Перегляд за Автор "Коваленко, О. Ю."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКОМП’ЮТЕРНА ЗАЛЕЖНІСТЬ ПІДЛІТКІВ: ПОРАДИ БАТЬКАМ З ПРОФІЛАКТИКИ ІНТЕРНЕТ АДИКЦІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Коваленко, О. Ю.; Романова, І. А.У статті проаналізовано комп'ютерну залежність підлітків, які є найбільш схильними до виникнення інтернет адикції. На відміну від дорослих, вони ще не набули досвіду протидії впливу негативних зовнішніх чинників, тому ризик виникнення комп'ютерних адикцій є досить високим. Зазначено, що для профілактики інтернет залежності підлітків вагомими фактором є співпраця з батьками та надання їм порад з визначення та протидії підліткової адикції. Такий вид роботи має на меті покращення розуміння батьками інтересів своїх дітей та причин виникнення в них комп'ютерної залежності; покращення навичок у вирішенні складних ситуацій; зміцнення родинних зв’язків та зменшення конфліктів. The article analyzes the computer addiction of teenagers, who are most prone to Internet addiction. Unlike adults, they have not yet acquired the experience of counteracting the influence of negative external factors, so the risk of computer addiction is quite high. It is noted that for the prevention of Internet addiction among teenagers, cooperation with parents and giving them advice on identifying and countering teenage addiction is a significant factor. This type of work aims to improve parents' understanding of their children's interests and the causes of their computer addiction; improving skills in solving difficult situations; strengthening family ties and reducing conflicts.
- ДокументЛІТЕРАТУРНА ГРА У ТВОРІ АЙРІС МЕРДОК «ЧОРНИЙ ПРИНЦ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Коваленко, О. Ю.У публікації розглянуто літературну гру у творі Айріс Мердок «Чорний принц», як особливий зв’язок між світом читача та автора. Зазначено, що авторці у своєму творі вдається не тільки звернути увагу читача на певні життєві та моральні цінності й філософські роздуми, але й передати посилання: життя – свого роду гра, все визначено «автором». Айріс Мердок завжди дає уяві читача можливість створити певні сценарії розвитку подій, і саме таким чином, автор «грає» з читачем: не дивлячись на «запланований» читачем сценарій, автор несподівано змінює траєкторію події на зовсім неочікувану. The publication examines the literary game in Iris Murdoch's work "The Black Prince" as a special connection between the world of the reader and the author It is noted that the author in her work manages not only to draw the reader's attention to certain life and moral values and philosophical reflections, but also to convey the link: life is a kind of game, everything is determined by the "author". Iris Murdoch always gives the reader's imagination the opportunity to create certain scenarios for the development of events, and in this way, the author "plays" with the reader: despite "planned" scenario by the reader, the author unexpectedly changes the trajectory of the event to a completely unexpected one.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ДО ПРОФІЛАКТИКИ КОМП’ЮТЕРНОЇ АДИКЦІЇ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДІ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Коваленко, О. Ю.У статті розглянуто поняття готовності до професійної діяльності майбутніх соціальних педагогів щодо профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладі фахової передвищої освіти. Визначені компоненти готовності до означеної проблеми. Проаналізовані навчальні програми підготовки майбутніх соціальних педагогів у закладі вищої освіти відносно набуття теоретичних знань та практичних навичок з профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладі фахової передвищої освіти. The article deals with the concept of readiness for professional activity of future social pedagogues in the prevention of computer addiction of older adolescents in a professional pre-higher education institution. The components of readiness for this problem are defined. The curricula for the training of future social pedagogues in a higher education institution in relation to the acquisition of theoretical knowledge and practical skills in the prevention of computer addiction of older adolescents in a professional pre-higher education institution are analysed.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ДО ПРОФІЛАКТИКИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ЗАЛЕЖНОСТІ УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Коваленко, О. Ю.У публікації проаналізовано підготовку майбутніх соціальних педагогів до профілактики комп'ютерної залежності учнів. Розвиток інформаційних технологій привів до виникнення нового виду адикції - комп’ютерній залежності. Наведено п’ять найбільш розповсюджених видів адикції. Зазначено, що найбільш піддаються впливу інформаційного простору – підлітки, як більш вразлива до маніпулювань категорія. Неповнолітні поза усе прагнуть уваги, потребують самоствердження, у них ще не розвинене критичне мислення, що дозволяє використовувати їх у своїх цілях іншим особам. Стрімкий прогрес інформаційних технологій створює підґрунтя для виникнення нових видів адикцій, пов’язаних з використанням технічних пристроїв, тому актуальним при підготовці майбутнього соціального педагога до профілактики комп’ютерної залежності є набуття навичок аналізувати кожну ситуацію окремо, визначати які методи потрібно застосувати задля запобігання комп’ютерної адикції учнів. The publication analyzes the training of future social pedagogues for the prevention of computer addiction among students. The development of information technologies has led to the emergence of a new type of addiction - computer addiction. The five most common types of addiction are given. It is noted that the most exposed to the influence of the information space are teenagers, as a category more vulnerable to manipulation. Above all, minors seek attention, need self-affirmation, they have not yet developed critical thinking, which allows others to use them for their own purposes. The rapid progress of information technologies creates the basis for the emergence of new types of addictions associated with the use of technical devices, therefore, the acquisition of skills to analyze each situation separately, determine which methods need to be applied to prevent computer addiction of students.
- ДокументПідготовка майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Коваленко, О. Ю.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі удосконалення процесу підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти. Мета дослідження передбачала розроблення, теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що розроблено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено навчально-методичне забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти; виявлено структуру та схарактеризовано особливості досліджуваної підготовки; визначено критерії та показники готовності майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти; схарактеризовано її рівні; уточнено сутність понять «комп’ютерна адикція»; «профілактика комп’ютерної залежності старших підлітків» «соціально-педагогічна діяльність з профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків закладі фахової передвищої освіти»; «підготовка майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти»; подальшого розвитку набули засоби навчально-методичного забезпечення процесу професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти, а також форми і методи профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти. Практичне значення результатів дослідження полягає в доповненні робочих програм дисциплін з підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота» (освітня програма «Соціальна педагогіка)» навчально-методичним забезпеченням підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти, який включає: лекційне заняття на тему «Проблема профілактики комп’ютерної адикції студентів фахового коледжу»; семінарсько-практичне заняття на тему «Особливості роботи соціального педагога з профілактики комп’ютерної адикції студентів фахового коледжу»; соціально-виховний захід у формі тренінгу «Комп’ютерна залежність – хвороба ХХІ століття». У першому розділі кваліфікаційної роботи представлено аналіз понять «комп’ютерна адикція»; «соціально-педагогічна діяльність з профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладі фахової передвищої освіти» (проаналізовано сутність та виявлено особливості). Розроблено та теоретично напрями соціально-педагогічної діяльності з профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладі фахової передвищої освіти. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «підготовка майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти», виявлено її структуру та особливості, розглянуто готовність майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти. З урахуванням визначених особливостей розроблено та теоретично обґрунтовано навчально-методичне забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти. У третьому розділі розкрито організацію, етапи та результати експериментальної перевірки розробленого навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти. На констатувальному етапі дослідження на підставі визначених критеріїв (мотиваційно-особистісного, когнітивного і операційно-діяльнісного) та показників готовності майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти було проведено діагностування наявного її рівня у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 «Соціальна робота» спеціальності 231 «Соціальна робота» (освітня програма «Соціальна педагогіка)» Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, що підтвердило необхідність організації спеціальної діяльності, спрямованої на забезпечення підвищення рівня досліджуваної готовності. Формувальний етап експерименту був спрямований на реалізацію навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи з метою виявлення ефективності впровадження навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних працівників до профілактики комп’ютерної адикції старших підлітків у закладах фахової передвищої освіти. The qualification work is devoted to the problem of improving the process of training future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in institutions of professional pre-higher education. The purpose of the study was to develop, theoretically substantiate and experimentally verify the educational and methodological support for the training of future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in institutions of professional pre-higher education. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that the educational and methodological support for the training of future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in institutions of professional pre-higher education has been developed, theoretically substantiated and experimentally verified; the structure and characteristics of the training under study have been identified; the criteria and indicators of the readiness of future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in institutions of professional pre-higher education have been determined; its levels have been characterized; the essence of the concepts of “computer addiction”; “prevention of computer addiction of older adolescents” “social and pedagogical activities for the prevention of computer addiction of older adolescents in institutions of professional pre-higher education”; “training of future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in institutions of professional pre-higher education” has been clarified. Further development has been achieved by means of educational and methodological support for the process of professional training of future social workers in the prevention of computer addiction among older adolescents in institutions of professional pre-higher education, as well as forms and methods of preventing computer addiction among older adolescents in institutions of professional pre-higher education. The practical significance of the research results lies in supplementing the work programs of disciplines for training applicants for the first (bachelor's) level of higher education in the field of knowledge 23 "Social Work" of the speciality 231 "Social Work" (educational program "Social Pedagogy)" with educational and methodological support for the training of future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in institutions of professional pre-higher education, which includes: a lecture on the topic "The problem of preventing computer addiction of students of a professional college"; a seminar-practical lesson on the topic "Features of the work of a social educator in the prevention of computer addiction of students of a professional college"; a social and educational event in the form of a training "Computer addiction - a disease of the 21st century". The first section of the qualification work presents an analysis of the concepts of "computer addiction"; "socio-pedagogical activities for the prevention of computer addiction of older adolescents in a professional pre-higher education institution" (the essence was analyzed, and the features were identified). The directions of socio-pedagogical activities for the prevention of computer addiction of older adolescents in a professional pre-higher education institution were developed and theoretically substantiated. In the second section of the qualification work, the concept of "training future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in professional pre-higher education institutions" was defined, its structure and features were identified, and the readiness of future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in professional pre-higher education institutions was considered. Taking into account the identified features, the educational and methodological support for the training of future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in professional pre-higher education institutions was developed and theoretically substantiated. The third section reveals the organization, stages and results of the experimental verification of the developed educational and methodological support for the training of future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in institutions of professional pre-higher education. At the ascertaining stage of the study, based on the specified criteria (motivational and personal, cognitive and operational-activity) and indicators of readiness of future social workers for the prevention of computer addiction of older adolescents in institutions of professional pre-higher education, a diagnosis of its current level was carried out among applicants for the first (bachelor's) level of higher education in the field of knowledge 23 "Social work" of the speciality 231 "Social work" (educational program "Social pedagogy)" of the Н. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, which confirmed the need to organize special activities aimed at ensuring an increase in the level of the studied readiness. The formative stage of the experiment was aimed at implementing educational and methodological support for the training of future social workers for the prevention of computer addiction in older adolescents in institutions of professional pre-higher education. At the control stage, final sections were conducted to identify the effectiveness of the implementation of educational and methodological support for the training of future social workers for the prevention of computer addiction in older adolescents in institutions of professional pre-higher education.