Перегляд за Автор "Джигурда, К. Г."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ДЕМОБІЛІЗОВАНИМИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Джигурда, К. Г.; Кабусь, Н. Д.У публікації проаналізовано соціальну роботу з демобілізованими військовослужбовцями. Соціальна допомога й підтримка демобілізованих військовослужбовців та ветеранів, які захищали державу і громадян, їх фізичне й психологічне відновлення, професійна реабілітація є одним з пріоритетних напрямів державної соціальної політики. Особливостями соціальної роботи в ході соціального супроводу ветеранів військових дій мають стати спрямованість на попередження й раннє виявлення посттравматичного стресового розладу, реалізація індивідуальної програми реабілітації й сприяння виходу ветеранів на рівень самоорганізації, самовідновлення й свідомого управління власним та суспільним розвитком. The publication analyzes social work with demobilized servicemen. Social assistance and support of demobilized servicemen and veterans who defended the state and citizens, their physical and psychological recovery, professional rehabilitation is one of the priority directions of the state social policy. Features of social work in the course of social support for veterans of military operations should be aimed at prevention and early detection of post-traumatic stress disorder, implementation of an individual rehabilitation program and promotion of veterans' emergence to the level of self-organization, self-recovery and conscious management of their own and social development.
- ДокументПідготовка майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Джигурда, К. Г.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі формування готовності майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями. Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розроблення та експериментальна перевірка комплексу засобів навчально-методичного забезпечення підготовки майбутнього фахівця соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що: розроблено та теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями; уточнено поняття «готовність фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями», критерії та показники готовності майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями, схарактеризовано її рівні; подальшого розвитку набув комплекс засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями. Практична значущість результатів полягає в доповненні навчально-методичного забезпечення процесу професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти комплексом заходів, який включає: лекційне заняття «Особливості соціальної роботи з демобілізованими військовослужбовцями», семінарське заняття «Технологічні аспекти соціальної роботи з демобілізованими військовослужбовцями в різних соціальних інституціях»; соціально-виховний захід у формі тренінгу «Ефективна комунікація з військовослужбовцями та ветеранами зі складним травматичним досвідом», що можуть бути використані у процесі підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями. У першому розділі роботи проведено теоретичний аналіз сутності проблем демобілізованих військовослужбовців та соціальної роботи з ними, що включає соціальні, психологічні, фізіологічні, юридичні труднощі, вплив бойового досвіду, проаналізовано поняття «соціально-психологічна адаптація», «соціальна інтеграція»; з’ясовано, що демобілізовані військовослужбовці стикаються з адаптаційними, психологічними та соціальними проблемами, які потребують комплексної підтримки; визначено роль соціальної роботи у їх реінтеграції; розкрито напрями соціальної підтримки. У другому розділі кваліфікаційної роботи визначено поняття «готовність майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями», виявлено її складові, проаналізовано особливості підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями; теоретично обґрунтовано комплекс засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями. У третьому розділі представлено організацію та результати експериментальної перевірки ефективності розробленого комплексу навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями. На констатувальному етапі на підставі визначених критеріїв та показників готовності майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями було проведено діагностування наявного рівня досліджуваної готовності у здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 23 Соціальна робота спеціальності 231 Соціальна робота (освітня програма «Соціальна педагогіка») Харківського національного університету імені Г. С. Сковороди, що підтвердило необхідність організації цілеспрямованої роботи з підготовки здобувачів до соціальної роботи з демобілізованими військовослужбовцями. Формувальний експеримент був спрямований на реалізацію комплексу засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями. На контрольному етапі проведено підсумкові зрізи й оцінено ефективність впровадження розробленого комплексу засобів підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями. The qualification work is dedicated to the problem of forming the readiness of future specialists in the social sphere to work with demobilized servicemen. The purpose of the research was to theoretically substantiate, develop, and experimentally verify a set of educational and methodological tools aimed at preparing specialists to work with demobilized servicemen. The scientific novelty of the obtained results is that a set of tools for training of future specialists in the social sphere for work with demobilized servicemen has been developed and theoretically substantiated. Additionally, the essence, criteria and indicators of the readiness of future specialists in the social sphere for work with demobilized servicemen has been clarified, its levels are characterized. Furthermore, the means of educational and methodological support for the training of future specialists in the social sphere for work with demobilized servicemen gained further development. The practical significance lies in the development of supplementing the educational and methodological support of the process of professional training of first (bachelor) level higher education students with a set of tools of future specialists in the social sphere training for work with demobilized servicemen, which includes: a lecture class on the topic "Specific features of social work with demobilized servicemen"; seminar-practical class "Technological aspects of social work with demobilized servicemen in various social institutions"; a social-educational training session «Effective communication with servicemen and veterans with complex traumatic experiences», which can be used in the process of training future specialists in the social sphere for work with demobilized servicemen.
- ДокументСУЧАСНІ ВИКЛИКИ ДО СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З ДЕМОБІЛІЗОВАНИМИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Джигурда, К. Г.У публікації проаналізовано соціальну роботу з демобілізованими військовослужбовцями. Зазначено, що важливою є реалізація комплексних реабілітаційних програм медичної, фізичної, соціальної, психологічної, педагогічної, професійно-трудової реабілітації, до яких мають долучатись заклади охорони здоров’я й відновлювального лікування, центри соціально-психологічної реабілітації, установи соціального захисту та допомоги населенню, установи фізичної культури і спорту, заклади освіти. Реабілітація ветеранів передбачає комплекс медичних, фізичних, психологічних, соціальних, педагогічних заходів, спрямованих на відновлення у них здоров’я, психоемоційного стану, працездатності, покращення процесу соціалізації та адаптації до цивільного життя, що потребує активного використання фахівцями соціальних служб арттерапевтичних, тренінгових технологій, індивідуального консультування, групової та сімейної терапії з використанням технік емоційно-вольової саморегуляції, медитативних та арт-терапевтичних методів та інноваційних методик (психічна саморегуляція, аутогенне тренування, трудотерапія тощо). The publication analyzes social work with demobilized servicemen. It was noted that it is important to implement complex rehabilitation programs of medical, physical, social, psychological, pedagogical, professional labor rehabilitation, which should involve health care and restorative treatment institutions, centers of social and psychological rehabilitation, institutions of social protection and assistance to the population, institutions of physical culture and sports, educational institutions. The rehabilitation of veterans involves a complex of medical, physical, psychological, social, and pedagogical measures aimed at restoring their health, psycho-emotional state, working capacity, improving the process of socialization and adaptation to civilian life, which requires the active use of art therapy and training technologies by social service specialists. individual counseling, group and family therapy using techniques of emotional and volitional self-regulation, meditative and art-therapeutic methods and innovative methods (mental self-regulation, autogenic training, occupational therapy, etc.).
- ДокументСУЧАСНІ ВИКЛИКИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ ГАЛУЗІ ДО РОБОТИ З ДЕМОБІЛІЗОВАНИМИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Джигурда, К. Г.; Кабусь, Н. Д.У статті розглянуто сучасні виклики до підготовки майбутніх фахівців соціальної галузі до роботи з демобілізованими військовослужбовцями. Висвітлено глибокі зміни у житті ветеранів, викликані бойовими діями, що призводять до психологічних травм і посттравматичних розладів. Визначено, що ефективна адаптація й інтеграція демобілізованих військовослужбовців потребує нових підходів й посилення відповідного вектору професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі соціальної роботи, які мають бути здатними своєчасно виявляти й сприяти вирішенню комплексу соціально-психологічних проблем ветеранів, надавати соціальну, психологічну, правову та профорієнтаційну підтримку. Підкреслено важливість залучення самих ветеранів до допомоги іншим захисникам, їхнім сім’ям, що відновлює активну життєву позицію ветерана, дозволяє відчути власну цінність і значущість, можливість впливати на життєдіяльність громади. The article examines modern challenges to the training of future specialists in the social field to work with demobilized servicemen. Profound changes in the lives of veterans caused by combat operations, leading to psychological injuries and post-traumatic disorders, are highlighted. It was determined that effective adaptation and integration of demobilized servicemen requires new approaches and strengthening of the appropriate vector of professional training of future specialists in the field of social work. They must be able to timely identify and contribute to the solution of a complex of socio-psychological problems of veterans, provide social, psychological, legal and vocational support. The importance of involving the veterans themselves in helping other defenders and their families is emphasized, which restores the veteran’s active position in life, allows them to feel their own value and significance, and the opportunity to influence the life of the community.