Перегляд за Автор "Галата, О. С."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЗавзятість навчальних дій у школярів та студентів(2021) Кузнєцов, М. А.; Галата, О. С.Представлено аналіз концепцій і підходів до проблеми ролі завзятості в емоційно-вольовому, когнітивному, мотиваційному та поведінковому компонентах системи психічної регуляції та саморегуляції навчальної діяльності у шкільному та студентському віці. Виявлено особливості прояву навчальної завзятості як прояву психічної регуляції навчальних дій успішних та неуспішних студентів. Розроблено концептуальну модель навчальної завзятості. Виділено основні компоненти завзятої навчальної дії – цілеспрямованість, зусилля, самоконтроль, доведення діла до кінця. Наведено обґрунтування та структура програми розвитку навчальної завзятості у студентів в процесі соціально-психологічного тренінгу. Представлен анализ концепций и подходов к проблеме роли упорства в эмоционально-волевом, когнитивном, мотивационном и поведенческом компонентах системы психической регуляции и саморегуляции учебной деятельности в школьном и студенческом возрасте. Выявлены особенности проявления учебного упорства как проявления психической регуляции учебных действий у успевающих и неуспевающих студентов. Разработана концептуальная модель учебного упорства. Выделены основные компоненты упорного учебного действия – целеустремленность, усилие, самоконтроль, доведение дела до конца. Обоснованы структура и программа развития учебного упорства у студентов в процессе социально-психологического тренинга. The analysis of concepts and approaches to the problem of the role of persistence in the emotional-volitional, cognitive, motivational and behavioral components of the system of mental regulation and self-regulation of educational activity at school and student age is presented. The features of the manifestation of educational perseverance as a manifestation of the mental regulation of educational actions at students with high and low levels of academic success have been revealed. A conceptual model of learning persistence has been developed. The main components of persistent educational action are highlighted - purposefulness, effort, self-control, bringing the matter to the end. The structure of the program for the development of educational perseverance in students in the process of socio-psychological training has also been substantiated.
- ДокументЗавзятість у структурі психічної регуляції навчальних дій у школярів та студентів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Галата, О. С.У роботі представлено аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми ролі завзятості в емоційно-вольовому, когнітивному, мотиваційному та поведінковому компонентах, системі психічної регуляції та саморегуляції навчально-професійної діяльності у шкільному та студентському віці. Навчальну завзятість студентів та школярів визначено як психологічний механізм регуляції навчальних дій, за допомогою мобілізації особистісних, мотиваційних, когнітивних, емоційно-вольових та діяльнісних ресурсів, що характеризується підтримкою розпочатої навчальної дії, проявом сили волі, вольовим контролем за дією при високій конкуренції, появі перепон, труднощів, та будь-яких зовнішніх чи внутрішніх дистракторів. Практичне значення роботи полягає у науково-методичному обґрунтуванні шляхів розвитку та вдосконалення психологічних механізмів регуляції навчально-професійної діяльності, визначенні психологічних предикторів навчальної завзятості, як саморегулятивної структури у навчальних діях у студентів взагалі, та у студентів з різними рівнями академічної успішності зокрема; у розробці психодіагностичного комплексу, спрямованого на вивчення завзятості та регуляції навчальної активності; у побудові регресійних рівнянь, за допомогою яких можна прогнозувати рівень завзятості особистості у навчальній діяльності. Запропонований у роботі діагностичний комплекс, розроблений й апробований опитувальник навчальної завзятості можуть бути використані в роботі практичних психологів закладів освіти. The analysis of scientific and theoretical concepts and approaches to studying the role of persistence in the emotional-volitional, cognitive, motivational and behavioral components, in the system of mental regulation and self-regulation of educational and professional activities at school and student`s age is presented in thesis. Students` educational persistence is defined as a psychological regulation mechanism of educational actions, through mobilization of personal, motivational, cognitive, emotional and volitional and activity resources, characterized by supporting started educational action, manifestation of will power, volitional actions control in a highly competitive environment, emergence of difficulties, and any external or internal distractors. The practical significance of the work is that the scientific and methodological substantiation of the ways of development and improvement of the regulation psychological mechanisms of educational and professional activity, the determination of psychological predictors of educational persistence, as self-regulatory structures of educational actions of students in general, and particularly among students with different levels of academic progress; the development of a psychodiagnostic complex aimed at studying the persistence and regulation of educational activity; regression equations intended to predict persistence in the educational and professional activities; proposed diagnostic complex, the developed and tested questionnaire of educational persistence can be used in the work of practical psychologists of educational institutions. The diagnostic set of methods offered in the work, developed and tested questionnaire of educational persistence can be used by practical psychologists in the educational institutions.
- ДокументНавчальна завзятість та її залежність від самоорганізації діяльності студентів та школярів(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2018-10-27) Галата, О. С.У статті порушено тему навчальної завзятості та її залежності від самоорганізації діяльності студентів та школярів. Завзятість виступає регулятором навчальної діяльності школярів та студентів. Дослідження взаємозв’язку завзятості у навчальній діяльності та параметрів її самоорганізації є важливим, оскільки необхідно визначити сформованість навичок тактичного планування і стратегічного цілепокладання у студентів та школярів. В статье затронута тема учебного упорства и ее зависимости от самоорганизации деятельности студентов и школьников. Упорство выступает регулятором учебной деятельности школьников и студентов. Исследование взаимосвязи упорства в учебной деятельности и параметров ее самоорганизации является важным, поскольку необходимо определить формирование навыков тактического планирования и стратегической целеустремленности у студентов и школьников. The article touches upon the topic of educational perseverance and its dependence on the self-organization of the activities of students and schoolchildren. Perseverance acts as a regulator of learning activities of pupils and students. The study It is important to study the relationship between persistence in learning activities and the parameters of their self-organisation because it is necessary to determine the formation of tactical planning skills and strategic purposefulness in students and pupils.
- ДокументРозробка методики діагностики особливостей завзятості у навчальній діяльності студентів та школярів(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2019-10-26) Галата, О. С.У статті висвітлена тема розробки методики діагностики особливостей завзятості у навчальній діяльності студентів та школярів. Актуальність дослідження обумовлена обмеженням сучасного україномовного валідного та надійного діагностичного інструментарію вивчення завзятості у навчальній діяльності студентів та школярів. Існує необхідність розуміння принципів та діагностики даної особистісної якості, особливо в підлітковому та юнацькому віці. В статье освещена тема разработки методики диагностики особенностей упорства в учебной деятельности студентов и школьников. Актуальность исследования обусловлена ограничением современного украиноязычного валидного и надежного диагностического инструментария изучения упорства в учебной деятельности студентов и школьников. Существует необходимость понимания принципов и диагностики данного личностного качества, особенно в подростковом и юношеском возрасте. The article deals with the development of methodology of diagnostics of peculiarities of persistence in learning activity of students and pupils. The relevance of the study is due to the limitations of modern Ukrainian-language valid and reliable diagnostic tools for studying persistence in the learning activities of students and schoolchildren. There is a need to understand the principles and diagnosis of this personal quality, especially in adolescence and adolescence.