Перегляд за Автор "Абазіна, Л. В."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІЮВАННЯ ПЕРИФРАЗ ІЗ КОЛЬОРОНАЗВАМИ В ТЕКСТАХ СТАТЕЙ «УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВДИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-22) Абазіна, Л. В.У публікації досліджено перифрази зі статей газети «Українська правда» та її проєкту «Європейська правда» 2021-2023 рр. Перифрази є своєрідним інтертекстом, номінуючи поняття, які вже мають свою назву, акцентуючи увагу на певних ознаках, вони образно переназивають зображувані об’єкти. Слова на позначення кольорів у складі перифраза набувають нового значення, відмінного від безпосереднього номінування кольору. Внаслідок аналізу перифраз з кольороназвами зроблено висновок про широке використання кольорів у перифразах для опису подій політичного, економічного, суспільного, культурного життя, відображення ставлення до цих подій та людей, які беруть у них участь. Перифрази з кольороназвами в текстах газетних статей надають описуваним явищам і предметам нових характеристик, увиразнюючи і емоційно забарвлюючи їх. The publication examines paraphrases from articles of the newspaper "Ukrainian Pravda" and its project "European Truth" 2021-2023. Paraphrases are a kind of intertext, nominating concepts that already have their own names, emphasizing certain features, they figuratively rename the depicted objects . Words denoting colors in the paraphrase take on a new meaning, different from the direct nomination of a color. As a result of the analysis of paraphrases with color names, it was concluded that colors are widely used in paraphrases to describe the events of political, economic, social, cultural life, reflect the attitude towards these events and the people who participate in them. Periphrases with color names in the texts of newspaper articles give the described phenomena and objects new characteristics, highlighting and emotionally coloring them.
- ДокументПЕРИФРАЗИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ З КОЛЬОРОНАЗВАМИ: СЕМАНТИКО-ПРАГМАТИЧНИЙ АСПЕКТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Абазіна, Л. В.Одним із продуктивних засобів описового зображення об’єктів позамовної дійсності є перифрази. Перифрази є своєрідним інтертекстом: номінуючи поняття, що вже мають назву, акцентуючи увагу на певних ознаках, вони образно переназивають зображувані об’єкти. Переосмислення семантики кольорів у перифразах є спробою візуалізувати текст з метою привернення уваги читача, впливу на його свідомість та формування автором бажаного ставлення до описуваної події. У роботі досліджено семантико-прагматичний аспект функціонування перифрази як компонента медійного тексту в нових інформаційних реаліях. Колір розглядається як універсальний символ українського народу, значення якого розширюється та поглиблюється у перифразі. Тематичний спектр перифраз відображає найбільш актуальну тематику засобів масової інформації: це реалії політичного й соціального життя, назви географічних об’єктів, транспортних засобів, імена осіб зі світу спорту, мистецтва, шоу-бізнесу, історичних постатей. Перифразу можна розглядати як спосіб створення образної характеристики, впливовий, емоційно забарвлений, специфічний ресурс публіцистичної мови, ефективний засіб вираження оцінного ставлення у газетному тексті, який відіграє важливу роль у процесі становлення ментальності українців. Коло окреслених питань викликає потребу подальших наукових розвідок проблеми й зумовлює актуальність дослідження. Об’єкт дослідження – перифрази з кольороназвами у текстах статей газети «Українська правда» та її проєкту «Європейська правда» 2020–2023 рр. Предмет дослідження – семантика і особливості використання авторами перифраз з кольороназвами. Мета дослідження полягає у з’ясуванні особливостей семантичного і прагматичного потенціалу перифраз із кольороназвами. Для досягнення мети дослідження слід виконати такі завдання: 1. Узагальнити теоретичні засади вивчення перифрастичної номінації. 2. Схарактеризувати семантику перифраз із колірним компонентом у досліджуваних медіатекстах. 3. Об’єднати виділені перифрази у тематичні групи. 4. Визначити функції таких перифраз. 5. Проаналізувати чинні модельні програми і запропонувати систему вправ з вивчення перифраз на уроках української мови та літератури. Матеріалом дослідження послугували тексти статей газети «Українська правда» та її проєкту «Європейська правда» 2020–2023 рр. One of the most productive means of descriptive representation of objects of extra-order reality is paraphrases. Paraphrases are a kind of intertext: nominating concepts that already have a name, focusing on certain features, they figuratively re-name the depicted objects. Rethinking the semantics of colors in paraphrases is an attempt to visualize the text in order to attract the reader's attention, influence his consciousness and form the author's desired attitude to the described event. The work analyzes the semantic and pragmatic aspect of the functioning of the paraphrases as a component of the media text in new information realities. Color is considered as a universal symbol of the Ukrainian people, the meaning of which expands and deepens in the paraphrases. The thematic spectrum of paraphrases reflects the most relevant topics of mass media: the realities of political and social life, names of geographical objects, vehicles, names of people from the world of sports, art, show business, historical figures. Paraphrases can be considered as a way to create a figurative characteristic, an influential, emotionally colored, specific resource of journalistic speech, an effective means of expressing an evaluative attitude in a newspaper text, which plays an important role in the process of forming the mentality of Ukrainians. The range of these issues causes the need for further scientific research of the problem and determines the relevance of the study. The object of research is color – coded paraphrases in the texts of articles of the newspaper "Ukrayinska Pravda" and its Project "European Pravda " 2020-2023. The subject of the research is semantics and features of the authors ' use of color – coded paraphrases. The aim of the study is to find out the features of the semantic and pragmatic potential of color-coded paraphrases. To achieve the research goal, you should complete the following tasks: 1. Generalize the theoretical foundations of studying the paraphrases nomination. 2. Characterize the semantics of paraphrases with a color component in the studied media texts. 3. Combine the selected paraphrases into thematic groups. 4. Determine the functions of such paraphrases. 5. Analyze the current model programs and propose a system of exercises for studying paraphrases in Ukrainian language and literature lessons. The research material was the texts of articles of the newspaper "Ukrainska Pravda" and its Project " European Pravda" 2020-2023.
- ДокументПРОФЕСІЙНА ПІДТРИМКА ОСВІТЯН МІСТА ХАРКІВ У ВОЄННИЙ ЧАС(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Абазіна, Л. В.Стаття присвячена аналізу унікальної системи професійної підтримки педагогів міста Харків у воєнний час. Визначено, що Харківським ЦПР розроблено нові підходи до забезпечення безперервності підвищення професійного рівня вчителів та подолання освітніх втрат в умовах воєнного стану, які реалізуються шляхом проведення нових форм навчально-методичних заходів, спрямованих на підвищення професійної компетентності педагогів, поширення інформації щодо дослідно-експериментальної, науково-пошукової роботи, інноваційної діяльності закладів освіти та окремих учителів. The article is devoted to the analysis of a unique system of professional support for teachers in the city of Kharkiv during the war. It was determined that the Municipal institution Kharkiv center for professional development of teachers of Kharkiv city council (KHARKIV CPD) developed a new approach to ensuring the continuity of raising the professional level of teachers and overcoming educational losses in the conditions of martial law, which are implemented by conducting new forms of educational and methodical activities aimed at increasing the professional competence of teachers, disseminating information about experimental and scientific-research work, innovative activities of educational institutions and individual teachers.