Перегляд за Автор "Гайдук, Д. О."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ПРО СВІТ ПРОФЕСІЙ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЯК ЗАСІБ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Гайдук, Д. О.У публікації розглядається сформованість уявлень дітей дошкільного віку про професії дорослих, що має велике значення для забезпечення можливостей їхньої соціалізації. Основними показниками сформованості уявлень дітей про світ професій дорослих є наявність знань про цей світ; орієнтування в особливостях засобів і предметів праці представників різних професій; уявлення про кваліфікацію фахівців у різних професійних сферах; набуття таких особистісних якостей, як повага до прав дорослих і результатів їхньої праці, бажання долучитися до праці дорослих, дисциплінованість, відповідальність за результати своєї праці. The publication deals with the formation of preschool children's ideas about adult professions, which is of great importance for providing opportunities for their socialisation. The main indicators of the formation of children's ideas about the world of adult professions are the availability of knowledge about this world; orientation in the peculiarities of the means and objects of labour of representatives of different professions; ideas about the qualifications of specialists in various professional fields; acquisition of such personal qualities as respect for the rights of adults and the results of their work, desire to join the work of adults, discipline, responsibility for the results of their work.
- ДокументФормування уявлень про світ професій у дітей дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями як засіб профорієнтації у закладах дошкільної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Гайдук, Д. О.Наукова робота є комплексним дослідженням, що зосереджується на важливості формування уявлень про світ професій у дошкільнят з інтелектуальними порушеннями як основного елемента профорієнтаційної діяльності в дошкільних освітніх закладах. Робота розкриває теоретичні основи та методологічні підходи до вивчення цієї проблематики, аналізуючи сучасний стан питання в науково-педагогічній літературі. Перший розділ роботи присвячений детальному аналізу форм, методів, прийомів, засобів та технологій, що застосовуються в профорієнтаційній роботі з дошкільнятами з інтелектуальними порушеннями. В цьому контексті розглядаються педагогічні стратегії та освітні практики, що спрямовані на розвиток у дітей реалістичного розуміння різних професій та їх ролі у суспільстві. У другому розділі дипломної роботи увага акцентується на особливостях формування уявлень про світ професій у дітей з інтелектуальними порушеннями. Розглядається аналіз практичних підходів до цього процесу, включаючи розробку та впровадження спеціалізованих навчальних програм. Особливу увагу приділено методиці оцінювання рівня сформованості уявлень про професії, розробці методичних рекомендацій для вчителів та вихователів, що працюють у цій сфері. Дослідження покликане сприяти розвитку ефективних підходів до профорієнтаційної роботи в дошкільних навчальних закладах з урахуванням особливих потреб дітей з інтелектуальними порушеннями, та забезпечувати їх всебічний розвиток та соціальну адаптацію. This scientific work is a comprehensive study focusing on the importance of forming perceptions about the world of professions in preschool children with intellectual disabilities as a fundamental element of career guidance activities in preschool educational institutions. The work reveals the theoretical foundations and methodological approaches to the study of this issue, defining the current state of the question in the scientific-pedagogical literature. The first chapter is devoted to a detailed analysis of the forms, methods, techniques, means, and technologies used in career guidance work with preschool children with intellectual disabilities. In this context, pedagogical strategies and educational practices aimed at developing children's realistic understanding of various professions and their roles in society are deliberated. The second chapter of the thesis focuses on the peculiarities of forming perceptions of the world of professions in children with intellectual disabilities. It examines the analysis of practical approaches to this process, including the development of specific educational programs. Particular attention is addicted to the methodology for assessing the stage of formation of perceptions about professions and the development of methodological recommendations for teachers and educators working in this area. The research aims to facilitate the development of successful approaches to career guidance work in preschool institutions, define the specific needs of children, and ensure their comprehensive development and social adaptation.
- ДокументІГРОВІ ФОРМИ, МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ ФОРМУВАННЯ УЯВЛЕНЬ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЛЕГКИМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ПРО СВІТ ПРОФЕСІЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Гайдук, Д. О.У статті розглянуто специфіку роботи з дітьми дошкільного віку з легкими інтелектуальними порушеннями для формування уявлень в них про світ професій на основі гри. Визначена проблематика сформованості уявлень про професії у дітей дошкільного віку з легкими інтелектуальними порушеннями. The article highlights the peculiarity of working with preschool children with mild intellectual disabilities to form their ideas about the world of professions based on game activity. The problem of the formation of ideas about professions among preschool children with mild intellectual disabilities is determined.