Перегляд за Автор "Давидова, М. О."
Зараз показано 1 - 20 з 29
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ SMART-ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗВО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Воропаєва, О. В.; Давидова, М. О.У статті розглянуто застосування Smart-технологій під час навчального процесу. Smart-освіта здійснюється насамперед завдяки відкритому доступу та можливості з’єднання в мережі Інтернет. Запровадження Smart-навчання надає здобувачам можливість отримання якісних знань, мотивацію в навчанні, а також можливість використання сучасних мультимедійних технологій, а педагогам – кращої обізнаності у професійній сфері діяльності і дає змогу формувати у здобувачів вищої освіти потенціал, відповідно до вимог XXI століття та виховувати всебічно розвинуту особистість. В статье рассмотрено применение Smart-технологий в учебном процессе. Smart-образование осуществляется прежде всего благодаря открытому доступу и возможности соединения в сети Интернет. Введение Smart-обучения предоставляет соискателям возможность получения качественных знаний, мотивацию в обучении, а также возможность использования современных мультимедийных технологий, а педагогам – лучшей осведомленности в профессиональной сфере деятельности и позволяет формировать у соискателей высшего образования потенциал в соответствии с требованиями XXI века и воспитывать всесторонне развитую личность. The article considers the use of Smart-technologies during the educational process. Smart education is provided primarily through open access and the ability to connect to the Internet. The introduction of Smart-learning gives applicants the opportunity to gain quality knowledge, motivation teaching, as well as the possibility of using modern multimedia technologies, and teachers – better knowledge in the professional field and allows students to develop the potential of higher education, in accordance with the requirements of the XXI century and to educate a fully developed personality.
- ДокументВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЧНИХ ПОЧУТТІВ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2018-06-23) Давидова, М. О.Виховання у кожної дитини правильного ставлення до культури, мистецтва, особистості – одне з найважливіших завдань сучасної національної системи виховання. Сучасна педагогіка базується на відродженні духовності українського народу, його менталітету. Тому дошкільне виховання має ґрунтуватися на засадах родинного виховання, надбаннях народної педагогіки, народної творчості, фольклору. Українська родина як виховна організація володіє особливим педагогічним потенціалом, який має бути плідно використаний у сучасному вихованні. Лад у сім’ї веде до створення сприятливого педагогічного клімату, а отже і до виховних успіхів. Засобом досягнення головної мети народного виховання є народні традиції, які передаються з покоління в покоління, змалку формуючи у дитини необхідні якості та звички. Воспитание у каждого ребенка правильного отношения к культуре, искусству, личности - одна из важнейших задач современной национальной системы воспитания. Современная педагогика основана на возрождении духовности украинского народа, его менталитета. Поэтому дошкольное образование должно основываться на принципах семейного воспитания, наследия народной педагогики, народного творчества, фольклора. Украинская семья как воспитательная организация обладает особым педагогическим потенциалом, который должен быть плодотворно использован в современном воспитании. Порядок в семье ведет к созданию благоприятного педагогического климата, а следовательно и к воспитательным успехам. Средством достижения главной цели народного воспитания являются народные традиции, которые передаются из поколения в поколение, с детства формируя у ребенка необходимые качества и привычки. The education of every child in the right attitude to culture, art, personality is one of the most important tasks of the modern national upbringing system. Modern pedagogy is based on the revival of the spirituality of the Ukrainian people, their mentality. Therefore, preschool education should be based on the principles of family education, the heritage of folk pedagogy, folk art, folklore. The Ukrainian family as an educational institution has a special pedagogical potential, which should be fruitfully used in modern education. The order in the family leads to the creation of a favorable pedagogical climate and, consequently, to success in education. The means of achieving the main goal of public education are national traditions, which are transmitted from generation to generation, sometimes creating the necessary qualities and habits of the child.
- ДокументВПЛИВ СУЧАСНИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ УМОВ НА ПРОЦЕСИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016) Давидова, М. О.У статті набули висвітлення питання сучасних змін у суспільстві, які торкнулися практично всіх сторін нашого життя, перетворивши їх кардинальним чином на всіх рівнях: від індивідуальних умов життєдіяльності конкретної людини до соціальних основ суспільства. У сучасних соціокультурних умовах потрібно відношення до особистості як до відкритої мінливої системи. При цьому особливого значення набуває соціалізація особистості, в ході якої вона намагається пристосуватися до соціального тиску і встановити рівновагу між внутрішніми і зовнішніми цінностями. Сутність соціалізації полягає в тому, що в процесі її людина формується як член того суспільства, до якого він належить. Включення індивіда в соціальне середовище і діяльність не обходиться без зовнішніх впливів, і саме вони стимулюють внутрішній прогрес, і ефект соціалізації полягає в тому, що особистість формується і як продукт, і як суб'єкт суспільних відносин. Результатом соціалізації стає соціалізованість. В статье получили освещение вопросы современных изменений в обществе, которые коснулись практически всех сторон нашей жизни, преобразив их кардинальным образом на всех уровнях: от индивидуальных условий жизнедеятельности конкретного человека до социальных основ общества. В современных социокультурных условиях нужно отношение к личности как к открытой изменяющейся системы. При этом особое значение приобретает социализация личности, в ходе которой она пытается приспособиться к социальному давлению и установить равновесие между внутренними и внешними ценностями. Сущность социализации состоит в том, что в процессе ее человек формируется как член того общества, к которому он принадлежит. Включение индивида в социальную среду и деятельность не обходится без внешних воздействий, и именно они стимулируют внутренний прогресс, и эффект социализации заключается в том, что личность формируется и как продукт, и как субъект общественных отношений. Результатом социализации становится социализованность. The article covers issues on the current changes in society that have affected almost all aspects of our lives, transforming them radically, at all levels, from the individual conditions of life of a particular person to the social fabric of the society. In modern social and cultural conditions need to the identity as an open evolving system.Thus the special importance of socialization of the personality, in which she tries to adjust to social pressures and establishing a balance between internal and external values. The essence of socialization consists in the fact that in the process of a person is formed as a member of the society to which he belongs. The inclusion of the individual in a social environment and activities is not without external influences, and that they stimulate internal progress, and the effect of socialization is that the personality is formed and how the product and subject of public relations. The result of socialization becomes socaltech.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ АРТПЕДАГОГІЧНИХ ТЕХНІК У ПРОЦЕС СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Давидова, М. О.У статті розглянуто впровадження артпедагогічних технік у процес соціалізації дошкільників. Соціалізація – це процес взаємодії людини з навколишнім середовищем, під час якого формується її соціальна поведінка та пізнання світу. Соціалізація дітей дошкільного віку – це процес адаптації дітей до соціального життя і навчання в закладі дошкільної освіти. Артпедагогічні техніки є важливою частиною виховання та розвитку дошкільників. Вони сприяють розвитку творчих здібностей дітей, соціальної стійкості та особистих здібностей, а також позитивно впливають на психологічний стан дітей дошкільного віку. Зазначено, що артпедагогічні техніки є важливим засобом роботи з дошкільниками. Численні техніки дозволяють вибрати прийоми, які найкраще відповідають потребам і можливостям кожної дитини. The article deals with the introduction of art pedagogical techniques in the process of socialisation of preschool children. Socialisation is a process of human interaction with the environment, during which social behaviour and knowledge of the world are formed. Socialisation of preschool children is the process of adaptation of children to social life and learning in preschool education. Artistic and pedagogical techniques are an important part of preschoolers' education and development. They contribute to the development of children's creativity, social stability and personal abilities, as well as have a positive impact on the psychological state of preschool children. It is noted that art pedagogical techniques are an important means of working with preschoolers. Numerous techniques allow you to choose the techniques that best meet the needs and capabilities of each child.
- ДокументЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ФОРМ НАВЧАННЯ У ЗВО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Рубан, А. А.; Давидова, М. О.У тезах розглянуто організаційні форми навчання у закладах вищої освіти. Найпоширеніші організаційні форми роботи – це лекції та семінари, практичні заняття, лабораторні роботи, проектна діяльність, електронне навчання та дистанційні курси, групові проекти та колективна робота. Зазначено, що різноманіття організаційних форм роботи у закладі вищої освіти дає змогу: активізувати пізнавальну діяльність здобувачів, розвивати їхні самостійні та творчі здібності, формувати професійні компетентності та підвищувати ефективність навчального процесу. The thesis deals with the organisational forms of education in higher education institutions. The most common organisational forms of work are lectures and seminars, practical classes, laboratory work, project activities, e-learning and distance learning, group projects and teamwork. It is noted that the diversity of organisational forms of work in a higher education institution makes it possible to: intensify the cognitive activity of students, develop their independent and creative abilities, form professional competencies and increase the efficiency of the educational process.
- ДокументЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ В СИСТЕМІ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Татарнікова, Д. В.; Давидова, М. О.У тезах досліджено здоров’язбережувальні технології в освіті, які передбачають комплекс заходів, спрямованих на збереження та покращення фізичного, духовного, психічного та соціального здоров’я кожного з учасників освітнього процесу. Ці технології включають засоби фізичної культури та спорту як найбільш доступні та оптимальні фактори формування здорового способу життя. Зазначено, що умови воєнного стану, дистанційне навчання вимагають інтенсивного пошуку нових підходів до організації дозвілля здобувачів, а також інноваційних форм організації освітнього процесу. Тож створення інноваційного здоров’язбережувального освітнього простору дає змогу формувати культуру здоров’я здобувачів та прогнозувати можливі його зміни; проводити відповідні психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові заходи для забезпечення здоров’я учасників освітнього процесу. Theses examine health-preserving technologies in education, which involve a set of measures aimed at preserving and improving the physical, spiritual, mental, and social health of each participant in the educational process. These technologies include the means of physical culture and sports as the most accessible and optimal factors in the formation of a healthy lifestyle. It is noted that the conditions of martial law and distance learning require an intensive search for new approaches to the organization of the students' leisure time, as well as innovative forms of organization of the educational process. Therefore, the creation of an innovative health-preserving educational space makes it possible to shape the health culture of students and predict its possible changes; carry out appropriate psychological and pedagogical, corrective and developmental measures to ensure the health of participants in the educational process.
- ДокументЗНАЧЕННЯ НАРОДНИХ ТРАДИЦІЙ В СІМЕЙНОМУ ВИХОВАННІ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Давидова, М. О.Засобом досягнення головної мети народного виховання є народні традиції, які передаються з покоління в покоління, змалку формуючи у дитини необхідні якості та звички. Величезний вплив на дитину справляють домашня обстановка, побут у сім’ї, тому існують естетичні традиції, які привчають дитину любити та берегти красу, шанувати рідний дім та батьків, а також родинна обрядовість, яка виступає засобом саморегуляції людського життя. Родинні обряди охороняли цінність сім’ї, зберігали святість людських стосунків. Родинне правильне виховання служить для наслідування у всіх прийдешніх поколіннях. Українська родина як виховна організація володіє особливим педагогічним потенціалом, який має бути плідно використаний у сучасному вихованні. Средством достижения главной цели народного воспитания являются народные традиции, которые передаются из поколения в поколение, с детства формируя у ребенка необходимые качества и привычки. Огромное влияние на ребенка оказывают домашняя обстановка, быт в семье, поэтому существуют эстетические традиции, которые приучают ребенка любить и беречь красоту, уважать родной дом и родителей, а также семейные обряды, которая выступает средством саморегуляции человеческой жизни. Семейные обряды охраняли ценность семьи, хранили святость человеческих отношений. Семейный правильное воспитание служит для подражания во всех грядущих поколениях. Украинская семья как воспитательная организация обладает особым педагогическим потенциалом, который должен быть плодотворно использован в современном воспитании.
- ДокументЗНАЧЕННЯ САМООСВІТИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ У ВИВЧЕННІ СУЧАСНИХ МЕТОДИК І ТЕХНОЛОГІЙ ВЗАЄМОДІЇ З СІМ’ЯМИ ВИХОВАНЦІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Давидова, М. О.У публікації досліджено самоосвіту, яка відіграє значну роль у висвітленні сучасних методик, технологій взаємодії з сім’єю і різноманітних підходів до надання допомоги родинам. Самоосвіта дозволяє майбутнім вихователям бути в курсі останніх тенденцій у сфері освіти та виховання. Саморозвиток педагога виходить за межі простого оновлення здобутих під час вищої освіти знань. Це охоплює ознайомлення з новаторськими педагогічними та психологічними дослідженнями, освоєння передових технологій у сфері освітнього процесу, пошук нових напрямів у методиках та організації навчання та виховання. Також це включає вивчення педагогічних проблем наукового характеру, які можуть виникнути та ускладнювати практичну діяльність. The publication examines self-education, which plays a significant role in highlighting modern methods, technologies of interaction with the family and various approaches to providing assistance to families. Self-education allows future educators to be aware of the latest trends in the field of education and upbringing. Self-development of a teacher goes beyond the simple updating of knowledge acquired during higher education. This includes familiarization with innovative pedagogical and psychological research, the development of advanced technologies in the field of the educational process, the search for new directions in the methods and organization of education and training. It also includes the study of pedagogical problems of a scientific nature that may arise and complicate practical activities.
- ДокументЗНАЧЕННЯ ТЕАТРАЛІЗОВАНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ФОРМУВАННІ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Галкіна, С. В.; Давидова, М. О.У публікації проаналізовано значення театралізованої діяльності у формуванні творчих здібностей дітей дошкільного віку. Для розвитку творчого потенціалу дітей, їхньої фантазії, уваги, самостійності у втіленні ідей, задумів, пошуку шляхів їх реалізації в життя пропонується залучати дітей до різних видів роботи: інсценування, драматизація творів, придумування нових сюжетів зі знайомими героями, втілення творчих образів в образотворчій діяльності, виготовлення виробів із різноманітних матеріалів. Зазначено, що театр – це диво, казка, безкінечний простір для творчого росту дітей дошкільного віку. Беручи участь у театралізованій діяльності, діти знайомляться з навколишнім світом у всьому його різноманітті через образи, фарби, звуки, міміку та рухи. Правильно поставлені завдання примушують їх думати, аналізувати, узагальнювати, вибирати основне, робити висновки, сприяють розвитку розумових здібностей. Не мало важливо, що чарівний світ театру розкриває найпотаємніші дверцята дитячої душі, дає поштовх до розквіту творчості та польоту думок. The publication analyzes the significance of theatrical activities in the formation of creative abilities of preschool children. For the development of children's creative potential, their imagination, attention, independence in the implementation of ideas, ideas, and the search for ways to implement them in life, it is suggested to involve children in various types of work: staging, dramatization of works, inventing new plots with familiar characters, the embodiment of creative images in visual arts , production of products from various materials. It is noted that the theater is a miracle, a fairy tale, an endless space for the creative growth of preschool children. Taking part in theatrical activities, children get to know the surrounding world in all its diversity through images, colors, sounds, facial expressions and movements. Correctly set tasks force them to think, analyze, generalize, choose the main thing, draw conclusions, contribute to the development of mental abilities. It is no small matter that the magical world of the theater opens the most secret doors of the child's soul, gives an impetus to the flourishing of creativity and the flight of thoughts.
- ДокументМОЖЛИВОСТІ АРТ-ТЕРАПІЇ В КОРЕКЦІЇ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ ОСОБИСТОСТІ ДОШКІЛЬНИКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Лаврухіна, В. В.; Давидова, М. О.У публікації розглянуто застосування арт-терапевтичних методів у роботі з дошкільниками. Арт-терапія – це синтез декількох галузей наукових знань: медицини, педагогіки, психології та мистецтва. Зазначено, що доречним у дошкільному віці є використання групових та індивідуальних форм арт-терапії, що відповідають поставленим завданням. Перевагами в застосуванні арт-терапії в роботі з дошкільниками є такі: простота та легкість у застосуванні технік; зацікавленість та інтерес дітей у ході процесу арт-терапії; значна ефективність терапії. Арт-терапія допомагає знижувати негативні реакції, розвиває в дітей дошкільного віку інтелект і формує досвід соціальної взаємодії, допомагає їм подолати внутрішні психологічні бар'єри. The publication examines the use of art therapy methods in working with preschoolers. Art therapy is a synthesis of several fields of scientific knowledge: medicine, pedagogy, psychology and art. It is noted that it is appropriate in preschool age to use group and individual forms of art therapy that correspond to the assigned tasks. The advantages of using art therapy in working with preschoolers are as follows: simplicity and ease of application of techniques; children's interest in the art therapy process; significant effectiveness of therapy. Art therapy helps reduce negative reactions, develops intelligence in preschool children and forms the experience of social interaction, helps them overcome internal psychological barriers.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ КОЛЬОРОВОГО ВПЛИВУ НА ПІЗНАВАЛЬНУ АКТИВНІСТЬ ТА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН ДИТИНИ(Львівська педагогічна спільнота, 2021-05-21) Давидова, М. О.Кольорова символіка багато в чому пов’язана з емоційною дією кольору. З іншого боку, відомі деякі психологічні особливості, що визначають перевагу в виборі людиною тих чи інших кольорів. За вибором людиною кольору можна зробити висновок про деякі психологічні особливості її особистості, про її стан. Науці відома достатня кількість немедичних засобів профілактики і нейтралізації психоемоційних перевантажень людини. Одним з таких засобів є колір, який впливає на стан нервової системи людини. Розгляд цієї проблеми представляється нам актуальною через важливість пошуків нетрадиційних підходів до вивчення реакцій нервової системи людини на різноманітні подразники. Цветовая символика во многом связана с эмоциональным воздействием цвета. С другой стороны, известны некоторые психологические особенности, определяющие преимущество в выборе человеком тех или иных цветов. По выбору человеком цвета можно сделать вывод о некоторые психологические особенности его личности, о ее состоянии. Науке известно достаточное количество немедицинских средств профилактики и нейтрализации психоэмоциональных перегрузок человека. Одним из таких средств является цвет, который влияет на состояние нервной системы человека. Рассмотрение этой проблемы представляется нам актуальной из-за важности поисков нетрадиционных подходов к изучению реакций нервной системы человека на различные раздражители. Color symbols are largely related with the emotional effect of color. On the other hand, some psychological ones are known features that determine the advantage of a person's choice of certain colors. By a person's choice of color we can conclude about some psychological features of her personality, about her condition. Science knows a sufficient number of non-medical means of prevention and neutralization of psycho-emotional overload of the person. One of these means is a color that affects the state of the human nervous system. Consideration this problem seems relevant to us because of its importance search for non-traditional approaches to the study of nervous system reactions human to various stimuli.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка ; Інститут педагогіки НАПН України, 2019-04-26) Давидова, М. О.У статті розглянуті можливі підходи керівника закладу дошкільної освіти до процесу формування готовності вихователів до інноваційної діяльності. З’ясовано, що ефективність формування інноваційної діяльності визначається такими показниками, як : орієнтація методичних структур на забезпечення індивідуальної траєкторії підготовки педагога-новатора; вироблення на цій основі нетрадиційних форм і методів методичної роботи. В статье рассмотрены возможные подходы руководителя учреждения дошкольного образования к процессу формирования готовности воспитателей к инновационной деятельности. Установлено, что эффективность формирования инновационной деятельности определяется такими показателями, как : ориентация методических структур на обеспечение индивидуальной траектории подготовки педагога-новатора; выработка на этой основе нетрадиционных форм и методов методической работы. The article discusses the possible approaches of the head of the institution of preschool education to the process of forming the readiness of educators for innovative activities. It has been established that the effectiveness of the formation of innovative activity is determined by such indicators as: the orientation of the methodological structures to ensure the individual trajectory of the training of an innovative teacher; development on this basis of non-traditional forms and methods of methodological work.
- ДокументПрактикум з образотворчого мистецтва(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди; ФОП Панов А. М., 2021-02) Давидова, М. О.Методичні рекомендації до проведення практичної роботи з дисципліни «Практикум з образотворчого мистецтва» містять організаційно-методичні вказівки, добір спеціальних завдань. Їх різноманітна тематика та запропонована методика виконання враховує всі аспекти навчальної діяльності як по сприйняттю, закріпленню, актуалізації теоретичного матеріалу, так по опануванню умінь та навичок образотворчої діяльності. Методические рекомендации к проведению практической работы по дисциплине «Практикум по изобразительному искусству» содержат организационно-методические указания, подбор специальных задач. Их разнообразная тематика и предложенная методика исполнения учитывает все аспекты учебной деятельности как по восприятию, закреплению, актуализации теоретического материала, так по овладению умениями и навыками изобразительной деятельности. Methodical recommendations for carrying out of practical work on the discipline "Workshop on Fine Arts" contain organizational and methodological instructions, selection of special tasks. Their various topics and the proposed method of implementation are taken into account all aspects of educational activity as perception, consolidation, actualization of theoretical material, as well as the acquisition of skills and abilities art activities.
- ДокументПрактикум з основ композиції(Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2021-03) Давидова, М. О.«Практикум з основ композиції» методичні рекомендації до проведення практичної роботи з дисципліни «Основи композиційної грамоти» містять організаційно-методичні вказівки, добір спеціальних завдань. Їх різноманітна тематика та запропонована методика виконання враховує всі аспекти навчальної діяльності як по сприйняттю, закріпленню, актуалізації теоретичного матеріалу, так по опануванню умінь та навичок композиційної діяльності. Виконанню практичних завдань з композиції передує вивчення теоретичного матеріалу, тому в практичному посібнику наведено контрольні питання з основ композиції. «Практикум по основам композиции» методические рекомендации к проведению практической работы по дисциплине «Основы композиционной грамоты» содержат организационно-методические указания, подбор специальных задач. Их разнообразная тематика и предложена методика выполнения учитывает все аспекты учебной деятельности как по восприятию, закреплению, актуализации теоретического материала, так по освоению умений и навыков композиционной деятельности. Выполнению практических заданий по композиции предшествует изучение теоретического материала, поэтому в практическом пособии приведены контрольные вопросы по основам композиции. «Workshop on the basics of composition» guidelines for practical work on the subject «Fundamentals of composition» contain organizational and methodological guidelines, selection of special tasks. Their various topics and the proposed method of implementation takes into account all aspects of educational activities as the perception, consolidation, updating of theoretical material, and the acquisition of skills and abilities of compositional activities. The implementation of practical tasks in the composition is preceded by the study of theoretical material, so the practical guide provides control questions on the basics of the composition.
- ДокументПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНА СУТНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ПРЕДМЕТІВ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Давидова, М. О.У статті розглядається питання актуальності психологічної готовності педагога художньо-естетичного профілю до педагогічної діяльності, аналізуються сучасні психологічні концепції особистості з точки зору внутрішньо-особистісного конфлікту у структурі особистості педагога. Тобто, у процесі становлення індивідуальності перед сучасною наукою постають проблеми подальшого удосконалення підготовки педагогічних кадрів, у тому числі для дисциплін мистецького циклу. Одним з напрямів даного процесу є концептуальний розвиток художньо-естетичної освіти в умовах європейської інтеграції. Мета концепції художньо-естетичного виховання дітей у дошкільних та загальноосвітніх закладах полягає в тому, щоб у процесі сприймання, інтерпретації творів мистецтва, практичної художньо-творчої діяльності формувати у дітей особистісно-ціннісне ставлення до дійсності та мистецтва, розвивати естетичну свідомість, художню компетентність, здатність до самореалізації, потребу в художньому самовдосконаленні. Гарантом реалізації цієї мети може бути сучасний педагог, педагог-митець, що вбрав у себе спадщину попередніх поколінь та здатний до безперервного особистісного й професійного самовдосконалення. В статье рассматривается вопрос актуальности психологической готовности педагога художественно-эстетического профиля к педагогической деятельности, анализируются современные психологические концепции личности с точки зрения внутренне-личностного конфликта в структуре личности педагога. То есть, в процессе становления индивидуальности перед современной наукой стоят проблемы дальнейшего совершенствования подготовки педагогических кадров, в том числе для дисциплин художественного цикла. Одним из направлений данного процесса является концептуальное развитие художественно-эстетического образования в условиях европейской интеграции. Цель концепции художественно-эстетического воспитания детей в дошкольных и общеобразовательных учреждениях заключается в том, чтобы в процессе восприятия, интерпретации произведений искусства, практической художественно-творческой деятельности формировать у детей личностно-ценностное отношение к действительности и искусству, развивать эстетическое сознание, художественную компетентность, способность к самореализации, потребность в художественном самосовершенствовании. Гарантом реализации этой цели может быть современный педагог, педагог-художник, впитавший в себя наследие предыдущих поколений и способен к непрерывному личностному и профессиональному самосовершенствованию. In this article the problem of the actuality of psychological of the teacher o artistic-aesthetic profile for pedagogical activity is represented, modern psychological conceptions of personality on the point of view of the internal-personal conflict in the structure of pedagogical activity is analyzed. That is,in the process of formation of individuality before modern science are problems of further improvement of teacher training, including for art subjects. One of the directions of this process is the conceptual development of art and aesthetic education in the conditions of European integration. The purpose of the concept of artistic and aesthetic education of children in preschool and educational institutions is that in the process of perception, interpretation of works of art, practical art and creative activities to develop children's personal and value attitude to reality and art, to develop aesthetic consciousness, artistic competence, the ability to self-realization, the need for artistic self-improvement
- ДокументПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ(Наукова платформа Open Science Laboratory, 2020-06-03) Давидова, М. О.Сучасна педагогічна освіта, зорієнтована на підготовку висококваліфікованих, конкурентноздатних у світовому культурному просторі вихователів, а це вимагає модернізації нової моделі цілісного художньоосвітнього простору, пошуку інноваційних технологій формування художньої культури особистості. Сьогодні професійна майстерність стає вирішальною умовою та показником готовності вихователя до розвитку активності, креативності, ініціативності, самовдосконалення, самореалізації та самовиховання. Таким чином проблема творчої педагогічної діяльності вихователя повинна розглядатися в контексті психолого-педагогічної готовності. Виховання творчої особистості дитини неможливе без права педагога на власну творчість, на пошуки своєї технології, яка відповідає його особистісним якостям. Вихователь, як суб’єкт педагогічної творчості повинен бути сформованим, як творча індивідуальність, яка включає в себе творче мислення і здатність до творчої діяльності. Современное педагогическое образование ориентировано на подготовку высококвалифицированных, конкурентоспособных педагогов в мировом культурном пространстве, а это требует модернизации новой модели целостного художественно-образовательного пространства, поиска инновационных технологий для формирования художественной культуры личность. Сегодня профессиональные навыки становятся важнейшим условием и индикатором готовности педагога развивать активность, креативность, инициативность, самосовершенствование, самореализацию и самообразование. Таким образом, проблема творческой педагогической деятельности педагога должна рассматриваться в контексте психолого-педагогической готовности. Воспитание творческой личности ребенка невозможно без права учителя на собственное творчество, на поиск собственной технологии, соответствующей его личным качествам. Педагог как субъект педагогического творчества должен формироваться как творческая личность, которая включает в себя творческое мышление и способность быть креативным. Modern pedagogical education is focused on the training of highly qualified, competitive educators in the world cultural space, and this requires the modernization of a new model of a holistic artistic and educational space, the search for innovative technologies for the formation of artistic culture of the personality. Today, professional skills are becoming a crucial condition and indicator of the readiness of the educator to develop activity, creativity, initiative, self-improvement, self-realization and self-education. Thus, the problem of creative pedagogical activity of the educator should be considered in the context of psychological and pedagogical readiness. The upbringing of a child's creative personality is impossible without the teacher's right to his own creativity, to search for his own technology that corresponds to his personal qualities.The educator, as a subject of pedagogical creativity, must be formed as a creative individual, which includes creative thinking and the ability to be creative.
- ДокументПсихологічні особливості кар’єрного успіху особистості(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Краснокутська, А. В.; Рубан, А. А.; Давидова, М. О.Робота розкриває значущість психологічної підготовки студента до професійного просування в обраній професії. The work reveals the importance of psychological preparation of the student for professional advancement in the chosen profession.
- ДокументПІДГОТОВКА ВИСТАВ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-01-14) Давидова, М. О.Методичні рекомендації до проведення практичних занять з навчальної дисципліни «Підготовка вистав у закладах дошкільної освіти» містять організаційно-методичні вказівки, перелік практиних завдань, залікових модулів, робочий тематичний план та завдання для самостійної роботи студентів за модульною системою, питання для обговорення та співбесіди, творчі та тестові завдання. У представлених методичних рекомендаціях надано матеріали з історії та сучасності лялькового театру, розроблено у доступній формі систему вправ, що допоможе ефективно навчитися студентам театральної та художньої грамотності, володіти основами виготовлення театрального реквізиту для дитячого театру ляльок. Методические рекомендации к проведению практических занятий по дисциплине «Подготовка представлений в учреждениях дошкольного образования» содержат организационно-методические указания, перечень практиних задач, зачетных модулей, рабочий тематический план и задания для самостоятельной работы студентов по модульной системе, вопросы для обсуждения и собеседования, творческие и тестовые задания. В представленных методических рекомендациях даны материалы по истории и современности кукольного театра, разработан в доступной форме систему упражнений, поможет эффективно научиться студентам театральной и художественной грамотности, владеть основами изготовления театрального реквизита для детского театра кукол. Methodical recommendations for practical classes in the discipline "Preparation for spectacle in preschool education" contain organizational and methodological guidelines, a list of practical tasks, test modules, working thematic plan and tasks for independent work of students on the modular system, questions for discussion and interviews, creative and test tasks. The presented methodological recommendations provide materials on the history and modernity of puppet theater, developed in an accessible form a system of exercises that will help students effectively learn theatrical and artistic literacy, have the basics of making theatrical props for children's puppet theater.
- ДокументПідготовка майбутніх педагогів до розвитку обдарованості дітей дошкільного і молодшого шкільного віку засобами театралізації(Rezekne, Rezekne Academy of Technologies, 2021-05-28) Демченко, О. П.; Стахова, І. А.; Давидова, М. О.; Ларіна, І. О.; Лимар, Ю. М.; Стрілець, С. І.У статті представлено авторське визначення та структуру готовності майбутніх вихователів до роботи з обдарованими дітьми. Проаналізовано ознаки обдарованості та представлено характеристики різних видів обдарованості. Обґрунтовано важливість виявлення талановитих особистостей у навчальному закладі та створення розвивального середовища для розвитку їх здібностей та творчої самореалізації. Показано значення театральної діяльності для розвитку загальних та спеціальних здібностей, творчості, обдарованості та формування непізнавальних якостей дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Представлено результати діагностики обізнаності майбутніх учителів з теоретико-методичними засадами використання театральної діяльності як засобу розвитку таланту дітей. Основні напрямки підготовки майбутніх учителів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів, спрямовані на оволодіння студентами спеціальними знаннями, розвиток професійних якостей, умінь та навичок, необхідних для використання театралізації в роботі з різними категоріями потенційно обдарованих дітей. В статье представлены авторские определения и структуру готовности будущих воспитателей к работе с одаренными детьми. Проанализированы признаки одаренности и представлены характеристики различных видов одаренности. Обоснована важность выявления талантливых личностей в учебном заведении и создание развивающей среды для развития их способностей и творческой самореализации. Показано значение театральной деятельности для развития общих и специальных способностей, творчества, одаренности и формирования непознавательных качеств детей дошкольного и младшего школьного возраста. Представлены результаты диагностики осведомленности будущих учителей с теоретико-методическими основами использования театральной деятельности как средства развития таланта детей. Основные направления подготовки будущих учителей в учебно-воспитательном процессе высших учебных заведений, направленные на овладение студентами специальными знаниями, развитие профессиональных качеств, умений и навыков, необходимых для использования театрализации в работе с различными категориями потенциально одаренных детей. The necessity and main directions of preparation of future teachers for work with gifted children of preschool and primary school age are shown. The author's definition and structure of readiness of future educators to work with gifted children are presented. The signs of giftedness are analyzed and the characteristics of different types of giftedness are presented. The importance of identifying talented individuals in an educational institution and creating a developmental environment for the development of their abilities and creative self realization is substantiated. The importance of theatrical activity for the development of general and special abilities, creativity, talent and the formation of non-cognitive qualities of preschool and primary school children is shown. The results of diagnostics of awareness of future teachers with the theoretical and methodological principles of using theatrical activities as a means of developing children's talents are presented. The main directions of training future teachers in the educational process of higher education institutions, aimed at mastering students' special knowledge, development of professional qualities, skills and abilities necessary for the use of dramatization in working with different categories of potentially gifted children
- ДокументРеалізація технології формування естетичної культури майбутніх вихователів(Класичний приватний університет, Запоріжжя; Видавничий дім "Гельветика", 2020) Давидова, М. О.; Ковтун, А. В.; Шевченко, Н. О.Стаття присвячена одній з актуальних проблем у професійній та дошкільній освіті – формуванню естетичної культури майбутніх вихователів. Визначено проблеми формуванню естетичної культури майбутніх вихователів у контексті проєкту Концепції розвитку дошкільної освіти в Україні. Охарактеризовано суть поняття «естетична культура» та визначено показники (ставлення до формування власної естетичної культури, естетичні знання (естетичний кругозір), залученість в естетичну діяльність) та рівні сформованості естетичної культури майбутніх вихователів (високий, середній, низький). Статья посвящена одной из актуальных проблем в профессиональном и дошкольном образовании – формированию эстетической культуры будущих воспитателей. Определены проблемы формирования эстетической культуры будущих воспитателей в контексте проекта Концепции развития дошкольного образования в Украине. Охарактеризованы сущность понятия «эстетическая культура» и определены показатели (отношение к формированию собственной эстетической культуры, эстетические знания (эстетический кругозор), вовлеченность в эстетическую деятельность) и уровни сформированности эстетической культуры будущих воспитателей (высокий, средний, низкий). The article is devoted to one of the current problems in vocational and preschool education – the formation of aesthetic culture of future educators. Problems of formation of aesthetic culture of future educators in the context of the project of the Concept of development of preschool education in Ukraine are defined. The essence of the concept of “aesthetic culture” is characterized and indicators (attitude to the formation of one’s own aesthetic culture, aesthetic knowledge (aesthetic outlook), involvement in aesthetic activities) and levels of formation of aesthetic culture of future educators (high, medium, low) are determined.