Перегляд за Автор "Вострокнутов, Л."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ АУТОГЕННОГО ТРЕНУВАННЯ В НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ВИСОКОКВАЛІФІКОВАНИХ БОРЦІВ СУМО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Голенкова, Ю.; Караченко, Д.; Вострокнутов, Л.Боротьба сумо є видовищним видом спорту завдяки різним аспектам, які роблять його цікавим та захоплюючим. Даний вид боротьби вражає глядачів величезними розмірами та фізичною масою борців. Борці сумо, які важать сотні кілограмів, зіштовхуються на рингу, що робить змагання імпресивними. Для нашої країни сумо – молодий вид спорту, який тільки починає свій розвиток у порівнянні з розвитком в країні його зародження Японії. У зв’язку з цим актуальним стає питання підготовки фахівців з цього виду спорту, вивчення особливостей навчально-тренувального процесу на різних етапах підготовки спортсменів. Метою дослідження є визначення ефективності застосування аутогенного тренування в навчально-тренувальному процесі висококваліфікованих борців. Матеріали та методи дослідження. Дослідження проводилось з борцями сумо на базі спортивного клубу «Адреналін». Кількість досліджуваних складало 10 спортсменів, серед яких було 4 майстра спорту України, 4 майстри спорту міжнародного класу та 2 заслужених майстра спорту. При проведенні дослідження використовувались наступні методи організації дослідження: аналіз науково-методичної літератури педагогічні методи (спостереження, бесіди, анкетування), тестування психоемоційного стану (тест САН), тестування фізичного стану (частота серцевих скорочень, проба Штанге, проба Генчі, проба Ромберга, реакціометрія), методи математичної статистики (статистичний аналіз, t- критерій Ст’юдента). Опанування техніки аутогенного тренування відбувалось в групі протягом 5 тижнів наприкінці кожного тренування, після першого тижня до аутогенного тренування була додана методика візуалізації. Результати дослідження після використання аутогенного тренування з візуалізацією в процесі підготовки висококваліфікованих борців сумо показали, що частота серцевих скорочень була майже однаковою з показниками до початку тренування (p>0,05), спостерігалось вірогідне покращення показників реакціометрії на 3,4 см (p<0,05), відмічено вірогідне зниження рівню тривожності на 6,5 бали (p<0,01) та відзначено покращення самопочуття (p<0,05), настрою (p<0,01) при одночасному підвищенні активності (p<0,05). Sumo wrestling is a spectacular sport due to various aspects that make it interesting and exciting. This type of struggle amazes spectators with its huge size and physical mass of wrestlers. Sumo wrestlers, who weigh hundreds of kilograms, collide in the ring, which makes the competition impressive. For our country, sumo is a young sport that is just beginning its development compared to the development of Japan in its country of origin. In this regard, the issue of training specialists in this sport, studying the features of the training process at different stages of training athletes becomes relevant. The purpose of the study is to investigate the effectiveness of the use of autogenic training in the training process of highly qualified wrestlers. The study was conducted with sumo wrestlers based on the Adrenaline Sports Club. The number of subjects was 10 athletes, including 4 masters of sports of Ukraine, 4 masters of sports of international class, and 2 honored masters of sports. The following methods of research organization were used in the work: analysis of scientific and methodological literature: pedagogical methods (observations, conversations, questionnaires), testing of psycho-emotional state (SAN test), testing of physical state (heart rate, Stange test, Genchi test, Romberg test, reactionometry), methods of mathematical statistics (statistical analysis, Student's t-test). Mastering the technique of autogenous training took place in the group for 5 weeks at the end of each training, after the first week, an imaging technique was added to the autogenous training. The results of the study after using autogenous training with visualization in the process of training highly qualified sumo wrestlers showed that the heart rate was almost the same as before the start of training (p > 0.05), there was a probable improvement in reactionometry by 3.4 cm (p < 0.05), there was a probable decrease in anxiety level by 6.5 points (p < 0.01). and marked improvement in well-being (p < 0.01) and there was an improvement in well-being (p < 0.05), and mood (p < 0.01) with a simultaneous increase in activity (p < 0.05).
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ ПІДГОТОВКИ В КІКБОКСІНГУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Лелека, А.; Вострокнутов, Л.; Голенкова, Ю.У цій доповіді розглядаються особливості початкового етапу тренувань з кікбоксингу, акцентується увага на його характеристиках та пропонуються рекомендації для тренерів щодо побудови ефективних тренувальних програм. Спираючись на програму для ДЮСШ та відомі дослідження, з цієї доповіді можна отримати цінну інформацію щодо оптимізації тренувальних методик для кікбоксерівпочатківців. Мета дослідження. Шляхом аналізу тематичних публікацій виявити особливості та характерні риси початкового етапу тренувань з кікбоксингу. Учасники. Кікбоксери груп початкової підготовки 1-го та 2-го років навчання. Методи організації дослідження. Аналіз тематичних публікацій та систематизація виявлених закономірностей. Результати. Аналіз публікацій дозволив виявити закономірності в дослідженнях авторами початкового періоду тренувань в різних видах спорту. Більшість дослідників рекомендують дотримуватись таких принципів побудови тренувального процесу як створення й підтримання позитивної тренувальної атмосфери, переважну ігрову спрямованість тренувального процесу, індивідуалізація підбору вправ і навантажень, позитивне підкріплення та конструктивний зворотній зв'язок, зрозумілий для спортсменів етапу початкової підготовки [1, 4, 5, 7]. Висновки. З дослідження літературних джерел випливає важливість саме початкового етапу тренувань для формування міцної основи подальшого спортивного життя атлета, адже саме в цей період формується база для гармонійного розвитку людини, та потенціал для майбутніх спортивних досягнень. Тому програма тренувань та її реалізація має обов'язково проводитись на базі знань учасників тренувального процесу про особливості початкового етапу тренувань з кікбоксингу. This report examines the features of the initial stage of kickboxing training, focuses attention on its characteristics, and offers recommendations for trainers on building effective training programs. Based on the program for the junior high school and known research, from this report you can get valuable information about the optimization of training methods for beginner kickboxers. The aim of the study. By analyzing the thematic publications, identify the features and characteristics of the initial stage of kickboxing training. Participants Kickboxers of groups of initial training of the 1st and 2nd years of study. Research organization methods. Analysis of thematic publications and systematization of the identified patterns. The results. The analysis of the publications made it possible to identify regularities in the authors' studies of the initial period of training in various sports. Most researchers recommend adhering to such principles of building the training process as creating and maintaining a positive training atmosphere, the predominant game orientation of the training process, individualizing the selection of exercises and loads, positive reinforcement and constructive feedback, understandable for athletes at the stage of initial training [1, 4, 5 , 7]. Conclusions. From research literary sources show the importance of the initial stage of training for the formation of a solid foundation for the further sports life of an athlete, because it is during this period that the basis for the harmonious development of a person and the potential for future sports achievements are formed. Therefore, the training program and its implementation must be carried out based on the knowledge of the participants of the training process about the features of the initial stage of kickboxing training.
- ДокументОсобливості організації спортивних тренувань боксерів-розрядників у період дії воєнного стану(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023-06-23) Масленніков, С.; Вострокнутов, Л.; Цимбалюк, Ж.; Шип, Н.; Кирпенко, В.; Яровий, М.В статті висвітлено досвід дистанційної організації тренувального процесу боксерів-розрядників, який набув особливостей в період дії правового режиму воєнного стану. Мета дослідження полягає у визначенні факторів, що впливають на ефективність самостійних індивідуальних спортивних тренувань боксерів-розрядників в період воєнного стану. Матеріал та методи дослідження. В дослідженні взяло участь 24 бійці-розрядника. В роботі застосовували наступні методи дослідження: аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, інформації мережі Інтернет про сучасний досвід організації навчально-тренувального процесу спортсменів різної кваліфікації в період незвичайних ситуацій, тестування, педагогічний експеримент, методи математичної обробки отриманих результатів. Результати. аналіз показників загальної та спеціальної підготовленості боксерів на етапі попередньої базової підготовки за період тренувань в умовах дії правового режиму воєнного стану показав статистично значимий вплив основного фактору «Форма організації занять» у всіх трьох періодах проведення тренувань. Так, у період самостійних індивідуальних спортивних тренувань без керівництва тренера спостерігається погіршення результатів загальної та спеціальної фізичної підготовленості порівняно з показниками тренувань в очному режимі, а наприкінці періоду самостійних індивідуальних спортивних тренувань в дистанційному форматі під керівництвом тренера − їх покращення (розмір ефекту від η2 = 0.812 до η2 = 0.983). Вплив взаємодії фактору «Форма організації занять» та фактору «Стаж навчання» по-різному проявляється на динаміці результатів. В таких вправах як «Біг на 100 м» (F = 24.33; p < 0.001; η2 = 0.65), витривалість «Біг на 2 км» (F = 70.08; p < 0.001; η2 = 0.84), «Кількість ударів по мішку за 15 с» (F = 12.44; p = 0.004; η2 = 0.49) та «Стрибки через скакалку за 1 хв» (F = 39.82; p < 0.001; η2 = 0.75) рік навчання має значення та позитивно впливає на результат при всіх формах навчання. Взаємодії факторів «Форма організації занять» – «Відвідуваність занять» та «Форма організації занять» – «Стаж навчання» – «Відвіду- ваність занять» на результати загальної та спеціальної фізичної підготовленості значущого впливу не мають. Висновки. Доведена ефективність проведення самостійних індивідуальних спортивних тренувань під керівництвом тренера у боксерів- розрядників на етапі попередньої базової підготовки в період дії правового режиму воєнного стану та їх вплив на позитивну динаміку змін показників загальної та спеціальної фізичної підготовленості спортсменів. The article highlights the experience of remote organization of the training process of boxers-dischargers, which acquired peculiarities during the period of the legal regime of martial law. The purpose of the study is to determine the factors affecting the effectiveness of independent individual sports training of boxers-dischargers during the martial law period. Research material and methods. 24 non-combatants took part in the study. The following research methods were used in the work: analysis and generalization of data from scientific and methodological literature, information from the Internet about the modern experience of organizing the educational and training process of athletes of various qualifications in the period of unusual situations, testing, pedagogical experiment, methods of mathematical processing of the obtained results. The results. The analysis of indicators of the general and special training of boxers at the stage of preliminary basic training during the period of training under the conditions of the legal regime of martial law showed a statistically significant influence of the main factor “Form of organization of classes” in all three periods of training. Thus, during the period of independent individual sports training without the guidance of a coach, there is a deterioration of the results of general and special physical fitness compared to the indicators of faceto-face training, and at the end of the period of independent individual sports training in a remote format under the guidance of a coach − their improvement (effect size of η2 = 0.812 to η2 = 0.983). The influence of the interaction of the factor “Form of organization of classes” and the factor “Study experience” is manifested in different ways on the dynamics of results. In such exercises as “Running for 100 m” (F = 24.33; p < 0.001; η2 p = 0.65), endurance “Running for 2 km” (F = 70.08; p < 0.001 ; η2 p = 0.84), “Number of hits on the bag in 15 s” (F = 12.44; p = 0.004; η2 p = 0.49) and “Jumps over the rope in 1 min” (F = 39.82; p < 0.001; η2 p = 0.75) the year of study is significant and positively affects the result in all forms of study. The interaction of the factors “Form of organization of classes” – “Attendance of classes” and «Form of organization of classes» – “Study experienceм – “Attendance of classes” on the results of general and special physical fitness do not have a significant effect. Therefore, the remote format of the organization of the educational and training process of disarmament officers under martial law becomes effective in case of compliance with a number of conditions, the main ones of which are the level of technical support and preparedness of both sides of the educational process (possession of remote methods, self-organization skills, access to the Internet, etc.) and requires timely control and correction of training plans. Conclusions. The effectiveness of conducting independent individual sports training under the guidance of a trainer for boxers-dischargers at the stage of preliminary basic training during the period of the legal regime of martial law and their influence on the positive dynamics of changes in indicators of general and special physical fitness of athletes has been proven.
- ДокументПРО ОРГАНІЗАЦІЮ І ПРОВЕДЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗМАГАНЬ ПІД ЧАС ЕПІДЕМІЇ КОРОНАВІРУСНОЇ ІНФЕКЦІЇ COVID-19(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-25) Вострокнутов, Л.; Клименченко, В.; Вострокнутов, І.Загострення проблем здоров’я людини, особливо під час епідемії коронавірусної інфекції COVID-19, питання її виживання в умовах сучасного погіршення соціального становища, екологічної кризи, що примушує ретельніше придивлятися до досвіду попередніх поколінь, бачити в цьому раціональні способи гармонійного розвитку особистості, вивірені століттями прийоми підтримання фізичного і морального здоров’я. У повному обсязі це стосується проведення масових заходів з великим скупченням людей, в тому числі спортивних змагань. Обострение проблем здоровья человека, особенно во время эпидемии коронавирусной инфекции COVID-19, вопрос ее выживания в условиях современного ухудшения социального положения, экологического кризиса, что заставляет более тщательно присматриваться к опыту предыдущих поколений, видеть в этом рациональные способы гармоничного развития личности, выверенные веками приемы поддержания физического и нравственного здоровья. В полном объеме это касается проведения массовых мероприятий с большим скоплением людей, в том числе спортивных состязаний. Exacerbation of human health problems, especially during epidemic of coronavirus infection COVID-19, the question of its survival in the conditions the current deterioration of the social situation, the forcing environmental crisis take a closer look at the experience of previous generations, see in it rational ways of harmonious development of the personality, verified for centuries methods of maintaining physical and mental health. In full it is concerns the holding of mass events with large crowds, including number of sports competitions.
- ДокументРОЗВИТОК КООРДИНАЦІЙНИХ ЗДІБНОСТЕЙ КІКБОКСЕРІВ НА ЕТАПІ ПОЧАТКОВОЇ ПІДГОТОВКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-01) Лелека, А.; Вострокнутов, Л.; Голенкова, Ю.В статті розглянуто та досліджено вплив експериментальної методики на розвиток координаційних здібностей кікбоксерів-початківців. Мета дослідження. Розробити та удосконалити методику розвитку координаційних якостей кікбоксерів початкового етапу підготовки, визначити її вплив, виявити зони найбільшої дії методики. Учасники. У дослідженні взяли участь кікбоксери групи початкової підготовки першого року навчання віком 9-10 років у кількості 12 вихованців, група кікбоксерів початкової підготовки другого року навчання віком 11-12 років у кількості 10 вихованців. Методи організації дослідження. Педагогічне спостереження, бесіди, аналіз наукової літератури та відеозаписів тренувань, методи математичної статистики для обробки отриманих результатів. Результати: Методика розвитку координаційних якостей, яку ми використовували під час дослідження довела свою ефективність, та може використовуватись в заняттях з кікбоксингу на початковому етапі тренувань як самостійно так і в складі втягуючих макроциклів перед змаганнями чи заліками. Всі учасники експерименту покращили кількісні показники координаційних якостей, які ми розвивали за допомогою методики. Кікбоксери першого року навчання (вік 9-10 років) збільшили кількість повторень у контрольних вправах у середньому на 11%, а кікбоксери другого року навчання (вік 11-12 років) у середньому на 14%. Психологічний підхід, що був застосований під час дослідження, показав себе як такий, що може закласти міцну основу свідомого пошуку та використання своїх сильних сторін для більшості спортсменів і тренерів. Висновки. Застосування та удосконалення розробленої методики розвитку координаційних якостей кікбоксерів довело її практичну ефективність та необхідність її подальшого розвитку для покращення рухових умінь кікбоксерів початківців. The article examines and investigates the influence of experimental methods on the development of coordination abilities of beginner kickboxers. The aim of the study. To develop and improve the methodology for the development of coordination qualities of kickboxers at the initial stage of training, to determine its impact, to identify the areas of greatest effect of the methodology. Participants Kickboxers of the initial training group of the first year of study, aged 9-10 years, in the number of 12 pupils, and a group of kickboxers of the initial training of the second year of study, aged 11-12 years, in the number of 10 pupils, took part in the study. Research organization methods. Pedagogical observation, conversations, analysis of scientific literature and training videos, methods of mathematical statistics for processing the obtained results. Results: The method of development of coordination qualities, which we used during the research, proved its effectiveness, and can be used in kickboxing classes at the initial stage of training both independently and as part of engaging macrocycles before competitions or competitions. All participants of the experiment improved the quantitative indicators of coordination qualities, which we developed with the help of the technique. Kickboxers in the first year of training (ages 9-10 years) increased the number of repetitions in control exercises by an average of 11%, and kickboxers in the second year of training (ages 11-12 years) by an average of 14%. The psychological approach that was applied during the research showed itself to be one that can lay a solid foundation for the conscious search and use of their strengths for most athletes and coaches. Conclusions. The application and improvement of the developed methodology for the development of coordination qualities of kickboxers proved its practical effectiveness and the need for its further development to improve the motor skills of beginner kickboxers.
- ДокументРозвиток координаційних здібностей юних борців(Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023-06-30) Обрезан, А.; Вострокнутов, Л.; Цимбалюк, Ж.; Гришко, А.; Сіянко, О.; Матющенко, С.В статті розглянуто питання пошуку нових підходів, засобів та методів розвитку координаційних здібностей у юних борців на початковому етапі підготовки. Мета дослідження − підвищення рівня розвитку координаційних здібностей юних борців з використанням ігрового методу. Матеріал та методи дослідження. В дослідженні взяло участь 30 юних борців віком 10-11 років. В роботі застосовували наступні методи дослідження: аналіз і узагальнення науково-методичної літератури з проблеми дослідження; узагальнення практичного досвіду фізичної підготовки борців різної кваліфікації; педагогічні спостереження, тестування, експеримент; методи математичної статистики. Результати. За підсумками педагогічного експерименту застосування комплексу ігор та вправ для розвитку координаційних здібностей у борців на етапі початкової підготовки першого року навчання позитивно вплинуло на рівень загальної та спеціальної підготовленості, розвиток координаційних здібностей юних спортсменів. Так, вияв- лено статистично значимо вищі показники за тестовими впра вами у спортсменів експериментальної групи. Приріст резуль татів за тестовими координаційними вправами склав в експери-ментальній групі від 7.01 % до 62.81 %, а в контрольній – від 2.17 % до 15.8 %. Висновки. Доведена ефективність застосу вання ігрового методу в навчально-тренувальному процесі борців на етапі початкової підготовки першого року навчання. Заняття в секції боротьби позитивно вплинули на рівень загальної та спеціальної фізичної підготовленості. Результати тестувань мають статистично значимі зміни. Впроваджений комплекс ігор та вправ є ефективним для розвитку координаційних здібностей у юних спортсменів. The article deals with the issue of finding new approaches, means and methods of developing coordination abilities in young wrestlers at the initial stage of training. The purpose of the study is to increase the level of development of coordination abilities of young wrestlers using the game method. Research material and methods. 30 young wrestlers aged 10-11 took part in the study. The following research methods were used in the work: analysis and generalization of scientific and methodical literature on the research problem; generalization of practical experience of physical training of wrestlers of various qualifications; pedagogical observations, testing, experiment; methods of mathematical statistics. The results. According to the results of the pedagogical experiment, the use of a complex of games and exercises for the development of coordination abilities in wrestlers at the stage of initial training of the first year of training had a positive effect on the level of general and special preparation, the development of coordination abilities of young athletes. Thus, statistically significantly higher indicators of test exercises were found in the athletes of the experimental group. The increase in the results of the test coordination exercises was from 7.01 % to 62.81 % in the experimental group, and from 2.17 % to 15.8 % in the control group. Conclusions. The effectiveness of the application of the game method in the educational and training process of wrestlers at the stage of initial training of the first year of study has been proven. Classes in the wrestling section had a positive effect on the level of general and special physical fitness. The test results have statistically significant changes. The implemented complex of games and exercises is effective for the development of coordination abilities in young athletes.