підготовці реферативних робіт. У третьому розділі містяться методичні вказівки щодо семінарсько-практичних занять, плану семінарського заняття у вигляді переліку питань для самостійної підготовки, а також практичних завдань для поповнення власних методичних знань і умінь. Четвертий розділ методичних рекомендацій присвячено підготовці індивідуальних науково-дослідних завдань дисципліни. Враховуючи специфіку даного виду діяльності, і труднощі, які виникають у здобувачів вищої освіти, тут подано методичні матеріали, за допомогою яких здобувачі вищої освіти більш ефективно зможуть виконати всі етапи роботи над рефератом та навчальним проєктом, починаючи від вибору теми і закінчуючи аналізом результатів індивідуального науково-дослідного завдання. Зміст п’ятого розділу методичних рекомендацій сприятиме формуванню вмінь здобувачів вищої освіти здійснювати самоконтроль й самооцінювання в процесі навчання, оскільки містить критерії оцінювання різних видів роботи, а також пояснення щодо самостійної роботи. У додатковій частині можна знайти інформацію щодо змісту основних термінів, підручників і посібників, які рекомендовано для засвоєння курсу. Methodological recommendations "Care and care with practicum" for students of the second (master's) level of higher education full-time and part-time forms of education in the specialty "Social work" are concluded to promote the fuller disclosure of opportunities and self-improvement of students of higher education in the process of independent work. This edition consists of five chapters. In the first one, the program of the discipline "Care and care with a practicum" is given, which will help students of higher education in motivating their own independent work, revealing the logical structure of the course. The material of the second section will provide students with the opportunity to more consciously learn the main issues of the lecture course with the help of independent study of the literature according to certain thematic blocks, and will also help in the preparation of abstract works. The third section contains methodical instructions for seminar-practical classes, the plan of a seminar class in the form of a list of questions for independent preparation, as well as practical tasks for replenishing one's own methodical knowledge and skills. The fourth section of methodological recommendations is devoted to the preparation of individual research tasks of the discipline. Taking into account the specifics of this type of activity and the difficulties that students of higher education face, methodological materials are presented here, with the help of which students of higher education will be able to more effectively perform all stages of work on an essay and an educational project, starting from the choice of a topic and ending with the analysis of the results of an individual scientific - a research task. The content of the fifth section of methodological recommendations will contribute to the formation of the skills of higher education applicants to carry out self-control and self-evaluation in the learning process, as it contains criteria for evaluating various types of independent work, as well as explanations about independent work. In the additional part, you can find information about the content of the main terms, textbooks and manuals that are recommended for mastering the course.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ СОЦІАЛЬНО-ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ДІТЬМИ ТА МОЛОДДЮ ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ НА АДАПТИВНИХ ЗАСАДАХ(Українська інженерно-педагогічна академія, ГО «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами», 2023) Костіна, В. В.У статті обґрунтовано потребу оновлення змісту та методичного забезпечення процесу соціального виховання дітей та молоді в умовах нових соціальних викликів, а також підготовки майбутніх фахівців до здійснення відповідної діяльності на адаптивних засадах. Метою публікації було виявлення суті, змісту та особливостей організації соціально-виховної діяльності з дітьми та молоддю в умовах адаптивних сучасних викликів, а також визначення можливостей, що забезпечують розвиток професійного потенціалу фахівців соціальної галузі до цього виду діяльності. На основі аналізу наукової літератури та практики соціального виховання дітей та молоді в сучасних умовах, виокремлено суть та основні складники соціально-виховного впливу, що забезпечують успішність самореалізації та самоствердження особистості, визначаючи адаптивний характер цих процесів. З’ясовано важливі аспекти соціального виховання дітей та молоді, якими мають володіти майбутні фахівці соціальної галузі для успішної професійної діяльності. Надано характеристику компонентів професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до організації соціального виховання дітей та молоді в умовах сучасних соціальних викликів, що здійснюється в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди на адаптивних засадах. Визначено дисципліни професійної підготовки під час опанування нормативної та варіативної її складових, а також в умовах виховних студій студентського наукового товариства. Виокремлено специфіку організації соціально-виховної проєктної діяльності в умовах підготовки заходів студентського наукового товариства. Наведено результати вимірювання впливу організації професійно-спрямованої соціально-виховної діяльності на стан та професійне зростання майбутніх фахівців соціальної галузі. Окреслено орієнтири для подальшої роботи з визначення наступності у відповідній підготовці фахівців до організації соціально-виховної роботи з дітьми та молоддю в умовах поширення нових інформаційних та адаптивних технологій, необхідність забезпечення підготовки фахівців соціальної галузі до організації соціально-виховних впливів на дітей та молодь, що створюють умови для розвитку важливих соціально-емоційних навичок, успішної самореалізації та самоствердження на адаптивних засадах. The article substantiates the need to update the content and methodical support of the process of social education of children and youth in the conditions of new social challenges, as well as the training of future specialists to carry out the relevant activities on an adaptive basis. The purpose of the publication was to identify the essence, content and features of the organization of social and educational activities with children and youth in the conditions of adaptive modern challenges, as well as to identify opportunities that ensure the development of the professional potential of social field specialists for this type of activity. Based on the analysis of scientific literature and the practice of social education of children and youth in modern conditions, the essence and main components of social-educational influence, which ensure the success of self-realization and self-affirmation of the individual, are identified, determining the adaptive nature of these processes. Important aspects of social education of children and youth, which future specialists in the social field must possess for successful professional activity, have been determined. The characteristics of the components of the professional training of future specialists in the social field for the organization of social education of children and youth in the conditions of modern social challenges, which is carried out at the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Disciplines of professional training during the mastery of its normative and variable components, as well as in the conditions of educational studies of the student scientific society, are defined. The specifics of the organization of socio-educational project activities in the conditions of preparation of events of the student scientific society are highlighted. The results of measuring the influence of the organization of professionally oriented social and educational activities on the state and professional growth of future specialists in the social sector are presented. Guidelines are outlined for further work on determining continuity in the training of social field specialists for the organization of social and educational work with children and youth in the conditions of the spread of new information and adaptive technologies, the need to ensure the training of social field specialists for the organization of social and educational influences on children and youth that create conditions for the development of important social-emotional skills, successful self-realization and self-affirmation.