Перегляд за Автор "Кириченко, В. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВПЛИВ СКЛАДУ ТА КОНЦЕНТРАЦІЇ ПОВЕРХНЕВО-АКТИВНИХ РЕЧОВИН НА ВЕЛИЧИНУ ПОВЕРХНЕВОГО НАТЯГУ РІДКИХ МИЮЧИХ ЗАСОБІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Кириченко, В. В.; Сидоренко, О. В.У публікації досліджено вплив складу та концентрації поверхнево-активних речовин на величину поверхневого натягу рідких миючих засобів. Об’єктами дослідження були взяті рідкі миючи засоби “Gala” та “Gala бальзам”, ”Fairy”, “Pur-aktive gel”, ”Lock”, ”Бджілка”. Аналіз результатів дослідження показав, що зі збільшенням концентрації ПАР миючих засобів різних фірм виробників: “Gala” та “Gala бальзам”, ”Fairy”, “Pur-aktive gel”, ”Lock”, ”Бджілка” поверхневий натяг зменшується практично до однакових значень. Але серед обраних миючих засобів найкраще змінює поверхневий натяг ”Fairy” до 30,4 мДж/м2. The publication examines the influence of the composition and concentration of surfactants on the surface tension of liquid detergents. Liquid detergents "Gala" and "Gala balm", "Fairy", "Pur-aktive gel", "Lock", "Bee" were taken as the objects of the study. Analysis of the results of the study showed that with an increase in the concentration of surfactants in detergents of various manufacturers: "Gala" and "Gala balsam", "Fairy", "Pur-aktive gel", "Lock", "Bee" surface tension decreases to almost the same values. But among the selected detergents, "Fairy" is the best at changing surface tension up to 30.4 mJ/m2.
- ДокументВСТАНОВЛЕННЯ ВПЛИВУ СКЛАДУ ТА КОНЦЕНТРАЦІЇ ПАР НА ВЕЛИЧИНУ ПОВЕРХНЕВОГО НАТЯГУ РІДКИХ МИЮЧИХ ЗАСОБІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕМИ «МИЛО» У 10 КЛАСІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Кириченко, В. В.У роботі було описано та проаналізовано експериментальні методи визначення поверхневого натягу. Поверхневий натяг може бути визначений статистичними, напівстатистичними та динамічними методами. Показано, що розчини ПАР використовуються у різних галузях промисловості (миючі засоби, виробництво штучного каучуку, лакофарбова промисловість, харчова промисловість, фармацевтична промисловість, парфумерна промисловість, поліграфія, пожежогасіння з метою піноутворення) та повсякденному житті. Досліджено вплив складу та концентрації поверхнево активних речовин на величину поверхневого натягу розчинів рідких миючих засобів різних фірм – виробників: «Gala» та «Gala бальзам», «Fairy», «Pur-aktive gel», «Lock», «Бджілка». Встановлено, що присутність вітаміну Е та гліцерину у складі миючого засобу «Gala бальзам» суттєво не впливає на його миючи властивості. Показано, що при незначних добавках ПАР (0,25 %) до розчину величина поверхневого натягу значно змінюється (від 72,3 мДж/м2 до 45,3 - 30,4 мДж/м2), що характерно для кожного з обраних миючих засобів: «Gala» та «Gala бальзам», «Fairy», «Pur-aktive gel», «Lock», «Бджілка». В інтервалі концентрації 0,5 % – 3,0 % поверхневий натяг суттєво не змінюється, що може бути пояснено тим, що поверхнева енергія не змінюється, система стає стабільною, адсорбції ПАР набуває мінімального та не змінного значення, і тому миюча дія розчинів не змінюється. Показано, що серед миючих засобів: «Gala» та «Gala бальзам», «Fairy», «Pur-aktive gel», «Lock», «Бджілка», кращу миючу дію має «Fairy», що пояснюється здатністю цього засобу суттєво змінювати поверхневий натяг розчину. Experimental methods for determining surface tension were described and analyzed in the paper. Surface tension can be determined by statistical, semistatistical and dynamic methods. It is shown that surfactant solutions are used in various industries (detergents, artificial rubber production, paint industry, food industry, pharmaceutical industry, perfumery industry, printing, fire extinguishing for the purpose of foaming) and everyday life. The influence of the composition and concentration of surface-active substances on the surface tension of solutions of liquid detergents of different companies - manufacturers: "Gala" and "Gala balsam", "Fairy", "Pur-aktive gel", "Lock", "Bdzhilka" was studied. It was established that the presence of vitamin E and glycerin in the composition of the "Gala balsam" detergent does not significantly affect its cleaning properties. It is shown that with minor additions of surfactant (0.25%) to the solution, the value of the surface tension changes significantly (from 72.3 mJ/m2 to 45.3 30.4 mJ/m), which is typical for each of the selected detergents: "Gala " and "Gala balm", "Fairy", "Pur-aktive gel", "Lock", "Bdzhilka". In the concentration range of 0.5% - 3.0%, the surface tension does not change significantly, which can be explained by the fact that the surface energy does not change, the system becomes stable, the surfactant adsorption becomes minimal and does not change, and therefore the cleaning effect of the solutions does not change. It is shown that among the detergents: "Gala" and "Gala balm", "Fairy", "Pur-aktive gel", "Lock", "Bdzhilka", "Fairy" has the best washing effect, which is explained by the ability of this agent to significantly change surface tension of the solution.
- ДокументДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-ТРЕНАЖЕРІВ ПІД ЧАС ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ПРИ ВИКДАДАННІ ХІМІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Кириченко, В. В.; Ноздрачова, Д. П.; Цікало, Д. А.Спираючись на власний досвід, автори роботи констатують, що дистанційне навчання у школі це не просто робота в режимі онлайн з учнями та підтримка дистанційної платформи, це постійний живий процес взаємодії та комунікації учителя з учнями. Так, наприклад, урок з хімії має бути насиченим і продуктивним, незважаючи на форму проведення. Він має містити теоретичний матеріал, поданий у доступній наочній формі, експериментальну складову та етап засвоєння знань і умінь. Зараз, в епоху інформатизації освіти, з'являються свої переваги і додаткові широкі можливості використання онлайн-сервісів, де є маса ресурсів для створення електронних завдань. Одним з потужних сервісів є «LearningApps», який дозволяє створювати завдання різного виду та наповнення, допомагає не просто візуалізувати процес навчання, а зробити його більш інформаційним та інтерактивним. Based on their own experience, the authors of the work state that distance learning at school is not just working online with students and supporting a remote platform, it is a constant live process of interaction and communication between the teacher and students. So, for example, a lesson in chemistry should be rich and productive, regardless of the form of conducting it. It should contain theoretical material presented in an accessible visual form, an experimental component and a stage of acquiring knowledge and skills. Now, in the era of informatization of education, there are advantages and additional wide possibilities of using online services, where there are a lot of resources for creating electronic tasks. One of the powerful services is "LearningApps", which allows you to create tasks of various types and content, helps not only to visualize the learning process, but to make it more informative and interactive.