Перегляд за Автор "Грідунова, І. В."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ СПРИЙНЯТТЯ КОЛЬОРОВОГО ПОСЛІДОВНОГО КОНТРАСТУ В УЧНІВ СЕРЕДНЬОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Грідунова, І. В.; Мамотенко, А. В.У публікації досліджено питання оцінки часу сприйняття кольорового послідовного контрасту (КПК) в учнів середнього шкільного віку під час І та початку ІІ семестрів навчального року при дистанційній формі навчання. Експеримент проведено серед 60 учнів 8-9 класів 13-15 років за умови індивідуальної реєстрації результатів. Зазначено, що в умовах дистанційного навчання та при ненормованому використанні гаджетів в учнів середнього шкільного віку в середині І семестру виявлено зменшення середніх величин часу сприйняття КПК, тобто у них, ймовірно, є певне напруження у роботі зорового аналізатору, яке відповідає стану ретинального стомлення. На початку ІІ семестру відбулося незначне відновлення працездатності органу зору. Отримані дані свідчать про необхідність дозування інтенсивності зорового навантаження при роботі з гаджетами, так як у досліджуваних підлітків можлива повторна поява ретинального стомлення. The publication examines the question of assessing the time of perception of color sequential contrast (CCP) in middle school students during the first and the beginning of the second semesters of the academic year in the distance form of education. The experiment was conducted among 60 students of grades 8-9, aged 13-15, with individual registration of results. It is noted that in the conditions of distance learning and with the irregular use of gadgets in middle school students in the middle of the 1st semester, a decrease in the average values of PDA perception time was found, that is, they probably have a certain tension in the work of the visual analyzer, which corresponds to the state of retinal fatigue. Early In the II semester, there was a slight recovery of the functioning of the organ of vision. The obtained data indicate the need to dose the intensity of the visual load when working with gadgets, as the re-appearance of retinal fatigue is possible in the studied adolescents.
- ДокументОЦІНКА ВПЛИВУ ВИКОРИСТАННЯ ГАДЖЕТІВ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ НА СТАН ЗОРОВОЇ СЕНСОРНОЇ СИСТЕМИ У ПІДЛІТКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Грідунова, І. В.У кваліфікаційній роботі досліджено особливості функціонального стану зорового аналізатору у учнів 8-10х класів Харківської гімназії № 12 при застосуванні гаджетів в умовах онлай-навчання. Методи дослідження: онлайн-анкетування, аналіз офтольмологічних даних шкільних медичних карток учнів, оцінка об’єму та швидкості сприйняття і переробки зорової інформації за допомогою коректурної таблиці з кільцями Ландольта, визначення часу фіксації кольорового послідовного контрасту (КПК) за методикою В. В. Коваленко та Л. М. Гавриловою, описаною В. І. Сердюченко, методи математичної статистики. Вперше експериментально доведено негативний вплив тривалого використання гаджетів на процеси зорового сприйняття у школярів різної вікової категорії. Розширено наукові відомості щодо поширення міопії серед учнів середнього шкільного та старшого шкільного віку при дистанційній формі освіти за період 2021-2023 років. Поведений у кваліфікаційній роботі аналіз поширеності міопії розширить сучасні відомості щодо розповсюдженості базових функціональних порушень зорової сенсорної системи у дітей середнього і старшого шкільного віку. Експериментальний матеріал роботи може бути науковою основою для розробки медико-біологічних програм спрямованих на профілактику виникнення порушень зору. Також дані кваліфікаційної роботи можна використати при проведенні психолого-педагогічних заходів щодо корекції прогресування аномалій рефракції у школярів. In the qualifying work, the peculiarities of the functional state of the visual analyzer in students of the 8th-10th grades of Kharkiv Gymnasium No. 12 when using gadgets in online learning conditions were investigated. Research methods: online questionnaire, analysis of ophthalmological data of students' school medical records, assessment of the volume and speed of perception and processing of visual information using a correction table with Landolt rings, determination of the fixation time of color sequential contrast (CCP) according to the method of V. V. Kovalenko and L. M. Gavrylova, described by V. I. Serdyuchenko, methods of mathematical statistics. For the first time, the negative impact of long-term use of gadgets on the processes of visual perception in schoolchildren of different age categories was experimentally proven. Scientific information on the prevalence of myopia among middle school and high school age students with distance education for the period 2021-2023 has been expanded. The analysis of the prevalence of myopia conducted in the qualification paper will expand the current information on the prevalence of basic functional disorders of the visual sensory system in children of middle and high school age. The experimental material of the work can be a scientific basis for the development of medical and biological programs aimed at preventing the occurrence of vision disorders. Also, the data of the qualification work can be used when conducting psychological and pedagogical measures to correct the progression of refractive anomalies in schoolchildren.
- ДокументОцінка об’єму, швидкості сприйняття та переробки інформації в зоровому аналізаторі у учнів в сучасних умовах навчання(European Conference, 2023-04-17) Грідунова, І. В.; Мамотенко, А. В.Наукові публікації, в яких наведена частота та інтенсивність проявів симптомів комп’ютерного зорового синдрому серед дітей шкільного віку і психофізіологічні особливості його функціонування в умовах збільшення середнього часу використання електронних пристроїв на сьогоднішній день малочислені. У зв’язку з вище зазначеним, мета нашого дослідження – виявити об’єм, швидкість сприйняття та переробки інформації в зоровому аналізаторі в учнів у сучасних умовах навчання. У ході дослідження з'ясовано, що сучасні умови навчання, які базуються на інформатизації освіти, підвищеному використанні гаджетів, негативно відбиваються на психофізіологічній функціональній здатності зорового аналізатору учнів, уповільнюючи швидкість переробки інформації у ньому через надмірну напругу. У той же час, активний спосіб життя зумовлює підвищення коефіцієнту об’єму зорової інформації та пропускної здатності сенсорної системи, швидкості переробки інформації у підлітків. Тобто, в умовах інформатизації освіти, ведення активного рухового режиму є запорукою кращого рівня засвоєння навчального матеріалу дітьми та, загалом, оптимізації навчального процесу. Scientific publications that indicate the frequency and intensity of symptoms of computer vision syndrome among school-aged children and the psychophysiological features of its functioning in the conditions of an increase in the average time of using electronic devices are few today. In connection with the above, the purpose of our research is to reveal the volume, speed of perception and processing of information in the visual analyzer in students in modern learning conditions. In the course of the study, it was found that modern learning conditions, which are based on the informatization of education, the increased use of gadgets, have a negative impact on the psychophysiological functional ability of the visual analyzer of students, slowing down the speed of information processing in it due to excessive tension. At the same time, an active lifestyle leads to an increase in the ratio of the volume of visual information and the bandwidth of the sensory system, the speed of information processing in adolescents. That is, in the conditions of informatization of education, maintaining an active motor mode is a guarantee of a better level of assimilation of educational material by children and, in general, optimization of the educational process.
- ДокументОцінка часу сприйняття кольорового послідовного контрасту у учнів старшого шкільного віку(Харківський національний медичний університет, Національний фармацевтичний університет, Національний педагогічний університет ім. Г. С. сковороди, 2023-05-25) Грідунова, І. В.; Мамотенко, А. В.Вплив тривалого зорового навантаження в сучасних освітніх умовах на функціональний стан зорової сенсорної системи у учнів старших класів недостатньо висвітлений в наукових публікаціях останнього десятиріччя. Мета дослідження – оцінити час сприйняття кольорового послідовного контрасту (КПК) у учнів старшого шкільного віку під час І та початку ІІ семестрів навчального року при дистанційній формі навчання. В умовах дистанційного навчання та при ненормованому використанні гаджетів у учнів старшого шкільного віку у середині І та початку ІІ семестру навчального року виявлено зменшення середніх величин часу сприйняття КПК більш ніж на 15%, порівняно з вихідними даними початку І семестру. Це свідчить про ймовірний розвиток у них ретинального стомлення. Останнє вказує на необхідність гігієнічного регламентування дистанційного навчання, належного медико-психолого-педагогічного супровіду дітей та батьків та розробленні профілактичної програми з метою зниження ризику появи порушень у зоровій сенсорній системи учасників освітнього процесу в умовах дистанційної чи змішаної форми навчання. The influence of long-term visual load in modern educational conditions on the functional state of the visual sensory system in high school students is insufficiently covered in scientific publications of the last decade. The purpose of the study is to evaluate the time of perception of color sequential contrast (CCP) in high school students during the first and the beginning of the second semesters of the academic year with distance education. In the conditions of distance learning and with irregular use of gadgets among high school students in the middle of the first and the beginning of the second semester of the academic year, a decrease in the average values of PDA perception time by more than 15% was found, compared to the initial data of the beginning of the first semester. This indicates the probable development of retinal fatigue in them. The latter points to the need for hygienic regulation of distance learning, proper medical-psychological-pedagogical support of children and parents, and the development of a preventive program to reduce the risk of violations in the visual sensory system of participants in the educational process in the conditions of distance or mixed forms of education.