Перегляд за Автор "Бикова, І. А."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументРоль міжкультурних центрів у підвищенні лінгвокультурознавчої компетенції здобувачів вищої освіти філологічних спеціальностей(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-10-28) Бикова, І. А.; Коваленко, О. А.В статті розглянуто, що в умовах сучасних глобалізаційних процесів Україна все більш активно налагоджує та розвиває партнерські відносини з багатьма країнами світу в економічній, політичній і науково-культурній сферах. Починаючи з 1991 року, як з метою збереження власної культури, так і задля пізнання культури та самобутності інших народів в Україні почався процес активного створення міських та університетських науково-культурних центрів. Важлива роль у створенні таких міжкультурних осередків у Східній Україні належить одному з флагманів освіти і науки Слобідської України – Харківському національному педагогічному університету імені Г. С. Сковороди. The article considers that in the conditions of modern globalization processes, Ukraine is increasingly actively establishing and developing partnership relations with many countries of the world in the economic, political, scientific and cultural spheres. Starting from 1991, both in order to preserve one's own culture and to learn about the culture and identity of other peoples in Ukraine, the process of active creation of city and university scientific and cultural centers began. An important role in the creation of such intercultural centers in Eastern Ukraine belongs to one of the flagships of education and science of Slobid Ukraine – Kharkiv National Pedagogical University named after H. S. Skovoroda.
- ДокументСимволічне значення кольорів в культурі народів Сходу(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-03-20) Скразловська, І. А.; Бикова, І. А.В статті здійснено порівняння деяких символічних значень основних п'яти кольорів таких східних культур, як турецька, японська і китайська з погляду втілення певного аспекту культури народу. Розглянуто конкретні кольори: білий, чорний, червоний, синій, жовтий. Порівняльний аналіз п'яти основних кольорів в турецькій, японській і китайській мовах показує як загальні, так і специфічні риси в символіці цих давніх, самобутніх культур. Однак цей огляд не претендує на відображення всієї повноти проблем, пов‘язаних з вивченням символіки кольорів, але ще раз доводить, що колоративи можуть бути культурними маркерами. В статье проведено сравнение некоторых символических значений основных пяти цветов таких восточных культур, как турецкой, японской и китайской с точки зрения воплощения определенного аспекта культуры народа. Рассмотрены конкретные цвета: белый, черный, красный, синий, желтый. Сравнительный анализ пяти основных цветов в турецком, японском и китайском языках показывает как общие, так и специфические черты в символике этих древних, самобытных культур. Однако этот обзор не претендует на отражение всей полноты проблем, связанных с изучением символики цветов, но еще раз доказывает, что колоративы могут быть культурными маркерами. The article compares some symbolic meanings of the main five colors of such Eastern cultures as Turkish, Japanese and Chinese in terms of the embodiment of a certain aspect of the culture of the people. Specific colors are considered: white, black, red, blue, yellow. A comparative analysis of the six basic colors in Turkish, Japanese, and Chinese shows both general and specific features in the symbolism of these ancient, distinctive cultures. However, this review does not claim to reflect the full extent of the problems associated with the study of color symbolism, but once again proves that colorants can be cultural markers.