Перегляд за Автор "Казачінер, О. С."
Зараз показано 1 - 20 з 80
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- Документ«HAPPY END» У ПРАКТИЦІ КАЗКОТЕРАПІЇ(Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., Česká republika, 2023) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.У статті з’ясовано та підтверджено той факт, що казки для дітей обов’язково повинні мати щасливий кінець. Це створює у дитини почуття психологічної захищеності, образ світлого майбутнього. обов’язковий HAPPY END («щасливий кінець») стає основним засобом цього виду арттерапії, що допомагає дітям позбутися страхів і комплексів. Казка з «поганим кінцем» також є засобом навчання й виховання. Вона показує дитині, як себе відповідно поводити, чого робити не можна, як уникнути невдалого вибору, щоб зменшити негативні наслідки вчинків. Багато казок відомих нам авторів, зокрема братів Грімм, у своєму первинному варіанті були більш жорстокими і суворими, тому їх переробляли таким чином, щоб змінити фінал казкового твору на краще. На основі аналізу наукових та навчально-методичних праць із теми дослідження чітке окреслення форм представлення HAPPY END у казках та казкових творах, а також узагальнення проявів HAPPY END у казках на основі конкретних прикладів потребують обов’язкового вивчення. У дослідженні було визначено форми представлення HAPPY END у казках та казкових творах – індивідуальну і суспільну. Індивідуальна форма HAPPY END виявляється у покращенні життя казкового героя. Зазвичай це головний герой, із яким упродовж казкового сюжету відбуваються зміни на краще: герой отримує бажане, поліпшуються умови його життя, він може набувати чарівних позитивних якостей тощо. Суспільна форма стосується покращення життя як у кількох казкових героїв, так і в казковій країні загалом. Було також узагальнено прояви HAPPY END у казках на основі конкретних прикладів: 1. У головного героя казки поліпшуються умови життя, можливо, відбувається зняття чар. 2. Головний герой позбавляється шкідливих звичок. 3. Зміна зовнішності головного героя на краще. 4. Боротьба із силами зла, одержання перемоги над ворогом або негативними казковими героями. 5. У казковій країні змінюється на краще політична, економічна, життєва ситуація у цілому. Кожну казку можна видозмінювати й розвивати сюжет по-різному залежно від того, що зараз для дитини актуально. The article clarifies and proves the fact that fairy tales for children must necessarily have a happy ending. This creates a sense of psychological security in the child, an image of a bright future. Mandatory HAPPY END (“happy end”) becomes the main means of this type of art therapy, which helps children get rid of fears and complexes. A fairy tale with a “bad ending” is also a means of learning and education. It shows the child how to behave accordingly, what not to do, how to avoid bad choices in order to reduce the negative consequences of actions. Many fairy tales of the authors known to us, in particular the Grimm brothers, were more cruel and harsh in their original version, so they were reworked in such a way as to change the ending of the fairy tale work for the better. Based on the analysis of scientific and educational-methodological works on the topic of research, a clear outline of the forms of presentation of HAPPY END in fairy tales and fairy-tale works, as well as a generalization of the manifestations of HAPPY END in fairy tales based on specific examples require mandatory study. The research determined the forms of presentation of HAPPY END in fairy tales and fairy-tale works - individual and public. The individual form of HAPPY END is manifested in the improvement of the life of the fairy-tale hero. Usually, this is the main character, with which changes for the better occur during the fairy tale plot: the hero gets what he wants, the conditions of his life improve, he can acquire magical positive qualities, etc. Social form refers to the improvement of life both for a few fairy-tale characters and for the fairy-tale country in general. Manifestations of HAPPY END in fairy tales were also summarized on the basis of specific examples: 1. the living conditions of the main character of the fairy tale improve, perhaps the spell is removed. 2. The main character gets rid of bad habits. 3. Changing the main character’s appearance for the better. 4. Fighting against the forces of evil, winning over the enemy or negative fairy-tale heroes. 5. in a fairy-tale country, the political, economic and life situation as a whole is changing for the better. Each fairy tale can be modified and the plot developed differently depending on what is relevant for the child now.
- ДокументMANAGEMENT TECHNIQUES IN INCLUSIVE CLASSROOM(International Science Group, 2023-09-12) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.The publication explores management techniques in inclusive classrooms that will enable students to succeed. Actually, educators who want to become effective classroom teachers in inclusive classrooms should remember that the most effective teachers are those who are trained and address discipline issues in the classroom before disruptions occur. Planning and implementing early intervention strategies can help teachers create a learning climate in which there is trust and in which students believe they can learn. When this happens, classroom disruptions will decrease and learning for all students will decrease increase, regardless of whether they have been determined to need special services. У публікації досліджено технології управління в інклюзивному класі, які дозволять учням досягти успіху. Насправді, педагоги які бажають стати ефективними класними керівниками в інклюзивних класах, повинні пам'ятати, що найефективнішими є ті вчителі, які підготовлені та вирішують питання дисципліни в класі до того, як вона порушиться. Планування та реалізація технологій превентивного втручання може допомогти вчителям створити навчальний клімат в якому панує довіра і в якому учні вірять, що вони можуть вчитися. Коли це відбувається, кількість зривів у класі зменшиться, а навчання всіх учнів підвищиться, незалежно від того, чи були вони визначені як такі, що потребують спеціальних послуг, чи ні.
- ДокументMASTERS’ PROFESSIONAL TRAINING ON SPECIALTY 16.02 "SPECIAL EDUCATION. OLIGOFRENOPEDAGOGY" IN H. S. SKOVORODA KHARKIV NATIONAL PEDAGOGICAL UNIVERSITY(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.The article deals with the teaching of oligophrenopedagogy, which provided for the professional training of masters in specialty 016.02 "Special Education. Oligophrenopedagogy" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, which provides their fundamental preparation for future pedagogical activity in the system of special and inclusive education. В статті розглянуто викладання олігофренопедагогіки, яке передбачено для професійної підготовки магістрів зі спеціальності 016.02 "Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка" у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, що здійснює їх фундаментальну підготовку до майбутньої педагогічної діяльності в системі спеціальної та інклюзивної освіти.
- ДокументPEER TUTORING IN SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION(International Science Group, 2023-02-21) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.Peer tutoring in special and inclusive education is a strategy where higher performing students are paired with lower-performing students or students with disabilities to review or teach academic material. This strategy has been proven to help students on both sides’ master content and gain self-confidence in specific skills. The peer tutoring definition allows for different types of student pairings. Some models pair peers of similar abilities, while other models pair a higher-performing student with a lower-performing student for a target skill. Some models pair students of different ages. Teachers should pair students based on the skill being addressed ascarefully prescribed format and steps, while other peer tutoring is less formal. Peer tutoring has been a part of the American education system for many years and has been the subject of much research and development. well as on their behavioural and personality needs. Взаємне наставництво у спеціальній та інклюзивній освіті - це стратегія, за якої учні з кращими показниками в навчанні об'єднуються в пари з учнями з нижчими показниками або учнями з інвалідністю для повторення чи викладання академічного матеріалу. Доведено, що ця стратегія допомагає учням з обох сторін засвоїти навчальний матеріал і набути впевненості у власних силах. Визначення "рівний-рівному" допускає різні типи об'єднання учнів у пари. Деякі моделі об'єднують в пари учнів зі схожими здібностями, тоді як інші моделі об'єднують в пари учня з вищими показниками з учнем з нижчими показниками для розвитку цільової навички. Деякі моделі об'єднують в пари учнів різного віку. Вчителі повинні об'єднувати учнів у пари на основі навичок, які відпрацьовуються, з дотриманням ретельно прописаного формату та етапів, тоді як інші моделі наставництва менш формальні. Наставництво з боку однолітків є частиною американської системи освіти вже багато років і є предметом багатьох досліджень і розробок. а також на їхні поведінкові та особистісні потреби.
- ДокументTHERAPEUTIC FAIRY TALES FOR CHILDREN AND FAMILIES GOING THROUGH TROUBLING TIMES(International Science Group, 2023-01-10) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.Family fairytale therapy is one of the most actual and important direction of fairytale therapy in general. A child and his family meet face-to-face a lot of different problems which can be successfully solved with the help of fairytale therapy. Parental fairytale therapy stories shown in books by Pia Jones and Sarah Pimenta offer practical and creative ideas on how to use illustrated storybooks therapeutically. Exercises presented there have been designed to encourage children’s imagination and creativity, develop confidence and emotional literacy as well as deepen engagement and understanding of storybooks. Designed to be used with children aged six and above, each story has an accompanying online resource, offering therapeutic prompts and creative exercises to support the practitioner. These resources can also be adapted for wider use with siblings and other family members. Сімейна казкотерапія - один з найбільш актуальних і важливих напрямків казкотерапії в цілому. Дитина та її сім'я зустрічаються віч-на-віч з безліччю різноманітних проблем, які можуть бути успішно вирішені за допомогою казкотерапії. Історії казкотерапії для батьків, наведені в книгах Пії Джонс та Сари Піменти, пропонують практичні та творчі ідеї, як використовувати ілюстровані книжки з казками в терапевтичних цілях. Представлені там вправи були розроблені, щоб заохочувати дитячу уяву та творчість, розвивати впевненість та емоційну грамотність, а також поглиблювати взаємодію та розуміння казок. Посібник призначений для дітей віком від шести років і кожна історія має супровідний онлайн-ресурс, що пропонує терапевтичні підказки та творчі вправи для підтримки та творчі вправи на допомогу фахівцям. Ці ресурси також можуть бути адаптовані для ширшого використання з братами, сестрами та іншими членами сім'ї.
- ДокументАналіз зарубіжного досвіду розвитку інклюзивної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.Розвиток інклюзивної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів України нині є нагальною необхідністю сьогодення. Вважаємо, що впровадження зарубіжного досвіду в напрямі окресленої проблеми, накопиченого різними країнами світу, є вкрай корисним та необхідним для підвищення якості середньої, вищої та післядипломної систем освіти нашої країни. Развитие инклюзивной компетентности учителей общеобразовательных учебных заведений Украины в настоящее время является насущной необходимостью сегодняшнего дня. Считаем, что внедрение зарубежного опыта в направлении обозначенной проблемы, накопленного различными странами мира, является крайне полезным и необходимым для повышения качества среднего, высшего и последипломного систем образования нашей страны. The development of inclusive competence of teachers of general educational institutions of Ukraine is currently an urgent need today. We believe that the introduction of foreign experience in the direction of this problem, accumulated by various countries of the world, is extremely useful and necessary for improving the quality of secondary, higher and postgraduate education systems in our country.
- ДокументАНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНИХ ПРИЙОМІВ РОБОТИ З КАЗКАМИ У ПРАКТИЦІ КАЗКОТЕРАПІЇ(International Science Group, 2023-10-31) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.У публікації досліджено інноваційні прийоми роботи з казками у практиці казкотерапії. Для дітей, у тому числі з тими чи іншими порушеннями психофізичного розвитку, робота з казкою має виховне значення (формуються почуття доброти, гуманізму, чуйності, співпереживання); пізнавальне (розширює кругозір дітей); педагогічне (дає розуміння того, що можна, що не можна); моральне (розвиває позитивні, допомагає позбутися негативних рис характеру); психологічне (здійснює розвиток психічних процесів дітей: пам’яті, уваги, мислення, мовлення тощо). Зазначено, що у зв’язку зі складною безпековою, політичною та економічною ситуацією в Україні пропоновані у практиці казкотерапії інноваційні форми, методи, прийоми і технології доцільно застосовувати у психокорекційній, психотерапевтичній діяльності у різних режимах: оффлайн, змішаному та онлайн. The publication explores innovative methods of working with fairy tales in the practice of fairy-tale therapy. For children, including those with certain disorders of psychophysical development, working with a fairy tale has an educational value (feelings of kindness, humanism, sensitivity, empathy are formed); cognitive (expands children's horizons); pedagogical (gives an understanding of what is possible and what is not possible); moral (develops positive, helps to get rid of negative character traits); psychological (develops children's mental processes: memory, attention, thinking, speech, etc.). It is noted that in connection with the difficult security, political and economic situation in Ukraine, the innovative forms, methods, techniques and technologies proposed in the practice of fairy-tale therapy should be used in psycho-corrective, psychotherapeutic activities in different modes: offline, mixed and online.
- ДокументАртикуляційна та дихальна гімнастика як складова роботи з дітьми з особливими освітніми потребами(International Science Group(isg-konf.com), 2021-01-26) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.У статті підведено підсумки вивчення артикуляційної та дихальної гімнастики, які здебільшого упроваджуються у виховно-оздоровчій роботі, фізичній реабілітації, логопедичній, оздоровчій практиці, їх широко можна застосовувати і в навчальній роботі з різними категоріями дітей як і з особливими освітніми потребами, так і з дітьми нормотипового розвитку. Вихователі закладів дошкільної освіти, вчителі початкових класів, учителі мов і літератури мають змогу використовувати артикуляційні та дихальні вправи із залученням відповідного дидактичного супроводу при вивченні дітьми рідної та іноземної мови. В статье подведены итоги изучения артикуляционной и дыхательной гимнастики, которые в основном внедряются в воспитательно-оздоровительной работе, физической реабилитации, логопедической, оздоровительной практике, их широко можно применять и в учебной работе с различными категориями детей как и с особыми образовательными потребностями, так и с детьми нормотипового развития. Воспитатели учреждений дошкольного образования, учителя начальных классов, учителя языков и литературы могут использовать артикуляционные и дыхательные упражнения с привлечением соответствующего дидактического сопровождения при изучении детьми родного и иностранного языка. The article summarizes the results of the study of articulatory and respiratory gymnastics, which are mainly implemented in educational and health-improving work, physical rehabilitation, speech therapy, health-improving practice, they can be widely used in educational work with various categories of children, both with special educational needs and with children of normotype development. Educators of preschool education institutions, primary school teachers, language and literature teachers can use articulation and breathing exercises with the involvement of appropriate didactic support when children learn their native and foreign languages.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ І ДОДАТКОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2023-05-24) Казачінер, О. С.; Літвінчук, А. М.У публікації досліджено використання альтернативних і додаткових комунікаційних засобів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, що є важливим інструментом розвитку мовлення та навичок спілкування, які допомагають їм висловлювати свої думки, ідеї та потреби, покращують їх комунікативні навички та сприяють їх соціальній інтеграції. Альтернативна і додаткова комунікація (англ. – alternative and augmentative communication), за визначенням Міжнародної спільноти з альтернативної та додаткової комунікації – це набір інструментів і стратегій, які використовує людина, щоб виконувати щоденні завдання спілкування. Комунікація має різні форми, такі як мовлення, погляд, текст, вираз обличчя, дотик, рухи тіла та жести, жестова мова, символи, малюнки, використання пристроїв для генерації мовлення тощо. Зазначено, що успіх використання альтернативних і додаткових комунікаційних засобів залежить від індивідуального підходу, активної підтримки вчителів, батьків та спеціалістів. The publication explores the use of alternative and additional means of communication in working with children with special educational needs, which is an important tool for the development of speech and communication skills that help them express their thoughts, ideas and needs, improve their communication skills and contribute to their social integration. Alternative and augmentative communication, as defined by the International Community of Alternative and Augmentative Communication, is a set of tools and strategies that a person uses to perform daily communication tasks. Communication takes many forms such as speech, gaze, text, facial expression, touch, body movements and gestures, sign language, symbols, pictures, use of speech generating devices, etc. It is noted that the success of using alternative and of additional means of communication depends on an individual approach, active support of teachers, parents and specialists.
- ДокументВикористання англійських народних та авторських казок у практиці казкотерапії(International Science Group(isg-konf.com), 2021-04-20) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.Простежено, що англійські казки для дітей можуть успішно впроваджуватися у практиці казкотерапії. Головною особливістю структури британської літературної казки є її іронічне фарбування й тісний зв’язок з моральною стороною добутку. Англійські казки закінчуються подіями, в яких актуалізуються такі ментальні концепти, як раціоналізм, справедливість, чесність. Використання казок на уроках англійської мови сприяє підвищенню мотивації, розвитку пізнавальних інтересів і оптимізації освітнього процесу. Твори іншомовного дитячого фольклору є чудовим засобом розвитку позитивних особистісних якостей. Вони відповідають віковим особливостям дітей дошкільного, молодшого, середнього та старшого шкільного віку. Прослежено, что английские сказки для детей могут успешно внедряться в практике сказкотерапии. Главной особенностью структуры британской литературной сказки является ее иронические окраски и тесная связь с моральной стороной произведения. Английские сказки заканчиваются событиями, в которых актуализируются такие ментальные концепты, как рационализм, справедливость, честность. Использование сказок на уроках английского языка способствует повышению мотивации, развития познавательных интересов и оптимизации образовательного процесса. Произведения иноязычного детского фольклора является прекрасным средством развития положительных личностных качеств. Они соответствуют возрастным особенностям детей дошкольного, младшего, среднего и старшего школьного возраста. It is traced that English fairy tales for children can be successfully implemented in the practice of fairy tale therapy. The main feature of the structure of the British literary tale is its ironic colors and close connection with the moral side of the work. English fairy tales end with events in which such mental concepts as rationalism, justice, honesty are actualized. The use of fairy tales in English lessons helps to increase motivation, develop cognitive interests and optimize the educational process. Works of foreign language children's folklore are an excellent means of developing positive personal qualities. They correspond to the age characteristics of children of preschool, junior, middle and senior school age.
- ДокументВикористання казок Китаю у практиці казкотерапії(Canada, 2021-09-28) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.В статті розглянуто казки Китаю, які можно успішно застосовувати у практиці казкотерапії з метою формування позитивних рис характеру, працелюбності, шанобливого ставлення до людей та загальнолюдських цінностей у цілому. Повчальні елементи, мораль творів збігається з уявленням казок у слов’янській та західній літературі: добро перемагає зло, любов перемагає ненависть, оспівується любов до батьків, батьківщини, вірність друзям та інше. В статье рассмотрены сказки Китая, которые можно успешно применять в практике сказкотерапии с целью формирования положительных черт характера, трудолюбия, уважительного отношения к людям и общечеловеческих ценностей в целом. Обучающие элементы, мораль произведений совпадает с представлением сказок в славянской и западной литературе: добро побеждает зло, любовь побеждает ненависть, воспевается любовь к родителям, родине, верность друзьям и тому подобное. The article considers Chinese fairy tales, which can be successfully applied in the practice of fairy tale therapy to form positive character traits, industriousness, respectful attitude towards people and universal values in general. The educational elements and moral of the works coincide with the representation of fairy tales in Slavic and Western literature: good conquers evil, love conquers hate, love of parents, homeland, loyalty to friends and the like are praised.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ АЙСБРЕЙКІНГУ НА НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТТЯХ «ТЕХНОЛОГІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ» ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У СИСТЕМІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ(Гельветика, 2018-11) Казачінер, О. С.У статті визначено особливості використання технології айсбрейкінгу як однієї з інтерактивних технологій. Мета технології – оцінити емоційний стан учасників, за необхідності скоригувати його, усунути комунікативні бар’єри й налагодити контакт, подолати напруження й допомогти розкритися в спілкуванні кожного учасника. Обґрунтовано необхідність використання технології айсбрейкінгу в системі підвищення кваліфікації вчителів філологічних дисциплін. Наведено приклади авторських вправ-айсбрейкерів, які використовуються на навчальних заняттях «Технології інклюзивної освіти» (на прикладі вчителів іноземної (англійської) мови). В статье определены особенности использования технологии айсбрейкинг как одной из интерактивных технологий. Цель технологии – оценить эмоциональное состояние участников, при необходимости скорректировать его в лучшую сторону, устранить коммуникативные барьеры, преодолеть напряжение и помочь раскрыться в общении каждому участнику. Обоснована необходимость использования технологии айсбрейкинга в системе повышения квалификации учителей филологических дисциплин. Приведены примеры авторских упражнений-айсбрейкеров, которые используются на учебных занятиях «Технологии инклюзивного обучения» (на примере учителей иностранного (английского) языка). The article describes the features of using “icebreaking” technology as one of the interactive technologies. The purpose of technology is to assess the emotional state of the participants, to adjust it if necessary, to eliminate the communication barriers and to establish contact, to overcome the stress and to help each participant realize him/herself in communication. The necessity of using “icebreaking” technology in the system of postgraduate education of philological disciplines teachers is substantiated. Examples of author exercises-icebreakers used in “Inclusive Education Technologies” training sessions (for example, foreign (English) teachers) are given.
- ДокументВикористання технології енерджайзингу на навчальних заняттях “Технології інклюзивної освіти” для вчителів філологічних дисциплін у системі підвищення кваліфікації(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2019) Казачінер, О. С.У статті визначено особливості використання технології енерджайзингу як однієї з інтерактивних технологій. Вона застосовується з метою виклику зацікавлення навчальною темою, перетворення аудиторії пасивних спостерігачів на активних учасників заняття. Енерджайзери можуть бути руховими, змагальними, на пробудження емоцій та почуттів до теми заняття та уваги. Обґрунтовано необхідність використання технології енерджайзингу в системі підвищення кваліфікації вчителів філологічних дисциплін. Наведено приклади авторських вправ-енерджайзерів, які використовуються на навчальних заняттях “Технології інклюзивної освіти” (на прикладі вчителів іноземної (англійської) мови). В статье определены особенности использования технологии энерджайзингу как одной из интерактивных технологий. Она применяется с целью вызвать интерес учебной темой, преобразования аудитории пассивных наблюдателей и активных участников занятия. Энерджайзеры могут быть двигательными, соревновательными, на пробуждение эмоций и чувств к теме занятия и внимания. Обоснована необходимость использования технологии энерджайзинга в системе повышения квалификации учителей филологических дисциплин. Приведены примеры авторских упражнений-энерджайзеров, используемые на учебных занятиях "Технологии инклюзивного образования» (на примере учителей иностранного (английского) языка). The article identifies the features of using energy technology as one of the interactive technologies. It is used to arouse the interest of the educational topic, to transform the audience of passive observers into active participants. Energizers can be motor, competitive, to awaken emotions and feelings to the topic of training and attention. The necessity of using energy technology in the system of advanced training of teachers of philological disciplines is substantiated. Examples of author's exercises-energizers used in the lessons "Technologies of inclusive education" (on the example of foreign (English) language teachers) are given.
- ДокументВикористання ігрових електронних освітніх ресурсів для формування навичок здоров’язбереження дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами(Класичний приватний університет, 2021) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.; Галій, А. І.Статтю присвячено огляду ігрових електронних освітніх ресурсів для формування навичок здоров’язбереження дітей дошкільного й молодшого шкільного віку, в тому числі й з особливими освітніми потребами. Визначено, що за допомогою гри діти дошкільного й молодшого шкільного віку легше опановують складні навички піклування про власне здоров’я. У дітей з особливостями психо-фізичного розвитку участь у комп’ютерних навчальних іграх викликає зацікавленість; завдяки технологічним можливостям, вибору оптимального темпу тощо діти мають можливість опанувати необхідні знання та вміння у вигляді гри. Було обрано ресурси greenrobot-apps.net і downloadpark.mobi/, за допомогою яких діти навчаться не боятися лікарів, допомагати персонажам гри бути здоровими й красивими. Використовуючи ігрові електронні освітні ресурси, вчителі, фахівці в галузі спеціальної освіти й батьки зможуть залучити дітей, у тому числі й з особливими освітніми потребами, довіртуального медичного огляду маленького пацієнта, надання стоматологічної допомоги, першої допомоги при ранах, опіках, віртуального лікування вух, очей, горла, носа, шкіри, а також до надання допомоги маленьким тваринам тощо. Було проаналізовано технологічні можливості й призначення ігрових електронних освітніх ресурсів: можливість завантаження на андроїд, вибору різних героїв, дидактичні можливості гри (тобто гра повинна мати освітню, виховну, розвивальну й корекційну мету). Визначено алгоритм участі дитини в грі: 1) вибір персонажа; 2) підготовка необхідного інструментарію, предметів; 3) безпосередньо надання допомоги; 4) приведення об’єкта допомоги в належний вигляд. Обґрунтовано, що за допомогою ігрових електронних освітніх ресурсів у дитини із сенсорними й / або інтелектуальними порушеннями розвиватиметься дрібна й загальна моторика, мовлення, розширюватиметься кругозір, покращуватиметься стан пізнавальних процесів та емоційно-вольової сфери. Наголошено на тому, щоб дорослий обов’язково залучав дитину до усвідомленого й виваженого вибору послідовності дій, засобів допомоги персонажу гри. Статья посвящена обзору игровых электронных образовательных ресурсов для формирования навыков здоровья детей дошкольного и младшего школьного возраста, в том числе и с особыми образовательными потребностями. Определено, что с помощью игры дети дошкольного и младшего школьного возраста легче овладевают сложными навыками заботы о собственном здоровье. У детей с особенностями психофизического развития участие в компьютерных обучающих играх вызывает заинтересованность; благодаря технологическим возможностям, выбору оптимального темпа и т.д. дети имеют возможность овладеть необходимыми знаниями и умениями в виде игры. Были выбраны ресурсы greenrobot-apps.net и downloadpark.mobi/, с помощью которых дети научатся не бояться врачей, помогать персонажам игры быть здоровыми и красивыми. Используя игровые электронные образовательные ресурсы, учителя, специалисты в области специального образования и родители смогут привлечь детей, в том числе с особыми образовательными потребностями, довиртуального медицинского осмотра маленького пациента, оказания стоматологической помощи, первой помощи при ранах, ожогах, виртуальном лечении ушей, глаз, горла, носа, кожи, а также к оказанию помощи маленьким животным и т.д. Были проанализированы технологические возможности и назначение игровых электронных образовательных ресурсов: возможность загрузки на андроид, выбор различных героев, дидактические возможности игры (т.е. игра должна иметь образовательную, воспитательную, развивающую и коррекционную цель). Определен алгоритм участия ребенка в игре: выбор персонажа; 2) подготовка необходимого инструментария, предметов; 3) непосредственно оказание помощи; 4) приведение объекта помощи в надлежащий вид. Обосновано, что с помощью игровых электронных образовательных ресурсов у ребенка с сенсорными и/или интеллектуальными нарушениями будет развиваться мелкая и общая моторика, речь, будет расширяться кругозор, улучшаться состояние познавательных процессов и эмоционально-волевой сферы. Отмечено, чтобы взрослый обязательно привлекал ребенка к осознанному и взвешенному выбору последовательности действий, средств помощи персонажу игры. The article is devoted to the review of game electronic educational resources for the formation of preschool and primary school age children’s (including those with special educational needs’) health-saving skills. It has been determined that with the help of the game, preschool and primary school age children can more easily master the complex skills of taking care of their own health. In children with special needs, participation in computer educational games is of interest; thanks to technological capabilities, choosing the optimal pace, etc., children have the opportunity to acquire the necessary knowledge and skills in the form of educational game. The resources greenrobot-apps.net and downloadpark.mobi/ were chosen, with the help of which children will learn not to be afraid of doctors, to help the game characters to be healthy and beautiful. Using game electronic educational resources, teachers, specialists in the field of special education and parents will be able to involve children, including those with special educational needs, in a virtual medical examination of a young patient, dental care, first aid for wounds, burns, virtual treatment of ears, eyes, throat, nose, skin, as well as to help small animals, etc. The technological possibilities and purpose of game electronic educational resources were analyzed: the possibility of downloading to android, choosing different characters, didactic possibilities of the game (ie the game should have an educational, upbringing, developmental and corrective aims). The algorithm of the child’s participation in the game is determined: 1) the choice of the character; 2) preparation of necessary tools, instruments; 3) direct assistance; 4) bringing the object of assistance in proper form. It is substantiated that with the help of play electronic educational resources a child with sensory and / or intellectual disabilities will develop fine and general motor skills, speech, broaden horizons, improve the state of cognitive processes and emotional and volitional sphere. It is emphasized that the adult must involve the child in a conscious and balanced choice of sequence of actions, means of helping the game character.
- ДокументВикористання ІКТ-ресурсів під час навчальних занять зі студентами із дисципліни "Формування комунікативної діяльності у дітей з особливими освітніми потребами"(International Science Group(isg-konf.com), 2020-09-28) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.Обґрунтовано думку про те, що результати проведеного наукового дослідження можуть бути використані для підготовки в закладах вищої педагогічної освіти фахівців нової генерації до роботи в інклюзивних умовах, які на основі здобутих знань та методичної підготовки спроможні системно і систематично здійснювати корекцію навчання й виховання дітей з особливими потребами, сприяти їх навчанню та соціалізації, співпрацювати з усіма учасниками освітнього процесу, працювати в команді. Обосновано мнение о том, что результаты проведенного научного исследования могут быть использованы для подготовки в учреждениях высшего педагогического образования специалистов нового поколения к работе в инклюзивных условиях, на основе полученных знаний и методической подготовки способны системно и систематически осуществлять коррекцию обучения и воспитания детей с особыми потребностями , способствовать их обучению и социализации, сотрудничать со всеми участниками образовательного процесса, работать в команде. The opinion is substantiated that the results of the research carried out can be used to train new generation specialists in higher pedagogical education institutions to work in inclusive conditions, based on the knowledge and methodological training obtained, they are able to systematically and systematically correct the teaching and upbringing of children with special needs. promote their learning and socialization, cooperate with all participants in the educational process, work in a team.
- ДокументДіагностика методом казкотерапії(Видавництво «Молодий вчений», 2021-02-12) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.У статті доведено, що казкотерапія є безпечним, цікавим та дієвим інструментом діагностики психологічних, емоційних, поведінкових та інших проблем дитини. Її необхідно та важливо здійснювати на початку корекційної роботи, ґрунтуючись на основних положеннях щодо роботи над казкою: аналіз, розповідання, переписування казок, постановка казок із допомогою ляльок, малювання за мотивами казки, програвання її епізодів, а також самостійне складання казки. Діагностика дозволить встановити причину проблеми, джерело виникнення та окреслити шляхи її усунення. В статье доказано, что сказкотерапия является безопасным, интересным и действенным инструментом диагностики психологических, эмоциональных, поведенческих и других проблем ребенка. Ее необходимо и важно осуществлять в начале коррекционной работы, основываясь на основных положениях работы над сказкой: анализ, рассказ, переписка сказок, постановка сказок с помощью кукол, рисование по мотивам сказки, проигрывание ее эпизодов, а также самостоятельное составление сказки. Диагностика позволит установить причину проблемы, источник возникновения и определить пути ее устранения. The article proves that storytelling therapy is a safe, interesting and effective tool for diagnosing a child's psychological, emotional, behavioral and other problems. Its It is necessary and important to carry out it at the beginning of correctional work, based on the basic provisions of work on a fairy tale: analysis, storytelling, correspondence of fairy tales, staging fairy tales with the help of dolls, drawing on motifs of a fairy tale, playing back its episodes, and also drawing up a fairy tale independently. Diagnostics will allow to establish the cause of the problem, the source of its occurrence and to define ways of its elimination.
- ДокументДІАГНОСТИКА ТРУДНОЩІВ РОЗВИТКУ ДИТИНИ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ-ДЕФЕКТОЛОГА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.У публікації досліджено висвітлення особливостей підготовки магістрантів зі спеціальності 016.02 Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка до оволодіння професійною компетентністю щодо здійснення діагностики труднощів розвитку дитини. Рання діагностика порушень пізнавального, комунікативного, соціального, емоційно-вольового, фізичного розвитку дітей є надзвичайно складною і водночас необхідною діяльністю. Відповідно до чинної освітньої програми підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, галузі знань 01 Освіта / Педагогіка Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди розроблено робочу та навчальну програми, а також силабус обов’язкової навчальної дисципліни «Діагностика труднощів розвитку дитини». Зазначено, що контент навчальної дисципліни можна запроваджувати у закладах вищої освіти в різних режимах навчання (онлайн, змішаний, офлайн). Це є надзвичайно актуальним та важливим у зв’язку з воєнним станом в Україні та необхідністю дотримання заходів безпеки. The publication examines the coverage of training features master's students in the specialty 016.02 Special education. Oligophrenopedagogy to mastering professional competence in the diagnosis of child development difficulties. Early diagnosis of disorders of cognitive, communicative, social, emotional-volitional, physical development of children is an extremely difficult and at the same time necessary activity. In accordance with the current educational program for the training of specialists of the first (bachelor) level of higher education, field of knowledge 01 Education / Pedagogy of the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, a work and study program was developed, as well as a syllabus for the compulsory educational discipline "Diagnostics of child development difficulties ". It is noted that the content of the academic discipline can be to be implemented in higher education institutions in various modes of study (online, mixed, offline). This is extremely relevant and important in connection with the state of war in Ukraine and the need to observe security measures.
- ДокументЕФЕКТИВНІ МЕТОДИКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ІЗ СИНДРОМОМ ДАУНА(Хмельницький національний університе, 2022) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.Статтю присвячено проблемі оволодіння мовою та розвитку мовлення дітей із синдромом Дауна. Це надасть можливість такій дитині соціалізуватися в колективі та відчувати себе повноцінним членом суспільства. Обґрунтовано необхідність та важливість розвитку мовлення у дітей із синдромом Дауна. Представлено особливості структури мовленнєвого апарату дитини із синдромом Дауна та проблеми мовлення, що виникають через особливість структури мовленнєвого апарату та основне порушення розвитку загалом. Визначено переваги специфіки комунікативної діяльності у дітей синдромом Дауна (доброзичливість, контактність, бажання спілкування та соціальної взаємодії). Це потребує пошуку сучасних ефективних корекційних методик, що сприяють цьому процесу. Методики занять з дітьми, які мають синдром Дауна, будуються на підставі врахування закономірностей розвитку дитини, особливостей розвитку при синдромі Дауна, а також особливостей та рівня розвитку конкретного малюка. Такими методиками на сьогодні є «Маленькі сходинки», методика розвитку мовлення й навчання читання Ромени Августової, засоби альтернативної та підтримуючої комунікації, «Дивись і вчись. Мова та читання», а також програма з формування мовленнєвих засобів спілкування «Починаємо розмовляти». Здійснено короткий огляд цих методик, зміст, мету і призначення, переваги, недоліки, особливості їх реалізації. Проте проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів порушеної нами проблеми. Перспективою подальших наукових пошуків може, на нашу думку, стати професійна розробка методичних рекомендацій для фахівців спеціальної та інклюзивної освіти, педагогів та батьків дітей із синдромом Дауна щодо використання корекційних методик розвитку мовлення цієї категорії дітей як у корекційній, у навчально-виховній, позакласній діяльності, так і у домашніх умовах. The article is devoted to the problem of language acquisition and speech development of children with Down syndrome. This will give such a child the opportunity to socialize in a team and feel like a full member of society. The necessity and importance of children with Down syndrome speech development are substantiated. The peculiarities of the structure of the speech apparatus of a child with Down syndrome and speech problems that arise due to the peculiarity of the structure of the speech apparatus and the main developmental disorders in general are presented. The advantages of the specifics of children with Down syndrome communicative activity (friendliness, contact, desire to communicate and social interaction) are determined. This requires the search for modern effective correction techniques that facilitate this process. Methods of working with children with Down syndrome are based on the laws of child development, the peculiarities of Down syndrome development, as well as a particular child’s features and level of development. Such techniques today are «Little Steps», methods of speech development and reading instruction by Romena Augustova, means of alternative and supportive communication, «Look and learn. Language and Reading», as well as the program for speech means of communication formation «We start talking». A brief overview of these tecniques, content, aim and purpose, advantages, disadvantages, features of their implementation were given However, the study does not cover all aspects of the problem we raised. The prospect of further research may, in our opinion, be the professional development of guidelines for specialists in special and inclusive education, teachers and parents of children with Down syndrome on the use of corrective methods of speech development of this category of children in correctional, educational, extracurricular activities and at home.
- ДокументЗабезпечення духовного розвитку молодших школярів з особливими освітніми потребами(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.; Мірошниченко, О. В.; Науменко, Н. В.У статті проаналізовано забезпечення духовного розвитку молодших школярів з особливими освітніми потребами. В статье проанализировано обеспечение духовного развития младших школьников с особыми образовательными потребностями. The article analyzes the provision of spiritual development of junior schoolchildren with special educational needs.
- ДокументЗАПОБІГАННЯ ВЧИТЕЛЕМ ДИТЯЧОЇ ЖОРСТОКОСТІ ЯК СКЛАДОВА ЙОГО ІНКЛЮЗИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ (на прикладі повісті В. Железникова “Чучело”)(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2017) Казачінер, О. С.У статті порушено проблему запобігання вчителем дитячої жорстокості як необхідної складової його інклюзивної компетентності. На сьогодні виникнення в дитячих та дорослих колективах явищ жорстокості, агресії, ненависті не втратили своєї актуальності й набули різних форм прояву. На прикладі аналізу поведінки вчительки з повісті В. Железникова “Чучело” автором здійснено пошук розв’язання цієї проблеми саме з боку педагога. В статье затронута проблема предотвращения детской жестокости как необходимой составляющей его инклюзивной компетентности. На сегодня возникновение в детских и взрослых коллективах явлений жестокости, агрессии, ненависти не потеряли своей актуальности и приобрели разные формы проявления. На примере анализа поведения учительницы из повести В. Железникова “Чучело” автором сделан поиск путей решения этой проблемы именно со стороны педагога. We offered the questions to discuss with students during their work over the story, and these questions also can be put forward for discussion at the pedagogical councils, at parents’ meetings, during conducting training sessions with teachers in the system of postgraduate education in order to develop their inclusive competence.