Перегляд за Автор "Зелепукін, Н. І."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМОЖЛИВОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ ДО УМОВ ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Зелепукін, Н. І.У публікації розглянуто соціальну адаптацію дітей з інвалідністю до умов закладу загальної середньої освіти. Зазначено, що успішність соціальної адаптації дітей з інвалідністю залежить від соціокультурних та психологічних факторів, що діють в освітньому середовищі закладу загальної середньої освіти: гуманістичний стиль спілкування, орієнтованість навчальних занять на особистісний саморозвиток, інтеграція освітніх та виховних завдань уроку. The publication deals with the social adaptation of children with disabilities to the conditions of a general secondary education institution. It is noted that the success of social adaptation of children with disabilities depends on the socio-cultural and psychological factors operating in the educational environment of a general secondary education institution: humanistic style of communication, focus of training sessions on personal self-development, integration of educational and educational tasks of the lesson.
- ДокументПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ПІДЛІТКАМИ З ІНВАЛІДНІСТЮ У СПЕЦІАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Зелепукін, Н. І.; Костіна, В. В.У публікації проаналізовано теоретичні аспекти соціально-педагогічної діяльності з соціальної адаптації підлітків з інвалідністю в закладах спеціальної освіти. Подано результати досліджень з визначення ефективності засобів соціально-педагогічної діяльності з підлітками, які спрямовано на підвищення їхнього адаптаційного потенціалу, що апробовано в умовах соціально-виховного процесу. На основі проведеного дослідження визначено важливі аспекти у забезпеченні ефективності соціально-педагогічної роботи з соціальної адаптації підлітків з інвалідністю в закладах спеціальної освіти: соціально-педагогічна підтримка підлітків з інвалідністю, що полегшує їхню соціальну адаптацію та інтеграцію в суспільство; необхідність застосування інтерактивних інструментів, а також використання інформаційно-комунікаційних технологій; створення безпечного та підтримуючого простору у спеціальному закладі освіти; провідна роль фахівців психологічної служби; важливість у соціально-педагогічній діяльності підтримки родин та залучення ресурсів громади; необхідність постійного підвищення кваліфікації та обміну досвідом з іншими фахівцями. The publication analyzes the theoretical aspects of socio-pedagogical activity on the social adaptation of teenagers with disabilities in special education institutions. The results of research on determining the effectiveness of means of socio-pedagogical activity with teenagers, which are aimed at increasing their adaptation potential, tested in the conditions of the social-educational process, are presented. On the basis of the conducted research, important aspects in ensuring the effectiveness of socio-pedagogical work on the social adaptation of adolescents with disabilities in special education institutions were determined: socio-pedagogical support of adolescents with disabilities, which facilitates their social adaptation and integration into society; the need to use interactive tools, as well as the use of information and communication technologies; creation of a safe and supportive space in a special educational institution; leading role psychological service specialists; the importance of supporting families and engaging community resources in socio-pedagogical activities; the need for constant professional development and exchange of experience with other specialists.
- ДокументТЕХНОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОБОТИ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ З ІНВАЛІДНІСТЮ ДО УМОВ СПЕЦІАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Зелепукін, Н. І.; Костіна, В. В.У публікації проаналізовано проблему соціальної адаптації дітей та молоді з особливими освітніми потребами. Для вирішення проблеми соціальної адаптації підлітків з інвалідністю розроблено технологію роботи соціального педагога, яка передбачає три етапи діяльності (діагностичний, основний та контрольно-корекційний) під час яких заплановано реалізувати соціально-адаптаційну роботу з підлітками з ООП, їхніми батьками та вчителями, а також координаційну роботу з представниками інших соціальних інституцій з метою створення інклюзивного соціально-адаптаційного простору для підлітків з ООП, що навчаються у закладі освіти. Елементи розробленого технологічного забезпечення роботи соціального педагога було апробовано під час виробничої практики у КЗ «Харківська спеціальна школа» № 2, що засвідчило їх ефективність. Зазначено, що ефективність роботи соціального педагога з соціальної адаптації підлітків з інвалідністю до умов спеціального закладу освіти значно підвищується завдяки розробці та впровадженню спеціального технологічного забезпечення, а також систематичному удосконаленню професійної майстерності соціальних педагогів, які залучені до роботи з цією категорією дітей. The publication analyzes the problem of social adaptation of children and youth with special educational needs. To solve the problem of social adaptation of adolescents with disabilities, the technology of the work of a social pedagogue has been developed, which provides for three stages of activity (diagnostic, basic and control-corrective), during which it is planned to implement social adaptation work with adolescents with disabilities, their parents and teachers, as well as coordination work with representatives of other social institutions with the aim of creating an inclusive social adaptation space for adolescents with disabilities studying in an educational institution. The elements of the developed technological support for the work of a social pedagogue were tested during production practice at the KZ "Kharkiv Special School" No. 2, which proved their effectiveness. It is noted that the effectiveness of the social pedagogue's work on the social adaptation of teenagers with disabilities to the conditions of a special educational institution is significantly increased thanks to the development and implementation of special technological support, as well as the systematic improvement of the professional skills of social pedagogues who are involved in working with this category of children.