Перегляд за Автор "Аксакова, П. А."
Зараз показано 1 - 5 з 5
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ СУБ’ЄКТНОСТІ ДІТЕЙ З ПРИЙОМНИХ СІМЕЙ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-10-27) Аксакова, П. А.У публікації розглянуто формування соціальної суб'єктності дітей з прийомних сімей. Формування соціальної суб’єктності включає в себе розвиток навичок самостійності, відповідальності та активної громадянської позиції. Задля забезпечення розвитку самостійності та відповідальності у дітей з прийомних сімей необхідно цілеспрямовано створювати умови і можливості для їхнього самовираження, висловлення та обґрунтування власної думки, реалізації їхніх інтересів і амбіцій. Зазначено, що формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей є актуальною проблемою, яка вимагає системного підходу та спільних зусиль фахівців різних галузей. Педагоги, соціальні працівники та інші спеціалісти повинні взаємодіяти задля створення умов, що сприяють розвитку цих дітей як активних та відповідальних членів суспільства. The publication examines the formation of social subjectivity of children from foster families. The formation of social subjectivity includes the development of skills of independence, responsibility and active citizenship. In order to ensure the development of independence and responsibility in children from foster families, it is necessary to purposefully create conditions and opportunities for their self-expression, expression and justification of their own opinion, realization of their interests and ambitions. It is noted that the formation of the social subjectivity of children from foster families is an urgent problem that requires a systematic approach and joint efforts of specialists from various fields. Educators, social workers and other specialists must work together to create conditions conducive to the development of these children as active and responsible members of society.
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ З ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ СУБʼЄКТНОСТІ ДІТЕЙ З ПРИЙОМНИХ СІМЕЙ: ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-23) Аксакова, П. А.У публікації проаналізовано формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти. Аналіз закордонного досвіду соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної субʼєктності дітей з прийомних сімей засвідчив важливість та необхідність забезпечення індивідуального підходу, створення сприятливого середовища, підтримки прийомних батьків та самовизначення дітей. Це сприятиме їхньому гармонійному розвитку, соціальній інтеграції, ефективному формуванню соціальної суб’єктності. Зазначено, що необхідною є розробка та впровадження в практику роботи закладів загальної середньої освіти відповідних програм соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей. The publication analyzes the formation of social subjectivity of children from foster families in institutions of general secondary education. The analysis of foreign experience of socio-pedagogical activity in the formation of social subjectivity of children from foster families proved the importance and necessity of providing an individual approach, creating a favorable environment, supporting foster parents and self-determination of children. This will contribute to their harmonious development, social integration, effective formation of social subjectivity. It is noted that it is necessary to develop and implement into the practice of general secondary education institutions the relevant programs of socio-pedagogical activities for the formation of the social subjectivity of children from foster families.
- ДокументСоціально-педагогічна діяльність з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Аксакова, П. А.Кваліфікаційна робота присвячена проблемі вдосконалення змісту, методів та форм соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти. Мета дослідження передбачала розробку, теоретичне обґрунтування та експериментальну перевірку ефективності програми соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти. Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше теоретично обґрунтовано програму соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти; схарактеризовано особливості соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти; уточнено сутність понять «соціальна суб’єктність», «соціальна суб’єктність дітей з прийомних сімей», «формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей», «соціально-педагогічна діяльність з дітьми з прийомних сімей», «соціально-педагогічна діяльність з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти»; подальшого розвитку набули форми та методи соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти. Практичне значення полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані в практиці роботи фахівців соціальної сфери для організації ефективної соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти, а також для розробки рекомендацій щодо її оптимізації. У першому розділі кваліфікаційної роботи проаналізовано поняття «прийомна сім’я», «прийомні діти», «соціальна суб’єктність», «соціальна суб’єктність дітей з прийомних сімей», «формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей», «соціально-педагогічна діяльність». Соціально-педагогічну діяльність з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти визначено як систему соціально-педагогічної роботи щодо створення умов та забезпечення підтримки розвитку в дітей з прийомних сімей здатності до самостійного визначення власних цілей, готовності взяти відповідальність за власне життя та брати активну участь у суспільно-корисній діяльності. Виокремлено її особливості. Для удосконалення процесу формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти розроблено програму соціально-педагогічної діяльності, яка включає в себе підготовчий (діагностичний, координаційно-просвітницький підетапи), основний (мотиваційно-ціннісний, пізнавально-розвивальний, діяльнісний напрями) та підсумковий етапи. На підготовчому та основному етапах передбачена робота за трьома основними напрямами: з педагогічним колективом закладу загальної середньої освіти; з прийомними батьками учнів та з дітьми з прийомних сімей – учнями закладу загальної середньої освіти. Визначено найбільш ефективні форми й методи соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти (бесіда, заняття з елементами тренінгу, створення мультфільму, рольова гра, ігротерапія, конкурс). У другому розділі представлено організацію, основні етапи та результати експериментальної перевірки програми соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей у закладах загальної середньої освіти. На констатувальному етапі експериментальної роботи було здійснено діагностування наявного рівня сформованості соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей – учнів експериментальної та контрольної груп за визначеними в дослідженні критеріями («емоційне благополуччя та ціннісні орієнтації», «суб’єктивний контроль», «самоактуалізація та самореалізація») і відповідними показниками, яке виявило переважно низький та середній її рівні, що підтвердило необхідність організації соціально-педагогічної діяльності в цьому напрямі. Формувальний етап експерименту був спрямований на реалізацію програми соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей в закладах загальної середньої освіти. На контрольному етапі було проведено підсумкові зрізи задля виявлення ефективності впровадження зазначеної програми в практику соціально-педагогічної роботи закладів загальної середньої освіти. Аналіз результатів проведеної експериментальної перевірки підтвердив ефективність упровадження в експериментальній групі розробленої програми соціально-педагогічної діяльності з формування соціальної суб’єктності дітей з прийомних сімей в закладах загальної середньої освіти, про що свідчать кількісні та якісні зміни. The purpose of the research involved the development, theoretical justification and experimental verification of the program of socio-pedagogical activities on the formation of social subjectivity of children of foster families in general secondary education institutions. The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that, for the first time, a theoretical basis has been provided for the program of socio-pedagogical activities aimed at forming the social subjectivity of children from foster families in general secondary education institutions. The characteristics of socio-pedagogical activities for shaping the social subjectivity of children from foster families in general secondary education institutions have been outlined. The essence of the concepts of «social subjectivity», «social subjectivity of children from foster families», «formation of social subjectivity of children from foster families», «socio-pedagogical activities with children from foster families», and «socio-pedagogical activities for shaping the social subjectivity of children from foster families in general secondary education institutions» has been clarified. Forms and methods of socio-pedagogical activities for shaping the social subjectivity of children from foster families in general secondary education institutions have been further developed. The practical significance is that the results of the study can be used in the practice of the work of specialists in the social sphere for the organization of effective socio-pedagogical activities for the formation of the social subjectivity of children from foster families in institutions of general secondary education, as well as for the development of recommendations for its optimization.
- ДокументТеоретичний аналіз суті і особливостей соціально-педагогічного виховання дітей-сиріт(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-21) Аксакова, П. А.В роботі розкрито особливості соціально-педагогічного виховання дітей-сиріт. Обгрунтовано потребу у розвитку і популяризації інституту прийомних сімей та забезпечення їх систематичного соціально-виховного впливу на сиріт, зокрема молодшого шкільного віку, для формування особистості дитини. The work reveals the peculiarities of socio-pedagogical upbringing of orphans. The need for the development and popularization of the institution of foster families and ensuring their systematic social and educational influence on orphans, in particular those of primary school age, for the formation of personality of the child.
- ДокументТЕХНОЛОГІЇ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ-СИРОТАМИ У ПРИЙОМНІЙ СІМ’Ї(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Аксакова, П. А.У публікації досліджено розроблену технологію соціально-педагогічної роботи з дітьми-сиротами у прийомній сім’ї, яка включає в себе такі етапи: мотиваційно-ціннісний, пізнавально-розвивальний, діяльнісний. Визначено особливості соціальної роботи з дітьми-сиротами, які перебувають у новій (прийомній) сім’ї. Соціальний педагог має звертати увагу на можливі психологічні травми, які дитина могла отримати до спілкування з прийомними батьками. The publication examines the developed technology of social and pedagogical work with orphans in a foster family, which includes the following stages: motivational and value, cognitive and developmental, and activity. The peculiarities of social work with orphans in a new (foster) family are determined. A social educator should pay attention to possible psychological traumas that a child may have received before communicating with foster parents.