Перегляд за Автор "Іонова, О."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВАЛЬДОРФСЬКА ПЕДАГОГІКА ЯК «SIGNATURE PEDAGOGY»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-02-22) Іонова, О.; Ма, ЛіРозкрито сутнісно-змістові характеристики вальдорфської педагогіки як «signature pedagogy», а саме: наявність власного світоглядно-філософського, психолого-педагогічного, дидактико-методичного фундаменту (антропософії) та особливі вимоги до особистості вальдорфського вчителя та його спеціальної додаткової освіти. The essential and substantive characteristics of Waldorf pedagogy as “signature pedagogy” are revealed in the article. They include own worldview and philosophical, psychological and pedagogical, didactic and methodical foundation (anthroposophy) of Waldorf pedagogy, special requirements for Waldorf teacher’s personality and their special additional education.
- ДокументНавчання через дослідження: дизайн розроблення і презентування результатів науково-дослідницької роботи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Ворожбіт-Горбатюк, В.; Довженко, Т.; Іонова, О.; Єсьман, І.; Ткаченко, Л.Методичні рекомендації для самостійної роботи складено для вивчення освітнього компоненту «Методологія наукових досліджень та академічна доброчесність». Це навчальне видання стане в нагоді здобувачам другого (магістерського) рівня вищої освіти у контексті підготовки і презентування поточних і підсумкових результатів магістерського дослідження. Матеріали, подані нижче, станом у нагоді для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти з огляду самоорганізації науково-дослідницької роботи за темами досліджень на здобуття наукового ступеня доктора філософії. Осмислення категорій і процесних моментів дизайну розроблення і презентування результатів науково-дослідницької роботи, набуття відповідних універсальних навичок дослідника – усе це допоможе здобувачеві вищої освіти бути ефективним в навчанні через дослідження, зрозумілішим в академічних спільнотах, сприятиме успішному опануванню освітніх програм. У цьому виданні візуалізацію використано з відкритих безкоштовних мережевих ресурсів, інформацію про які подано у переліку використаних і рекомендованих джерел. Methodological recommendations for independent work were compiled for the study of the educational component "Methodology of scientific research and academic integrity". This educational edition will be useful for the second (master's) level of higher education in the context of preparation and presentation of current and final results of master's research. The materials below are as a useful condition for applicants of the third (educational and scientific) level of higher education in view of the self-organization of scientific research work on the topics of research on obtaining the scientific degree of doctor of philosophy. Comprehension of the categories and process points of design and development presentation of the results of scientific and research work, acquisition of relevant ones universal skills of the researcher - all this will help the student of higher education be effective in learning through research, clearer in academics communities, will contribute to the successful mastering of educational programs. In this edition, the visualization is used from open source network resources, information about which is provided in the list of used and recommended sources.
- ДокументНАУКОВІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ ВАЛЬДОРФСЬКОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-20) Іонова, О.Висвітлено основні (традиціоналістичний, акомодаційний, еволюційний) підходи до вальдорфської педагогіки, спрямовані на розвиток вальдорфської освіти в часі та просторі, за умови збереження її сутнісного ядра. Відзначено значущість духовно-наукового фундаменту – антропософії, що уможливлює реалізацію вальдорфської освіти як синтезу мистецтва, науки й моралі та сприяє цілісному розвитку особистості дитини. The main (traditionalist, accommodative, evolutionary) approaches to Waldorf pedagogy are highlighted in the article. They are aimed at the development of Waldorf education in time and space, on the condition of preserving its essential core. The significance of anthroposophy, the spiritual and scientific foundation of Waldorf education, is emphasized. It enables the implementation of Waldorf education as a synthesis of art, science and morality and contributes to the integral development of child’s personality.
- ДокументОцінювання результатів навчально-пізнавальної діяльності та загального розвитку особистості у вальдорфській школі(Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», 2022-07-16) Білецька, С.; Іонова, О.; Лупаренко, С.Актуальність дослідження зумовлено потребою звернення до надбань світової педагогіки, об’єктивного аналізу вальдорфського досвіду з метою його використання в діяльності Нової української школи, що сприятиме вдосконаленню оцінювання школярів, розвитку навчальної мотивації особистості, формування її впевненості в собі, запобігання дидактогенних страхів і стресів. У статті визначено мету дослідження, яка полягає в тому, щоб з’ясувати специфіку оцінювання результатів навчання та загального розвитку особистості у вальдорфській школі. Для проведення дослідження застосовано комплекс загальнонаукових методів (аналіз, синтез, порівняння, систематизація, класифікація, узагальнення). З’ясовано, що вальдорфська школа від дня свого заснування не використовує бальну систему оцінювання. Основними формами якісного оцінювання учнів у вальдорфській школі є: постійне інформування батьків про успішність і хід розвитку дитини на основному ступені навчання (1-8 класи); усний відгук усіх учителів на старшому ступені навчання (9-12 класи); письмовий відгук розгорнута характеристика учня наприкінці кожного навчального року (упродовж 12-річного процесу навчання) ; випускні іспити. Доведено, що фіксація навчальних досягнень дитини здійснюється на підставі системи певних критеріїв, яку кожна школа розробляє самостійно. Водночас спільним для всіх шкіл є те, що серед критеріїв чітко розрізняються такі, що характеризують емоційну, вольову й когнітивну сфери (як пам’ять, фантазія, уявлення) особистості відповідно. Процес оцінювання у вальдорфській школі передбачає перенесення акцентів з контролю й оцінювання учнів на самоконтроль й самооцінювання, сприяє зацікавленню ди тини процесом навчання, формуванню її внутрішній мотивації пізнавальної діяльності, позбавляє дитину дидактогенних страхів і стресів, стимулює особистісну інтелектуальну активність учня, усвідомлення й співвіднесення власної діяльності з діяльністю оточення. Наголошено на доцільності використання досвіду вальдорфської школи в оцінюванні учнів для практичного розв’язання проблеми оцінювання в Новій українській школі. The relevance of the study is caused by the need to consider the achievements of world pedagogy and to analyse Waldorf experience objectively in order to use it in the New Ukrainian School, which will help to improve schoolchildren’s assessment, develop person’s learning motivation, form his self-confidence and prevent didactic fears and stresses. The aim of the study has been determined in the article. The aim is to clarify the specifics of assessment of person’s learning results and general development in Waldorf school. The general scientific methods (analysis, synthesis, comparison, systematization, classification and generalization) have been used to conduct this study. It has been found that Waldorf school has not used a grade assessment system since its inception. The main forms of schoolchildren’s qualitative assessment in Waldorf school are the following: constant informing of parents about the success and progress in children’s development at the basic level of education (grades 1-8); oral feedback by all teachers at the senior level of education (grades 9-12); written feedback – a detailed description of every child at the end of each school year (during the 12-year learning process); final exams. The recording of schoolchildren’s academic achievements is carried out on the basis of a system of certain criteria, and each school develops it independently. At the same time, all schools have one feature in common: they use the criteria that characterize person’s emotional, volitional and cognitive spheres (memory, fantasy, imagination). The process of assessment in Waldorf school involves shifting the emphasis from control and schoolchildren’s evaluation to self-control and self-assessment. It also promotes schoolchildren’s interest in learning, forms their internal motivation for cognitive activity, takes away children’s didactic fears and stresses and stimulates their personal intellectual activity, awareness and correlation of own activities with the activities of the environment. The authors emphasize on the expediency of using Waldorf school experience in schoolchildren’s assessment for the practical solution of the problem of assessment in the New Ukrainian School.
- ДокументПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ДО МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЇ ВЧИТЕЛЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Чень, Цюньцюнь; Іонова, О.У тезах висвітлено причини посилення уваги до категорії «ціннісне ставлення», окреслено фактори що впливають на його формування; розкрито сутність поняття «ціннісне ставлення» та зазначено напрями роботи викладачів у процесі формування ціннісного ставлення здобувачів до майбутньої професії вчитель. The thesis highlights the reasons for increasing attention to the category of "value attitude", outlines the factors that influence its formation; the essence of the concept of "value attitude" is revealed and the directions of teachers' work in the process of forming the value attitude of students to the future profession of teacher are indicated.
- ДокументСпецифіка навчання рідної мови у вальдорфській школі(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Іонова, О.; Лупаренко, С.Встановлено, що принциповою особливістю навчання рідної мови у вальдорфській школі є цілісний підхід, відповідно до якого психічна структура людини виявляється в єдності розумової діяльності, емоційно-почуттєвої та вольової сфер. Це передбачає: висунення перед навчальною дисципліною як навчальних (оволодіти літературною мовою, засвоїти граматичні, орфографічні й пунктуаційні навички, уміння; навчитися вільно викладати свої думки та передавати свої почуття в усній і письмовій формі; отримати уявлення про відмінні риси рідної мови, її розвитку тощо), так і розвивальних (повноцінний інтелектуальний, емоційно-почуттєвий і вольовий розвиток дитини) цілей; чітке співвіднесення змісту навчання з віковими особливостями дитини; міжпредметну інтеграцію та залучення у вивчення рідної мови художньо-естетичного елементу (декламація, живопис, малювання форм, евритмія, співи, гра на музичних інструментах, участь драматичних постановках тощо). Відзначено, що специфікою навчання рідної мови у вальдорфській школі є також ритмічна побудова навчального процесу, тобто планування навчальних року, тижня, окремих уроків з урахуванням природних психофізіологічних людських ритмів (дихання, запам’ятовування й забування, сну й неспання, чергування здатності людини до зосередження й потреби в активній діяльності). З’ясовано, що вальдорфська школа виховує особистість з індивідуальним розумінням, самостійним і відповідальним діянням, із розвиненою культурою пізнавальної діяльності, творчими здібностями. Це підтверджується даними міжнародних незалежних порівняльних педагогічних досліджень якості навчальних досягнень школярів, зокрема PISA (якості сприйняття інформації, читання, розуміння текстів). Наголошено на доцільності впровадження вальдорфського досвіду навчання рідної мови в діяльність Нової української школи. It has been identified that the holistic approach is the fundamental feature of teaching the native language in Waldorf school. According to the holistic approach, person's mental structure is manifested in the unity of mental activity, emotional-sensory and volitional spheres. This involves setting both educational and developmental goals for the subject. The educational goal means to master the literary language, form grammatical, spelling and punctuation skills and abilities, learn to express the thoughts freely and convey feelings orally and in writing, get an idea about the distinctive features of the native language, development of it etc. The developmental goal means full intellectual, emotional-sensual and volitional development. Moreover, the holistic approach includes a clear correlation of the content of education with children's age characteristics, interdisciplinary integration and use of artistic and practical elements (reciting, painting, drawing forms, eurythmy, singing, playing musical instruments, participating in plays etc.) in teaching the native language. It has been noted that the rhythmic organization of the educational process is another specific feature of teaching the native language in Waldorf school. It means the planning of the academic year, week and lessons, taking into account the natural psychophysiological human rhythms (breathing, memorization and forgetting, sleeping and activity state, alternation of a person's ability to concentrate and need for activity). It has been found that Waldorf school brings up a person with individual understanding, independent and responsible actions, with a developed culture of cognitive activity and creative abilities. This is confirmed by the data of the international independent comparative pedagogical studies of the quality of schoolchildren's educational achievements, in particular PISA, which studied the quality of perception of information, reading, understanding of texts etc. The expediency of introducing the Waldorf experience of teaching the native language into the activities of the New Ukrainian School has been emphasized.