Перегляд за Автор "Абакумова, Ю."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументПитання спілкування вчителя та учня в практиці діяльності педагогічних курсів (кінець ХІХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-12-05) Абакумова, Ю.У статті розглянуто питання спілкування вчителя та учня в практиці діяльності педагогічних курсів (кінець ХІХ століття). Архівні документи свідчать, що основу професійної підготовки вчителів на короткотермінових курсах складали дисципліни психолого-педагогічного циклу. Аналіз навчальних програм, навчальних планів, звітів про викладання окремих дисциплін, а також про роботу курсів взагалі дозволив з'ясувати, що проблема педагогічного спілкування в прямому розумінні на курсах не розглядалась. Зауважено, що представники українського просвітництва наполягали на тому, щоб спілкування вчителя та учня велось рідною мовою. До змісту навчального матеріалу цих курсів входили питання про значення рідної мови як засобу культурного самовизначення; нариси української народної письмової та усної словесності. The article examines the issue of teacher-student communication in the practice of pedagogical courses (end of the 19th century). Archival documents show that the basis of the professional training of teachers in short-term courses was the disciplines of the psychological and pedagogical cycle. The analysis of educational programs, curricula, reports on the teaching of individual disciplines, as well as on the work of the courses in general made it possible to find out that the problem of pedagogical communication in the literal sense was not considered in the courses. It was noted that the representatives of the Ukrainian educational system insisted that the communication between the teacher and the student should be conducted in the native language. The content of the educational material of these courses included questions about the importance of the native language as a means of cultural self-determination; essays on Ukrainian folk written and oral literature.
- ДокументПроблема спілкування вчителя з учнем у педагогічній спадщині Я. Коменського(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-16) Абакумова, Ю.У публікації розглянуто спілкування вчителя з учнем у педагогічній спадщині Я. Коменського. Я. Коменський, конкретизуючи загальні вимоги до навчального спілкування, закликав вчителів до застосування таких методів, які б не тільки сприяли розумінню конкретного матеріалу, а й стимулювали б пізнавальну діяльність учнів та розвивали їх пізнавальні здібності. Зазначено, що звертаючись до педагогічної спадщини Я. Коменського у вирішенні повсякденних завдань педагогічного спілкування, знаходимо в його далекозорих висновках багато цінного й корисного із вказаної проблеми, актуального як для науки, так і для педагогічної практики. The publication examines the communication between the teacher and the student in the pedagogical heritage of Ya. Comensky. J. Komensky, specifying the general requirements for educational communication, called on teachers to use such methods that would not only facilitate the understanding of specific material, but would also stimulate students' cognitive activity and develop their cognitive abilities. It is noted that, turning to the pedagogical heritage of J. Comenius in solving the everyday tasks of pedagogical communication, we find in his far-sighted conclusions a lot of valuable and useful from the specified problem, relevant both for science and for pedagogical practice.