Перегляд за Автор "Захаров, І."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ СУТІ ПОНЯТТЯ «ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ НАВЧАННЯ» В НАУКОВО-МЕТОДИЧНІЙ ЛІТЕРАТУРІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Захаров, І.; Жерновникова, О.У статті проаналізовано термін «диференційоване навчання», який не має єдиного визначення, більш того дуже часто в науково-методичній літературі він розглядається разом такими термінами як «диференціація» та «диференційований підхід». Щодо визначення суті диференційованого навчання в працях українських науковців, виділено три основні підходи. Зауважено, що попри значну кількість трактувань суті поняття «диференційоване навчання» у всіх цих визначеннях є дещо спільне – врахування індивідуальних особливостей учнів. Саме це і є суттю диференційованого навчання, а наявні відмінності та різні, іноді протилежні взаємозв’язки з іншими поняттями пов’язані зі специфікою та цілями дослідження того чи іншого вченого. The article analyzes the term "differentiated learning", which does not have a single definition, moreover, very often in the scientific and methodical literature it is considered together with such terms as "differentiation" and "differentiated approach". Regarding the definition of the essence of differentiated education in the writings of Ukrainian scientists, three main approaches are distinguished. It is noted that despite the significant number of interpretations of the essence of the concept of "differentiated education", all these definitions have something in common - taking into account the individual characteristics of students. This is the essence of differentiated learning, and the existing differences and different, sometimes opposite relationships with other concepts are related to the specifics and research goals of this or that scientist.
- ДокументЗДІЙСНЕННЯ МОТИВАЦІЇ ПРИ ВИКЛАДАННІ ТЕОРІЇ ЙМОВІРНОСТЕЙ В СТАРШІЙ ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Захаров, І.; Жерновникова, О.Статтю присвячено проблемі проведення ефективної мотивації під час викладання теорії ймовірностей в старшій профільній школі. Актуальність дослідження зумовлена зростаючою потребою в мотивації учнів старшої школи до вивчення математики, зокрема теорії ймовірностей. Незважаючи на важливість цього предмету для розвитку критичного мислення та застосування в різних сферах життя, багато учнів не бачать її практичної значущості. Метою дослідження є узагальнення та систематизація ефективних методів мотивації учнів під час вивчення теорії ймовірностей у старшій школі. У результаті проведеного дослідження було виявлено, що ключовими факторами успішної мотивації є: демонстрація практичної значущості теорії ймовірностей – зв’язок з реальним життям, професійною діяльністю та повсякденними ситуаціями; використання різноманітних методів навчання – проектна діяльність, розв’язування задач, історичний контекст, міжпредметні зв’язки; індивідуалізація навчання – врахування інтересів, здібностей та потреб кожного учня; створення позитивного навчального середовища - підтримка, заохочення та співпраця. Автори пропонують рекомендації для вчителів щодо впровадження цих методів у освітній процес. Результати дослідження можуть бути корисні для розробки нових навчальних програм та підручників з теорії ймовірностей, а також для підвищення ефективності навчання математики в старшій школі. The article is devoted to the problem of conducting effective motivation during the teaching of the theory of probabilities in a senior professional school. The relevance of the research is determined by the growing need to motivate high school students to study mathematics, in particular the theory of probabilities. Despite the importance of this subject for the development of critical thinking and application in various areas of life, many students do not see its practical significance. The purpose of the study is to generalize and systematize effective methods of student motivation during the study of probability theory in high school. As a result of the conducted research, it was found that the key factors of successful motivation are: demonstration of the practical significance of the theory of probabilities – connection with real life, professional activities and everyday situations; the use of various teaching methods – project activity, problem solving, historical context, interdisciplinary connections; individualization of education – taking into account the interests, abilities and needs of each student; creating a positive learning environment – support, encouragement and cooperation. The authors offer recommendations for teachers on the implementation of these methods in the educational process. The results of the research can be useful for the development of new curricula and textbooks on the theory of probability, as well as for improving the effectiveness of teaching mathematics in high school.
- ДокументСУТЬ І ЗНАЧЕННЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО ПІДХОДУ У ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ В ЗЗСО В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Захаров, І.; Жерновникова, О.У статті розглянуто диференційований підхід у навчанні, який передбачає адаптацію змісту, методів і форм навчання відповідно до індивідуальних особливостей учнів. У контексті викладання математики це може означати варіювання складності завдань, використання різних підходів до пояснення матеріалу або навіть різні форми контролю знань. Диференційований підхід до навчання математики в умовах воєнного стану дозволяє не тільки зберегти якість освіти, але й забезпечити її доступність для всіх учнів незалежно від їхніх індивідуальних обставин. Це підхід, який допомагає забезпечити максимальну ефективність навчального процесу навіть в умовах непередбачуваних ситуацій, а також сприяє розвитку у дітей навичок самостійного навчання та критичного мислення, що є надзвичайно важливим у сучасному світі. The article considers a differentiated approach to learning, which involves adapting the content, methods and forms of learning in accordance with the individual characteristics of students. In the context of teaching mathematics, this may mean varying the complexity of tasks, using different approaches to explaining the material, or even different forms of knowledge control. A differentiated approach to teaching mathematics in martial law allows not only to preserve the quality of education, but also to ensure its accessibility for all students regardless of their individual circumstances. This is an approach that helps to ensure maximum efficiency of the educational process even in unpredictable situations, and also contributes to the development of independent learning and critical thinking skills in children, which is extremely important in the modern world.