Перегляд за Автор "Кваша, А. С."
Зараз показано 1 - 15 з 15
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБУЛІНГ: ПОНЯТТЯ І СУТНІСТЬ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені І. Франка, Гельветика, 2021) Кваша, А. С.У статті представлено результати теоретичного вивчення проблеми булінгу у зарубіжних і вітчизняних дослідженнях. З’ясовано, що існує формальний і нормативний підходи до розуміння булінгу. Як соціальне явище булінг можна спостерігати у відносинах як дітей, так і дорослих. Проаналізовано генезу поняття «булінг», що виникло на позначення особи, яка проявляє агресію. Із часом лексичне значення розширилось і з’явилися нові тлумачення булінгу. Нині булінг трактують як повторювану агресивну поведінку. Визначилися суб’єкти булінгу: булер, жертва булінгу і спостерігачі. Сучасні дослідники визначають форми і наслідки булінгу, що, у свою чергу, актуалізувало дослідження правових аспектів зазначеної проблематики. Обґрунтовано актуальність проблеми булінгу серед школярів, які найчастіше стають учасниками цькувань і внаслідок відсутності досвіду, психологічної рівноваги, підтримки з боку дорослих неспроможні самостійно вибудувати конструктивну траєкторію протистояння агресії, тому окреслено негативний вплив булінгу на розвиток особистості підлітка. Визначено відмінні риси і причини цькування в освітньому просторі. Ними часто стають відмінності у моральному, духовному, інтелектуальному розвитку; соціальний статус; переважання фізичної сили. Зазвичай жертвою стає особа, яка відрізняється чимось від інших. The article considers the results of theoretical study of the problem of bullying in foreign and domestic studies. It has been found that there are formal and normative approaches to understanding bullying. As a social phenomenon bullying can be observed in the relationship of both children and adults. The genesis of the concept of «bullying», which arose to denote a person who shows aggression, is analyzed. Over time, the lexical meaning expanded and new interpretations of bullying emerged. Today bullying is treated as repetitive aggressive behavior. The subjects of bullying were identified – the bully, the victim of bullying and observers. Modern researchers determine the forms and consequences of bullying, which in turn has updated the study of legal aspects of this issue. The urgency of the problem of bullying among schoolchildren, who are often involved in bullying and due to lack of experience, psychological balance, support from adults are unable to build a constructive trajectory of aggression, so outlined the negative impact of bullying on adolescent personality. Distinctive features and causes of bullying in the educational space are identified. They are often differences in moral, spiritual, intellectual development, social status, superiority of physical strength. Usually the victim is a person who is different from others. The opinion is argued that the essence of bullying should be interpreted as the desire of the offender to humiliate the victim. Teachers have been shown to have difficulty recognizing and responding to bullying: lack of information, misunderstanding of adolescent problems, desire to impose their own experience of conflict resolution, silence of bullying, reluctance to publicize. Emphasis is placed on the need to develop preventive pedagogical technology for training future teachers to prevent and counterwork bullying.
- ДокументДо питання визначення сторін булінгу(Львівський науковий форум, 2023-12-29) Кваша, А. С.У публікації розглядаються підходи до визначення та розуміння сторін і учасників булінгу. The publication examines approaches to identifying and understanding the parties and participants in bullying.
- ДокументДіагностика булінгу: проблеми та пошуки інструментарію(DEL c.z., 2024-07-20) Кваша, А. С.У публікації описано проблеми застосування діагностичного інструментарію булінгу. The publication describes the problems of using the bullying diagnostic tool.
- ДокументЕкспериментальна перевірка ефективності технології підготовки майбутніх учителів до запобігання та протидії булінгу(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2024) Кваша, А. С.У статті представлена експериментальна перевірка ефективності технології підготовки майбутніх вчителів до запобігання та протидії булінгу. Проблема булінгу залишається актуальною та вимагає активної участі вчителів, здатних розпізнавати, запобігати та протидіяти проявам булінгу серед учнів. Розроблена педагогічна технологія підготовки орієнтована на розвиток у майбутніх учителів компетентностей, необхідних для створення безпечною та здорового освітнього середовища. Проведенню педагогічного експерименту передувало пілотажне дослідження, що дозволило визначити обмеження експерименту. У ході педагогічного експерименту, що включав констатувальний, формувальний та контрольний етапи, було досліджено зміни рівня готовності майбутніх вчителів до запобігання та протидії булінгу. Результати показали значне покращення показників в експериментальній групі порівняно з контрольною, що свідчить про позитивний вплив педагогічної технології на процес професійної підготовки майбутніх учителів. Розроблена технологія може бути інтегрована в освітні програми педагогічних закладів вищої освіти. У експерименті взяли участь 444 студенти, які здобувають перший (бакалаврський) та другий (магістерський) рівень вищої освіти. На констатувальному етапі експерименту контрольній групі більше учасників із середнім рівнем готовності (108 осіб) та високим рівнем (22 особи), тоді як в експериментальній групі більше учасників із низьким рівнем готовності (105 осіб). Контрольний етап засвідчив, що в експериментальній групі значна частина учасників досягла високого рівня готовності (106 осіб), тоді як у контрольній групі на високому рівні перебуває менше учасників (53 особи). Це свідчить про те, що технологія, застосована в експериментальній групі, може позитивно впливати на готовність майбутніх учителів до запобігання та протидії булінгу. The article presents an experimental test of the effectiveness of the technology for training future teachers to prevent and counter bullying. The problem of bullying remains relevant and requires the active participation of teachers who are able to recognize, prevent and counteract manifestations of bullying among students. The developed pedagogical training technology is focused on the development of future teachers’ competencies necessary for creating a safe and healthy educational environment. The pedagogical experiment was preceded by a pilot study, which made it possible to determine the limitations of the experiment. In the course of the pedagogical experiment, which included ascertaining, formative and control stages, changes in the level of readiness of future teachers to prevent and counter bullying were investigated. The results showed a significant improvement of indicators in the experimental group compared to the control group, which indicates the positive influence of pedagogical technology on the process of professional training of future teachers. The developed technology can be integrated into educational programs of pedagogical institutions of higher education. 444 students who are getting the first (bachelor’s) and second (master’s) level of higher education took part in the experiment. At the ascertainment stage of the experiment, the control group had more participants with an average level of readiness (108 students) and a high level (22 students), while the experimental group had more participants with a low level of readiness (105 students). The control stage proved that in the experimental group a significant part of the participants reached a high level of readiness (106 students), while in the control group there were fewer participants at a high level (53 students). This indicates that the technology used in the experimental group can positively influence the readiness of future teachers to prevent and counter bullying.
- ДокументЗапобігання та протидія булінгу як компонент здоров’язбережувальної компетентності майбутнього вчителя(Класичний приватний університет, 2024) Кваша, А. С.У статті розглядається проблематика підготовки майбутніх учителів до здійснення здоров’язбережувальної діяльності в сучасному освітньому середовищі. Теоретично обґрунтовано спрямованість сучасної освіти на збереження здоров’я учнів, формування ціннісного ставлення до здоров’я, розбудову середовища толерантності, дружнього ставлення, підтримки, взаємодопомоги. У статті розкрито сутність компетентнісного підходу в аспекті формування здоров’язбережувальної компетентності вчителя, яка розглядається як сформована спроможність виявляти негативні поведінкові реакції здобувачів освіти та агресивні прояви, спрямовані на приниження особистості. У цьому контексті проаналізовано явище булінгу, як соціального феномену сучасної освіти. У статті акцентується увага на тому, що булінг не лише впливає на ментальне здоровʼя жертви, а й порушує сталість морально-етичних норм у шкільному середовищі в цілому, породжує викривлені уявлення про справедливість, взаємини в колективі,формує стереотип «жертви». Розкрито негативні наслідки перебування в булінгових ситуаціях як для жертви, так і для агресора та споглядачів цього процесу. Значну увагу у статті приділено профілактиці булінгових проявів як одному з провідних напрямів реалізації здоровʼязбережувальної компетентності в освітньому середовищі. У підсумку доведено, що профілактичні програми протидії та запобігання булінгу мають бути реалізовані для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів, батьків. Аналізуються освітні потреби педагогів у аспекті забезпечення здоров’язбереження. Зазначено, що структура компетентності, націленої на здоровʼязбереження учнів має три взаємоповʼязані складники: теоретичний, практичний та особистісний. З метою якісного забезпечення та розбудови здорового освітнього середовища в сучасних закладах освіти, доцільно запровадити спеціальну підготовку майбутніх учителів до реалізації складних проблем протидії та запобігання булінговим тенденціям як в освітньому процесі, так і поза ним, на рівні особистих взаємин. The article examines the issue of training future teachers to carry out health-saving activities in a modern educational environment. The focus of modern education on preserving the health of students, forming a valuable attitude to health, building an environment of tolerance, friendly attitude, support, and mutual assistance is theoretically substantiated. The article reveals the essence of the competence approach in the aspect of the formation of the teacher's health-saving competence, which is considered as the formed ability to detect negative behavioral reactions of education seekers and aggressive manifestations aimed at humiliating the individual. In this context, the phenomenon of bullying is analyzed as a social phenomenon of modern education. The article focuses on the fact that bullying not only affects the mental health of the victim, but also violates the stability of moral and ethical norms in the school environment as a whole, generates distorted ideas about justice, relationships in the team, and forms the stereotype of the "victim". The negative consequences of being in bullying situations for both the victim and the aggressor and observers of this process are revealed. Considerable attention is paid in the article to the prevention of bullying manifestations as one of the leading directions for the implementation of health-saving competence in the educational environment. As a result, it was proven that preventive programs for countering and preventing bullying should be implemented for all participants of the educational process: teachers, students, parents. The educational needs of teachers in the aspect of ensuring health care are analyzed. It is noted that the structure of competence aimed at protecting the health of students has three interrelated components: theoretical, practical and personal. In order to ensure the quality and development of a healthy educational environment in modern educational institutions, it is advisable to introduce special training for future teachers to implement the complex problems of countering and preventing bullying tendencies both in the educational process and outside it, at the level of personal relationships.
- ДокументЗмістові аспекти сучасного безпечного і здорового освітнього середовища в НУШ(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2022-11-17) Кваша, А. С.У публікації висвітлено змістові аспекти сучасного безпечного і здорового освітнього середовища в Новій українській школі. The publication discusses the content aspects of a modern safe and healthy educational environment in the New Ukrainian School.
- ДокументКонцептуальні засади підготовки майбутніх учителів до запобігання та протидії булінгу(Scholarly Publisher ICSSH, 2024-06-12) Кваша, А. С.У піблікації розкрито концептуальні засади підготовки майбутніх учителів до запобігання та протидії булінгу. The publication reveals the conceptual principles of training future teachers to prevent and combat bullying.
- ДокументКритерії, показники та рівні підготовки майбутніх учителів до запобігання та протидії булінгу(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2024-10-17) Кваша, А. С.У публікації розглядаються критерії, рівні та показники підготовки майбутніх учителів до запобігання та протидії булінгу. The publication examines the criteria, levels, and indicators of training future teachers to prevent and combat bullying.
- ДокументОгляд міжнародного досвіду запобігання та протидії булінгу(Педагогічна академія: наукові записки, 2024-12) Кваша, А. С.Метою статті є вивчення міжнародного досвіду запобігання та протидії булінгу, а також аналіз змісту та структури антибулінгових програм, що довели свою ефективність під час використання в освітній практиці. З метою обґрунтування необхідності системного підходу до вирішення означеної проблеми особлива увага приділяється виявленню факторів, що сприяють високому рівню цькування в школах країн, що розвиваються. У дослідженні використано загальнонаукові методи, такі як аналіз, синтез та узагальнення. У результатах розвідки проаналізовано міжнародний досвід запобігання шкільному цькуванню, включаючи програми, реалізовані в країнах з високим рівнем соціальної відповідальності, таких як Норвегія, Фінляндія, США, Німеччина та Австралія. Особливу увагу приділено ефективності програм «Olweus Bullying Prevention Program», «KiVa» та «Friendly Schools», які роблять акцент на комплексному підході, що включає просвітницьку роботу, виховання толерантності та впровадження механізмів моніторингу. Міжнародний досвід протидії булінгу охоплює широкий спектр підходів та програм, спрямованих на профілактику, втручання та створення позитивного шкільного середовища. Різноманітність підходів зумовлена культурними, соціальними та законодавчими особливостями різних країн, що дозволяє стверджувати про наявність багатьох ефективних стратегій боротьби з булінгом, які можуть бути адаптовані до різних умов. Програми, розроблені в Норвегії, Фінляндії, США, та Канаді демонструють високі результати у зниженні рівня булінгу та покращенні психологічного клімату в школах. У висновках обґрунтовується думка про те, що успішне подолання шкільного цькування вимагає залучення всіх суб’єктів освітнього процесу: педагогів, учнів, батьків та адміністративного персоналу закладів освіти. Ключову роль цьому процесі відіграє підвищення професійної компетентності педагогів, включаючи навчання методам діагностики та запобігання булінгу, формування загальношкільних стратегій та програм, спрямованих на реалізацію превентивних і корекційних заходів. The purpose of the article is to study the international experience of preventing and countering bullying, as well as analyzing the content and structure of anti-bullying programs that have proven their effectiveness when used in educational practice. In order to justify the need for a systematic approach to solving the problem, special attention is paid to identifying factors that contribute to a high level of bullying in schools in developing countries. The article uses such general scientific methods as analysis, synthesis and generalization. The results of the study analyzed international experience in school bullying prevention, including programs implemented in countries with a high level of social responsibility, such as Norway, Finland, the USA, Germany and Australia. Special attention was paid to the effectiveness of the "Olweus Bullying Prevention Program", "KiVa" and "Friendly Schools" programs, which emphasize a comprehensive approach that includes educational work, education of tolerance and implementation of monitoring mechanisms. International anti-bullying experience covers a wide range of approaches and programs aimed at prevention, intervention and creating a positive school environment. The variety of approaches is due to the cultural, social and legislative features of different countries, which allows us to assert the presence of many effective strategies to combat bullying, which can be adapted to different conditions. Programs developed in Norway, Finland, the USA, and Canada demonstrate high results in reducing the level of bullying and improving the psychological climate in schools. The conclusions justify the opinion that successfully overcoming school bullying requires the involvement of all subjects of the educational process: teachers, students, parents and administrative staff of educational institutions. A key role in this process is played by the improvement of the professional competence of teachers, including training in methods of diagnosis and prevention of bullying, the formation of school-wide strategies and programs aimed at the implementation of preventive and corrective measures.
- ДокументПревенція булінгу в умовах створення безпечного освітнього середовища(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Кваша, А. С.Актуальність проблеми забезпечення безпечного освітнього серед-овища зумовлена зростаючою динамікою небезпечних ситуацій, тому безпека є обов’язковою умовою і одним з критеріїв ефективності ді-яльності закладу освіти. Булінг (цькування) розглядається як реальна загроза безпеці сучасного освітнього середовища. The urgency of the problem of ensuring a safe educational environment is due to the growing dynamics of dangerous situations, so safety is a prerequisite and one of the criteria for the effectiveness of the educational institution. Bullying is seen as a real threat to the security of today’s educational environment.
- ДокументПричини та наслідки булінгу в освітньому середовищі(Класичний приватний університет, 2021-11-19) Кваша, А. С.Розглянуто причини та наслідки булінгу як вияву девіантної поведінки в освітньому середовищі. The causes and consequences of bullying as a manifestation of deviant behavior in the educational environment are considered.
- ДокументРетроспективний погляд на сприйняття та розуміння булінгу вчителями(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2023-04-13) Кваша, А. С.Публікацію присвячено ретроспективному погляду на сприйняття та розуміння булінгу вчителями. The publication is devoted to a retrospective look at teachers' perceptions and understanding of bullying.
- ДокументРИЗИКИ ВИНИКНЕННЯ БУЛІНГУ ПІД ЧАС ЗБРОЙНИХ КОНФЛІКТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Кваша, А. С.У публікації досліджено виникнення булінгу під час збройних конфліктів. Зазначено, що проблема булінгу в освітньому середовищі існує не залежно від країни, віку чи статі школярів. Школа відіграє ключову роль у вихованні емпатії і толерантності. Збройні конфлікти і війни є чинниками ризику збільшення випадків булінгу, але запровадження в освітніх закладах програм протидії булінгу дає можливість їх мінімізувати. The article examines the emergence of bullying during armed conflicts. It is noted that the problem of bullying in the educational environment exists regardless of the country, age or gender of students. Schools play a key role in fostering empathy and tolerance. Armed conflicts and wars wars are risk factors for an increase in bullying, but the introduction of anti-bullying programmes in educational institutions can minimise the risk.
- ДокументРОЗВИТОК ЕМПАТІЇ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Кваша, А. С.У магістерській роботі досліджується проблема розвитку емпатії у молодших школярів засобами позакласного читання як одного з ефективних інструментів емоційно-морального виховання. Емпатія розглядається як ключова особистісна якість, що включає афективні, когнітивні та поведінкові компоненти, які сприяють соціалізації дитини та формуванню її моральних орієнтирів. Метою дослідження є розробка комплексу уроків з позакласного читання, спрямованих на розвиток емпатії молодших школярів. У роботі проведено теоретичний аналіз концепції емпатії та її вікових особливостей, вивчено можливості позакласного читання як педагогічного засобу. Експериментальна частина дослідження включала розробку комплексу уроків з позакласного читання, спрямованих на формування в учнів емоційної чуйності, здатності до співпереживання та усвідомлення моральних цінностей. Результати дослідження підтвердили, що залучення молодших школярів до спеціально організованих форм позакласного читання сприяє підвищенню рівня емпатії. Робота має практичну значимість, оскільки запропонований комплекс уроків може бути інтегрований в освітній процес початкової школи і використовуватися педагогами для розвитку емоційного інтелекту учнів. The master's thesis examines the problem of developing empathy in younger schoolchildren by means of extracurricular reading as one of the effective tools of emotional and moral education. Empathy is considered as a key personal quality, which includes affective, cognitive and behavioral components that contribute to the socialization of the child and the formation of his moral guidelines. The purpose of the research is to develop a set of extracurricular reading lessons aimed at developing empathy in younger schoolchildren. In the work, a theoretical analysis of the concept of empathy and its age characteristics was carried out, the possibilities of out-of-class reading as a pedagogical tool were studied. The experimental part of the study included the development of a set of extracurricular reading lessons aimed at forming students' emotional sensitivity, ability to empathize, and awareness of moral values. The results of the study confirmed that the involvement of younger schoolchildren in specially organized forms of extracurricular reading helps to increase the level of empathy. The work has practical significance, as the proposed set of lessons can be integrated into the educational process of primary school and used by teachers to develop the emotional intelligence of students.
- ДокументІнтернет-ресурси та цифрові технології як інструменти розвитку мовленнєвої компетентності(Видавнича група "Наукові перспективи", 2024) Ткаченко, Л. П.; Гнатовська, К. С.; Левандовська, Г. В.; Кваша, А. С.Мовленнєва компетентність обумовлюється мовною компетентністю, широкою мовною практикою спілкування, великим обсягом читання літератури різних жанрів і зумовлює комунікативну компетентність. Вона включає мотиваційно-цільовий, змістовний та особистісний компоненти і виконує важливі функції: пізнавальну (відображення), інформативну (повідомлення, вираз), комунікативну (вплив), стимулюючу (мотиваційну). У статті актуалізовано проблему необхідності розвитку мовленнєвої компетентності через сформовані наскрізні вміння у дошкільному віці. У статті обґрунтовується необхідність формування мовленнєвої компетентності та мовних компетенцій студентів у процесі їхньої професійної підготовки у виші. Однією з актуальних проблем розвитку студента молодшого курсу за нинішніх умов є рівень розвитку зв'язного мовлення. Від рівня розвитку мови залежить подальше оволодіння знаннями. Сьогодні перед викладачами молодших курсів ЗВО стоїть завдання – навчати студентів таким чином, щоб вони були здатні виявляти нові проблеми та завдання, знаходити шляхи їх вирішення, могли пластично та швидко реагувати на умови, що змінюються. Цього можна досягти за допомогою різноманітних технологій, включаючи інформаційно-комунікаційні. Завдяки комп'ютеру, за дуже короткі терміни можна розвивати граматичний базис, поповнити словниковий запас, формувати зв'язне мовлення, заповнити прогалини у розвитку звукової сторони мови. Усе це підвищує грамотність. У студентів розвивається навичка самоконтролю та самостійної діяльності, підвищується інтерес до процесу навчання. У статті наведено приклади оформлення завдань в інструментах Google Форма та Google Jamboard. Обґрунтовано, що використання хмарного пакета програм Google for Education може значно покращити процес навчання та розвиток мовленнєвої компетенції студентів. Speech competence is determined by language competence, extensive linguistic practice of communication, a large volume of reading literature of various genres and determines communicative competence. It includes motivational and target, meaningful and personal components and performs important functions: cognitive (reflection), informative (message, expression), communicative (influence), stimulating (motivational). The article actualizes the problem of the need to develop speech competence due to the formed cross-cutting skills in primary school age. The article substantiates the need for the formation of speaking competence and language competences of students in the process of their professional training at the university. One of the urgent problems of junior year student development under current conditions is the level of development of coherent speech. Further acquisition of knowledge depends on the level of language development. Today, teachers of junior courses of higher education institutions face the task of teaching students in such a way that they are able to identify new problems and tasks, find ways to solve them, and can respond flexibly and quickly to changing conditions. This can be achieved with the help of various technologies, including information and communication technologies. Thanks to the computer, in a very short time it is possible to develop the grammatical basis, replenish the vocabulary, form coherent speech, and fill the gaps in the development of the sound side of the language. All this increases literacy. Students develop the skill of self-control and independent activity, their interest in the learning process increases. The article provides examples of tasks in Google Form and Google Jamboard tools. It is substantiated that the use of the cloud package of Google for Education programs can significantly.