Перегляд за Автор "Бакай, С."
Зараз показано 1 - 11 з 11
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументБІОГРАФІЯ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ: ЦІКАВІ ФАКТИ ПЕРЕБУВАННЯ ЗА КОРДОНОМ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Бакай, С.У тезах розкриваються цікаві, наукові знахідки, архівні матеріали щодо перебування українського філософа, педагога, музиканта й просвітителя Григорія Сковороди за кордоном. Розглядаються питання та припускається версія домашнього вчителювання Г. Сковороди, його певного досвіду вивчення іноземних мов, знайомства з іноземними вченими того часу та набування навиків з музичної та педагогічної галузі. The theses reveal interesting, scientific findings, archival materials about the stay of the Ukrainian philosopher, teacher, musician and educator Hryhoriy Skovoroda abroad.
- ДокументВикористання та реалізм байок Григорія Сковороди як одна з граней української культурної спадщини під час підготовки майбутніх вихователів (до 300-річчя від дня народження)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. СковородиХарківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Бакай, С.Розглядається проблема актуальності та реалістичності використання байок Григорія Сковороди під час підготовки майбутніх вихователів. Акцентується увага на сучасному погляді до жанру байки в умовах сьогодення. Розкриваються нові форми роботи з дітьми старшого дошкільного віку, як музично-поетичні та театралізовані інсценівки за мотивами байок, де діти можуть проявити свої творчі здібності, уміння, навички, майстерність. Акцентується увага на нагоді ознайомлення дітьми з культурною, історичною спадщиною та видатними особистостями України. Автором наголошується на лаконічній, особисто створеному віршованому тексті байок, у яких виокремлено роль автора, основний текст (діалог героїв байки) та доведено головний зміст з «сковородинівською» мораллю (силою) наприкінці. Рекомендовано використання даного наукового, методичного та літературного матеріалу для дітей старшого дошкільного віку педагогам закладів дошкільної освіта та науковцям різної педагогічної спрямованості. The article discusses the problem of the relevanceand realism of the use of Fables by Hryhoriy Skovoroda during the preparation of future educators. Attention is focused on the modern view of the fable genre in today's conditions. New forms of work with children of senior preschool age are revealed, as musical, poetic and theatrical scenes based on fables, where children can show their creative abilities, skills, skills, and craftsmanship. Attention is focused on the possibility of familiarizing children with cultural, historical heritage and outstanding personalities of Ukraine. In the article, the author emphasizes the concise, personally created poetic text of fables, which highlight the role of the author, the main text (dialogue of the heroes of the fable) and prove the main meaning with the "Skovoroda" morality (power) at the end. The author recommended the use of this scientific, methodological and literary material for children of senior preschool age for teachers of preschool educational institutions and scientists of different pedagogical orientation.
- ДокументВПЛИВ МАТЕМАТИЧНИХ СТУДІЙ НА РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Бакай, С.; Мудревська, О.У тезах розглянуто важливість математичних студій для розвитку дошкільників. Подано теоретичний матеріал щодо розвитку логічного мислення за допомогою математичних студій. Схарактеризовано вплив математичних студій на підготовку дітей до навчання в школі. The thesis examines the importance of mathematical studies for the development of preschoolers. Theoretical material on the development of logical thinking with the help of mathematical studies is presented. The influence of mathematical studies on the preparation of children for school is characterized.
- ДокументЗНАЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ІГРАШКИ У ВСЕБІЧНОМУ ВИХОВАННІ ДОШКІЛЬНИКІВ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Бакай, С.; Флоренко, А.У тезах розглядається вплив української народної іграшки у всебічному вихованні дітей дошкільного віку у закладах дошкільної освіти. Акцентується увага на аспектах впливу іграшки на духовне та естетичне виховання дітей, формування у малечі національнопатріотичних почуттів. The theses consider the influence of Ukrainian folk toys in the comprehensive education of preschool children in preschool education institutions. Attention is focused on the aspects of the influence of toys on the spiritual and aesthetic education of children, the formation of national and patriotic feelings in children.
- ДокументЛОГІЧНІ ІГРИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ У СУЧАСНИХ ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Бакай, С.; Руднік, О.У тезах акцентуються питання важливості використання логічних ігор у сучасній дошкільній освіті для формування математичної компетентності серед старших дошкільників. Розглядається роль ігор з логіки у розвитку логічного мислення, аналітичних навичок та соціальних умінь у цільовій групі. Підкреслюється значущість ігор з логіки як ефективного педагогічного інструменту для досягнення важливих цілей у дошкільній освіті та розвитку математичних компетентностей. The theses focus on the importance of using logic games in modern preschool education for the formation of mathematical competence among older preschoolers. The role of logic games in the development of logical thinking, analytical skills and social skills in the target group is considered. The importance of logic games as an effective pedagogical tool for achieving important goals in preschool education and the development of mathematical competencies is emphasized.
- ДокументПедагогіка партнерства з соціальними інституціями як вагомий чинник взаємодії учасників освітнього процесу між ВНЗ та ЗДО при підготовці майбутніх вихователів(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2021) Бакай, С.Розглядаються аспекти педагогічного партнерства між учасниками освітнього процесу ВНЗ та ЗДО як ефективного фактору взаємодії. Аналізуються принципи, можливості та шляхи педагогіки партнерства як системи ефективної взаємодії педагогів, вихователів і батьків з метою особистісного розвитку учасників освітнього процесу. Розкриваються поняття «партнерство», «педагогіка партнерства», «соціальні інституції» в системі взаємовідносин всіх учасників освітнього процесу (педагогів, майбутніх вихователів, працівників закладів дошкільної освіти, батьків). Акцентується увага на критеріях, що визначають ефективність ідеї розвитку стосунків партнерства як найпродуктивнішої системи відносин в умовах педагогічної взаємодії. Висвітлюється соціально-педагогічне партнерство як окрема форма соціальної взаємодії закладу освіти з фізичними особами та вагомість визначальної ролі вищого навчального закладу в реалізації його особистісно-розвивальних функцій при підготовці майбутніх вихователів, що включає в себе сім’ю, педагогів, адміністрацію закладів освіти. Розглядається мета і завдання соціально-педагогічного партнерства як встановлення партнерських відносин між учасниками освітнього процесу для визначення ціннісних орієнтирів спільної діяльності та шляхів досягнення партнерства. Окреслюються питання організації та соціальнопедагогічного партнерства як найефективнішої форми залучення батьків у структуру технології проектування моделі партнерської взаємодії між ЗДО та сім’єю при підготовці майбутніх вихователів. The article considers aspects of pedagogical partnership between participants in the educational process in educational institutions and preschool institutions as an effective factor of interaction. The article analyzes the principles, opportunities and ways of partnership pedagogy as a system of effective interaction between teachers, educators and parents for the purpose of personal development of participants in the educational process. The concepts of "partnership", "partnership pedagogy", "social institutions" in the system of relations between all participants in the educational process (teachers, future educators, employees of preschool educational institutions, parents) are revealed. The paper focuses on the criteria that determine the effectiveness of the idea of developing partnership relations as the most productive system of relations in the context of pedagogical interaction. The article highlights the social and pedagogical partnership as a separate form of social interaction of an educational institution with individuals and the importance of the determining role of a higher educational institution in the implementation of its personal and developmental functions in the training of future educators, which includes family, teachers, and the administration of educational institutions. The article considers the purpose and objectives of social and pedagogical partnership as the establishment of partnership relations between participants in the educational process to determine the value orientations of joint activities and ways to achieve partnership. The issues of organization and social and pedagogical partnership as the most effective form of involving parents in the structure of technology, designing a model of partnership interaction between educational institutions and family in the training of future educators are outlined and justified.
- ДокументПРИНЦИПИ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ЯК ЕЛЕМЕНТ ТРАДИЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ В СПАДЩИНІ ГРИГОРІЯ СКОВОРОДИ (ДО 300-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ НАРОДЖЕННЯ Г. С. СКОВОРОДИ)(Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва; ТОВ «Друкарня Мадрид», 2022-06-17) Бакай, С.У публікації проаналізовано багатогранну спадщину Григорія Савича Сковороди, яка показує, що у своїх творах мислитель визначив поняття музики, фольклору і філософії, розкрив їх роль в духовному розвитку людської особистості і на цій основі обґрунтовував принципи музично-педагогічного виховання, на які спирався в теоретичних розробках і практичній діяльності на Слобожанщині. The publication analyzes the multifaceted heritage of Hryhoriy Savych Skovoroda, which shows that in his works the thinker defined the concepts of of music, folklore and philosophy, revealed their role in the spiritual development of the human personality and, on this basis, substantiated the principles of musical and pedagogical education, which he relied on in his theoretical developments and practical activities in Slobozhanshchyna.
- ДокументСИМВОЛІКА УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ІГРАШКИ ЯК ЕЛЕМЕНТ НАЦІОНАЛЬНОЇ СПАДЩИНИ СУЧАСНИХ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Бакай, С.; Паронько, Д.У тезах розглядаються питання символіки української народної іграшки як елементу національної спадщини сучасних закладів дошкільної освіти. Акцентується на різновидах народної іграшки, технології виготовлення та важливості використання у ЗДО для всебічного розвитку дитини. The theses address the issues of the symbolism of the Ukrainian folk toy as an element of the national heritage of modern preschool education institutions. Emphasis is placed on the varieties of folk toys, manufacturing technology and the importance of use in PE for the comprehensive development of the child.
- ДокументУКРАЇНСЬКА НАРОДНА ІГРАШКА ЯК ЗАСІБ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Бакай, С.; Яковлєва, А.У тезах висвітлено виховні можливості української народної іграшки. Доведено, що українська народна іграшка реалізує всі змістовні складники виховання і розвитку дітей дошкільного віку та може використовуватися в освітньому процесі ЗДО з метою національного, морального, естетичного, розумового та фізичного виховання дошкільників. The theses highlight the educational possibilities of the Ukrainian folk toy. It is proved that Ukrainian folk toy implements all the meaningful components of the upbringing and development of preschool children and can be used in the educational process of PE for the purpose of national, moral, aesthetic, mental and physical education of preschoolers.
- ДокументУКРАЇНСЬКА НАРОДНА ІГРАШКА ЯК ПРЕДМЕТ ЗБЕРЕЖЕННЯ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ В СУЧАСНИХ ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Бакай, С.; Очеретяна, О.У тезах розглянуто роль української народної іграшки у збереженні культурної спадщини сучасних закладів дошкільної освіти. Розроблено та представлено конкретні практичні рекомендації, спрямовані на формування національно-патріотичних почуттів у дітей за допомогою української народної іграшки. The theses consider the role of Ukrainian folk toys in preserving the cultural heritage of modern preschool education institutions. Specific practical recommendations aimed at the formation of national and patriotic feelings in children with the help of Ukrainian folk toys have been developed and presented.
- ДокументІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В РОЗВИТКУ МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Бакай, С.; Українцева, Я.У тезах розглянуто важливість інноваційних технологій в розвитку математичних здібностей дітей дошкільного віку в сучасному освітньому процесі закладів дошкільної освіти. Охарактеризовано сучасні інноваційні технологічні інструменти для використання дошкільниками у процесі ознайомлення та навчання математичних знань. The theses consider the importance of innovative technologies in the development of mathematical abilities of preschool children in the modern educational process of preschool education institutions. Modern innovative technological tools for use by preschoolers in the process of familiarization and teaching mathematical knowledge are characterized.