Перегляд за Автор "Костенко, А. В."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКОНЦЕПТУАЛІЗАЦІЯ ПРИРОДИ В ДРАМІ-ФЕЄРІЇ ЛЕСІ УКРАЇНКИ «ЛІСОВА ПІСНЯ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Костенко, А. В.Роботу присвячено вивченню особливостей вербалізації концептосфери ПРИРОДА в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Робота має традиційну структуру й складається зі вступу, трьох розділів, списку використаної літератури. Перший розділ стосується теоретичних питань щодо розгляду мовної картини світу, індивідуального авторського світу. Тут подано визначення концепту, зазначено характерні риси такого роду ментальних утворень, з’ясовано, що концепти мають тісний зв’язок з історією, географією, культурою та містять як узуальні семантичні наповнення, так і унікальні авторські смисли. Актуалізовано поняття індивідуального стилю та запропоновано методику аналізу концептосфери ПРИРОДА. Другий розділ роботи стосується вивчення особливостей мовного вираження концептосфери ПРИРОДА в драмі-феєрії «Лісова пісня». Визначено характерні риси індивідуального стилю Лесі Українки, схарактеризовано загальні ознаки мови «Лісової пісні», а також описано основні складники досліджуваної концептосфери. Третій розділ має методичний характер і присвячений розгляду можливого використання матеріалів роботи під час викладання української мови та літератури. Запропоновано низку вправ, які можна застосовувати в шкільній практиці та які допоможуть учням поглибити знання не тільки з філологічних дисциплін, а й розширять загальний світогляд. The work is devoted to the study of the features of the verbalization of the NATURE concept sphere in Lesya Ukrainka’s drama extravaganza «Forest Song». The work has a traditional structure and consists of an introduction, three chapters, and a list of references. The first chapter deals with theoretical questions regarding the consideration of the linguistic picture of the world, the individual author’s world. Here the definition of the concept is presented, the characteristic features of this kind of mental formations are indicated, it is clarified that concepts have a close connection with history, geography, culture and contain both usual semantic contents and unique author’s meanings. The concept of individual style has been updated and the method of analysis of the concept sphere of NATURE has been proposed. The second part of the work deals with the study of the features of language expression of the NATURE concept sphere in the drama extravaganza «Forest Song». The characteristic features of Lesya Ukrainka’s individual style are defined, the general features of the language of «Forest Song» are characterized, and the main components of the studied conceptual sphere are also described. The third section has a methodological nature and is devoted to considering the possible use of the materials of the work during the teaching of the Ukrainian language and literature. A number of exercises are offered that can be used in school practice and that will help students deepen their knowledge not only in philological disciplines, but also expand their general outlook.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВЕРБАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПТУ ВОДА В ДРАМІ-ФЕЄРІЇ ЛЕСІ УКРАЇНКИ «ЛІСОВА ПІСНЯ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-22) Костенко, А. В.У публікації розглянуто концепт ВОДА в драмі-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня». Концепт ВОДА належить до ключових концептів будь-якої культури й на мовному рівні реалізується низкою лексем, серед яких ключовим словом, звичайно, є вода. Концепт ВОДА має амбіваленту природу, й, з одного боку, вода покликана допомагати людям, а з іншого – вода – це сила, що здатна нашкодити. Концепт ВОДА у творчості Лесі Українки також уособлює волю, що виражено за допомогою порівняльних конструкцій. Зазначено, що уявлення українців про воду в драмі-феєрії «Лісова пісня» набули концептуального значення, що на мовному рівні виражено такими смислами, як вода – кохання, вода – воля, вода – цариця, вода – сакральна сила, вода – очищення, вода – руйнація. Леся Українка актуалізувала етнічну специфіку сприйняття концепту ВОДА, доповнюючи її власними роздумами. The publication examines the concept of WODA in Lesya Ukrainka's drama extravaganza "Forest Song". The concept of WATER belongs to the key concepts of any culture and is realized at the linguistic level by a number of lexemes, among which the key word is, of course, water. The concept of WATER has an ambivalent nature, and, on the one hand, water is designed to help people, and on the other hand, water is a force that can harm. The concept of WATER in Lesya Ukrainka's work also represents will, which is expressed with the help of comparative constructions. It is noted that Ukrainians' ideas about water in the drama extravaganza "Forest Song" acquired a conceptual meaning, which is expressed at the linguistic level by such meanings as water - love, water - will, water - queen, water - sacred power, water - purification, water - destruction. Lesya Ukrainka updated the ethnic specificity of the perception of the WODA concept, supplementing it with her own thoughts.