Перегляд за Автор "Дорожко, І. І."
Зараз показано 1 - 20 з 20
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSTREAM-ТЕХНОЛОГІЇ В ДОШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Дорожко, І. І.; Довженко, О. О.; Туріщева, Л. В.У роботі авторами представлено інноваційну модульну програму «STREAM освіта дітей дошкільного віку», спрямовану на розвиток інтелектуальних здібностей у процесі пізнавальної діяльності особистості, формування її допитливості, самостійності, відповідальності, креативності. Це абсолютно нова конструкція освітнього процесу, складником якого є розвивальне предметнопросторове середовище. The authors have introduced the innovative module program “STREAM-education of preschool children”. It is aimed at the development of intellectual abilities in the process of person’s cognitive activity, formation of his curiosity, independence, responsibility, creativity. This is a completely new construction of educational process, and the developmental object-space environment is a part of it.
- ДокументБулінг в освітньому просторі: реалії сьогодення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Дорожко, І. І.; Довженко, О. О.В статті розглянуто булінг, що в перекладі означає залякування, цькування, знущання. Існують різні форми булінгу: словесні образи, глузування, обзивання, погрози, образливі жести чи дії, залякування, ігнорування, бойкот, вимагання грошей, їжі, речей, фізичне насилля, кібербулінг. Види булінгу об’єднуються у групи словесного, фізичного, соціального (емоційного), електронного характеру (кібербулінг). Підкреслено, що педагогам важливо вміти правильно будувати свою діяльність і поведінку для запобігання виникнення такого явища як булінг. В статье рассмотрен буллинг, что в переводе означает запугивание, травля, издевательства. Существуют различные формы буллинга: словесные оскорбления, насмешки, обзывание, угрозы, оскорбительные жесты или действия, запугивание, игнорирование, бойкот, вымогательство денег, еды, вещей, физическое насилие, кибербуллинг. Виды буллинга объединяются в группы словесного, физического, социального (эмоционального), электронного характера (кибербуллинг). Подчеркнуто, что педагогам важно уметь правильно строить свою деятельность и поведение для предотвращения возникновения такого явления как буллинг. This article looks at bullying, which translates as intimidation, harassment and bullying. There are different forms of bullying: verbal abuse, taunts, name-calling, threats, offensive gestures or actions, bullying, ignoring, boycotting, extorting money, food, things, physical violence, cyberbullying. Types of bullying are grouped into verbal, physical, social (emotional), electronic (cyberbullying). It is emphasised that it is important for educators to know how to manage their activities and behaviour to prevent the phenomenon of bullying from occurring.
- ДокументДослідження інтуїції як феномену творчої діяльності(International Science Group, 2021-10-19) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано два підходи до дослідження інтуїції: філософський та психологічний. Визначено характерні риси прояву інтуїції у творчій діяльності та механізми, що лежать в її основі, виокремлено деякі шляхи її розвитку. The article analyzes two approaches to the study of intuition: philosophical and psychological ones. The characteristic features of the manifestation of intuition in creative activity and the mechanisms underlying it are determined, and some ways of its development are highlighted.
- ДокументКонфліктологія(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018) Дорожко, І. І.; Ходикіна, Ю. Ю.Враховуючи актуальність проблеми, розроблено навчальний курс „Конфліктологія”. Програмний матеріал відтворює сучасні погляди на конфлікт та його психологічні закономірності, основні структурні компоненти конфлікту. Вивчення загальної теорії конфлікту (типологія, причини, динаміка й основні засоби розв’язання конфліктів); психології конфлікту; технології попередження, регулювання та розв’язання конфлікту дає змогу магістрам послідовно ознайомитися з усіма конфліктологічними категоріями; виявити взаємозв’язки між ними; зрозуміти причини конфліктів у різних сферах соціальної взаємодії; розглянути особливості управління конфліктами тощо. Це сприяє формуванню у майбутніх фахівців, керівних навичок, здатності до попередження та регулювання конфліктних взаємодій тощо. Учитывая актуальность проблемы, разработан учебный курс "Конфликтология". Программный материал воспроизводит современные взгляды на конфликт и его психологические закономерности, основные структурные компоненты конфликта. Изучение общей теории конфликта (типология, причины, динамика и основные средства разрешения конфликтов) психологии конфликта; технологии предупреждения, регулирования и разрешения конфликта позволяет магистрам последовательно ознакомиться со всеми конфликтологическими категориями; выявить взаимосвязи между ними; понять причины конфликтов в различных сферах социального взаимодействия; рассмотреть особенности управления конфликтами и тому подобное. Это способствует формированию у будущих специалистов, руководящих навыков, способности к предупреждению и регулированию конфликтных взаимодействий и тому подобное. Given the relevance of the problem, a training course "Conflictology" was developed. The program material reproduces modern views on the conflict and its psychological laws, the main structural components of the conflict. The study of the general theory of conflict (typology, causes, dynamics and basic means of conflict resolution) psychology of conflict; technologies for the prevention, regulation and resolution of conflict allows masters to consistently familiarize themselves with all conflict categories; identify the relationship between them; understand the causes of conflicts in various areas of social interaction; consider features of conflict management and the like. This contributes to the formation of future specialists, leadership skills, the ability to prevent and regulate conflict interactions and the like.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія реклами" для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія реклами» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology of advertising» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять і завдання для самостійної роботи з дисципліни "Психологія розвитку особистості" для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти зі спеціальності 011 Освітні, педагогічні науки(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни "Психологія розвитку особистості" та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Методические рекомендации разработаны в соответствии с программой дисциплины "Психология развития личности" и содержат перечень основных теоретических вопросов, вопросов для самостоятельного изучения, практических заданий, вопросов для самоконтроля знаний студентов по темам дисциплины и рекомендованную литературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline "Psychology of Personality Development" and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації з курсу "Психологія"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Микитюк, С. О.; Абаньшина, С. Є.; Дзюбич, О. М.; Діомідова, Н. Ю.; Довженко, О. О.; Малихіна, О. Є.; Ходикіна, Ю. Ю.Методичні рекомендації розроблені відповідно до навчальної програми дисципліни «Психологія» та містять перелік основних теоретичних питань, питань для самостійного вивчення, практичних завдань, питань для самоконтролю знань студентів з тем дисципліни та рекомендовану літературу. Methodological recommendations are designed in accordance with the program of the discipline «Psychology» and contain a list of basic theoretical issues, questions for independent study, practical assignments, questions for self-monitoring of students' knowledge on the topics of the discipline and recommended literature.
- ДокументНастільні ігри у процесі розвитку зв’язного мовлення у дітей молодшого шкільного віку зі ЗПР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-20) Дорожко, І. І.В статті досліджено особливості застосування настільних ігор розмовного жанру як прийому розвитку зв’язного мовлення учнів молодших класів із затримкою психічного розвитку. Проведено констатувальний, формувальний та контрольний експерименти. За результатами констатуючого експерименту було встановлено два види проявів порушень зв'язного мовлення у молодших школярів із затримкою психічного розвитку: порушення, що виявляються у володінні мінімальною одиницею зв'язного мовлення – реченням , що набувало ще більшої виразності в процесі текстової діяльності; порушення, що виявляються переважно у оволодінні дітьми навичками складання різних видів оповідання. The article investigates the features of application board games of conversational genre as a method of development of connected speech of pupils of junior classes with mental retardation. The stating, formative and control experiments were conducted. experiments were conducted. According to the results of the stating experiment, two types of manifestations of types of manifestations of disorders of coherent speech in primary schoolchildren with mental mental development: violations manifested in the possession of a minimum unit of coherent speech – a sentence, which became even more pronounced in the the process of textual activity; violations manifested mainly in the mastery of children's skills of composing different types of stories.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МОТИВАЦІЙНОГО КОМПОНЕНТА МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ В ЗДОБУВАЧІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2023-05) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано стан розробленості проблеми розвитку мовної особистості студентів. Метою дослідження стало експериментальне вивчення особливостей сформованості мотиваційного компонента мовної особистості в здобувачів бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти педагогічного вишу. The article analyzes the state of development of the problem of the development of linguistic personality of students. The purpose of the study was an experimental study of the peculiarities of the formation of the motivational component of the linguistic personality in bachelor's and master's degree holders of higher education at a pedagogical university.
- ДокументПандемія COVID-19 та ризики в умовах POST-COVID-19: сучасні аспекти психології лідерства та управлінського менеджменту(International Science Group, 2022-02-15) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.Наукова стаття присвячена проблемі сучасних аспектів психології лідерства та управлінського менеджменту в умовах POST-COVID-19 як фактору підвищення конкурентноспроможності сучасного фахівця. Предаставлено результати емпіричного дослідження розвитку лідерських якостей у сучасних студентів. The scientific article is devoted to the problem of modern aspects of the psychology of leadership and administrative management in the context of POST-COVID-19 as a factor in increasing the competitiveness of a modern specialist. It presents the results of an empirical study of the development of leadership qualities in modern students.
- ДокументПрактики родинного виховання у суспільстві ризику : філософсько-освітній аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, друкарня ФОП Андреєв К. В., 2014-05-30) Дорожко, І. І.; Прокопенко, І. Ф.Розглядається родинне виховання у контекстах життєвого світу, зростання ролі освіти та її суспільних і культурних інституцій. Обґрунтовується суспільна значущість філософії освіти, розглядаються її актуальні проблеми у сучасних соціокультурних контекстах. Рассматривается семейное воспитание в контекстах жизненного мира, возрастание роли образования и его общественных и культурных учреждений. Обосновывается общественная значимость философии образования, рассматриваются ее актуальные проблемы в современных социокультурных контекстах. We consider family education in contexts of the life world, the increasing role of education and its social and cultural institutions. The social significance of the philosophy of education is substantiated, its current problems in modern sociocultural contexts are considered.
- ДокументПрийоми з активізації пізнавальної активності старшокласників у груповій роботі(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2020) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті представлено аналіз психолого-педагогічних досліджень за темою. Виявлено місце групової роботи серед інших форм організації навчальної діяльності. Проаналізовано один з прийомів («проходження лабіринту») групової роботи старшокласників на уроках хімії. В статье представлен анализ психолого-педагогических исследований по теме. Выявлено место групповой работы среди других форм организации учебной деятельности. Проанализирован один из приемов ("прохождение лабиринта") групповой работы старшеклассников на уроках химии. This scientific paper gives the analysis of psychological and pedagogical research data on the given topic. The ranking of team working was specified among other organizational forms of learning activities. One of the techniques “Passing through the Labyrinth” used for the organization of the team working of senior pupils at the chemistry lessons has been analyzed.
- ДокументПсихологічна готовність викладача до реалізації дистанційного навчання(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-02) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є; Туріщева, Л. В.У статті досліджено сутність поняття «психологічної готовності до дистанційного навчання». Визначено специфічні особливості дистанційного навчання, Виокремлено складові готовності викладача до впровадження дистанційного навчання у закладі вищої освіти .а також низку умов, що сприяють формуванню готовності викладача до реалізації дистанційного навчання. The article examines the essence of the concept of "psychological readiness for distance learning". The specific features of distance learning are identified, the components of the teacher's readiness to implement distance learning in a higher education institution are singled out, as well as a number of conditions that contribute to the formation of the teacher's readiness to implement distance learning.
- ДокументПсихологія лідерства в умовах POSTCOVID-19: сучасні соціокультурні контексти(Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., Publishing Group "Vědecká perspektiva", 2022) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Малихіна, О. Є.У роботі обгрунтовано актуальність розвитку лідерського потенціалу сучасних студетнів як фактору успішності в майбутній професійній діяльності й адаптації до умов суспільства, що змінюється. The paper substantiates the relevance of developing the leadership potential of modern students as a factor of success in future professional activities and adaptation to the conditions of a changing society.
- ДокументРОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ У ДIТЕЙ IЗ ЗПР ЗА ДОПОМОГОЮ НАСТIЛЬНИХ IГОР(Ужгородський національний університет ; Видавничий дім «Гельветика», 2022) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проаналізовано особливості застосування настільних ігор як прийому розвитку зв’язного мовлення учнів молодших класів із затримкою психічного розвитку. Scientific article analyzed peculiarity of using table games as method of development of coherent speech in junior classes pupils with delay in mental development.
- ДокументРозвиток комунікативних умінь дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання(Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», 2021) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті здійснено теоретичний аналіз досліджень з проблеми організації освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання. Проаналізовано психолого-педагогічні дослідження з питання розвитку комунікативних умінь школярів. Відмічено, що проблему розвитку комунікативних умінь у молодших школярів в умовах інклюзивної освіти вивчено недостатньо. Саме формування комунікативних умінь у майбутньому забезпечує соціалізацію дитини з ООП. The article provides a theoretical analysis of research on the organization of the educational process in the context of inclusive education. Psychological and pedagogical research on the development of communicative skills of students is analyzed. It is noted that the problem of development of communicative skills in junior schoolchildren in the conditions of inclusive education is insufficiently studied. It is the formation of communicative skills in the future that ensures the socialization of a child with SEN.
- ДокументРозвиток мислення у молодших школярів із ЗПР за допомогою конструктора LEGO(КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР, 2021) Дорожко, І. І.; Туріщева, Л. В.; Малихіна, О. Є.Стаття містить аналіз психологічних досліджень з проблеми мислення молодших школярів із затримкою психічного розвитку. Дано теоретичне обґрунтування ефективності корекції мислення у молодших школярів у процесі LЕGО-технологій, розкрито вплив занять з конструктором на розвиток розумових процесів у молодших школярів із затримкою психічного розвитку. В статье представлен анализ психологических исследований по проблеме развития мышления младших школьников с задержкою психического развития. Проанализирована эффективность коррекции мышления у младших школьников в процессе Lego-технологий, раскрыто влияние занятий с конструктором на развитие мыслительных процессов у младших школьников с задержкой психического развития. The article contains an analysis of psychological research on the problem of thinking of younger schoolchildren with mental retardation. A theoretical substantiation of the effectiveness of the correction of thinking in younger schoolchildren in the process of LEGO technologies is given, the influence of classes with a designer on the development of thought processes in younger students with mental retardation is revealed.
- ДокументРозвиток психологічної готовності педагогів до навчання дітей з особливими потребами(International Science Group, 2022-04-19) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті проблема формування психологічної готовності педагогів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами розглядається як найголовніша умова успішності запровадження інклюзивного процесу в освіті. Проаналізовано сутність поняття психологічна готовність вчителів до роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби, визначено її складові та деякі умови її розвитку. The article considers the problem of forming the psychological readiness of teachers to work with children with special educational needs as the most important condition for the success of implementing an inclusive process in education. The essence of the concept of psychological readiness of teachers to work with children with special educational needs is analyzed, its components and some conditions for its development and determined.
- ДокументФасилітативні вміння вчителя як чинник розвитку обдарованості учнів(Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2021) Дорожко, І. І.; Малихіна, О. Є.; Туріщева, Л. В.У статті зазначено актуальність вивчення проблеми розвитку фасилітативних умінь у сучасного вчителя, що працює з обдарованими учнями в контексті зміни освітньої парадигми, переходу від традиційного до людиноцентрованого підходу до навчання. В статье обозначена актуальность изучения проблемы развития фасилитативных умений у современного учителя, работающего с одаренными учащимися в контексте изменения образовательной парадигмы, перехода от традиционного к человекоцентрированному подходу к обучению. The article notes the urgency of studying the problem of development of facilitative skills of a modern teacher, who works with gifted students in the context of making changes to the educational paradigm, as well as the transition from traditional to human-centered approach to learning.
- ДокументЦіннісні настанови сучасної студентської сім’ї(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Дорожко, І. І.; Сосніхіна, С. Є.У статті порушено тему ціннісних настанов сучасної студентської сім’ї. Проблема вивчення ціннісно-смислової сфери та особистісних властивостей студента набуває комплексного характеру й актуальна для досліджень з соціології, психології, педагогіки та філософії. При вивченні індивідуальних цінностей і особистісних смислів, об’єктом дослідження психолога є як ціннісно-смислова сфера, так і особливості мотивів та потреб студентської молоді – спрямованість, установки, інтереси, світогляд і т.д. В статье затронута тема ценностных установок современной студенческой семьи. Проблема изучения ценностно-смысловой сферы и личностных свойств студента приобретает комплексный характер и актуальна для исследований по социологии, психологии, педагогике и философии. При изучении индивидуальных ценностей и личностных смыслов, объектом исследования психолога является как ценностно-смысловая сфера, так и особенности мотивов и потребностей студенческой молодежи – направленность, установки, интересы, мировоззрение и т.д. The article touches upon the topic of value attitudes of the modern student family. The article touches upon the topic of values and attitudes of the modern student family. The problem of studying the value and meaning sphere and personal properties of a student acquires a complex character and is relevant to research in sociology, psychology, pedagogy and philosophy. In the study of individual values and personal meanings, the object of study of the psychologist is both the value and meaning sphere and the characteristics of motives and needs of the student youth – orientation, attitudes, interests, worldview, etc.