Перегляд за Автор "Борисова, Л. А."
Зараз показано 1 - 4 з 4
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОЦІНКА ПРОДУКТИВНОСТІ ОПОСЕРЕДКОВАНОГО ЗАПАМ'ЯТОВУВАННЯ В УЧНІВ З РІЗНИМ РУХОВИМ РЕЖИМОМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Борисова, Л. А.; Мамотенко, А. В.У публікації досліджено обсяг пам’яті в учнів з різним руховим режимом при запам’ятовуванні словесного матеріалу без попередньо заданої системи зв’язків та із заздалегідь заданою системою змістовних зв’язків. Пам’ять є найважливішою пізнавальною функцією. Це основа формування мови, мислення, емоцій, моторики та творчих процесів, так як включає процеси запам’ятовування, зберігання, відтворення і забування. Дослідження проведено серед 60 учнів 8-9 класів 13-15 років. Отримані результати свідчать, що учні які ведуть малорухомий спосіб життя, порівняно з підлітками, які вели активний спосіб життя, при запам’ятовуванні слів у меншій мірі користуються мнемотехнічними прийомами. Також їм важче створювати певну систему зв’язків для полегшення відтворення інформації. Враховуючи вище зазначене, дітям які ведуть малорухомий спосіб життя, особливо з низьким рівнем запам’ятовування, бажано користуватися рекомендаціями щодо поліпшення пам’яті. The publication examines the amount of memory in students with different motor modes when memorizing verbal material without a predetermined system of connections and with a predetermined system of meaningful connections. Memory is the most important cognitive function. This is the basis of language formation, thinking, emotions, motility and creative processes, as it includes the processes of memorization, storage, reproduction and forgetting. The research was conducted among 60 students of 8-9 grades aged 13-15 years. The obtained results indicate that students who lead a sedentary lifestyle, compared to teenagers who lead an active lifestyle, use mnemonic techniques to a lesser extent when memorizing words. It is also more difficult for them to create a certain system of connections to facilitate the reproduction of information. Considering the above, it is advisable for children who lead a sedentary lifestyle, especially with a low level of memory, to use the recommendations for improving memory.
- ДокументОЦІНКА ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ УВАГИ ТА ПАМ’ЯТІ У УЧНІВ З РІЗНИМ РУХОВИМ РЕЖИМОМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Борисова, Л. А.У кваліфікаційній роботі досліджено зміну рівня тривожності та ступеню прояву характерних властивостей уваги та пам’яті у учнів при зміні рухового режиму. Методи дослідження: анкетування, дослідження рівня реактивної, особистісної та немотивованої тривожності, диференціальна діагностика депресивних станів, методи дослідження довільної уваги, короткочасної пам’яті, методи математичної статистики. Вперше експериментально доведено взаємозв’язок між зниженням рухової активності та наявністю депресії і низького рівня стресостійкості у учнів середнього шкільного віку. Визначено, що підлітки які ведуть «сидячий» спосіб життя мають нижчу стресостійкість, вищий ступінь прояву ситуативної, особистісної і немотивованої тривожності та «легкий» ступінь прояву депресивного стану. Розширено наукові відомості щодо ступеню прояву вибірковості, швидкості перемикання, стійкості та концентрації уваги у дітей з «сидячим» способом життя, що підкреслили особливості сучасного «інтернет-покоління» та пов’язані з формуванням кліпового мислення. Уперше за результатами дослідження встановлено що учням із малорухомим способом життя характерне зменшення обсягу пам’яті при запам’ятовуванні словесного матеріалу як без попередньо заданої системи зв’язків, так при запам’ятовуванні із заздалегідь заданою системою змістовних зв’язків, порівняно з підлітками, які ведуть активний спосіб життя. Ймовірно, це пов’язано з незначним використанням мнемотехнічних технік при запам’ятовуванні матеріалу. Матеріал кваліфікаційної роботи не можна екстраполювати на всіх учнів середнього шкільного віку, однак отримані результати можливо та необхідно враховувати для ефективної організації навчального процесу. In the qualifying work, the change in the level of anxiety and the degree of manifestation of the characteristic properties of attention and memory in students when the movement mode is changed was investigated. Research methods: questionnaires, research on the level of reactive, personal and unmotivated anxiety, differential diagnosis of depressive states, methods of research on voluntary attention, short-term memory, methods of mathematical statistics. For the first time, the relationship between a decrease in motor activity and the presence of depression and a low level of stress resistance in middle school students was experimentally proven. It was determined that teenagers who lead a "sedentary" lifestyle have a lower stress resistance, a higher degree of manifestation of situational, personal and unmotivated anxiety and a "mild" degree of manifestation of a depressive state. Scientific information on the degree of manifestation of selectivity, switching speed, stability and concentration of attention in children with a "sedentary" lifestyle has been expanded, which has emphasized the peculiarities of the modern "Internet generation" and is related to the formation of clip thinking. For the first time, according to the results of the study, it was established that students with a sedentary lifestyle are characterized by a decrease in the amount of memory when memorizing verbal material both without a predetermined system of connections and when memorizing with a predetermined system of meaningful connections, compared to teenagers, who lead an active lifestyle. This is probably due to the slight use of mnemonic techniques when memorizing the material. The material of the qualifying work cannot be extrapolated to all students of secondary school age, however, the obtained results are possible and must be taken into account for the effective organization of the educational process.
- ДокументОцінка рівня вибірковості уваги у учнів з різним руховим режимом(Харківський національний медичний університет, Національний фармацевтичний університет, Національний педагогічний університет ім. Г. С. сковороди, 2023-05-25) Борисова, Л. А.; Мамотенко, А. В.Мета нашого дослідження – оцінити рівень вибірковості уваги у учнів з різним руховим режимом. Визначено, що середні значення затраченого часу на проходження тесту у підлітків з малорухомим способом життя відповідають «середньому» рівню вибірковості уваги, у учнів з активним способом життя – «низькому». Останні, ймовірно, у більшому ступені мають труднощі у зосередженні на об’єкті діяльності та програмі її виконання, а також швидку стомлюваність. Отже, отримані дані пояснюють труднощі, які виникають під час навчання у сучасних підлітків, які пов’язані з функціонуванням їхньої когнітивної сфери, адже особливості та специфіку останньої визначає саме рівень розвитку уваги. Наші дані, звичайно, не можна екстраполювати на всіх підлітків, проте отримані результати необхідно враховувати для ефективної організації навчального процесу. The purpose of our study is to assess the level of selective attention in students with different motor modes. It was determined that the average values of the time spent on passing the test in teenagers with a sedentary lifestyle correspond to the "average" level of selective attention, in students with an active lifestyle - "low". The latter probably have more difficulties in concentrating on the object of activity and the program of its execution, as well as quick fatigue. So, the obtained data explain the difficulties that arise during education among modern teenagers, which are related to the functioning of their cognitive sphere, because the features and specificity of the latter are determined by the level of attention development. Of course, our data cannot be extrapolated to all teenagers, but the obtained results must be taken into account for the effective organization of the educational process.
- ДокументОцінка рівня тривожності та депресивного стану як психофізіологічний аспект здоров’язбереження у дітей(European Conference, 2023-04-10) Борисова, Л. А.; Мамотенко, А. В.Мета нашого дослідження – оцінити рівень реактивної (ситуативної) і особистісної тривожності у підлітків з різними руховими режимами та провести серед них діагностику депресивних стані. У ході дослідження виявлено, що активний спосіб життя позитивно відбився на стресреалізуючій функції організму підлітків другої групи. Учні, які ведуть «сидячий» спосіб життя мають вищий ступінь розвитку як ситуативної, особистісної так і немотивованої тривожності. Ймовірно, це і є головною причиною розвитку у них депресивного стану, що відповідає «легкому» рівню прояву. The purpose of our study is to assess the level of reactive (situational) and personal anxiety in teenagers with different movement modes and to diagnose depressive conditions among them. In the course of the study, it was found that an active lifestyle had a positive effect on the stress-relieving function of the body of adolescents of the second group. Pupils who lead a "sedentary" lifestyle have a higher degree of development of both situational, personal and unmotivated anxiety. Probably, this is the main reason for the development of a depressive state in them, which corresponds to a "light" level of manifestation.