Перегляд за Автор "Кваша, А. С."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБУЛІНГ: ПОНЯТТЯ І СУТНІСТЬ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені І. Франка, Гельветика, 2021) Кваша, А. С.У статті представлено результати теоретичного вивчення проблеми булінгу у зарубіжних і вітчизняних дослідженнях. З’ясовано, що існує формальний і нормативний підходи до розуміння булінгу. Як соціальне явище булінг можна спостерігати у відносинах як дітей, так і дорослих. Проаналізовано генезу поняття «булінг», що виникло на позначення особи, яка проявляє агресію. Із часом лексичне значення розширилось і з’явилися нові тлумачення булінгу. Нині булінг трактують як повторювану агресивну поведінку. Визначилися суб’єкти булінгу: булер, жертва булінгу і спостерігачі. Сучасні дослідники визначають форми і наслідки булінгу, що, у свою чергу, актуалізувало дослідження правових аспектів зазначеної проблематики. Обґрунтовано актуальність проблеми булінгу серед школярів, які найчастіше стають учасниками цькувань і внаслідок відсутності досвіду, психологічної рівноваги, підтримки з боку дорослих неспроможні самостійно вибудувати конструктивну траєкторію протистояння агресії, тому окреслено негативний вплив булінгу на розвиток особистості підлітка. Визначено відмінні риси і причини цькування в освітньому просторі. Ними часто стають відмінності у моральному, духовному, інтелектуальному розвитку; соціальний статус; переважання фізичної сили. Зазвичай жертвою стає особа, яка відрізняється чимось від інших. The article considers the results of theoretical study of the problem of bullying in foreign and domestic studies. It has been found that there are formal and normative approaches to understanding bullying. As a social phenomenon bullying can be observed in the relationship of both children and adults. The genesis of the concept of «bullying», which arose to denote a person who shows aggression, is analyzed. Over time, the lexical meaning expanded and new interpretations of bullying emerged. Today bullying is treated as repetitive aggressive behavior. The subjects of bullying were identified – the bully, the victim of bullying and observers. Modern researchers determine the forms and consequences of bullying, which in turn has updated the study of legal aspects of this issue. The urgency of the problem of bullying among schoolchildren, who are often involved in bullying and due to lack of experience, psychological balance, support from adults are unable to build a constructive trajectory of aggression, so outlined the negative impact of bullying on adolescent personality. Distinctive features and causes of bullying in the educational space are identified. They are often differences in moral, spiritual, intellectual development, social status, superiority of physical strength. Usually the victim is a person who is different from others. The opinion is argued that the essence of bullying should be interpreted as the desire of the offender to humiliate the victim. Teachers have been shown to have difficulty recognizing and responding to bullying: lack of information, misunderstanding of adolescent problems, desire to impose their own experience of conflict resolution, silence of bullying, reluctance to publicize. Emphasis is placed on the need to develop preventive pedagogical technology for training future teachers to prevent and counterwork bullying.
- ДокументЗапобігання та протидія булінгу як компонент здоров’язбережувальної компетентності майбутнього вчителя(Класичний приватний університет, 2024) Кваша, А. С.У статті розглядається проблематика підготовки майбутніх учителів до здійснення здоров’язбережувальної діяльності в сучасному освітньому середовищі. Теоретично обґрунтовано спрямованість сучасної освіти на збереження здоров’я учнів, формування ціннісного ставлення до здоров’я, розбудову середовища толерантності, дружнього ставлення, підтримки, взаємодопомоги. У статті розкрито сутність компетентнісного підходу в аспекті формування здоров’язбережувальної компетентності вчителя, яка розглядається як сформована спроможність виявляти негативні поведінкові реакції здобувачів освіти та агресивні прояви, спрямовані на приниження особистості. У цьому контексті проаналізовано явище булінгу, як соціального феномену сучасної освіти. У статті акцентується увага на тому, що булінг не лише впливає на ментальне здоровʼя жертви, а й порушує сталість морально-етичних норм у шкільному середовищі в цілому, породжує викривлені уявлення про справедливість, взаємини в колективі,формує стереотип «жертви». Розкрито негативні наслідки перебування в булінгових ситуаціях як для жертви, так і для агресора та споглядачів цього процесу. Значну увагу у статті приділено профілактиці булінгових проявів як одному з провідних напрямів реалізації здоровʼязбережувальної компетентності в освітньому середовищі. У підсумку доведено, що профілактичні програми протидії та запобігання булінгу мають бути реалізовані для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів, батьків. Аналізуються освітні потреби педагогів у аспекті забезпечення здоров’язбереження. Зазначено, що структура компетентності, націленої на здоровʼязбереження учнів має три взаємоповʼязані складники: теоретичний, практичний та особистісний. З метою якісного забезпечення та розбудови здорового освітнього середовища в сучасних закладах освіти, доцільно запровадити спеціальну підготовку майбутніх учителів до реалізації складних проблем протидії та запобігання булінговим тенденціям як в освітньому процесі, так і поза ним, на рівні особистих взаємин. The article examines the issue of training future teachers to carry out health-saving activities in a modern educational environment. The focus of modern education on preserving the health of students, forming a valuable attitude to health, building an environment of tolerance, friendly attitude, support, and mutual assistance is theoretically substantiated. The article reveals the essence of the competence approach in the aspect of the formation of the teacher's health-saving competence, which is considered as the formed ability to detect negative behavioral reactions of education seekers and aggressive manifestations aimed at humiliating the individual. In this context, the phenomenon of bullying is analyzed as a social phenomenon of modern education. The article focuses on the fact that bullying not only affects the mental health of the victim, but also violates the stability of moral and ethical norms in the school environment as a whole, generates distorted ideas about justice, relationships in the team, and forms the stereotype of the "victim". The negative consequences of being in bullying situations for both the victim and the aggressor and observers of this process are revealed. Considerable attention is paid in the article to the prevention of bullying manifestations as one of the leading directions for the implementation of health-saving competence in the educational environment. As a result, it was proven that preventive programs for countering and preventing bullying should be implemented for all participants of the educational process: teachers, students, parents. The educational needs of teachers in the aspect of ensuring health care are analyzed. It is noted that the structure of competence aimed at protecting the health of students has three interrelated components: theoretical, practical and personal. In order to ensure the quality and development of a healthy educational environment in modern educational institutions, it is advisable to introduce special training for future teachers to implement the complex problems of countering and preventing bullying tendencies both in the educational process and outside it, at the level of personal relationships.
- ДокументПревенція булінгу в умовах створення безпечного освітнього середовища(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Кваша, А. С.Актуальність проблеми забезпечення безпечного освітнього серед-овища зумовлена зростаючою динамікою небезпечних ситуацій, тому безпека є обов’язковою умовою і одним з критеріїв ефективності ді-яльності закладу освіти. Булінг (цькування) розглядається як реальна загроза безпеці сучасного освітнього середовища. The urgency of the problem of ensuring a safe educational environment is due to the growing dynamics of dangerous situations, so safety is a prerequisite and one of the criteria for the effectiveness of the educational institution. Bullying is seen as a real threat to the security of today’s educational environment.
- ДокументПричини та наслідки булінгу в освітньому середовищі(Класичний приватний університет, 2021-11-19) Кваша, А. С.Розглянуто причини та наслідки булінгу як вияву девіантної поведінки в освітньому середовищі. The causes and consequences of bullying as a manifestation of deviant behavior in the educational environment are considered.
- ДокументРИЗИКИ ВИНИКНЕННЯ БУЛІНГУ ПІД ЧАС ЗБРОЙНИХ КОНФЛІКТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Кваша, А. С.У публікації досліджено виникнення булінгу під час збройних конфліктів. Зазначено, що проблема булінгу в освітньому середовищі існує не залежно від країни, віку чи статі школярів. Школа відіграє ключову роль у вихованні емпатії і толерантності. Збройні конфлікти і війни є чинниками ризику збільшення випадків булінгу, але запровадження в освітніх закладах програм протидії булінгу дає можливість їх мінімізувати. The article examines the emergence of bullying during armed conflicts. It is noted that the problem of bullying in the educational environment exists regardless of the country, age or gender of students. Schools play a key role in fostering empathy and tolerance. Armed conflicts and wars wars are risk factors for an increase in bullying, but the introduction of anti-bullying programmes in educational institutions can minimise the risk.
- ДокументІнтернет-ресурси та цифрові технології як інструменти розвитку мовленнєвої компетентності(Видавнича група "Наукові перспективи", 2024) Ткаченко, Л. П.; Гнатовська, К. С.; Левандовська, Г. В.; Кваша, А. С.Мовленнєва компетентність обумовлюється мовною компетентністю, широкою мовною практикою спілкування, великим обсягом читання літератури різних жанрів і зумовлює комунікативну компетентність. Вона включає мотиваційно-цільовий, змістовний та особистісний компоненти і виконує важливі функції: пізнавальну (відображення), інформативну (повідомлення, вираз), комунікативну (вплив), стимулюючу (мотиваційну). У статті актуалізовано проблему необхідності розвитку мовленнєвої компетентності через сформовані наскрізні вміння у дошкільному віці. У статті обґрунтовується необхідність формування мовленнєвої компетентності та мовних компетенцій студентів у процесі їхньої професійної підготовки у виші. Однією з актуальних проблем розвитку студента молодшого курсу за нинішніх умов є рівень розвитку зв'язного мовлення. Від рівня розвитку мови залежить подальше оволодіння знаннями. Сьогодні перед викладачами молодших курсів ЗВО стоїть завдання – навчати студентів таким чином, щоб вони були здатні виявляти нові проблеми та завдання, знаходити шляхи їх вирішення, могли пластично та швидко реагувати на умови, що змінюються. Цього можна досягти за допомогою різноманітних технологій, включаючи інформаційно-комунікаційні. Завдяки комп'ютеру, за дуже короткі терміни можна розвивати граматичний базис, поповнити словниковий запас, формувати зв'язне мовлення, заповнити прогалини у розвитку звукової сторони мови. Усе це підвищує грамотність. У студентів розвивається навичка самоконтролю та самостійної діяльності, підвищується інтерес до процесу навчання. У статті наведено приклади оформлення завдань в інструментах Google Форма та Google Jamboard. Обґрунтовано, що використання хмарного пакета програм Google for Education може значно покращити процес навчання та розвиток мовленнєвої компетенції студентів. Speech competence is determined by language competence, extensive linguistic practice of communication, a large volume of reading literature of various genres and determines communicative competence. It includes motivational and target, meaningful and personal components and performs important functions: cognitive (reflection), informative (message, expression), communicative (influence), stimulating (motivational). The article actualizes the problem of the need to develop speech competence due to the formed cross-cutting skills in primary school age. The article substantiates the need for the formation of speaking competence and language competences of students in the process of their professional training at the university. One of the urgent problems of junior year student development under current conditions is the level of development of coherent speech. Further acquisition of knowledge depends on the level of language development. Today, teachers of junior courses of higher education institutions face the task of teaching students in such a way that they are able to identify new problems and tasks, find ways to solve them, and can respond flexibly and quickly to changing conditions. This can be achieved with the help of various technologies, including information and communication technologies. Thanks to the computer, in a very short time it is possible to develop the grammatical basis, replenish the vocabulary, form coherent speech, and fill the gaps in the development of the sound side of the language. All this increases literacy. Students develop the skill of self-control and independent activity, their interest in the learning process increases. The article provides examples of tasks in Google Form and Google Jamboard tools. It is substantiated that the use of the cloud package of Google for Education programs can significantly.