Перегляд за Автор "Борисенко, Н. О."
Зараз показано 1 - 18 з 18
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МЕНЕДЖМЕНТУ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Громадська наукова організація «Всеукраїнська Асамблея докторів наук з державного управління», Громадська організація «Асоціація науковців України», 2023) Гречаник, О. Є.; Борисенко, Н. О.За сучасних умов з огляду на військову агресію з боку рф і необхідність відстоювання суверенної цілісності Української держави, стрімкий розвиток цифрових і комунікаційних технологій, специфічні умови навчання, виховання й розвитку, пов’язані останнім часом із профілактикою коронавірусної хвороби, існує необхідність визначення особливостей виховної діяльності й управління нею в закладах освіти різних типів і форм власності. Зокрема, менеджмент виховної діяльності має бути спрямований на підвищення її якості, що уможливлюється запровадженням засад акмеологічного, діяльнісного, системного та програмно-цільового підходів до управління. У статті виокремлено особливості виховної діяльності, такі як-от: цілеспрямованість, взаємозалежність об’єктивних і суб’єктивних закономірностей розвитку особистості, багатофакторність, безперервність, віддаленість результатів, самокреованість. З огляду на наукові доробки фахівців із менеджменту, педагогіки, психології встановлено, що ресурсами вдосконалення виховної діяльності закладу освіти можуть бути виховні можливості акмеологічного, діяльнісного, системного та програмно-цільового підходів. Відзначено, що найважливіші напрями виховної діяльності можна визначити основними функціями керівника закладу освіти у сфері виховання, а саме: аналітична, діагносту вальна, комунікативна, виховна, проєктна, організаційно-діяльнісна, розвивальна, методична, стимулювальна, оціночна, захисна, коригувальна, прогностична, організаційно-координувальна. Окреслено об’єкти дослідження якості виховної діяльності закладу освіти. Запропоновано фактори та критерії для вимірювання якості менеджменту виховної діяльності в закладі освіти. In current circumstances, given the military aggression by the Russian Federation and the need to protect the sovereign integrity of the Ukrainian state, the rapid development of digital and communication technologies, the specific conditions of education, upbringing and development recently associated with the prevention of coronavirus disease, there is a need to define the features of educational activities and their management in educational institutions of different types and forms of ownership. In particular, management of educational activities should be aimed at improving their quality, which can be achieved through the introduction of acmeological, activity-based, systemic and programme-oriented approaches to management. The article highlights features of educational activity that include: purposefulness, interdependence of objective and subjective patterns of personal development, multifactoriality, continuity, remoteness of results, self-creation. Taking into account the scientific achievements of specialists in management, pedagogy and psychology, it has been established that the resources for improving the educational activity of an educational institution can be the educational potential of acmeological, activity-based, systemic and programme-targeted approaches. It is noted that the most important areas of educational activity can be defined by the main functions of the head of an educational institution in the field of education, namely: analytical, diagnostic, communicative, educational, designing, organizational-activity, developing, methodical, stimulating, evaluating, protective, corrective, prognostic, organizational-coordinating. The objects of the study of educational activity quality of an educational institution are outlined. Factors and criteria for measuring the quality of educational activity management in an educational institution are proposed.
- ДокументВЕБ САЙТ ПЕДАГОГА-ДОСЛІДНИКА "ДІАЛОГИ ПРО ВИХОВАННЯ"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Штефан, М. В.; Борисенко, Н. О.; Доценко, С. О.В статті розглянуто розробку веб сайту «Діалоги про виховання» Марини Штефан, який може використовуватися в сучасних реаліях. Дистанційна освіта стала не лише вимушеним трендом, наслідком трансформацій у зв’язку з пандемією і провадженням воєнного стану в Україні. Дистанційна освіта стає усе затребуванішою, оскільки у цьому напрямку працює уся світова спільнота, істотні зрушення щодо забезпечення якості освіти у дистанційному форматі зроблено у національному контенті. Автор акцент робить на демократичних європейських цінностях, відкритості дослідження і уваги до інформації. Вказано напрями за якими автор сайту відкрита для спілкування і дослідницької співпраці. The article deals with the development of the website "Dialogues about Education" by Maryna Stefan, which can be used in modern realities. Distance education has become not only a forced trend, a consequence of transformations due to the pandemic and the martial law in Ukraine. Distance education is becoming more and more in demand, as the whole world community is working in this direction, significant progress has been made to ensure the quality of education in a distance format has been made in national content. The author focuses on democratic European values, openness of research and attention to information. The directions in which the author of the site is open for communication and research cooperation.
- ДокументВИСВІТЛЕННЯ ДОРОБКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПЕРСОНАЛІЙ В СУЧАСНОМУ ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ(Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського, 2020-10-21) Борисенко, Н. О.У публікації висвітлено педагогічні персоналії в умовах сьогодення в українському історичному дискурсі 20–30 рр. ХХ ст. The publication highlights pedagogical personalities in the in the Ukrainian historical discourse of the 20-30s of the twentieth century.
- ДокументВиховна місія Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Борисенко, Н. О.У статті презентовано ключові напрями виховної роботи, які здійснює Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди. Зазначено, що відповідно до Концепції виховної роботи університет здійснює системно роботу на основі партнерства за напрямами: формування громадянської активності здобувачів вищої освіти діяльність на засадах академічної доброчесності, загальної і професійної етики, долучення до охорони навколишнього середовища і розумного споживання, формування екологічного мислення, участь у творчих проєктах і заходах. The article presents the key areas of educational work carried out by H.S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. In particular, according to the Concept of educational work, the university provides systematic work on the basis of partnership in the following areas: formation of civil activity of applicants for higher education, understanding and activity based on academic integrity, general and professional ethics, involvement in environmental protection and reasonable consumption, formation of ecological thinking, participation in creative projects and events.
- ДокументДІАЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ВИХОВАННІ ТА ПЕРЕВИХОВАННІ ПІДЛІТКІВ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ПЕДАГОГІЦІ У 20-30-ТІ РОКИ ХХ СТ.(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Борисенко, Н. О.Автор розглядає проблему важковиховуваних дітей та підлітків, яка гостро постала в перші роки радянської влади, особливо після громадянської війни, коли значно збільшилась кількість безпритульних та бездомних дітей. Дитяча безпритульність ставала народною бідою. У витоків рішення цієї проблеми були П.П. Блонський, Л.С. Виготський, А.С. Макаренко, С.Т. Шацький та інші. Автор рассматривает проблему трудновоспитуемых детей и подростков, которая остро встала в первые годы советской власти, особенно после гражданской войны, когда значительно увеличилось количество беспризорных и бездомных детей. Детская беспризорность становилась народной бедой. У истоков решения этой проблемы были П.П. Блонский, Л.С. Выготский, А.С. Макаренко, С.Т. Шацкий и другие.
- ДокументЗасадничі аспекти самовдосконалення майбутнього вчителя(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Борисенко, Н. О.В статті обгрунтовані засадничі аспекти самовдосконалення майбутнього вчителя. В статье обоснованы основные аспекты самосовершенствования будущего учителя.
- ДокументЗАСОБИ ОРГАНІЗАЦІЇ МІЖКУЛЬТУРНОЇ ВЗАЄМОДІЇ СТУДЕНТІВ НА ПАРТНЕРСЬКИХ ЗАСАДАХ(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, ГО «Фонд розвитку науки та освіти «ІНТЕЛЕКТ», 2021) Борисенко, Н. О.У статті схарактеризовано основні засоби організації міжкультурної взаємодії студентів на партнерських засадах. Установлено, що до найбільш дієвих засобів зазначеної взаємодії належать: організація різноманітних ігор та міжкультурних тренінгів, участь студентів у народних святах, гуртках, театралізованих виставах, читання автентичних текстів, відвідування музеїв, особисті контакти студентів із представниками різних народів та інші. The article describes the means of organization of intercultural interactions of students on a partnership basis. It is established that the most effective ways of these interactions include: organization of various games and intercultural trainings, participation of students in folk festivals, clubs, theatrical performances, reading authentic texts, visiting museums, personal contacts of students with representatives of a different nations and others.
- ДокументМетодичний порадник для підготовки матеріалів і тез виступів на науково-практичних конференціях, присвячених персоналії у науково-педагогічному дискурсі, для здобувачів вищої освіти другого і третього освітніх рівнів(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Борисенко, Н. О.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Штефан, Л. А.У методичному пораднику зібрано інформаційні матеріали, які стануть корисними для здобувачів вищої освіти другого і третього освітніх рівнів для підготовки матеріалів і тез виступів на науково-практичних конференціях, присвячених вшануванню педагогічного доробку визначних педагогів, освітян, науковців у галузі гуманітарних наук. В методическом советчике собраны информационные материалы, которые станут полезными для соискателей высшего образования второго и третьего образовательных уровней для подготовки материалов и тезисов выступлений на научно-практических конференциях, посвященных чествованию педагогического наследия выдающихся педагогов, просвещенцев, ученых в области гуманитарных наук. The methodological adviser contains information materials that will be useful for applicants for higher education of the second and third educational levels for preparing materials and abstracts for presentations at scientific and practical conferences dedicated to honoring the pedagogical heritage of outstanding teachers, educators, scientists in the field of the humanities.
- ДокументМетодичні рекомендації до семінарських занять з модуля «Педагогіка НУШ» навчальної дисципліни «Інформаційно-педагогічні студії»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Борисенко, Н. О.; Боярська-Хоменко, А. В.; Васильєва, С. О.; Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Зеленська, Л. Д.; Золотухіна, С. Т.; Калашнікова, Л. М.; Лазарєва, О. М.; Разуменко, Т. О.; Твердохліб, Т. С.; Собченко, Т. М.Методичні рекомендації містять розробки планів-конспектів семінарських занять та зміст завдань для здобувачів, які опановують темами модуля «Педагогіка НУШ» за індивідуальним навчальним планом. Методичні рекомендації розраховані для використання здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти, викладачами закладів вищої педагогічної освіти. Методические рекомендации содержат разработки планов-конспектов семинарских занятий и содержание задач для соискателей, которые овладевают темами модуля «Педагогика НУШ» по индивидуальному учебному плану. Методические рекомендации рассчитаны для использования соискателями второго (магистерского) уровня высшего образования, преподавателями учреждений высшего педагогического образования. Methodical recommendations include the development of plans-summaries of seminars and the content of tasks for applicants who master the topics of the module "Pedagogy of the new Ukrainian school" according to the individual curriculum. Methodical recommendations are designed for use by applicants for the second (master's) level of higher education, teachers of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументМоніторинг виховної діяльності закладу вищої освіти як управлінська проблема(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Борисенко, Н. О.У роботі висвітлено теоретичні аспекти моніторингу виховної діяльності закладу вищої освіти, зокрема, схарактеризовано особливості виховання у вищій школі, критерії та показники якості виховання й управління ним, етапи моніторингу виховної діяльності. У практичному розділі роботи здійснено аналіз моніторингу виховної діяльності як управлінської проблеми, розроблено кваліметричну модель оцінки стану моніторингу. На діагностичній основі складено комплексно-цільову програму з удосконалення моніторингу виховної діяльності у виші, проведено її експертизу. The paper highlights the theoretical aspects of monitoring the educational activity of a higher education institution, in particular, characterizes the peculiarities of education in a higher school, criteria and indicators of the quality of education and its management, stages of educational activity monitoring. In the practical part of the work, an analysis of monitoring of educational activities as a management problem was carried out, a qualitative model of monitoring status assessment was developed. On a diagnostic basis, a comprehensive and targeted program for improving the monitoring of educational activities in higher education institutions was drawn up, and its examination was carried out.
- ДокументНаціональна традиція у духовно-моральному вихованні дітей(Харків, 2019-09) Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Борисенко, Н. О.Початком духовно-морального виховання дитини є знання традиції. Вони здобуваються двома основними шляхами. Перший це безпосередній контакт дитини з умовами існування за допомогою органів чуття. Другий – засвоєння досвіду людства, закріпленого в мові. Особливістю знань традиції є те, що в них не просто фіксується результат взаємодії людини із зовнішнім світом, але здійснюється також чуттєво-емоційна оцінка, визначається значення результатів взаємодії. Началом духовно-нравственного воспитания ребенка является знание традиции. Они приобретаются двумя основными путями. Первый это непосредственный контакт ребенка с условиями существования с помощью органов чувств. Второй - усвоение опыта человечества, закрепленного в языке. Особенностью знаний традиции является то, что в них не просто фиксируется результат взаимодействия человека с внешним миром, но осуществляется также чувственно-эмоциональная оценка, определяется значение результатов взаимодействия. The beginning of spiritual and moral upbringing of the child is the knowledge of tradition. They are acquired in two main ways. The first is the direct contact of the child with the conditions of existence with the help of sensory organs. The second is the learning of the experience of mankind, which is embodied in the language. The peculiarity of the knowledge of tradition is that they not only fix the result of human interaction with the outside world, but also carry out a sensual and emotional evaluation, the significance of the results of interaction is determined.
- ДокументНове і традиційне у вихованні майбутнього вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди ; Мітра, 2021-12-31) Борисенко, Н. О.У публікації автор порушив проблему поєднання традиції і нового у виховній роботі закладу вищої педагогічної освіти. Автор зробив наголос на тому, що для сучасних програм виховання актуально дотримуватися екзистенційного підходу. Цілі і зміст виховної роботи майбутніх педагогів доцільно спрямувати на формування компетентності критичного і креативного мислення, когнітивної гнучкості. Автор виокремив виховний потенціал ефекту присутності харизматичного викладача–вихователя. В публикации автор затронул проблему сочетания традиции и нового в воспитательной работе учреждения высшего педагогического образования. Автор сделал акцент на том, что для современных программ воспитания актуально соблюдать экзистенциальный подход. Цели и содержание воспитательной работы будущих педагогов целесообразно направить на формирование компетентности критического и креативного мышления, когнитивной гибкости. Автор выделил воспитательный потенциал эффекта присутствия харизматического преподавателя–воспитателя. In the publication, the author raised the issue of combining tradition and new in the educational work of the institution of higher pedagogical education. The author emphasized that for modern education programs it is important to follow an existential approach. The goals and content of educational work of future teachers should be aimed at forming the competence of critical and creative thinking, cognitive flexibility. The author singled out the educational potential of the effect of the presence of a charismatic teacher–educator.
- ДокументОсновні стратегії ресоціалізації неповнолітніх у вітчизняній психолого-педагогічній практиці(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015-05-15) Борисенко, Н. О.Автор статті на прикладі вітчизняних педагогів зазначає, що в усіх випадках, коли дитина виявляє відхилення в поведінці, необхідно зрозуміти сутність цих відхилень, виявити їхні причини і створити умови для подолання недоліків. Проблема важковиховуваних дітей та підлітків гостро постала в перші роки радянської влади, особливо після громадянської війни, коли значно збільшилась кількість безпритульних та бездомних дітей. Дитяча безпритульність становилась народною бідою. У витоків рішення цієї проблеми стояли П. П. Блонський, Л. С. Виготський, А. С. Макаренко, С. Т. Шацький та інші. Автор статьи на примере отечественных педагогов отмечает, что во всех случаях, когда ребенок выявляет отклонения в поведении, необходимо понять сущность этих отклонений, выявить их причины и создать условия для преодоления недостатков. Проблема трудновоспитуемых детей и подростков остро встала в первые годы советской власти, особенно после гражданской войны, когда значительно увеличилось количество беспризорных и бездомных детей. Детская беспризорность становилась народной бедой. У истоков решения этой проблемы стояли П. П. Блонский, Л. С. Выготский, А. С. Макаренко, С. Т. Шацкий и другие. The author of the article uses the example of domestic educators to point out that in all cases where a child reveals deviations in behaviour, it is necessary to understand the essence of these deviations, to identify their causes and to create conditions for overcoming shortcomings. The problem of hard-to-educate children and adolescents became acute in the early years of Soviet power, especially after the Civil War, when the number of homeless and neglected children increased significantly. Child neglect was becoming a national disaster. P. P. Blonsky, L. S. Vygotsky, A. S. Makarenko, S. T. Shatsky and others were at the root of the problem.
- ДокументПедагогіка миру(Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради, 2022) Бойчук, Ю. Д.; Борисенко, Н. О.; Боярська-Хоменко, А. В.Реалізація в освітню практику ідеї навчльної дисципліни «Педагогіка миру» розробникам бачиться за прикладом просвітницьких ініціатив кращих викладачів, засновників наукових шкіл нашого університету у творчій співпраці з науковцями і практиками провідних університетів світу, у діяльності яких прослідковуються миротворчі ініціативи. У форматі воршопів, спічрайтингу, навчальних інтеракцій педагогіку миру презентуватимуть провідні викладачі. Практикум педагогіки миру – суспільно значимі проєкти, наприклад, створення інтерактивної Книги миру, як творчої аналогії Алфавіту миру Григорія Сковороди, в якій можуть бути презентовані мотивуючі, повчальні, патріотичні, милосердні історії проживання Сковородинівською родиною нинішніх трагічних і, водночас, героїчних подій. Педагогічний досвід і миротворчі практики освітян Харківщини сприяють утвердженню стабільності і підтримки миру. Implementation of the idea of the educational discipline "Pedagogy of Peace" into educational practice can be seen by the developers based on the example of the educational initiatives of the best teachers, founders of the scientific schools of our university in creative cooperation with scientists and practitioners of the world's leading universities, in the activities of which peace-making initiatives are followed. In the format of workshops, speechwriting, educational interactions, peace pedagogy will be presented by leading teachers. Peace pedagogy workshop - socially significant projects, for example, the creation of an interactive Book of Peace, as a creative analogy to the Alphabet of Peace by Hryhoriy Skovoroda, in which motivational, instructive, patriotic, compassionate stories of living by the Skovorodin family of current tragic and, at the same time, heroic events can be presented. Pedagogical experience and peace-making practices of Kharkiv region educators contribute to the establishment of stability and maintenance of peace.
- ДокументПРОФЕСІЙНА СПРЯМОВАНІСТЬ ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ЯК ОЗНАКА ЯКОСТІ ОСВІТИ(Національний університет «Одеська юридична академія», Видавничий дім «Гельветика», 2022-01-24) Борисенко, Н. О.У публікації досліджено шляхи забезпечення професійної спрямованості виховного процесу підготовки здобувачів в педагогічному університеті. Зазначено, що виховна робота в університеті спрямована на систематичну й цілеспрямовану підготовку нової генерації педагогічної еліти, формування інтелектуального генофонду нації, примноження професійного та культурного потенціалу особистості, формування критичного мислення і набуття соціального досвіду, успадкування духовних здобутків українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємовідносин, формування головних цінностей громадянина незалежної держави, відчуття самодостатності. У Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди Н. Борисенко з командою провідних НПП і кураторів розроблено Концепцію виховної роботи, спрямовану на реалізацію відповідної Стратегії розвитку університету на 2021–2025 роки. The publication explores the ways to ensure the professional orientation of the educational process of training applicants at a pedagogical university. It is noted that the educational work at the university is aimed at systematic and purposeful training of a new generation of pedagogical elite, formation of the intellectual gene pool of the nation, multiplication of professional and cultural potential of the individual, formation of critical thinking and acquisition of social experience, inheritance of spiritual achievements of the Ukrainian people, achievement of a high culture of interethnic relations, formation of the main values of a citizen of an independent state, and a sense of self-sufficiency. At H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, N. Borysenko and a team of leading research and teaching staff and curators have developed the Concept of Educational Work aimed at implementing the relevant University Development Strategy for 2021-2025.
- ДокументФормування педагогічного оптимізму студентів ресурсами матеріалів творчої спадщини Григорія Сковороди(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Борисенко, Н. О.У статті порушено тему формування педагогічного оптимізму студентів ресурсами матеріалів творчої спадщини Григорія Сковороди. Філософ стверджував гуманістичну можливість людини жити за совістю незалежно від матеріального стану чи роду діяльності. Основоположною моральною константою просвітник визначив вдячність. Таким чином, Г. Сковорода продовжує і розвиває національну традицію просвітництва і духовного зростання особистості. В статье поднята тема формирования педагогического оптимизма студентов ресурсами материалов творческого наследия Григория Сковороды. Философ утверждал гуманистическую возможность человека жить по совести независимо от материального положения или рода деятельности. Основополагающей нравственной константой просветитель определил благодарность. Таким образом, Г. Сковорода продолжает и развивает национальную традицию просвещения и духовного роста личности. The article raises the topic of the formation of pedagogical optimism of students with the resources of materials from the creative heritage of Grigory Skovoroda. The philosopher affirmed the humanistic possibility of living according to one's conscience, regardless of one's material position or occupation. The enlightener defined gratitude as a fundamental moral constant. Thus Skovoroda continued and developed the national tradition of enlightenment and spiritual growth of personality.
- ДокументЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПОРАД В. СУХОМЛИНСЬКОГО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-27) Борисенко, Н. О.Формування особистості розпочинається з моменту народження. Особливо інтенсивно відбувається в пору дитинства, юності. Досягає порівняної завершеності в дорослому віці. Становлення особистості та її удосконалення в ході життя, а також у результаті розвитку та виховання називають формуванням. Основні чинники формування особистості – спадковість, організований педагогічний процес, середовище (родина, колектив, суспільство, планета), власне сама людина із здатністю до самоідентифікації. У педагогічному доробку В. Сухомлинського щодо формування особистості представлено цінні порад для вчителів Нової української школи. The formation of personality begins from the moment of birth. Paticularty intense occurs in childhood, adolescence. Reaches comparative completion in adulthood. Formation of personality and its improvement in the course of life, and also as a result of development and education are called formation. The main factors of personality formation – heredity, organized pedagogical process, environment (family, collective, society, planet), in fact, the very person with the ability for self-identification. V. Sukhomlinsky‟s pedagogical work on personality formation presents valuable tips for teachers of the new Ukrainian school.
- ДокументІнформаційно-комунікаційна компетентність педагога як ресурс партнерства(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Ворожбіт-Горбатюк, В. В.; Борисенко, Н. О.; Се, КежаньУ статті порушено проблему налагодження партнерських продуктивних відносин між учасниками освітнього процесу. Автори розглядають роль інформаційно-комунікаційної компетентності педагога в налагодженні партнерства. У статті автори зосередили увагу на базових умовах формування такої компетентності. Зокрема: створення можливостей для розвитку і вдосконалення осмислення новітніх знань з навчального предмета, фахових методик, технологій, втілення сучасних підходів до організації освітнього процесу, реалізації програми особистісного і професійного розвитку. Авторами статті наголошено, щоб здійснювати комунікацію з різними цільовими аудиторіями на основі партнерства, презентувати професійний досвід та інноваційний проєкт важливо створювати відкрите безпечне освітнє середовище для досягнення очікуваних результатів навчання; розробляти методичне забезпечення навчальних просторів і професійного саморозвитку; створювати новий освітній контент, використовувати сучасні цифрові сервіси і застосунки у професійній інноваційній діяльності; відповідально використовувати технології бізнесу, медіа, підприємництва під час розроблення й реалізації освітніх проєктів. У статті інформаційно-комунікативна компетентність педагога в контексті партнерства розглядається як синтез мовно-комунікативної компетентності (знання і володіння державною мовою, розуміння і врахування специфіки культури мовного середовища (мова корінного народу, нацменшин), мовно-комунікативні навички здобувачів), а також – інформаційно-цифрової компетентності. Остання органічно поєднує: орієнтування в інформаційному просторі, критичне мислення, володіння цифровими освітніми ресурсами, цифровими технологіями. У статті автори успіх партнерства вбачають в активній взаємодії кожної із сторін-учасниць освітнього процесу, спільному баченні цілей розвитку здобувача у конкретному закладі освіти. Наведено приклад партнерської взаємодії на основі гайда, Must have, Хендбука. Перспективи подальших наукових розвідок автори бачать у вивченні і компаративному аналізі досвіду партнерства учасників освітнього процесу України і КНР, розробленні відповідного методичного забезпечення. The article raises the issue of establishing productive partnerships between participants in the educational process. The authors consider the role of information and communication competence of the teacher in establishing a partnership. In the article, the authors focused on the basic conditions for the formation of such competence. In particular: creating opportunities for the development and improvement of understanding of the latest knowledge on the subject, professional methods, technologies, implementation of modern approaches to the organization of the educational process, the realization of the program of personal and professional development. The authors of the article emphasize that in order to communicate with different target audiences on the basis of partnership, to present professional experience and an innovative project, it is important to create an open safe educational environment to achieve the expected learning outcomes; to develop methodological support for educational spaces and professional self-development; create new educational content, use modern digital services and applications in professional innovation; responsibly use the technologies of business, media, entrepreneurship in the development and implementation of educational projects. The article considers the information and communicative competence of the teacher in the context of partnership as a synthesis of language and communication competence (knowledge and proficiency of the state language, understanding and taking into account the specifics of the culture of the language environment (indigenous language, national minorities), digital competence. The article organically combines: orientation in the information space, critical thinking, skills in digital educational resources, digital technologies. In the article, the authors see the success of the partnership in the active interaction of each of the parties involved in the educational process, a common vision of the development goals of the applicant in a particular educational institution. An instance of partnership interaction is given on the example of a guide, Must have, Handbook. The authors see prospects for further scientific research in the study and comparative analysis of the experience of partnership between participants in the educational process of Ukraine and People's Republic of China, the development of appropriate methodological support.