Перегляд за Автор "Дараган, Л. О."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДОСЛІДЖЕННЯ СТАНУ МОРФОЛОГІЧНОЇ СЛОВОЗМІНИ У ДІТЕЙ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИНЕННЯМ МОВЛЕННЯ ІІІ РІВНЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Дараган, Л. О.У публікації досліджено стан морфологічної словозміни у дітей із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня. Грамотне мовлення є найважливішою умовою всебічного розвитку дітей. Провідним механізмом формування граматичного ладу мовлення є оволодіння дитиною закономірностями мови, мовними та граматичними узагальненнями, що дозволяє трансформувати зміст у мовні дії. У результаті дослідження наведено показники сформованості лексико-граматичних узагальнень, які мають діти старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня. The publication examines the state of morphological word change in children with general underdevelopment of speech of the III level. Competent speech is the most important condition for comprehensive development of children. The leading mechanism for the formation of a grammatical system of speech is the child's mastery of language patterns, linguistic and grammatical generalizations, which allows the content to be transformed into linguistic actions. As a result of the study, indicators of the formation of lexical and grammatical generalizations of older preschool children with general underdevelopment of speech of the III level are given.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 8 КЛАСУ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ НА УРОКАХ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-27) Дараган, Л. О.У публікації розглянуто особливості роботи з учнями з особливими освітніми потребами для формування лексичної компетентності на уроках розвитку зв’язного мовлення. Зазначено, що уроках розвитку мовлення для учнів з особливими освітніми потребами доцільно підбирати завдання, які розвиватимуть не тільки мовлення, а й розширюватимуть їхній лексичний запас. Необхідно підбирати тексти для аудіювання, у яких будуть слова, які не відомі учням; після прочитання тексту доцільно обговорити з учнями слова, які вони не зрозуміли, та з’ясувати їхнє значення. У тестових завданнях також можна відобразити закріплення виучуваних слів. The publication examines the peculiarities of working with students from special educational needs for the formation of lexical competence in the lessons of the development of coherent speech. It is noted that in speech development lessons for students with special educational needs, it is advisable to select tasks that will develop not only speech, but also expand their vocabulary. It is necessary to select texts for listening, which will contain words that are not known to students; after after reading the text, it is advisable to discuss with students the words they did not understand and find out their meaning. In the test tasks, you can also display the fixation of the studied words.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 8 КЛАСУ З ПОРУШЕННЯМ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ ЗА ДОПОМОГОЮ ТЕКСТОЦЕНТРИЧНОГО ПІДХОДУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Дараган, Л. О.У магістерському дослідженні на тему: «Формування лексичної компетентності учнів 8 класу з порушенням мовленнєвого розвитку за допомогою текстоцентричного підходу» досліджено та проаналізовано ефективність впровадження текстоцентричного підходу на уроках української мови у 8 класі, зокрема для формування лексичної компетентності в учнів з порушенням мовленнєвого розвитку. У дослідженні розглянуто поняття «лексична компетентність» в сучасній лінгводидактиці, описано лінгвістичні й психолінгвістичні основи навчання учнів з тяжкими порушеннями мовлення, а також проблеми формування лексичної компетентності в учнів з порушеннями мовленнєвого розвитку та подано шляхи формування лексичної компетентності в учнів з порушенням мовленнєвого розвитку та запропоновано завдання з формування лексичної компетентності за допомогою текстоцентричного підходу на уроках української мови у 8 класі. У дослідженні доведено, що робота з текстом, а саме текстоцентричний підхід, якнайкраще підходить для формування лексичної компетентності. Працюючи на уроках з текстовим матеріалом, учні можуть відслідковувати вживання тих чи інших лексичних одиниць, заміняти їх синонімами, добирати слова відповідно стилю та жанру, виправляти помилки вживання лексики, вставляти слова та ін. In the master's research on the topic: "Formation of lexical competence of 8th grade students with speech development disorders using a text-centric approach" the effectiveness of the introduction of the text-centric approach in Ukrainian language lessons in the 8th grade, in particular for the formation of lexical competence in students with speech development disorders, was investigated and analyzed. The study examines the concept of "lexical competence" in modern linguistic didactics, describes the linguistic and psycholinguistic foundations of teaching students with severe speech disorders, as well as the problems of forming lexical competence in students with speech disorders, presents ways of forming lexical competence in students with speech disorders, and suggests tasks on the formation of lexical competence using a text-centric approach in Ukrainian language lessons in the 8th grade. The work proves that working with the text, namely the text-centric approach, is best suited for the formation of lexical competence. Working in lessons with text material, students can track the use of certain lexical units, replace them with synonyms, choose words according to style and genre, correct vocabulary usage errors, insert words, etc.