Перегляд за Автор "Босяченко, К. М."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВОЛОНТЕРСТВО ЯК ПРІОРИТЕТНА ТЕНДЕНЦІЯ НОВОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Босяченко, К. М.У публікації розглянуто волонтерство. Зазначено, що участь здобувачів вищої освіти (за напрямом «Соціальна робота») у волонтерській діяльності, створює передумови для професійного становлення, забезпечує їх самореалізацію у позанавчальній діяльності, сприяє розширенню меж професійної творчості і розвитку професійних компетенцій, адже досвід, набутий під час здійснення волонтерської діяльності, полягає в основі тієї позиції, яку буде займати людина протягом життя. Людина, яка реалізовує себе у соціально значущій діяльності, приймаючи безпосередню участь в суспільному житті, набуває навичок соціальної відповідальності, роботи в команді і лідерських якостей. The publication deals with volunteering. It is noted that the participation of higher education students (in the field of "Social Work") in volunteer activities creates prerequisites for professional development, ensures their self-realisation in extracurricular activities, promotes the expansion of the boundaries of professional creativity and the development of professional competencies, because the experience gained during volunteer activities is the basis of the position that a person will take throughout life. A person who realises himself/herself in socially significant activities, taking direct part in public life, acquires skills of social responsibility, teamwork and leadership qualities.
- ДокументПРОБЛЕМА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ДО ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ ДЕЗАДАПТОВАНИХ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Босяченко, К. М.; Макар, Л. М.У публікації розглянуто підготовку майбутнього соціального педагога до формування моральної культури дезадаптованих підлітків в умовах дистанційного навчання. Зазначено, що воно в перспективі є здатним доповнити існуючу систему освіти і стати значимим елементом освітнього середовища. Інтерактивність, що визначається характером сучасних засобів комунікації, розкриває широкі можливості для взаємодії здобувачів вищої освіти і викладачів, а також здобувачів один з одним. The publication deals with the preparation of future social pedagogues for the formation of moral culture of maladjusted adolescents in the context of distance learning. It is noted that in the future it can complement the existing education system and become a significant element of the educational environment. Interactivity, which is determined by the nature of modern means of communication, opens up wide opportunities for interaction between higher education students and teachers, as well as students with each other.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ДО ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ ДЕЗАДАПТОВАНИХ ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Босяченко, К. М.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі пошуку ефективних засобів підготовки майбутніх соціальних педагогів до формування моральної культури дезадаптованих підлітків у закладах загальної середньої освіти Мета дослідження передбачала теоретичне обґрунтування, розробку та експериментальну перевірку навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних педагогів до формування моральної культури дезадаптованих підлітків у закладах загальної середньої освіти. Теоретичне значення дослідження вбачаємо в тому, що конкретизовано зміст поняття «моральна культура підлітка»; вперше уточнено та систематизовано досвід та наукові погляди на зміст і організацію підготовки майбутніх соціальних педагогів до формування моральної культури дезадаптованих підлітків у закладах загальної середньої освіти; розроблено й експериментально перевірено навчально-методичне забезпечення підготовки майбутніх соціальних педагогів до формування моральної культури дезадаптованих підлітків у закладах загальної середньої освіти; уточнено критерії, показники та рівні сформованості компонентів готовності здобувачів вищої освіти до формування моральної культури дезадаптованих підлітків у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення результатів дослідження полягає в розробці та упровадженні в процес освітньо-професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів навчально-методичних матеріалів, що забезпечують їхню підготовку до роботи з дезадаптованими підлітками у закладах загальної середньої освіти, визначенні методичних рекомендацій для викладачів закладів вищої освіти з організації освітнього процесу, спрямованого на підвищення рівня готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи з дезадаптованими підлітками у закладах загальної середньої освіти. Результати дослідження можуть бути використані в процесі професійної підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 231 Соціальна робота, а також під час проходження виробничої практики у закладах вищої освіти здобувачів спеціальності 231 «Соціальна робота». У першому розділі кваліфікаційної роботи К. Босяченко на основі аналізу наукових джерел визначено поняття дезадаптації як інтегрального поняття, що відбиває різні прояви соціального, психологічного чи комплексного неблагополуччя особистості, незалежно від джерела, природи та ступеня прояву; сутність поняття моральної культури підлітка і соціально-педагогічної діяльності з формування моральної культури дезадаптованих підлітків як процесу взаємодії соціального педагога та здобувачів закладу загальної середньої освіти, спрямований на інтеріоризацію особистістю підлітка системи духовно-моральних цінностей суспільства та закріплення цієї системи у відносинах людини до навколишнього світу, до людей, до самого себе. У другому розділі К. Босяченко окреслено зміст та особливості підготовки майбутнього соціального педагога до формування моральної культури дезадаптованих підлітків у закладах загальної середньої освіти; розглянуто готовність майбутніх соціальних педагогів до означеного виду діяльності (у тому числі визначено її компоненти); зазначено, що основними аспектами навчально-методичного забезпечення підготовки здобувачів вищої освіти – майбутніх соціальних педагогів є: використання інтерактивних методів навчання (рольові ігри, проєктна діяльність, кейси, тренінги); реалізація модульних технологій навчання; організація самостійної роботи здобувачів таким чином, щоб формувати уміння і навички пошуку інформації, роботи в колективі, дисциплінованість; обґрунтовано та розроблено навчально-методичне забезпечення, яке дозволяє підвищити рівень професійної готовності майбутніх соціальних педагогів до відповідного напряму професійної діяльності. У третьому розділі наукового дослідження К. Босяченко представлено результати експериментального впровадження навчально-методичного забезпечення підготовки майбутніх соціальних педагогів до формування моральної культури дезадаптованих підлітків у закладах загальної середньої освіти, що сприяло підвищенню рівня їхньої професійної готовності у зазначеному напрямі професійної діяльності. The qualification work is devoted to the problem of finding effective means of preparing future social educators for the formation of the moral culture of maladjusted adolescents in general secondary education institutions The purpose of the study included the theoretical justification, development and experimental testing of educational and methodological support for the preparation of future social educators for the formation of the moral culture of maladjusted adolescents in general secondary education. We see the theoretical significance of the study in the fact that the content of the concept “moral culture of a teenager” is specified; For the first time, experience and scientific views on the content and organization of training future social educators for the formation of the moral culture of maladjusted adolescents in general secondary education institutions have been clarified and systematized; educational and methodological support for the preparation of future social educators for the formation of the moral culture of maladjusted adolescents in general secondary education institutions has been developed and experimentally tested; The criteria, indicators and levels of formation of the components of readiness of higher education applicants for the formation of the moral culture of maladjusted adolescents in institutions of general secondary education have been clarified. The practical significance of the research results lies in the development and implementation in the process of educational and professional training of future social teachers of educational and methodological materials that ensure their preparation for working with maladjusted adolescents in institutions of general secondary education, the determination of methodological recommendations for higher education teachers on the organization of the educational process aimed at to increase the level of readiness of future social educators to work with maladjusted adolescents in general education institutions. The results of the study can be used in the process of professional training of applicants for higher education in specialty 231 Social Work, as well as during practical training in institutions of higher education for applicants for specialty 231 Social Work. In the first chapter of K. Bosyachenko’s qualifying work, based on an analysis of scientific sources, the concept of maladaptation is defined as an integral concept, reflecting various manifestations of social, psychological or complex ill-being of an individual, regardless of the source, nature and degree of manifestation; the essence of the concept of a teenager’s moral culture and socio-pedagogical activities for the formation of the moral culture of maladjusted teenagers as a process of interaction between a social teacher and applicants for a general secondary education institution, aimed at internalizing by the teenager’s personality the system of spiritual and moral values of society and consolidating this system in a person’s relationship with the world around him, to people, to yourself. The second chapter of K. Bosyachenko outlines the content and features of preparing a future social teacher for the formation of the moral culture of maladjusted adolescents in general secondary education institutions; the readiness of future social educators for this type of activity is considered (including its components are identified); It was noted that the main aspects of educational and methodological support for the training of higher education applicants - future social educators: the use of interactive teaching methods (role-playing games, project activities, cases, trainings); implementation of modular learning technologies; organizing self-session work for applicants in such a way as to develop skills in information search, teamwork, and discipline; educational and methodological support has been justified and developed to increase the level of professional readiness of future social educators for the corresponding area of professional activity. The third chapter of K. Bosyachenko’s scientific research presents the results of the experimental implementation of educational and methodological support for the preparation of future social educators for the formation of the moral culture of maladjusted adolescents in general secondary education institutions, which contributed to increasing their professional readiness in this area of professional activity.