Перегляд за Автор "Жукова, Л. В."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументМЕТОДИКА "ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ СЕНСОРНО-ІНТЕГРАТИВНОЇ ДИСФУНКЦІЇ У ДІТЕЙ"(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2019-10-26) Крамченкова, В. О.; Жукова, Л. В.В статті розглянута методика для використання у роботі практичних та спеціальних психологів, які працюють з дітьми, що мають порушення розвитку. Може бути використана для психодіагностики та визначення напрямку роботи у структурі комплексної корекційної програми розвитку дитини. В статье рассмотрена методика для использования в работе практических и специальных психологов, работающих с детьми, имеющими нарушения развития. Может быть использована для психодиагностики и определения направления работы в структуре комплексной коррекционной программы развития ребенка. The article considers a technique for use in the work of practical and special psychologists working with children who have developmental disorders. It can be used for psychodiagnosis and determining the direction of work in the structure of a comprehensive remedial programme of child development.
- ДокументОсновні напрямки психолого-педагогічного супроводу дітей із аутичними порушеннями(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Жукова, Л. В.У статті проаналізовано дослідження з питання побудови навчального та виховного процесу дитини із аутистичними порушеннями, відзначено, що у фокусі уваги науковців переважає розробка ефективних методів та стратегій корекції розладів дитини, формування професійної компетентності та готовності до професійної діяльності фахівців корекційних напрямків психології та педагогіки. В статье проанализированы исследования по вопросу построения учебного и воспитательного процесса с аутистическими нарушениями, отмечено, что в фокусе внимания ученых преобладает разработка эффективных методов и стратегий коррекции расстройств ребенка, формирование профессиональной компетентности и готовности к профессиональной деятельности специалистов коррекционных направлений психологии и педагогики. The article analyses research on the issue of building the educational and training process with autistic disorders. It is noted that the focus of attention of scientists is dominated by the development of effective methods and strategies for the correction of childhood disorders, the formation of professional competence and readiness for professional activities of specialists in correctional psychology and pedagogy.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ ФАХІВЦІВ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Жукова, Л. В.Мета: У статті розглядаються результати емпіричного дослідження впливу пандемії COVID-19 на та психологічне і професійне благополуччя. Методи: Вибірку дослідження склали 176 працівників загальної та корекційної освіти, загальною. У дослідженні були використані наступні методики: 1) «Індекс ставлення до здоров'я» розроблений С. Дерябо та В. Ясвіним; 2) «Шкала психологічного благополуччя» К. Ріфф; 3) «Методика професійного благополуччя (МОПБ) Є. Рут. Методи математичної обробки емпіричних даних: аналіз середніх значень, t-критерію Ст’юдента, χ²-розподілу. Результати: Проведене дослідження дало змогу встановити зменшення відчуття психологічного благополуччя серед фахівців психолого-педагогічного напрямку роботи, водночас було виявлено погіршення параметрів професійного благополуччя для представників сфери загальної освіти, та відсутність статистично достовірних змін для спеціалістів корекційної освіти. Висновки: Результати аналізу дозволили зробити висновок, що дослідження визначено відмінності у ставленні до здоров’я між фіхівцями загальноосвітньої сфери та дефектологами за емоційною та поведінковою складовою. Визначено наявність суміжності погіршення рівня психологічного благополуччя із зниженою інтенсивністю функціональних особливостей здоров’я у поведінковій та емоційній сферах у дефектологів. Встановлено, що обставини пандемії негативно вплинули на рівень психологічного благополуччя фахівців психолого-педагогічного напрямку, вплив на професійне благополуччя представників загальноосвітніх закладів виявився більш значним для педагогів загальноосвітніх закладів, ніж для спеціалістів корекційної освіти. The Aim. The article presents the results of an empirical study of the impact of the COVID-19 pandemic on both psychological and professional well-being. Research sample and Methodology. The sample of the study consisted of 176 employees of general and correctional education, general. The following methods were used in the study: 1) "Health Attitude Index" developed by S. Deryabo and V. Yasvin; 2) "Scale of psychological wellbeing" K. Riff; 3) "Methods of Professional Welfare (MOSP) E. Ruth. Methods of mathematical processing of empirical data: analysis of mean values, Student's t-test, χ²-distribution. Results. The study revealed a decrease in the feeling of psychological well-being among specialists in psychological and pedagogical work, while the deterioration of the parameters of professional well-being for general education, and the lack of statistically significant changes for correctional education. Conclusions. There was identified differences in attitudes between health professionals and special educators in emotional and behavioral components. Defectologists have been found to have a correlation between the deterioration of the level of psychological well-being and the reduced intensity of functional features of health in the behavioral and emotional spheres. It was found that the circumstances of the pandemic negatively affected the level of psychological well-being of psychological and pedagogical specialists, the impact on the professional well-being of representatives of secondary schools was more significant for teachers than for correctional education specialists.
- ДокументПСИХОЛОГІЯ ПРОФЕСІЙНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ ДЕФЕКТОЛОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2023) Крамченкова, В. О.; Жукова, Л. В.Монографія присвячена дослідженню психологічних чинників професійного благополуччя дефектологів. В роботі проаналізовано підходи та висвітлено сучасні концепції феномену психологічного благополуччя у професійній сфері, представлено їх особливості у фахівців психолого-педагогічного профілю, що працюють із дітьми з порушеннями розвитку. У монографії представлено структурну модель професійного благополуччя фахівців психолого-педагогічного профілю, як інтегровану схему зв’язків, що враховує зовнішні та внутрішні умови життєдіяльності, психологічні ресурси особистості й регуляторні, реактивні, когнітивні та соціально психологічні фактори його детермінації; визначено типологічні особливості психологічного та професійного благополуччя та показано їх специфіку залежно від змісту та стресогенності їх професійної діяльності; виявлено структурні особливості регулятивних, когнітивних, соціальнопсихологічних й реактивних факторів та їх вплив на встановлення компонентів професійного благополуччя дефектологів. Спираючись на ресурсний підхід та виявлені предиктори професійного благополуччя дефектологів розроблено програму його оптимізації. Для фахівців психолого-педагогічного профілю, спеціальних психологів, дефектологів, корекційних педагогів, сімейних консультантів, викладачів, аспірантів, студентів психологічних спеціальностей. The monograph is devoted to the study of psychological factors of professional well-being of defectologists. The work analyses approaches and highlights modern concepts of the phenomenon of psychological well-being in the professional sphere, presents their features in psychological and pedagogical specialists working with children with developmental disorders. The monograph presents a structural model of professional well-being of psychological and pedagogical specialists as an integrated scheme of relations that takes into account external and internal conditions of life, psychological resources of the individual and regulatory, reactive, cognitive and social psychological factors of its determination; identifies typological features of psychological and professional well-being and shows their specificity depending on the content and stress of their professional activity; reveals structural features of regulatory, cognitive and social psychological factors of professional well-being. Based on the resource approach and the identified predictors of professional well-being of defectologists, a programme for its optimisation has been developed. For specialists of psychological and pedagogical profile, special psychologists, defectologists, correctional teachers, family counsellors, teachers, postgraduate students, students of psychological specialities.
- ДокументСКРИНІНГОВА МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ СУМІСНОЇ УВАГИ У ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Жукова, Л. В.; Трушик, О. В.У статті проаналізовано скринінгова методика діагностики сумісної уваги у дітей раннього віку. Скринінгова діагностика проходить як структуроване включене спостереження за поведінкою під час спеціальної організованої ігрової діяльності. Спостереження проводитися у збідненому середовищі. Для організації ігрової діяльності використовуються стандартизовані стимульні матеріали. В статье проанализирована скрининговая методика диагностики совместного внимания у детей раннего возраста. Скрининговая диагностика проходит как структурированное включенное наблюдение за поведением во время специальной организованной игровой деятельности. Наблюдение проводится в обедненной среде. Для организации игровой деятельности используются стандартизированные стимульные материалы. The article analyses a screening technique for diagnosing joint attention in young children. The screening diagnostics takes place as a structured included observation of behaviour during a special organised play activity. The observation takes place in a deprived environment. Standardised stimulus materials are used to organise play activities.