Перегляд за Автор "Дейниченко, Г."
Зараз показано 1 - 17 з 17
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКСІОМАТИЧНИЙ МЕТОД ЯК СПОСІБ ПОБУДОВИ ГЕОМЕТРІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Голубченко, І.; Лисогор, Т.У тезах схарактеризовано суть аксіоматичного методу, що розглядається як спосіб побудови наукової теорії, основою якої є деякі вихідні положення (аксіоми), а всі інші положення теорії випливають як логічні наслідки аксіом; досліджено ґенезу аксіоматичного методу в геометрії, схарактеризовано особливості застосування аксіоматичного методу в шкільному курсі математики. The theses characterize the essence of the axiomatic method, which is seen as a method of a scientific theory, the basis of which is certain conclusions (axioms), and all other provisions of the theory follow as logical descendants the axioms; the genesis of the axiomatic method in geometry has been explored, and the peculiarities of the use of the axiomatic method in the school mathematics course have been characterized.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР ТА ІНТЕРАКТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ВИВЧЕННІ ФУНКЦІЙ: З ДОСВІДУ РОБОТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-23) Дейниченко, Г.; Єфімова, К.; Петренко, Н.; Краснопольська, О.У тезах схарактеризовано можливості застосування різних методик навчання (проектного, проблемного, ігрового, інтерактивного) у вивченні функцій, використання яких спрямоване на стимулювання навчально-пізнавальної діяльності школярів та підвищення інтересу до функціональної змістової лінії сучасного шкільного курсу математики. The theses characterize the possibilities of using various teaching methods (project, problem, game, interactive) in the study of functions, the use of which is aimed at stimulating the educational and cognitive activity of schoolchildren and increasing interest in the functional content line of the modern school mathematics course.
- ДокументВізуалізація в навчанні математики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Бабак, О.; Дейниченко, Г.В статті розглянуто візуалізацію у вивченні математики, яка широко використовується в шкільній практиці, адже дозволяє вирішувати найважливіші дидактичні проблеми, від яких залежать як навчальні успіхи, так і формування учня як суб‘єкта освітнього процесу. Під візуалізацією (від лат. visualis – "зоровий"), зазвичай, розуміють представлення будь-чого (фізичного процесу, явища, бази даних тощо) у формі, зручній для спостереження. The article deals with visualization in the study of mathematics, which is widely used in school practice, because allows to solve the most important didactic problems, on which depend both educational success and the formation of the student as a subject of the educational process. Visualization (from Latin visualis – "visual") is usually understood as representation of anything (physical process, phenomenon, database, etc.) in a form convenient for observation.
- ДокументДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Кабанська, Г.; Кабанська, О.У тезах розкрито особливості проведення педагогічних практик здобувачів вищої освіти бакалаврського та магістерського рівнів в умовах дистанційного навчання. The theses reveal the peculiarities of conducting pedagogic practice in institutions of general and specialized secondary education by undergraduate students in the conditions of distance learning.
- ДокументДИДАКТИЧНА ГРА ЯК МЕТОД САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ З МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейниченко, Г.; Борке, К.; Онікєєнко, М.; Петренко, Н.У тезах з’ясовано суть дидактичної гри, висвітлено питання специфіки дидактичних ігор як методу навчання, показано можливості ефективного використання дидактичних ігор на всіх етапах процесу навчання з метою озброєння учнів технологією самостійної роботи з придбання математичних знань і стимулювання інтересу до навчання математики. The theses clarify the essence of the didactic game, highlight the issue of the specificity of didactic games as a teaching method, show the possibilities of effective use of didactic games at all stages of the learning process in order to arm students with the technology of independent work to acquire mathematical knowledge and stimulate interest in learning mathematics.
- ДокументДО ПИТАННЯ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Лисогор, Т.; Худас, А.У тезах розглянуто суть диференціації навчання як способу впровадження принципу індивідуального підходу; схарактеризовано її основні види: рівнева (внутрішня), профільна (зовнішня). The theses consider the essence of differentiation of education as a way of implementing the principle of an individual approach; its main types are characterized: level (internal), profile (external).
- ДокументДО ПИТАННЯ ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ІСТОРИЗМУ У ВИКЛАДАННІ ШКІЛЬНОГО КУРСУ МАТЕМАТИКИ: З ДОСВІДУ РОБОТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Аббдуллаєва, А.; Буркота, І.У тезах з’ясовано значення застосування історизації навчального матеріалу у викладанні шкільного курсу математики та висвітлено деякі аспекти організації роботи із використання елементів історизму на уроках та в позаурочний час. The theses explain the significance of the historicization of the initial material in the school mathematics course and highlight various aspects of the organization of work from the various elements of historicism in the lessons and outside the classroom.
- ДокументДО ПИТАННЯ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ МІКРОГРУП УЧНІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Краснопольська, О.; Онищенко, Н.У тезах розглянуто суть групової роботи з учнями як способу організації навчальної діяльності, за якого певній групи учнів ставиться єдине завдання навчально-пізнавальної діяльності для сумісного розв’язання; схарактеризовано провідні умови створення мікрогруп учнів задля їх ефективного функціонування. The theses consider the essence of group work with students as a way of organizing educational activities of schoolchildren, in which a certain group of students is assigned a single task of educational and cognitive activity for a joint solution; the leading conditions for the creation of microgroups of students for their effective functioning are characterized.
- ДокументЕлементи стохастики: історичний аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Дейниченко, Г.; Мартинюк, М.В статті проаналізовано розвиток теорії ймовірностей. Сучасний етап розвитку теорії ймовірностей характеризується значним розширенням кола її практичних застосувань: методи досліджень теорії ймовірностей широко використовуються в теоріях масового обслуговування, надійності, інформації, ігор, статистичній фізиці, кібернетиці, математичній статистиці, інформатиці для розв‘язання прикладних проблем на основі статистичного моделювання. На базі теорії ймовірностей і математичної статистики ґрунтується багато досліджень у сучасній біології, медицині, сільському господарстві, військових науках, педагогіці, мовознавстві тощо. The article analyzes the development of probability theory. The modern stage of development of probability theory is characterized by a significant expansion of the range of its practical applications: methods of probability theory research are widely used in theories of mass service, reliability, information, games, statistical physics, cybernetics, mathematical statistics, computer science for solving applied problems on the based on statistical modeling. Probability theory and mathematical statistics are the basis of many research in modern biology, medicine, agriculture, military sciences, pedagogy, linguistics, etc.
- ДокументЗАДАЧІ З ПАРАМЕТРАМИ ТА МЕТОДИ ЇХ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Рублевська, О.У статті схарактеризовано найбільш уживані методи розв’язування завдань із параметрами. Завдання з параметрами, як відомо, є найбільш складними у шкільному курсі математики, хоча з формальної точки зору математичний зміст таких завдань не виходить за межі шкільної програми. При цьому важливим є розуміння, що параметр, будучи фіксованим, але невідомим числом, має двоїсту природу: по-перше, його можна розглядати як змінну, що в розв’язуванні рівнянь і нерівностей вважається постійною величиною; по-друге, параметр – це величина, чисельне значення якої не задане, але вважатися відомим, причому параметр може набувати довільних значень. The article characterizes the most widely used methods of solving problems with parameters. Tasks with parameters, as is known, are the most difficult in the school mathematics course, although from a formal point of view, the mathematical content of such tasks does not go beyond the school curriculum. At the same time, it is important to understand that the parameter, being a fixed but unknown number, has a dual nature: first, it can be considered as a variable that is considered a constant value in solving equations and inequalities; secondly, a parameter is a quantity, the numerical value of which is not specified, but can be considered known, and the parameter can acquire arbitrary values.
- ДокументМЕТОД КООРДИНАТ ТА ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Кроль, Г.; Шитикова, Л.У тезах схарактеризовано суть координатного методу, етапи його формування в ШКМ, висвітлено деякі питання внутрішньопредметних та міжпредметних зв’язків його застосування в шкільних курсах природничо-математичного циклу. The theses characterize the essence of the coordinate method, the stages of its formation in the ShKM, highlight some issues of intrasubject and intersubject connections of its application in school courses of the science and mathematics cycle.
- ДокументМЕТОДИ СТИМУЛЮВАННЯ Й МОТИВАЦІЇ ІНТЕРЕСУ УЧНІВ ДО НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейниченко, Г.; Дейніченко, Т.; Мамай, В.; Чирка, К.У тезах схарактеризовано групу методів стимулювання й мотивації інтересу учнів до математики, а саме: стимулювання обов’язку і відповідальності в навчанні та методи формування пізнавального інтересу (створення ситуацій зацікавленості, успіху; пізнавальні ігри; навчальні дискусії; аналіз життєвих ситуацій; комунікативна атака, мінус-прийом; емоційний вплив). The theses characterize a group of methods of stimulating and motivating students' interest in mathematics, namely: stimulating duty and responsibility in learning and methods of forming cognitive interest (creating situations of interest and success; cognitive games; educational discussions; analysis of life situations; communicative attack, minus -reception; emotional impact).
- ДокументМОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ У ВИВЧЕННІ КООРДИНАТНОГО МЕТОДУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Дейниченко, Г.; Сидоренко, Ф.У статті проаналізовано мотивацію навчальної діяльності учнів у вивченні методу координат. Засвідчено, що для розвитку позитивної мотивації навчання у вивченні координатного методу застосовують такі прийоми як створення ситуацій зацікавленості та новизни шляхом показу практичних додатків, цікавих фактів, розв’язування цікавих задач з практичним змістом тощо. Одним із прийомів, що створює елементи позитивного ставлення до предмету є показ значущості координатного методу через його зв’язок з реальним життям. Усвідомлення значущості методу координат у реальному житті, у розв’язуванні практичних задач мотивує учнів до подальшого успішного його вивчення та застосування. The article analyzes the motivation of students' educational activities in studying the method of coordinates. It is proven that for the development of positive learning motivation in the study of the coordinate method, techniques such as creating situations of interest and novelty by showing practical applications, interesting facts, solving interesting problems with practical content, etc. are used. One of the techniques that creates elements of a positive attitude towards the subject is to show the importance of the coordinate method through its connection with real life. Awareness of the significance of the coordinate method in real life, in solving practical problems, motivates students to further study and apply it successfully.
- ДокументПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА УЧНІВ У РОЗВ’ЯЗУВАННІ ЗАВДАНЬ З ПАРАМЕТРАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Рублевська, О.У тезах схарактеризовано основні підходи до розв’язування завдань з параметрами (індуктивний, дедуктивний), визначено суть педагогічної підтримки та прийоми її надання в залежності від характеру утруднень учнів у розв’язуванні завдань з параметрами. The theses characterize the main approaches to solving tasks with parameters (inductive, deductive), define the essence of pedagogical support and methods of providing it depending on the nature of students' difficulties in solving tasks with parameters.
- ДокументПОДІЛЬНІСТЬ ЧИСЕЛ І ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Дейниченко, Г.; Аббдуллаєва, А.; Онищенко, Н.; Єфімова, К.У тезах на основі логічного аналізу навчального матеріалу схарактеризовано основні поняття та співвідношення між ними у вивченні подільності чисел шкільного курсу математики. In theses, based on a logical analysis of the educational material, the main concepts and the relationship between them in the study of the divisibility of numbers in the school mathematics course are characterized.
- ДокументРОЛЬ ЕЛЕМЕНТАРНИХ ФУНКЦІЙ У ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Дейніченко, Т.; Дейниченко, Г.; Бугріменко, Ю.У статті проаналізовано поняття функції, що є одним із фундаментальних у математиці й має світоглядне і загальнокультурне значення. Виокремлено класичний і сучасний напрями тлумачення дефініції «функція». Аналіз різних поглядів щодо означення поняття функції, дозволяє дійти висновку, що мова йде про функціональні залежності між математичними величинами, які мають принаймні дві змінні величини. Одна величина з них змінюється довільно (незалежна змінна або аргумент), а інша величина змінюється зі зміною першої (залежна змінна або функція). Зазначено, що одним із завдань цільової діяльності вчителя є формування в учнів поняття функціональної залежності, що передбачає розвиток аналітико-синтетичної діяльності учнів, здібностей до оволодіння загальними навчальними прийомами та вміннями, виявлення нових зв’язків у навчальному матеріалі предметів природничо-математичного циклу. The article analyzes the concept of function, which is one of the fundamental concepts in mathematics and has worldview and general cultural significance. The classical and modern directions of interpretation of the definition of "function" are distinguished. The analysis of different views on the definition of the concept of function allows us to conclude that we are talking about functional dependencies between mathematical quantities that have at least two variable quantities. One value of them changes arbitrarily (independent variable or argument), and the other value changes with the change of the first (dependent variable or function). It is noted that one of the tasks of the teacher's target activity is the formation in students of the concept of functional dependence, which involves the development of analytical and synthetic activity of students, the ability to master general educational techniques and skills, and the discovery of new connections in the educational material of subjects of the natural and mathematical cycle.
- ДокументТЕХНОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНІЙ ОСВІТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Дейниченко, Г.; Аннас, Ю.У статті розглянуто суть технологічного підходу у природничо-математичній освіті. Зауважено, що технологізація природничо-математичної освіти є її природним шляхом розвитку, що відбувається шляхом урахування актуальних соціокультурних тенденцій та умов, а введення в навчальний процес інноваційних педагогічних технологій пов’язано насамперед із зміною освітньої парадигми з традиційної (репродуктивної) на інноваційну. Водночас слід зазначити, що інноваційність в освіті, зокрема й природничо-математичній, має завжди відносний характер, оскільки щось нове для певного освітнього закладу і педагога, є апробованим для іншого. The article examines the essence of the technological approach in science and mathematics education. It is noted that the technology of science and mathematics education is its natural way of development, which takes place by taking into account current socio-cultural trends and conditions, and the introduction of innovative pedagogical technologies into the educational process is primarily related to the change of the educational paradigm from traditional (reproductive) to innovative. At the same time, it should be noted that innovativeness in education, in particular in science and mathematics, is always relative in nature, since something new for a certain educational institution and teacher is proven for another.