Перегляд за Автор "Галій, А. І."
Зараз показано 1 - 20 з 50
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументMANAGEMENT TECHNIQUES IN INCLUSIVE CLASSROOM(International Science Group, 2023-09-12) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.The publication explores management techniques in inclusive classrooms that will enable students to succeed. Actually, educators who want to become effective classroom teachers in inclusive classrooms should remember that the most effective teachers are those who are trained and address discipline issues in the classroom before disruptions occur. Planning and implementing early intervention strategies can help teachers create a learning climate in which there is trust and in which students believe they can learn. When this happens, classroom disruptions will decrease and learning for all students will decrease increase, regardless of whether they have been determined to need special services. У публікації досліджено технології управління в інклюзивному класі, які дозволять учням досягти успіху. Насправді, педагоги які бажають стати ефективними класними керівниками в інклюзивних класах, повинні пам'ятати, що найефективнішими є ті вчителі, які підготовлені та вирішують питання дисципліни в класі до того, як вона порушиться. Планування та реалізація технологій превентивного втручання може допомогти вчителям створити навчальний клімат в якому панує довіра і в якому учні вірять, що вони можуть вчитися. Коли це відбувається, кількість зривів у класі зменшиться, а навчання всіх учнів підвищиться, незалежно від того, чи були вони визначені як такі, що потребують спеціальних послуг, чи ні.
- ДокументMASTERS’ PROFESSIONAL TRAINING ON SPECIALTY 16.02 "SPECIAL EDUCATION. OLIGOFRENOPEDAGOGY" IN H. S. SKOVORODA KHARKIV NATIONAL PEDAGOGICAL UNIVERSITY(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.The article deals with the teaching of oligophrenopedagogy, which provided for the professional training of masters in specialty 016.02 "Special Education. Oligophrenopedagogy" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, which provides their fundamental preparation for future pedagogical activity in the system of special and inclusive education. В статті розглянуто викладання олігофренопедагогіки, яке передбачено для професійної підготовки магістрів зі спеціальності 016.02 "Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка" у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, що здійснює їх фундаментальну підготовку до майбутньої педагогічної діяльності в системі спеціальної та інклюзивної освіти.
- ДокументTHERAPEUTIC FAIRY TALES FOR CHILDREN AND FAMILIES GOING THROUGH TROUBLING TIMES(International Science Group, 2023-01-10) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.Family fairytale therapy is one of the most actual and important direction of fairytale therapy in general. A child and his family meet face-to-face a lot of different problems which can be successfully solved with the help of fairytale therapy. Parental fairytale therapy stories shown in books by Pia Jones and Sarah Pimenta offer practical and creative ideas on how to use illustrated storybooks therapeutically. Exercises presented there have been designed to encourage children’s imagination and creativity, develop confidence and emotional literacy as well as deepen engagement and understanding of storybooks. Designed to be used with children aged six and above, each story has an accompanying online resource, offering therapeutic prompts and creative exercises to support the practitioner. These resources can also be adapted for wider use with siblings and other family members. Сімейна казкотерапія - один з найбільш актуальних і важливих напрямків казкотерапії в цілому. Дитина та її сім'я зустрічаються віч-на-віч з безліччю різноманітних проблем, які можуть бути успішно вирішені за допомогою казкотерапії. Історії казкотерапії для батьків, наведені в книгах Пії Джонс та Сари Піменти, пропонують практичні та творчі ідеї, як використовувати ілюстровані книжки з казками в терапевтичних цілях. Представлені там вправи були розроблені, щоб заохочувати дитячу уяву та творчість, розвивати впевненість та емоційну грамотність, а також поглиблювати взаємодію та розуміння казок. Посібник призначений для дітей віком від шести років і кожна історія має супровідний онлайн-ресурс, що пропонує терапевтичні підказки та творчі вправи для підтримки та творчі вправи на допомогу фахівцям. Ці ресурси також можуть бути адаптовані для ширшого використання з братами, сестрами та іншими членами сім'ї.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ОСНОВИ ЗДОРОВ᾿Я» В ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Галій, А. І.Метою шкільного курсу «Основи здоровʼя» є формування здоровʼязбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення, відношення до здоровʼя та дбайливого ставлення до нього і передбачає оволодіння учнями відповідними компетенціями. The purpose of the school course "Fundamentals of Health" is the formation of health-saving competence by acquiring by students the skills of maintaining, strengthening, attitudes towards health and caring for it, and provides for the mastery of relevant competencies by students.
- ДокументВикористання ігрових електронних освітніх ресурсів для формування навичок здоров’язбереження дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами(Класичний приватний університет, 2021) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.; Галій, А. І.Статтю присвячено огляду ігрових електронних освітніх ресурсів для формування навичок здоров’язбереження дітей дошкільного й молодшого шкільного віку, в тому числі й з особливими освітніми потребами. Визначено, що за допомогою гри діти дошкільного й молодшого шкільного віку легше опановують складні навички піклування про власне здоров’я. У дітей з особливостями психо-фізичного розвитку участь у комп’ютерних навчальних іграх викликає зацікавленість; завдяки технологічним можливостям, вибору оптимального темпу тощо діти мають можливість опанувати необхідні знання та вміння у вигляді гри. Було обрано ресурси greenrobot-apps.net і downloadpark.mobi/, за допомогою яких діти навчаться не боятися лікарів, допомагати персонажам гри бути здоровими й красивими. Використовуючи ігрові електронні освітні ресурси, вчителі, фахівці в галузі спеціальної освіти й батьки зможуть залучити дітей, у тому числі й з особливими освітніми потребами, довіртуального медичного огляду маленького пацієнта, надання стоматологічної допомоги, першої допомоги при ранах, опіках, віртуального лікування вух, очей, горла, носа, шкіри, а також до надання допомоги маленьким тваринам тощо. Було проаналізовано технологічні можливості й призначення ігрових електронних освітніх ресурсів: можливість завантаження на андроїд, вибору різних героїв, дидактичні можливості гри (тобто гра повинна мати освітню, виховну, розвивальну й корекційну мету). Визначено алгоритм участі дитини в грі: 1) вибір персонажа; 2) підготовка необхідного інструментарію, предметів; 3) безпосередньо надання допомоги; 4) приведення об’єкта допомоги в належний вигляд. Обґрунтовано, що за допомогою ігрових електронних освітніх ресурсів у дитини із сенсорними й / або інтелектуальними порушеннями розвиватиметься дрібна й загальна моторика, мовлення, розширюватиметься кругозір, покращуватиметься стан пізнавальних процесів та емоційно-вольової сфери. Наголошено на тому, щоб дорослий обов’язково залучав дитину до усвідомленого й виваженого вибору послідовності дій, засобів допомоги персонажу гри. Статья посвящена обзору игровых электронных образовательных ресурсов для формирования навыков здоровья детей дошкольного и младшего школьного возраста, в том числе и с особыми образовательными потребностями. Определено, что с помощью игры дети дошкольного и младшего школьного возраста легче овладевают сложными навыками заботы о собственном здоровье. У детей с особенностями психофизического развития участие в компьютерных обучающих играх вызывает заинтересованность; благодаря технологическим возможностям, выбору оптимального темпа и т.д. дети имеют возможность овладеть необходимыми знаниями и умениями в виде игры. Были выбраны ресурсы greenrobot-apps.net и downloadpark.mobi/, с помощью которых дети научатся не бояться врачей, помогать персонажам игры быть здоровыми и красивыми. Используя игровые электронные образовательные ресурсы, учителя, специалисты в области специального образования и родители смогут привлечь детей, в том числе с особыми образовательными потребностями, довиртуального медицинского осмотра маленького пациента, оказания стоматологической помощи, первой помощи при ранах, ожогах, виртуальном лечении ушей, глаз, горла, носа, кожи, а также к оказанию помощи маленьким животным и т.д. Были проанализированы технологические возможности и назначение игровых электронных образовательных ресурсов: возможность загрузки на андроид, выбор различных героев, дидактические возможности игры (т.е. игра должна иметь образовательную, воспитательную, развивающую и коррекционную цель). Определен алгоритм участия ребенка в игре: выбор персонажа; 2) подготовка необходимого инструментария, предметов; 3) непосредственно оказание помощи; 4) приведение объекта помощи в надлежащий вид. Обосновано, что с помощью игровых электронных образовательных ресурсов у ребенка с сенсорными и/или интеллектуальными нарушениями будет развиваться мелкая и общая моторика, речь, будет расширяться кругозор, улучшаться состояние познавательных процессов и эмоционально-волевой сферы. Отмечено, чтобы взрослый обязательно привлекал ребенка к осознанному и взвешенному выбору последовательности действий, средств помощи персонажу игры. The article is devoted to the review of game electronic educational resources for the formation of preschool and primary school age children’s (including those with special educational needs’) health-saving skills. It has been determined that with the help of the game, preschool and primary school age children can more easily master the complex skills of taking care of their own health. In children with special needs, participation in computer educational games is of interest; thanks to technological capabilities, choosing the optimal pace, etc., children have the opportunity to acquire the necessary knowledge and skills in the form of educational game. The resources greenrobot-apps.net and downloadpark.mobi/ were chosen, with the help of which children will learn not to be afraid of doctors, to help the game characters to be healthy and beautiful. Using game electronic educational resources, teachers, specialists in the field of special education and parents will be able to involve children, including those with special educational needs, in a virtual medical examination of a young patient, dental care, first aid for wounds, burns, virtual treatment of ears, eyes, throat, nose, skin, as well as to help small animals, etc. The technological possibilities and purpose of game electronic educational resources were analyzed: the possibility of downloading to android, choosing different characters, didactic possibilities of the game (ie the game should have an educational, upbringing, developmental and corrective aims). The algorithm of the child’s participation in the game is determined: 1) the choice of the character; 2) preparation of necessary tools, instruments; 3) direct assistance; 4) bringing the object of assistance in proper form. It is substantiated that with the help of play electronic educational resources a child with sensory and / or intellectual disabilities will develop fine and general motor skills, speech, broaden horizons, improve the state of cognitive processes and emotional and volitional sphere. It is emphasized that the adult must involve the child in a conscious and balanced choice of sequence of actions, means of helping the game character.
- ДокументВплив тривожності на стан самопочуття студентської молоді(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-05-18) Галій, А. І.; Кічка, Д. В.Студентське життя для будь якої людини є системою становлення особистості, в певній мірі випробуванням в житті, подоланням труднощів та інше. Наше дослідження підтвердило, що в цей період для більшості студентів збільшується ризик погіршення самопочуття та виникнення різноманітних захворювань. Тому протистояти цьому можна відтворюючи в житті систему заходів з профілактики стресовим ситуаціям і взяттям стратегії на здоровий спосіб життя. Студенческая жизнь для любой человека является системой становления личности, в определенной степени испытанием в жизни, преодолением трудностей и прочее. Наше исследование подтвердило, что в этот период для большинства студентов увеличивается риск ухудшения самочувствия и возникновения различных заболеваний. Поэтому противостоять этому можно воспроизводя в жизни систему мероприятий по профилактике стрессовым ситуациям и взятием стратегии на здоровый образ жизни. Student life for any person is a system of becoming a person, to a certain extent, a test in life, overcoming difficulties and so on. Our study confirmed that during this period, for most students, the risk of deteriorating well-being and the occurrence of various diseases increases. Therefore, it is possible to counter this by reproducing in life a system of measures for the prevention of stressful situations and taking a strategy for a healthy lifestyle.
- ДокументВплив трудотерапії на психофізичні особливості людини(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Кічка, Д. В.; Галій, А. І.Трудова терапія - це метод відновлення функцій організму хворої людини, активний метод відновлення працездатності пацієнта. Основний принцип трудової терапії : вона нормалізує психіку і стимулює функції ураженого органу, трудова терапія є основним компонентом реабілітації пацієнтів. Трудовая терапия - это метод восстановления функций организма больного человека, активный метод восстановления работоспособности пациента. Основной принцип трудовой терапии : она нормализует психику и стимулирует функции пораженного органа, трудовая терапия является основным компонентом реабилитации пациентов. Labor therapy is a method of restoring the functions of the body of a sick person, an active method of restoring the patient’s efficiency. The main principle of labor therapy: it normalizes the psyche and stimulates the functions of the affected organ, labor therapy is a major component in the patients’ rehabilitation.
- ДокументВПЛИВ ШКІДЛИВИХ РЕЧОВИН НА СТАН ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ(Сумський державний університет, 2017-10-17) Галій, А. І.Були досліджені дані про використання шкідливих речовин студентами педагогічного університету. Були запропоновані шляхи для подолання кризових явищ, використовуючи технології охорони здоров'я. Были исследованы данные об использовании вредных веществ студентами педагогического университета. Были предложены пути для преодоления кризисных явлений, используя здоровьесберегающие технологии.
- ДокументДІАГНОСТИКА ТРУДНОЩІВ РОЗВИТКУ ДИТИНИ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ-ДЕФЕКТОЛОГА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.У публікації досліджено висвітлення особливостей підготовки магістрантів зі спеціальності 016.02 Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка до оволодіння професійною компетентністю щодо здійснення діагностики труднощів розвитку дитини. Рання діагностика порушень пізнавального, комунікативного, соціального, емоційно-вольового, фізичного розвитку дітей є надзвичайно складною і водночас необхідною діяльністю. Відповідно до чинної освітньої програми підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, галузі знань 01 Освіта / Педагогіка Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди розроблено робочу та навчальну програми, а також силабус обов’язкової навчальної дисципліни «Діагностика труднощів розвитку дитини». Зазначено, що контент навчальної дисципліни можна запроваджувати у закладах вищої освіти в різних режимах навчання (онлайн, змішаний, офлайн). Це є надзвичайно актуальним та важливим у зв’язку з воєнним станом в Україні та необхідністю дотримання заходів безпеки. The publication examines the coverage of training features master's students in the specialty 016.02 Special education. Oligophrenopedagogy to mastering professional competence in the diagnosis of child development difficulties. Early diagnosis of disorders of cognitive, communicative, social, emotional-volitional, physical development of children is an extremely difficult and at the same time necessary activity. In accordance with the current educational program for the training of specialists of the first (bachelor) level of higher education, field of knowledge 01 Education / Pedagogy of the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, a work and study program was developed, as well as a syllabus for the compulsory educational discipline "Diagnostics of child development difficulties ". It is noted that the content of the academic discipline can be to be implemented in higher education institutions in various modes of study (online, mixed, offline). This is extremely relevant and important in connection with the state of war in Ukraine and the need to observe security measures.
- ДокументЗАЛУЧЕННЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ДО ГУРТКОВОЇ РОБОТИ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Галій, А. І.; Сусліченко, К. С.У публікації досліджено залучення дітей з особливими освітніми потребами до гурткової роботи під час вивчення математики. Процес навчання математики дітей зі стійкими інтелектуальними вадами є одним із найскладніших у корекційній педагогіці, адже система математичних знань базується на достатньому розвитку таких мисленнєвих процесів, як аналіз, синтез, узагальнення, абстрагування, які, на превеликий жаль, у таких дітей ушкоджені найбільшою мірою. Але діти з особливими потребами об’єктивно можуть навчатись, хоч їхні можливості в даному плані не такі, як дітей з нормальним психофізичним розвитком, але вони здатні оволодіти навчальним матеріалом приблизно на середньому рівні навчальних можливостей. Зазначено, що викладання математики особливим дітям, в особливих класах й в особливих школах, потрібні й особливі педагогічні технології, а саме гурток з математики дає можливість легко втілити в життя вище перелічені педагогічні технології, а також володіє значним навчальним, виховним і розвивальним потенціалом. The publication examines the involvement of children with special educational needs in group work during study mathematicians The process of teaching mathematics to children with permanent intellectual disabilities is one of the most difficult in correctional pedagogy, because the system of mathematical knowledge is based on the sufficient development of such thinking processes as analysis, synthesis, generalization, abstraction, which, unfortunately, are damaged to the greatest extent in such children. But children with special needs can objectively learn, although their capabilities in this regard are not the same as children with normal psychophysical development, but they are able to master educational material at approximately the average level of educational capabilities. It is noted that teaching mathematics to special children, in special classes and in special schools, also requires special pedagogical technologies, namely, the mathematics circle provides an opportunity to easily implement pedagogical technologies listed above, and also has significant educational, educational and developmental potential.
- ДокументЗастосування лялькотерапії та музикотерапії у корекційній роботі з дітьми дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Захарова, Д. І.; Галій, А. І.Лялькова терапія, музикотерапія, арт-методи - це ефективні методи виправлення труднощів емоційного та особистісного розвитку дитини. Завдяки ігровій діяльності діти мають можливість розвивати слухову пам’ять, залучаючись до корекційно-розвивальної роботи, догляду за здоров’ям та корекції. Кукольная терапия, музыкальная терапия, художественные методы - эффективные методы коррекции эмоционального и личностного развития ребенка. Благодаря игровым занятиям у детей появляется возможность развивать слуховую память, заниматься коррекционной и развивающей работой, заботиться о здоровье и исправлять ошибки. Puppet therapy, music therapy, art methods are effective methods of child’s emotional and personal development difficulties correction. Through game activities, children have the opportunity to develop hearing memory, engaging in correctional and development work, health care and correction ways.
- ДокументЗаходи профілактики тютюнопаління серед підлітків(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Пушкар, С. Г.; Галій, А. І.Стаття присвячена заходам профілактики тютюнопаління серед підлітків. Статья посвящена мерам профилактики табакокурения среди подростков. The article is devoted to measures for the prevention of smoking among adolescents.
- ДокументЗМІСТ ПІДГОТОВКИ ВИХОВАТЕЛЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ДО РОБОТИ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ СУЧАСНИХ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, 2023) Бойчук, Ю. Д.; Науменко, Н. В.; Казачінер, О. С.; Галій, А. І.У статті обґрунтовано, що у зв’язку з повномасштабною війною в Україні нагального перегляду потребують вимоги до педагогічних працівників, зокрема дошкільної галузі освіти, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами. Наразі особливою вимогою до сучасних вихователів закладів дошкільної освіти постає набуття вміння працювати в різних режимах навчання, вміння надавати елементарну психологічну підтримку дитині з особливими освітніми потребами, організовувати ігрову, образотворчу та навчальну діяльність у місцях тимчасової евакуації під час оголошення повітряної тривоги. Із метою формування в майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти професійної компетентності у сфері розвитку, навчання та виховання дітей з особливими потребами в навчальні плани освітніх програм за спеціальністю 012 Дошкільна освіта першого (бакалаврського) рівня вищої освіти необхідно вводити такі освітні компоненти, як «Основи корекційної педагогіки» та «Основи інклюзивної освіти». Крім того, ми вважаємо, що до навчальних планів освітніх програм за спеціальністю 012 Дошкільна освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти буде доречним вводити такі освітні компоненти, як «Навчання та виховання дітей дошкільного віку з комплексними порушеннями», «Новітні технології навчання, виховання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами», «Менеджмент дошкільної інклюзивної освіти». За умови розробки, оновлення та / або перегляду змісту програм цих освітніх компонентів майбутні фахівці оволодіють новими знаннями, уміннями та навичками, а також набудуть особистісних якостей для роботи з дітьми дошкільного віку з ООП у повному обсязі з урахуванням умов сучасного мінливого життя і глобальних викликів. Разом із цим, обов’язковою та головною умовою формування особистості вихователя закладів дошкільної освіти, зокрема з інклюзивною формою навчання, є здатність до самовдосконалення і саморозвитку, профе-сійного лідерства на основі рефлексії своєї діяльності. The article substantiates that in connection with the full-scale war in Ukraine, the requirements for pedagogical workers, in particular in the field of preschool education, who work with children with special educational needs, need urgent revision. Currently, the acquisition of the ability to work in different modes of education, the ability to provide elementary psychological support to a child with special educational needs, to organize game, art and educational activities in places of temporary evacuation during the announcement of an air alert is a special requirement for modern educators of preschool education institutions. In order to form future educators of preschool education institutions professional competence in the field of development, education and upbringing of children with special needs in the curricula of educational programs in the specialty 012 Preschool education of the first (bachelor) level of higher education, it is necessary to introducesuch educational components as "Basics of correctional pedagogy” and “Fundamentals of inclusive education”. In addition, we believe that it would be appropriate to introduce such educational components as “Education and upbringing of preschool children with complex disorders”, “Newest technologies of education, education and development of children with special educational needs”, "Management of preschool inclusive education". Under the condition of developing, updating and / or revising the content of the programs of these educational components, future specialists will acquire new knowledge, abilities and skills, as well as acquire personal qualities for working with preschool children with special needs in full, taking into account the conditions of modern changing life and global challenges. Along with this, the mandatory and main condition for the formation of the personality of a teacher of preschool education institutions, in particular with an inclusive form of education, is the ability for self-improvement and self-development, professional leadership based on the reflection of one's activities.
- ДокументЗНАЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ОСНОВИ ПАТОПСИХОЛОГІЇ” У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ “СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА”(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Галій, А. І.У статті розглянуто значення, мета та завдання дисципліни "Основи патопсихології", програму навчальної дисципліни, дається стислий опис змісту навчальних модулів дисципліни "Основи патопсихології". В статье рассмотрены значение, цель и задачи дисциплины "Основы патопсихологии", программа учебной дисциплины, дается краткое описание содержания учебных модулей дисциплины "Основы патопсихологии".
- ДокументЗначення психічного здоров’я для формування самоактуалізації особистості(ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Чернігівський національний технологічний університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Галій, А. І.Автором було розкрито значення психічного здоров’я для формування самоактуалізації особистості. У збереженні та зміцненні психічного здоров’я важливе значення має дотримання принципів здорового способу життя. Особливе значення має психогігієна – це комплекс заходів з дотриманням культури міжособистісних стосунків, уміння керувати своїми емоціями, чергувати працю і відпочинок, створювання сприятливого психологічного клімату у колективі, сім’ї; систематично займатись фізичною культурою, дотримуватись раціонального харчування, режиму дня, достатньо спати, позитивно мислити, бути оптимістичним, доброзичливим. Автором было раскрыто значение психического здоровья для формирования самоактуализации личности. В сохранении и укреплении психического здоровья важное значение имеет соблюдение принципов здорового образа жизни. Особое значение имеет психогигиена – это комплекс мероприятий с соблюдением культуры межличностных отношений, умение управлять своими эмоциями, чередовать труд и отдых, созидание благоприятного психологического климата в коллективе, семье; систематически заниматься физической культурой, придерживаться рационального питания, режима дня, достаточно спать, позитивно мыслить, быть оптимистичным, доброжелательным. The author revealed the importance of mental health for the formation of self-actualization of the individual. The author has revealed the importance of mental health for the formation of personal self-actualisation. In the preservation and strengthening of mental health the observance of the principles of a healthy lifestyle is of great importance. Psychohygiene is of particular importance - it is a set of measures with the observance of the culture of interpersonal relations, the ability to manage one's emotions, to alternate work and rest, to create a favorable psychological climate in the team and family; to engage systematically in physical education, To engage systematically in physical exercise, to maintain a sensible diet and daily routine, to get enough sleep, to think positively, and to be optimistic and benevolent.
- ДокументЗначення пісочної терапії в психокорекційній роботі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Мулявіна, Є. В.; Галій, А. І.Піщана терапія - один із експресивних методів терапії. Малюнок, зроблений з піску, є продуктом творчого самовираження, завдяки якому на несвідомо символічному рівні здійснюється відображення внутрішньої напруги та пошук шляхів розвитку. Пісочна терапія - це безкоштовне мистецтво, тому досвід дітей та стрес у іграх з піском майже виключені. Песочная терапия - один из методов экспрессивной терапии. Картина из песка - это продукт творческого самовыражения, посредством которого на неосознанно символическом уровне осуществляются отражение внутреннего напряжения и поиск путей развития. Песочная терапия - свободное искусство, и поэтому опыт детей и стресс в песочных играх практически исключены. Sand therapy is one of expressive therapy methods. A picture made of sand is a product of creative expression, through which, at an unconsciously symbolic level, the reflection of inner tension and the search for ways of development are made. Sand therapy is a free art and therefore children’s experience and stress inthe sand games are almost excluded.
- ДокументКАЗКОТЕРАПЕВТИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У ДОШКІЛЬНИКІВ ТА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ(Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2023-11-16) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.У публікації визначено психолого-педагогічні та корекційні підходи, що застосовуються у казкотерапії і які б сприяли формуванню навичок здорового способу життя у дошкільників та молодших школярів. Формування у дитини дошкільного та молодшого шкільного віку навичок здорового способу життя постає одним із першочергових завдань сучасної педагогічної теорії та практики. Зазначено, що сприяти формуванню навичок здорового способу життя в дитячому віці як найбільш сензитивному до сприймання інформації може застосування методів казкотерапії. Саме казка чи казкова історія є тим інструментом, а головне – безпечним інструментом, завдяки якому дитина пізнає оточуючий світ. А якщо казка матиме корекційний, терапевтичний, дидактичний сюжет, то робота над цим сюжетом стане мотивуючим чинником дотримання здорового способу життя. The publication defines psychological-pedagogical and correctional approaches used in fairy-tale therapy that would contribute to the formation of healthy lifestyle skills in preschoolers and younger schoolchildren. Formation of healthy lifestyle skills in children of preschool and primary school age is one of the primary tasks of modern pedagogical theory and practice. It is noted that the use of fairy-tale therapy methods can contribute to the formation of healthy lifestyle skills in childhood as the most sensitive to the perception of information. It is a fairy tale or a fairy tale that is the tool, and most importantly, a safe tool, thanks to which the child gets to know the world around him. And if the fairy tale has a corrective, therapeutic, didactic plot, then working on this plot will become a motivating factor for maintaining a healthy lifestyle.
- ДокументКлючові аспекти професійної підготовки фахівців за напрямом «Нейропсихологія» у закладах вищої освіти(Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Донецький національний медичний університет, 2022-11-17) Казачінер, О. С; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.В статті висвітлено ключові аспекти професійної підготовки фахівців за напрямом «Нейропсихологія» у закладах вищої освіти : освоєння здобувачами основ дитячої нейропсихології, комплексного погляду на проблеми нейропсихологічної діагностики та корекції; набуття вмінь проводити діагностику порушень у роботи мозку у дітей та розробляти корекційний маршрут; набуття умінь консультувати батьків дітей, спираючись на нейропсихологічні обстеження. The article highlights the key aspects of the professional training of specialists in the field of "Neuropsychology" in institutions of higher education: students mastering the basics of child neuropsychology, a comprehensive view of problems of neuropsychological diagnosis and correction; acquiring the skills to diagnose brain disorders in children and develop a corrective route; acquiring skills to advise parents of children based on neuropsychological examinations.
- ДокументКОРЕКЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ДІТЕЙ ІЗ ЗПР МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ІЗОТЕРАПІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Безручко, А. В.; Галій, А. І.У публікації досліджено корекцію пізнавальної діяльності у дітей з ЗПР молодшого шкільного віку засобами ізотерапії. Затримка психічного розвитку (ЗПР) – це психолого-педагогічне визначення для найрозповсюдженого серед усіх відхилень, які бувають у дітей. Ізотерапія – терапія засобами мистецтва, включає в себе такі окремі терапевтичні технології, як ізотерапія, казкотерапія, ігрова, пісочна, музична терапія, фототерапія, хромотерапія. Зазначено, що методи ізотерапії можуть бути використані для корекції пізнавальної діяльності дітей з особливими потребами. Цей метод дозволяє залучити різні аспекти пізнання, включаючи емоції, фантазії, творчість і сприйняття довкілля. Це допомагає дітям розвивати нові навички, стереотипи поведінки та пізнавальні здібності, що можуть сприяти покращенню їх соціального функціонування. The publication examines the correction of cognitive activity in children with learning disabilities of primary school age by means of isotherapy. Mental retardation (PRD) is a psychological and pedagogical definition for the most widespread of all deviations that occur in children. Isotherapy - art therapy, includes such separate therapeutic technologies as isotherapy, fairy-tale therapy, play, sand, music therapy, phototherapy, chromotherapy. It is noted that isotherapy methods can be used to correct cognitive activity children with special needs. This method allows you to engage different aspects of cognition, including emotions, imagination, creativity and perception of the environment. It helps children develop new skills, behavioral patterns, and cognitive abilities that can help improve their social functioning.
- ДокументМЕТОД СПЕКТРАЛЬНО–ДИНАМІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ СТАНУ ЗДОРОВ'Я ЛЮДИНИ(Національний фармацевтичний університет, 2021-04-22) Гончаренко, М. С.; Галій, А. І.; Коптєлов, О. О.З біофізичної точки зору організм людини є відкритою біоенергетичною польовою системою. Для повноцінного її існування величезне значення мають електромагнітні процеси, що постійно протікають як у світі, що оточує нас, так і усередині організму. Відстежування зміни частотного спектру, і тимчасової динаміки поля забезпечує високу інформативність записуваних структур і станів. При подвійній ідентифікації відповідності спектрально-динамічних структур організму і маркерів факт відповідності фіксується на спектральному рівні по резонансу, а міра відповідності оцінюється на динамічному рівні по збігу спектральних складових людини і бази маркерів «КСД». С биофизической точки зрения организм человека является открытой биоэнергетической полевой системой. Для полноценного ее существования огромное значение имеют электромагнитные процессы, постоянно протекающие как в окружающем нас мире, так и внутри организма. Отслеживание изменения частотного спектра и временной динамики поля обеспечивает высокую информативность записываемых структур и состояний. При двойной идентификации соответствия спектрально-динамических структур организма и маркеров факт соответствия фиксируется на спектральном уровне по резонансу, а степень соответствия оценивается на динамическом уровне по совпадению спектральных составляющих человека и базы маркеров «КСД». From a biophysical point of view, the human body is an open bioenergetic field system. For its full existence are of great importance electromagnetic processes that are constantly taking place both in the world around us and inside the body. Tracking changes in the frequency spectrum and the temporal dynamics of the field provides a highly informative recorded structures and states. At double identification of correspondence of spectral-dynamic structures of an organism and markers the fact of conformity is fixed at spectral level on resonance, and the degree of conformity is estimated at dynamic level on coincidence of spectral components of the person and base of markers «KSD».
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »