Перегляд за Автор "Григоренко, В. Л."
Зараз показано 1 - 20 з 20
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИХОВАННЯ ГУМАННИХ ПОЧУТТІВ ДОШКІЛЬНИКІВ У ПРОЦЕСІ ЗАСВОЄННЯ НИМИ РОДИННИХ ЦІННОСТЕЙ(Вид-во "Точка", 2016-05-20) Григоренко, В. Л.У статті сім’я розглядається як важливий осередок формування у дитини найкращих рис гуманної особистості, що здавна притаманні українському народу: поваги до старших, милосердя, доброти, щирості. З точки зору української родинної педагогіки дієвими засобами впливу на ціннісну сферу особистості є позитивний приклад батьків, підтримання атмосфери любові і злагоди в родині, звернення до народних та сімейних традицій. В статье семья рассматривается как важный очаг формирования у ребенка лучших черт гуманной личности, издавна присущих украинскому народу: уважения к старшим, милосердия, доброты, искренности. С точки зрения украинской семейной педагогики действенными средствами воздействия на ценностную сферу личности является положительный пример родителей, поддержание атмосферы любви и согласия в семье, обращение к народным и семейным традициям.
- ДокументВПЛИВ МУЗИЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ТИПУ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ ДИТИНИ(Вид-во "НАІР", 2016-05-26) Григоренко, В. Л.; Сиромятнікова, В. В.Автором висвітлено вплив музичної діяльності на формування творчого типу екологічної свідомості дитини , розкрито сутність поняття «екологічної свідомості»; здійснено оцінку педагогічного потенціалу засобів музичного мистецтва. Доведено, що творчий тип екологічної свідомості дитини формується саме на ґрунті культурних цінностей людства через збагачення особистості необхідними відомостями про естетичний зміст природних явищ, формування у дошкільника уявлень про потреби соціального та природного життя, готовності до екологічних дій. Автором рассмотрено влияние музыкальной деятельности на формирование творческого типа экологического сознания ребенка, раскрыта сущность понятия «экологического сознания»; осуществлена оценка педагогического потенциала средств музыкального искусства. Доказано, что творческий тип экологического сознания ребенка формируется именно на почве культурных ценностей человечества через обогащение личности необходимыми сведениями об эстетическом смысле природных явлений, формирование у дошкольника представлений о потребностях социальной и природной жизни, готовности к экологическим действий.
- ДокументВПЛИВ ЦІННОСТЕЙ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА НА ФОРМУВАННЯ ГУМАНІЗМУ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-21) Григоренко, В. Л.У статті розглянуто процес виховання гуманізму дітей дошкільного віку в інклюзивному освітньому середовищі, який полягає у посиленні досвіду міжособистісного спілкування з однолітками і дорослими в процесі організації спільної предметної та ігрової діяльності у ЗДО. Спільна гра забезпечує виховання інтересу, доброзичливого ставлення до інших, вироблення установки, що всі мають піклуватися одне про одного. Зазначено, що сьогодні основою формування гуманізму у дітей старшого дошкільного віку виступають, насамперед, цінності інклюзивного освітнього середовища, його безпечність і недискримінаційність. У середовищі ЗДО відбувається становлення дитини як особистості й партнера гуманної міжособистісної взаємодії. The article deals with the process of educating preschool children's humanism in an inclusive educational environment, which consists in enhancing the experience of of interpersonal communication with peers and adults in the process of organising joint subject and game activities in the IPE. Joint play provides cultivation of interest, friendly attitude towards others, development of an attitude that everyone should take care of each other. It is noted that today the basis for the formation of humanism in senior preschool children is, first of all, the values of an inclusive educational environment, its safety and non-discrimination. In the environment of preschool educational institutions, the child becomes a personality and a partner in humane interpersonal interaction.
- ДокументДОСВІД РОБОТИ КАБІНЕТІВ МУЗИКИ ТА ЕСТЕТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ПЕДАГОГІЧНИХ ІНСТИТУТАХ УКРАЇНИ У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХХ СТ.(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Григоренко, В. Л.В умовах гуманізації освітнього процесу, зростання вимог до рівня культури майбутнього вчителя заслуговує на ретельне вивчення історико-педагогічний досвід музично-естетичного виховання студентства в Україні в другій половині ХХ ст. Зокрема, широкий дослідницький інтерес становить діяльність спеціально призначених для підвищення музично-естетичної культури майбутніх учителів кабінетів музики та естетичного виховання, що були створені в навчальних педагогічних закладах наприкінці 60-х років ХХ ст. В условиях гуманизации образовательного процесса, рост требований к уровню культуры будущего учителя заслуживает тщательного изучения историко-педагогический опыт музыкально-эстетического воспитания студенчества в Украине во второй половине ХХ века. В частности, широкий исследовательский интерес представляет деятельность специально предназначенных для повышения музыкально-эстетической культуры будущих учителей кабинетов музыки и эстетического воспитания, которые были созданы в учебных педагогических заведениях в конце 60-х годов ХХ века.
- ДокументЕстетико-виховні засоби розвитку особистості лікаря як суб'єкта терапевтичного середовища(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Рассказова, О. І.; Григоренко, В. Л.Розглянуті питання естетико-виховних засобів розвитку особистості лікаря як суб'єкта терапевтичного середовища. Рассмотрены вопросы эстетико-воспитательных средств развития личности врача как субъекта терапевтической среды.
- ДокументЗдоров’язбережувальні технології та шляхи їх застосування в освіті дітей дошкільного віку(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Мудревська, О. А.; Українцева, Я. О.; Григоренко, В. Л.Стаття присвяченна проблемі застосування здоров’язбережувальних технологій у роботі закладів дошкільної освіти. The article is devoted to the problem of using health-saving technologies in the work of preschool education institutions.
- ДокументКОМПОНЕНТИ СУЧАСНОЇ СИСТЕМИ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Й ДИДАКТИКО-МЕТОДИЧНОГО СУПРОВОДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЯК ОСНОВА ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Танько, Т. П.; Григоренко, В. Л.У публікації досліджено процес вдосконалення науково-методичного забезпечення дошкільної освіти й дидактико-методичного супроводу освітнього процесу з позицій багаторічного досвіду підготовки здобувачів за спеціальністю «Дошкільна освіта» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Системотвірним документом у змісті науково-методичного забезпечення дошкільної освіти є Базовий компонент дошкільної освіти. Зазначено, що сучасний стан дошкільної освіти характеризують значні зміни у системі науково-методичного забезпечення дошкільної освіти й дидактико-методичного супроводу освітнього процесу. У стані розробки і вдосконалення у контексті перегляду Базового компоненту дошкільної освіти знаходяться всі компоненти науково-методичного забезпечення. The publication examines the process of improving the scientific and methodological support of preschool education and didactic and methodological support of the educational process from the perspective of many years of experience in training applicants for the specialty "Preschool Education" at the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. A systematic document in the content of scientific and methodical provision of preschool education is a basic component of preschool education. It is noted that the modern state of preschool education is characterized by significant changes in the system of scientific and methodological support of preschool education and didactic and methodological support of the educational process. Under development and improvement in the context of revision of the Basic component of preschool education includes all components of scientific and methodological support.
- ДокументКІНЕМАТОГРАФ ТА ЗМІ ЯК ОСНОВНІ СКЛАДОВІ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2018-06-22) Григоренко, В. Л.; Божко, А. С.Першими видами мистецтва (що зародилися ще в доісторичну епоху) вважаються архітектура, танець та театральне мистецтво. Із розвитком суспільства відбувався і мистецький розвиток. Стародавні види мистецтва сприяли зародженню нових, таких як література, живопис, кіно, дизайн, ЗМІ. Використовуючи новітні засоби передачі інформації, можна змінити свідомість людини, пропагувати політичні й соціальні повідомлення, поширити законодавчі, мотиваційні, часом «лікувальні» тексти, підтримувати зв’язок із рідними, друзями, знайомими з інших куточків світу. Первыми видами искусства (возникшими в доисторическую эпоху) считаются архитектура, танец и театральное искусство. С развитием общества произошло художественное развитие. Древнее искусство способствовало рождению новых, таких как литература, живопись, кино, дизайн, медиа. Используя новейшие средства коммуникации, вы можете изменять сознание людей, продвигать политические и социальные сообщения, распространять законодательные, мотивационные, иногда «исцеляющие» тексты и поддерживать связь с родственниками, друзьями и знакомыми из других частей света. The first types of art (originated in the prehistoric era) are considered to be architecture, dance and theatrical art. With the development of society there was an artistic development. Ancient art contributed to the birth of new ones, such as literature, painting, film, design, media. Using the latest means of communication, you can change people's consciousness, promote political and social messages, disseminate legislative, motivational, sometimes "healing" texts, and keep in touch with relatives, friends and acquaintances from other parts of the world.
- ДокументОрганізація творчої діяльності здобувачів вищої освіти в умовах хорового класу на засадах академічної доброчесності(Видавничий дім «Гельветика», 2022) Григоренко, В. Л.; Шуть, Т. О.У статті репрезентовано результати дослідження однієї з актуальних проблем сучасного суспільства – формування на засадах прозорості і доброчесності молодої генерації людей, здатної дієво змінювати й вдосконалювати соціальну і культурну реальність сьогодення. Метою розвідки є розкриття значення принципу академічної доброчесності як основи організації творчої діяльності майбутніх педагогів-музикантів в умовах хорового класу. The article presents the results of a study of one of the pressing problems of modern society – the formation on the basis of transparency and integrity of young generation of people who can effectively change and improve the social and cultural reality of today. The purpose of the research is to reveal the importance of the principle of academic integrity as the basis for organizing the creative activities of future music teachers in the choral class.
- ДокументПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА СОЦІАЛЬНИХ ВИХОВАТЕЛІВ В УМОВАХ РОЗГОРТАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ТЕНДЕНЦІЇ ТА СУПЕРЕЧНОСТІ(Львів. держ. ун-т безпеки життєдіяльності (ЛДУ БЖД), 2016) Григоренко, В. Л.; Рассказова, О. І.Висвітлено питання оновлення педагогічного погляду на сутність професій «соціальний педагог» та «соціальний працівник» у контексті стрімкої зміни соціокультурних та освітніх умов, що складаються під детермінуючим впливом інклюзивних процесів в освіті, які в Україні ще не є усталеними, скоріше – інноваційними. Авторками відстоюється думка, що інклюзія не обмежується реформуванням освіти, вона ґрунтується на філософії турботи та соціальної справедливості, на новій (неосоціальній) моделі розуміння явища інвалідності, в реалізації якої соціальний педагог та соціальний працівник відіграють суттєву роль. Розкриваються суперечності та проблеми, що виникають у підготовці таких фахівців в умовах соціокультурної та освітньої трансформацій. Освещены вопросы обновления педагогической точки зрения на сущность профессий «социальный педагог» и «социальный работник» в контексте стремительного изменения социокультурных и образовательных условий, кладывающихся под детерминирующим влиянием инклюзивных процессов в образовании, которые в Украине еще не устоявшимися, скорее - инновационными. Авторами отстаивается мнение, что инклюзия не ограничивается реформированием образования, она основывается на философии заботы и социальной справедливости, на новой (неосоциальный) модели понимания явления инвалидности, в реализации которой социальный педагог и социальный работник играют существенную роль. Раскрываются противоречия и проблемы, возникающие в подготовке таких специалистов в условиях социокультурной и образовательной трансформаций.The update pedagogical point of view on the essence of occupations such as "social teacher" and "social worker" in the context of rapid changes in social, cultural and educational conditions consisting under determining influence of inclusive processes in education, which are not established in Ukraine,more likely – innovative, is highlighted in the article. The idea, that inclusion is not limited by educational reform, it is based on the caring philosophy and social justice, the new (non social) model of understanding of the disability phenomenon, in implementing of which a social teacher and social worker are playing a significant role, is advocated by authors. Contradictions and problems occurring during the preparation such professionals in terms of social, cultural and educational transformation are revealed.
- ДокументПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА СОЦІАЛЬНИХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ МЕДИКО-СОЦІАЛЬНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ(Вид-во Держ. закл. „Луган. нац. ун-т імені Тараса Шевченка”, 2016) Григоренко, В. Л.; Рассказова, О. І.; Рассказова, П. І.У статті висвітлено питання оновлення педагогічного погляду на підготовку фахівців соціальних педагогів та соціальних працівників як суб’єктів медико-соціальної допомоги у контексті стрімкої зміни соціокультурних та освітніх умов, що складаються під детермінуючим впливом інклюзивних процесів в освіті. Авторками відстоюється думка, що інклюзія не обмежується реформуванням освіти, вона ґрунтується на філософії турботи та соціальної справедливості, на новій (неосоціальній) моделі розуміння явища інвалідності, у реалізації якої соціальний педагог та соціальний працівник відіграють суттєву роль. Розкриваються суперечності та проблеми, що виникають у підготовці таких фахівців в умовах соціокультурної та освітньої трансформацій. В статье освещены вопросы обновления педагогического взгляда на подготовку специалистов социальных педагогов и социальных работников как субъектов медико-социальной помощи в контексте стремительного изменения социокультурных и образовательных условий, складывающихся под детерминирующим влиянием инклюзивных процессов в образовании. Авторами отстаивается мнение, что инклюзия не ограничивается реформированием образования, она основывается на философии заботы и социальной справедливости, на новой (неосоциальний) модели понимания инвалидности, в реализации которой социальный педагог и социальный работник играют существенную роль. Раскрываются противоречия и проблемы, возникающие в подготовке таких специалистов в условиях социокультурной и образовательной трансформаций. The update pedagogical point of view on the essence of occupations such as "social teacher" and "social worker" in the context of rapid changes in social, cultural and educational conditions consisting under determining influence of inclusive processes in education, which are not established in Ukraine, more likely – innovative, is highlighted in the article. The idea, that inclusion is not limited by educational reform, it is based on the caring philosophy and social justice, the new (non social) model of understanding of the disability phenomenon, in implementing of which a social teacher and social worker are playing a significant role, is advocated by authors. Contradictions and problems occurring during the preparation such professionals in terms of social, cultural and educational transformation are revealed.
- ДокументРОЗВИТОК СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ УЧНІВ З ОБМЕЖЕНИМИ СЕНСОРНИМИ МОЖЛИВОСТЯМИ ЗАСОБАМИ МИСТЕЦТВА(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Григоренко, В. Л.Представлено розвиток соціальної відповідальності учнів з обмеженими сенсорними можливостями засобами мистецтва. Представлено развитие социальной ответственности учащихся с ограниченными сенсорными возможностями средствами искусства.
- ДокументРозвиток інклюзивного підходу до організації роботи закладів дошкільної та середньої освіти у контексті освітніх інновацій у підготовці педагогічних кадрів(Педагогічні науки : періодичний науковий журнал, 2019-11-20) Григоренко, В. Л.; Пахомова, Л. В.; Шевченко, Н. О.У статті репрезентовано результати теоретичного аналізу процесу розвитку інклюзивного підходу до організації роботи закладів освіти у контексті освітніх інновацій у підготовці майбутніх вихователів дітей дошкільного віку та вчителів початкової школи. Встановлено, що впровадження такого підходу в Україні потребує концептуальної зміни філософії освіти і методології підготовки педагогічних кадрів, що зумовлює постійний пошук і реалізацію інноваційних педагогічних технологій, зокрема таких, як тренінг, менторинг, тьюторинг, коучинг, що розвивають у майбутнього педагога здатність створювати простір рівних, підтримуючи толерантне ставлення до дітей різних категорій, у тому числі дітей з інвалідністю. У ході експериментального дослідження стану готовності майбутніх фахівців до впровадження інновацій в умовах інклюзивної освіти доведено необхідність наближення реалій професійної підготовки вихователів та вчителів до умов майбутньої професійної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі шляхом впровадження квазіпрофесійних технологій. В статье представлены результаты теоретического анализа процесса развития инклюзивного подхода к организации работы учреждений образования в контексте образовательных инноваций в подготовке будущих воспитателей детей дошкольного возраста и учителей начальной школы. Установлено, что внедрение такого подхода в Украине требует концептуального изменения философии образования и методологии подготовки педагогических кадров, что приводит к постоянному поиску и реализации инновационных педагогических технологий, таких, как тренинг, менторинг, тьюторинг, коучинг, развивающие у будущего педагога способность создавать пространство равных, поддерживая толерантное отношение к детям разных категорий, в том числе детей с инвалидностью. В ходе экспериментального исследования состояния готовности будущих специалистов к внедрению инноваций в условиях инклюзивного образования доказана необходимость приближения реалий профессиональной подготовки воспитателей и учителей к условиям будущей профессиональной деятельности в инклюзивной образовательной среде путем внедрения квазипрофессиональных технологий. The article presents the results of the theoretical analysis of the development of an inclusive ap-proach to the organization of educational institutions work in the context of educational innovations in the training of future kindergarten teachers and elementary school teachers. It was determined that the implementation of such an approach in Ukraine requires a conceptual change of the philosophy of education and methodology of teaching staff training, which determines the constant search and implemen-tation of innovative pedagogical technologies, such as training, mentoring, tutoring, coaching. They develop the future teacher’s ability to create an atmosphere in which children are equal, supporting a tolerant attitude towards children of various categories, including children with disabilities. In the course of an experimental study of future specialists’ readiness to implement innovations in the context of in-clusive education, the necessity of approaching the realities of the professional training of kindergarten teachers and educators to the conditions of the future professional activity in the inclusive educational environment by introducing quasi-professional technologies was proved.
- ДокументСистемно-структурний підхід до обґрунтування соціально-педагогічної технології розвитку соціальності дітей в умовах інклюзивної освіти(Національна академія педагогічних наук України, Науково-дослідний центр проблем соціальної педагогіки та соціальної роботи Національної академії педагогічних наук України та Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, 2021) Рассказова, О. I.; Григоренко, В. Л.; Шевченко, Н. О.У статті висвітлено результат концептуального обґрунтування соціально-педагогічної технології розвитку соціальності дітей в умовах інклюзивної освіти з позицій системно-структурного підходу. Розроблено системно-структурну модель розвитку соціальності здобувачів освіти; розглянуто об’єкт і суб’єктів, розкрито мету розвитку соціальності здобувачів освіти в умовах впровадження інклюзивного підходу в освіті, пов’язану з удосконаленням здатності особистості дитини до соціальної взаємодії, визначено завдання, принципи, зміст, форми, методи засоби розвитку соціальності, результат досліджуваного процесу, що відбиває динаміку набуття дитиною здатності до соціальної взаємодії, а саме: вдосконалення соціально значущих та соціальних якостей, засвоєння соціальних емоційних реакцій, збагачення соціальних знань та вмінь, засвоєння гуманістичних цінностей, осмислення людиною себе як члена суспільства, визначення своїх позицій в ньому, напрацювання різних форм самовиявлення у різних видах соціальної поведінки, звичних реакцій у певних соціальних діях, усвідомлення себе суб’єктом власної діяльності. В статье освещены результат концептуального обоснования социально-педагогической технологии развития социальности детей в условиях инклюзивного образования с позиций системно-структурного подхода. Разработана системно-структурная модель развития социальности соискателей образования; рассмотрены объект и субъекты, раскрыты цели развития социальности соискателей образования в условиях внедрения инклюзивного подхода в образовании, связанные с совершенствованием способности личности ребенка к социальному взаимодействию, определены задачи, принципы, содержание, формы, методы средства развития социальности, результат исследуемого процесса, который отражает динамику приобретения ребенком способности к социальному взаимодействию, а именно: совершенствование социально значимых и социальных качеств, усвоение социальных эмоциональных реакций, обогащение социальных знаний и умений, усвоение гуманистических ценностей, осмысление человеком себя как члена общества, определение своих позиций в нем, наработки различных форм самовыражения в различных видах социального поведения, привычных реакций в определенных социальных действиях, осознание себя субъектом собственной деятельности. The article highlights the result of the conceptual substantiation of the socio-pedagogical technology for the development of the sociality of children in the conditions of inclusive education from the standpoint of the systemic and structural approach. A systemic-structural model for the development of the sociality of education seekers has been developed; the object and subjects are considered, the goals of the development of the sociality of education seekers in the context of the introduction of an inclusive approach in education are revealed, related to the improvement of the child's personality for social interaction, the tasks, principles, content, forms, methods of the means for the development of sociality are determined, the result of the process under study, which reflects the dynamics the child's acquisition of the ability for social interaction, namely: improving socially significant and social qualities, mastering social emotional reactions, enriching social knowledge and skills, assimilating humanistic values, understanding a person himself as a member of society, defining his positions in it, developing various forms of self-expression in various types of social behavior, habitual reactions in certain social actions, awareness of oneself as a subject of one's own activity.
- ДокументСУБ’ЄКТНІСТЬ ЯК ВАЖЛИВА ОЗНАКА СОЦІАЛЬНОСТІ ДІТЕЙ І МОЛОДІ В ЕПОХУ СУСПІЛЬНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ(Сум. держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка, 2015) Рассказова, О. І.; Григоренко, В. Л.За мету статті взято поглиблене вивчення із соціально-педагогічних позицій суб’єктності як важливої ознаки соціальності дітей і молоді. Методами дослідження виступали аналіз наукової літератури, синтез, систематизація поглядів учених. Проведене дослідження дало авторам підстави для цікавих узагальнень щодо суттєвих характеристик суб’єктності як важливої ознаки соціальності дітей і молоді в епоху суспільних трансформацій. Через дослідження специфіки суб’єктності в час соціальних перетворень автори пропонують розширювати уявлення про основні тенденції зміни соціальності суспільства, окремих соціальних груп, особистості. Цель статьи – углубленное изучение с социально-педагогических позиций субъектности как важного признака социальности детей и молодежи. Методами исследования выступали анализ научной литературы, синтез, систематизация взглядов ученых. Проведенное исследование дало авторам основания для интересных обобщений относительно существенных характеристик субъектности как важного признака социальности детей и молодежи в эпоху общественных трансформаций. Через исследования специфики субъектности в период социальных преобразований авторы предлагают расширить представление об основных тенденциях изменения социальности общества, отдельных социальных групп, личности. The purpose of the article is an investigation of socio-pedagogical positions of subjectness as an important basis for children and youth socialization, appreciating the necessity to form decision-making capabilities in young generation in the modern era and being a source of personal activity. Research methods were scientific literature analysis, synthesis, generalization, and systematization of scientific views. Research analysis allowed the authors to draw general conclusion about essential characteristics of subjectness as an important feature of children and young sociality in social transformations era. Thus, subjectness phenomenon is considered as something that is not obvious, but needed to certain conditions for its manifestation. Such external conditions are social transformations, critical events, social situations; so, they require not trivial actions from the subject. The authors considered also personality conscious purpose and motive of activity by which the subject is included in work to be basic requirement for subjectness development in subject. Personality with subjectness has certain effective characteristics; one is the ground of activity, having the motive of such activity with a plan and ways for its implementation. Personality is interested in results, and carrying responsibility for them. The article advances the view that subjectness is not a permanent quality or subject characteristic. Such property distinguishes subjectness from sociality, since sociality is characterized by greater resistance and stability of existence in the personality integration. Acquired in childhood skills, strategy, experience of social interaction (language, etiquette, social taboos, traditions, mental and behavioural patterns, etc.) always remain with a person (except critical situations: loss of memory, severe mental illness, ets.). Subjectness is a socio-personal characteristic dependent on psychological, social, spatial, and temporal conditions; it can be seen as a situational manifestation of sociality reflected the quality and specificity of acquired human sociality. The authors proposed to extend concept of the major trends of sociality changes within society, separate social groups and subjects through the study of subjectness specificity during public transformations.
- ДокументТренінгові засоби формування професійної мобільності майбутнього вихователя ЗДО в умовах євроінтеграції(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Григоренко, В. Л.У статті обґрунтувано необхідність впровадження у процес професійної підготовки педагогічних кадрів інтерактивних тренінгових засобів, що забезпечують формування гнучкості, креативності, ігромайстерності майбутнього вихователя ЗДО як основу розвитку його професійної мобільності. В статье обосновано необходимость внедрения в процесс профессиональной подготовки педагогических кадров интерактивных тренинговых средств, обеспечивающих формирование гибкости, креативности, игромастерства будущего воспитателя учреждений дошкольного образования как основу развития его профессиональной мобильности. The article substantiates the need to introduce in the process of professional training of teachers interactive training tools that provide the formation of flexibility, creativity of the future educator of preschool education as a basis for the development of his professional mobility.
- ДокументФормування толерантності у майбутніх вихователів ЗДО в умовах інклюзивної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Мітра, 2021-03-31) Григоренко, В. Л.У статті розкрито проблему формування толерантності у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах становлення в Україні інклюзивного підходу, розглянуто основні вимоги до особистості майбутнього вихователя у контексті розбудови сучасного не дискримінаційного, толерантного, здоров’язбережувального середовища ЗДО. В статье раскрыто проблему формирования толерантности у будущих воспитателей учреждений дошкольного образования в условиях становления в Украине инклюзивного подхода, рассмотрены основные требования к личности будущего воспитателя в контексте развития настоящей не дискриминационной, толерантной, здоровьесберегательной среды ЗДО. The article reveals the problem of tolerance formation in future educators of preschool institutions in the conditions of formation of an inclusive approach in Ukraine, considers the basic requirements for the personality of the future educator in the context of development of this non-discriminatory, tolerant, health environment.
- ДокументФормування ціннісних орієнтацій у дітей старшого дошкільного віку в умовах інклюзивної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Григоренко, В. Л.Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню проблеми формування ціннісних орієнтацій у дітей старшого дошкільного віку в умовах інклюзивної освіти. Авторка ставить перед собою завдання вивчити теоретичні засади формування ціннісних орієнтацій у дітей цього віку в умовах інклюзивної освіти. У першому розділі розглянуто проблему формування ціннісних орієнтацій у дітей дошкільного віку в науковій площині. Також висвітлені особливості формування ціннісних орієнтацій у дітей старшого дошкільного віку в умовах інклюзивної світи та обґрунтовані форми і методи цього процесу. У другому розділі наведено діагностику практичного стану формування ціннісних орієнтацій у дітей старшого дошкільного віку в умовах інклюзивної освіти. Також цей розділ містить опис процесу реалізації форм та методів формування ціннісних орієнтацій у дошкільників, аналіз отриманих результатів дослідження. Загалом, робота пропонує комплексний підхід до формування ціннісних орієнтацій у дітей старшого дошкільного віку з використанням інноваційних методів в інклюзивному освітньому середовищі. This qualification work is dedicated to investigating the issue of shaping value orientations in preschool-aged children within the framework of inclusive education. The author's goal is to study the theoretical foundations of forming value orientations in children of this age in the conditions of inclusive education. In the first chapter, «Theoretical Foundations of Shaping Value Orientations in Preschool-Aged Children in the Context of Inclusive Education», the author examines the problem of forming value orientations in preschool-aged children from a scientific perspective. The peculiarities of shaping value orientations in older preschoolers in the context of inclusive education are also discussed, along with the justification of forms and methods of this process. In the second chapter, «Experimental Verification of Forms and Methods for Shaping Value Orientations in Preschool-Aged Children in the Context of Inclusive Education», the researcher conducts a diagnosis of the practical state of forming value orientations in older preschool children in the conditions of inclusive education. This section also includes a description of the implementation of forms and methods for shaping value orientations and an analysis of the research results. Overall, the work proposes a comprehensive approach to the development of communicative skills in preschool-aged children, utilizing innovative methods within the framework of inclusive educational environments.
- ДокументЦІННОСТІ ІНКЛЮЗИВНОГО СУСПІЛЬСТВА У ВИХОВАННІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Григоренко, В. Л.У статті розглянута проблема формування ціннісних орієнтацій дитини дошкільного віку у системі освіти, уточнено суть та змістову характеристику цінностей інклюзивного суспільства у вихованні дітей дошкільного віку. Встановлено, що проблема є складною та багатогранною й вимагає комплексного підходу та спільних зусиль освітян, батьків і громадських лідерів для її вирішення. Усвідомлення та вирішення цієї проблеми відіграє ключову роль у формуванні громадянської свідомості людини з раннього віку та сталого розвитку інклюзивного суспільства. Визначено, що в інклюзивному виховному середовищі швидше й ефективніше формуються моральні цінності і правила життєдіяльності дітей, оскільки спрацьовують такі механізми соціалізації, як механізм наслідування та ідентифікації. Формування цінностей у дітей дошкільного віку розглянуто як складний і багатогранний процес, який впливає на подальший розвиток особистості. Схарактеризовано й змістово поєднано базові цінності інклюзивної освіти, а також цінності та ціннісні орієнтації, що формуються у дітей в ЗДО й відносяться до різних сфер їх життєдіяльності. The article examines the problem of forming value orientations of children of preschool age in the education system, and clarifies the essence and characteristic of the values of inclusive matrimony in educated children of preschool age. It has been established that the problem is complex and rich-sided and requires an integrated approach and the combined efforts of citizens, fathers and community leaders for its best. Awareness and growth of this problem plays a key role in the formation of popular awareness of people from the early age and the development of inclusive matrimony. It was determined that moral values and rules of life of children are formed faster and more effectively in an inclusive educational environment, because such mechanisms of socialization as the mechanism of imitation and identification are activated. The formation of values in preschool children is considered as a complex and multifaceted process that affects the further development of the personality. The basic values of inclusive education, as well as values and value orientations that are formed in children in special education and relate to various spheres of their life activities, are characterized and meaningfully combined.
- ДокументІнноваційні підходи до розвитку національної ідентичності дітей – новий виклик у підготовці майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2019-04-24) Григоренко, В. Л.; Шевченко, Н. О.Висвітлена необхідність формування національної ідентичності дитини починаючи з раннього віку. Визначено, що головною умовою ефективної підтримки розвитку і соціалізації дітей дошкільного віку на основі національного виховання, сприяння їхній ідентифікації як громадян української держави є відповідна підготовка майбутнього вихователя. Актуальне надсучасне завдання, що постає перед системою вищої педагогічної освіти це використання у підготовці вихователів закладів дошкільної освіти національних цінностей, трансформованих відповідно реаліям та вимогам суспільства. Освещена необходимость формирования национальной идентичности ребенка начиная с раннего возраста. Определено, что главным условием эффективной поддержки развития и социализации детей дошкольного возраста на основе национального воспитания, содействие их идентификации как граждан украинского государства является соответствующая подготовка будущего воспитателя. Актуальное современное задание, которое стоит перед системой высшего педагогического образования это использование в подготовке воспитателей учреждений дошкольного образования национальных ценностей, трансформированных в соответствии реалиям и требованиям общества. The necessity of forming the national identity of the child from an early age is highlighted. It is determined that the main condition for the effective support of the development and socialization of preschool children on the basis of national education, the promotion of their identification as citizens of the Ukrainian state is the appropriate training of the future teacher. The current contemporary task facing the system of higher pedagogical education is the use of national values in the training of teachers of pre-school educational institutions, transformed in accordance with the realities and requirements of society.