Перегляд за Автор "Зеленська, Л."
Зараз показано 1 - 11 з 11
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументКОНЦЕПТ ПРАЦІ СОФІЇ РУСОВОЇ ТА ШЛЯХИ ЙОГО РЕАЛІЗАЦІЇ В СИСТЕМІ ДОШКІЛЬНА УСТАНОВА – ДІЯЛЬНА ШКОЛА(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2021) Зеленська, Л.; Костенко, О.У контексті метаморфоз, через які проходить держава Україна та українська школа, доцільним стає вивчення і ретроспективний аналіз педагогічної думки конкретно історичного періоду задля пошуку відповідей та формування зрілих рішень щодо тих складних питань, які постають у сучасних умовах. Через певну схожість історичних умов, теоретичний наробок та практичні реалізації педагогічних ідей українських педагогів початку ХХ століття мають глибокий потенціал як ідейно-натхненне джерело для сучасності. Спираючись на вивчення першоджерел, за допомогою порівняльного теоретичного аналізу та аналітичного узагальнення, у статті зібрано та проаналізовано провідні ідеї Софії Русової щодо суті і шляхів реалізації концепту праці (діяльного методу навчання) в системі дошкільних установ та діяльної (трудової) школи у 20-ті роки ХХ століття. Конкретизовано рекомендації щодо застосування цього методу з урахуванням віку дітей та специфіки навчальних предметів. На основі аналізу праць Софії Русової («Нова школа соціального виховання», «Теорія і практика дошкільного виховання», «Єдина діяльна (трудова) школа», «Позашкільна освіта») визначено переваги діяльнісного методу, його потенційні можливості для формування й розвитку особистості дитини. Простежено зв’язок ідей Софії Русової з класичною та тогочасною європейською педагогічною думкою та практичним застосуванням подібних освітніх концепцій в інших європейських країнах. Акцентовано увагу на суголосності ідей Софії Русової щодо переваг діяльнісного методу навчання завданням реформування національної системи освіти початку XXI століття. In the context of metamorphoses that the state of Ukraine and the Ukrainian school go through, it is expedient to study and retrospectively analyse pedagogical thought of a specific historical period in order to find answers and form mature solutions to complex issues that arise in modern conditions. Due to certain similarity of historical circumstances, theoretical works and practical realization of ideas of Ukrainian pedagogues from the begin of the XXth century have deep potential as an ideological-inspiring source for contemporaneity. Based on the study of original sources using the comparative theoretical analysis and analytical generalization, the article summarizes the leading ideas of Sophia Rusova on the ways of implementing the concept of labour (activity method of teaching) in the system of preschool institutions and active (labor) school in the 20s of the XXth century. Recommendations for the use of this method are specified, taking into account the age of children and the specifics of the school subjects. Based on the analysis of Sophia Rusova’s works (“New School of Social Education”, “Theory and Practice of Preschool Education”, “Unified Active (Labor) School”, “Extracurricular Education”), the advantages of the labour method, its potential for the formation and development of the child’s personality has been investigated. The connection of Sofia Rusova’s ideas with the classical European pedagogical thought and practical application of such educational concepts in the European countries is traced. Emphasis is placed on the agreement of Sofia Rusova’s ideas on the advantages of the activity method of teaching with the task of reforming the national education system in Ukraine at the beginning of the XXIst century.
- ДокументКУЛЬТУРНО-МАСОВА ТА СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧА ДІЯЛЬНІСТЬ СТУДЕНТІВ ХАРКІВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УЧИТЕЛЬСЬКОГО ІНСТИТУТУ В ПОВОЄННІ РОКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Зеленська, Л.; Бондаренко, А.У публікації розглянуто виховну роботу у Харківському державному учительському інституті. Наголошено, що всі кафедри Харківського державного учительського інституту долучалися до виховної роботи. Належна увага приділялася фізичному вихованню студентів. Спортивно-масова робота, організована в інституті, мала оздоровче спрямування. Зазначено, що культурно-масова та спортивно-оздоровча діяльність студентів Харківського державного учительського інституту в повоєнні роки була на достатньому рівні. Культурно-масова робота позитивно впливала на підготовку вчителів, виховуючи їх креативними, ініціативними, творчими особистостями. The publication considers educational work at the Kharkiv State Teachers' Institute. It is emphasized that all departments of the Kharkiv State Teachers' Institute were involved in educational work. Due attention was paid to the physical education of students. Sports and mass work organized at the institute had a health-improving direction. It is noted that the cultural and mass and sports and health-improving activities of students of the Kharkiv State Teachers' Institute in the post-war years were at a sufficient level. Cultural and mass work had a positive effect on the training of teachers, educating them as creative, initiative, and creative individuals.
- ДокументОЛЕКСАНДРА ЯКІВНА ЄФИМЕНКО – УЧЕНИЙ, ПЕДАГОГ, ГРОМАДСЬКИЙ ДІЯЧ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20) Зеленська, Л.У статті подано життєпис Олександри Яківни Єфименко – ученого, педагога, громадського діяча другої половини XIX – початку ХХ століття; визначено коло її наукових інтересів; схарактеризовано харківський період педагогічної й громадсько-просвітницької діяльності; розкрито внесок у розроблення шкільної навчальної літератури з питань історії України. The article presents the biography of Oleksandra Yefimenko, a scientist, teacher and public figure of the second part of the 19th – 20th century. The range of her scientific interests is determined. The Kharkiv period of her pedagogical, public and educational activity is characterized. Her contribution to the development of school textbooks on the history of Ukraine is revealed.
- ДокументОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЯК ПЕДАГОГІЧНИЙ ФЕНОМЕН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20) Зеленська, Л.; Гнатюк, І.У статті розкрито суть поняття «освітнє середовище»; схарактеризовано його структурні елементи; визначено особливості освітнього середовища закладу вищої педагогічної освіти, його освітній і виховний потенціал для підготовки вчителя нової генерації. The article reveals the essence of the concept of "educational environment". Its structural elements are characterized. The specific features of the educational environment of the institution of higher pedagogical education, its educational potential for the training of a new generation teacher are determined.
- ДокументПОЛІТИЧНІ КОМІСАРИ В СТРУКТУРІ ДЕРЖАВНОГО КОНТРОЛЮ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ В 20-ТІ РР. ХХ СТОЛІТТЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Зеленська, Л.; Білик, С.У тезах розглядається процес запровадження в структуру управління ЗВО посади політичних комісарів, досліджується їх діяльність та функціональні обов’язки як посадових осіб. Метою дослідження є аналіз діяльності політичних комісарів у закладах вищої освіти в Україні в 20 рр. ХХ ст. The thesis examines the process of introducing the position of political commissioners into the management structure of higher education institutions, examines their activities and functional responsibilities as officials. The purpose of the study is to analyze the activities of political commissioners in higher education institutions in Ukraine in the 20s of the twentieth century.
- ДокументРОЗВИТОК ПЕДАГОГІКИ ЧЕРЕЗ ПЕДАГОГІКУ РОЗВИТКУ: ІДЕЇ ЛОККА ТА РУССО ЯК ПЛІДНИЙ ҐРУНТ ПЕДАГОГІЧНОЇ РЕФОРМИ В ЄВРОПІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Зеленська, Л.; Костенко, О.У тезах розглянуто зміст ідей Локка та Руссо через призму їх впливу на процеси вибудови нового педагогічного мислення доби Просвітництва. Проведено паралелі з ідейним доробком німецьких філантропістів. Окреслено подібність з педагогічними ідеями Софії Русової. The theses examine the content of Locke’s and Rousseau’s ideas through the prism of their influence on the processes of building a new pedagogical thinking of the Enlightenment era. Parallels with the works of German philanthropists were drawn. Similarities with the pedagogical ideas of Sophia Rusova were outlined.
- ДокументСТАВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ДО ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК EVENT-ART МЕНЕДЖМЕНТУ (за результатами пілотажного дослідження)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бао, Чень; Зеленська, Л.У статті розкрито питання важливості формування навичок event-art менеджменту у контексті підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Проаналізовано науковий доробок вітчизняних і зарубіжних учених, присвячений проблематиці арт-менеджменту у сфері музичного мистецтва. Проведено пілотажне дослідження з метою з’ясувати ставлення здобувачів вищої освіти спеціальності 014.13 Середня освіта (Музичне мистецтво) до формування навичок event-art менеджменту. Вибірка респондентів склала 49 осіб – здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти різних років навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Результати дослідження засвідчили, що здобувачі обізнані зі сферою арт-індустрії та мають певні уявлення про навички event-art менеджменту. Встановлено, що здобувачі виявляють зацікавленість до створення арт-продуктів, участі в арт-проєктах у різних проявах, а також мають беззаперечний інтерес до розвитку сучасних тенденцій на арт-ринку. У ході роботи окреслено перспективи наукового дослідження за визначеною проблематикою. The article addresses the importance of developing event-art management skills in the context of training future music teachers. It analyzes the scientific contributions of domestic and foreign scholars dedicated to the issues of art management in the field of music. Methods & methodology. Traditional research methods were used in the article: analysis of scientific and pedagogical literature, empirical and modern art-pedagogical methods. The scientific novelty consists in conducting and highlighting the results of a pilot study regarding the attitude of students of higher education in the specialty 014.13 Secondary Education (Musical Art) to the formation of event-art management skills. The sample consisted of 49 respondents, who were first-level (bachelor’s) students of various years at the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Results. The research results indicated that the students are aware of the existence of the art industry and have some understanding of event-art management skills. It was found that the students show interest in creating art products, participating in art projects in various forms, and have a definite interest in the development of current trends in the art market. Conclusions. Considering the intensive development of the art space in Ukraine, there is a need for the active involvement of music teachers in this process, not only at the level of educational institutions, but also at the level of communities. This requires specially organized training of future teachers of musical art as part of the implementation of educational programs, formation of event art management skills in them. Prospects for further research. We believe that with proper substantiation of pedagogical conditions and their implementation in the educational process of institutions of higher education that provide training in the specialty 014.13 Secondary education (Musical art), it is possible to achieve positive results regarding the formation of event-art management skills in future teachers of musical art, which is promising research task.
- ДокументТВОРЧЕ ВИКОРИСТАННЯ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОГО НАРОБКУ КИТАЙСЬКИХ ОСВІТЯН НА ЗАСАДАХ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ В УКРАЇНСЬКИХ ВИШАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) У, Юе; Зеленська, Л.У статті представлено матеріали, які розкривають сучасний підхід до реалізації ідей інтегрованого навчання в українських педагогічних вишах на факультетах мистецтв. Визначено теоретичну та методичну базу для підготовки китайських освітян за новими вимогами спеціальності 014.13 (Середня освіта. Мистецтво. Музичне мистецтв). Проаналізовано роль Музичного мистецтва як однієї із домінантних ліній інтегрованого курсу мистецтва в шкільній практиці на базі модульних програм Нової української школи. Здійснено порівняльний аналіз добору навчального матеріалу в період проходження педагогічної практики здобувачами на базі двох шкіл в Україні та КНР з метою його відповідності трьом рівням інтеграції (локальної, блокової, комплексної). Запропоновано використати «мовну методику» для підготовки майбутніх музично-педагогічних працівників із КНР в процесі занять з «Постановки голосу», яка включає роботу над вокальними творами на трьох етапах їх опанування. Відповідно до цього уточнено зміст роботи із здобувачами вокалістами над творами концертної програми різних мовленнєвих культур. Визначено рівні для формування інтегрованих знань здобувачів під час опанування концертних творів відповідно до їх тематично-блокового наповнення. Розкрито інтегровану сутність музичних текстів під час сприймання учнями програмної музики. Надано приклад вокальної роботи над твором із мюзиклу Р. Роджерса «Едельвейс» з позиції його творчого опанування та можливості використання в подальшій практичній роботі з учнями на принципах інтегрованого навчання. Доведено, що для ефективної підготовки китайських освітян за спеціальністю 014.13 «Середня освіта. Мистецтво. Музичне мистецтво» на факультетах мистецтв українських педагогічних вишів можна обрати одну із навчальних дисциплін в якості «інтегруючого стрижня», і організувати процес навчання з урахуванням вимог шкільної музичної освіти на засадах інтегрованого навчання. Прикладом для міждисциплінарної інтеграції може бути навчальна дисципліна «Постановка голосу», яка взаємодіє не тільки з фаховими освітніми компонентами програм професійної підготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва, але й залучає здобувачів до «комплексності» в отриманні інтегрованих знань інших предметних галузей. The article presents materials that reveal a modern approach to the implementation of the ideas of integrated learning in Ukrainian pedagogical universities at the faculties of arts. Methods and methodology. The article uses the method of scientific research and practical methods of studying the results of creative work with foreign applicants for higher art education during classroom lessons and practice at school. Scientific novelty. An attempt is made to determine the main problems of training Chinese educators for practical work with students on the basis of an integrated approach in music education and areas of work with foreign students during their studies at Ukrainian universities in the new list of specialties 014.13 «Secondary education. Art. Musical art» using the example of the academic discipline «Voice performance». Results. A theoretical and methodological basis for training Chinese educators in the new requirements of the specialty 014.13 (Secondary education. Art. Musical art). The role of Musical Art as one of the dominant lines of the integrated art course in school practice based on the modular programs of the New Ukrainian School was analyzed. A comparative analysis of the selection of educational material during the period of pedagogical practice by applicants based on two schools in Ukraine and the PRC was carried out in order to ensure its compliance with three levels of integration (local, block, complex). It was proposed to use the “language methodology” to train future music and pedagogical workers from the PRC in the process of classes on “Voice Performance”, which includes work on vocal works at three stages of their mastery. Accordingly, the content of work with applicants-vocalists on works of the concert program of different speech cultures was clarified. Levels for the formation of integrated knowledge of applicants during the mastery of concert works in accordance with their thematic and block content were determined. Conclusions. The integrated essence of musical texts during the perception of program music by students was revealed. An example of vocal work on a piece from the musical by R. Rogers “Edelweiss” is provided from the standpoint of its creative mastery and the possibility of using it in further practical work with students on the principles of integrated learning. It is proven that for the effective training of Chinese educators in the specialty 014.13 “Secondary Education. Art. Musical Art” at the faculties of arts of Ukrainian pedagogical universities, one of the academic disciplines can be chosen as an “integrating core” and the learning process can be organized taking into account the requirements of school music education on the basis of integrated learning. An example of interdisciplinary integration can be the academic discipline “Voice Performance”, which interacts not only with the professional educational components of the professional training programs of future teachers of musical art, but also involves applicants in “complexity” in obtaining integrated knowledge of other subject areas.
- ДокументТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЛІКАРІВ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20) Подаваленко, А.; Зеленська, Л.Розвитку критичного мислення лікарів у системі післядипломної освіти Харківського національного медичного університету сприяє використання інноваційних методів, що обумовлено потребами реалізації компетентнісного й практико-орієнтованого підходів у навчанні, а також дидактичних принципів: послідовності, системності, систематичності. The development of doctors’ critical thinking in the post-graduate education system of the Kharkiv National Medical University is facilitated by the use of innovative methods, which is caused by the need to implement competency-based and practice-oriented approaches in education, as well didactic principles (consistency, system, systematicity).
- ДокументФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПОЗААУДИТОРНІЙ РОБОТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20) Ага-Заде, Л.; Зеленська, Л.У роботі розкрито суть поняття «тренінг»; схарактеризовано його структурні елементи; визначено особливості проведення тренінгів в позааудиторній роботі закладів вищої педагогічної освіти. The article reveals the essence of the concept of "training". Its structural elements are characterized. The peculiarities of conducting trainings in extracurricular activities in institutions of higher pedagogical education are determined.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ КЛАСТЕРИ: СВІТОВИЙ ДОСВІД І ПЕРСПЕКТИВИ ЙОГО АДАПТАЦІЇ В УКРАЇНІ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2020) Зеленська, Л.; Сiваченко, I.У статті наведено стислий огляд світового досвіду застосування кластерного підходу в освіті, розглянуто перспективи його адаптації в Україні. Розвиток освіти на основі кластерного підходу почався в Європі у 1990-ті роки. У багатьох країнах світу відбувається укрупнення університетів шляхом їх організаційного злиття, що забезпечує економію адміністративних витрат і поліпшення показників національної системи освіти в міжнародних рейтингах. Метою статті є огляд світового досвіду створення й розвитку освітніх кластерів як умови підвищення конкурентоспроможності вітчизняних закладів освіти, визначення перспектив його адаптації в Україні. Аналіз закордонного досвіду показав, що функціонують різні типи кластерів: за напрямами діяльності; за рівнями організації; за галузями освіти тощо. Дослідники визначають освітній кластер як групу навчальних закладів, які локалізовані на одній території, формують як кінцевий продукт освітню послугу, конкурують і взаємодіють один з одним, мають постачальників необхідних чинників виробництва, обладнання, спеціалізованих послуг, інфраструктури, науково-дослідницьких інститутів, водночас посилюють конкурентні переваги один одного. Наукові дослідження і практичний досвід свідчать, що кластери і кластерний підхід характерні передусім для інноваційної освіти, а освітні кластери є однією з форм організації інноваційного навчання. У межах інноваційного освітнього кластера створюється єдиний інформаційний простір професійного спілкування, поширення інновацій, освітніх технологій. Наявність загальних ресурсів, продуктивний і оперативний обмін інформацією дозволяють учасникам реалізовувати спільні проєкти, адекватно реагувати на запити суспільства, збільшують конкурентоспроможність кожного суб’єкта кластера на ринку освітніх послуг. Визначено, що в Україні вже сформувалися деякі передумови для створення освітніх кластерів різних типів. In the article are brought the compressed review of world experience of application of cluster approach in education and the prospects of his adaptation are considered in Ukraine. Development of education on the basis of cluster approach began in Europe in 1990th. In many countries of the world there is enlargement of universities by their organizational confluence that provides the economy of administrative charges and improvement of indexes of the national system of education in the international rating. The aim of the article is a review of world experience of creation and development of educational clusters as terms of increase of competitiveness of home establishments of education and determination of prospects of his adaptation in Ukraine. The analysis of foreign experience showed that the different types of clusters function: after directions of activity; after the levels of organization; after industries of education and others like that. Researchers determine an educational cluster as group of educational establishments that is non communicative on one territory, form educational service in quality of finish good, compete and co-operate inter se and have round the suppliers of necessary factors productions, equipments, specialized services, іnfrastructure, scientifically-research institutes, here strengthen competitive edges each other. Scientific researches and practical experience prove that clusters and cluster approach are characteristic, foremost, for innovative education, and educational clusters are one of forms of organization of innovative studies. Within the framework of innovative educational cluster single informative space of professional communication, distribution of innovations, educational technologies is also created. Presence of shareable resources, a productive and operative exchange is allowed information to the participants to realize general projects, adequately to react upon requests of society, increase the competitiveness of every subject of cluster at the market of educational services. Certainly, that in Ukraine certain pre-conditions were already formed for creation of educational clusters of different types.