Перегляд за Автор "Єсіна, Н. О."
Зараз показано 1 - 10 з 10
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ТВОРЧОСТІ ТА ІННОВАЦІЙНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, Видавництво «Мітра», 2015-11-24) Єсіна, Н. О.Розглянуто взаємозв’язок творчості та інноваційної педагогічної діяльності майбутнього вчителя. Рассмотрена взаимосвязь творчества и инновационной педагогической деятельности будущего учителя.
- ДокументВОЛОНТЕРСЬКІ ПРОЄКТИ ЯК ВАЖЛИВА СКЛАДОВА СОЦІАЛЬНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УКРАЇНІ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-25) Єсіна, Н. О.У публікації розглянуто поняття волонтерство. Зазначено, що волонтерство надає широкі можливості для реалізації власних волонтерських ініціатив та всебічного розвитку особистості, але потребує фінансової підтримки з боку окремих організацій та бізнесу. Проте, волонтерські проєкти повинні стати частиною соціальної підприємницької діяльності в Україні, що забезпечить отримання ефективних результатів, як у добровільній діяльності, так і у бізнесі. The publication discusses the concept of volunteering. It is noted that volunteering provides ample opportunities for the implementation of one's own volunteer initiatives and comprehensive personal development, but requires financial support from individual organisations and businesses. However, volunteer projects should become part of social entrepreneurial activities in Ukraine, which will ensure effective results in both voluntary work and business.
- ДокументМЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО СЕМІНАРСЬКО-ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ І СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Васильєва, М. П.; Єсіна, Н. О.; Романова, І. А.; Шеплякова, І. О.Методичні рекомендації до семінарсько-практичних занять розроблені згідно з пограмою обов'язкової навчальної дисципліни "Актуальні проблеми соціальної роботи і соціальної педагогіки", складеної відповідно до рівня підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти, галузі знань 23 Соціальна робота, спеціальності 231 Соціальна робота. Мета вивчення навчальної дисципліни "Актуальні проблеми соціальної роботи і соціальної педагогіки" – формування і закріплення у майбутніх фахівців уявлення про сучасну соціальну роботу і соціальну педагогіку як наукові галузі, що розвиваються і мають практичне втілення в оновленій соціальній політиці, соціальній і соціально-педагогічній діяльності. Methodical recommendations for seminar-practical classes were developed according to the program of the compulsory educational discipline "Actual problems of social work and social pedagogy", compiled according to the level of training of specialists of the second (master's) level of higher education, field of knowledge 23 Social work, specialty 231 Social work . The purpose of studying the academic discipline "Actual problems of social work and social pedagogy" is to form and consolidate in future specialists the idea of modern social work and social pedagogy as scientific fields that are developing and have a practical embodiment in updated social policy, social and socio-pedagogical activities.
- ДокументПОНЯТТЯ ТА СУТНІСТЬ СОЦІАЛЬНОЇ ІНКЛЮЗІЇ У СОЦІАЛЬНІЙ РОБОТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Стрельнікова, О. О.; Єсіна, Н. О.У статті розглянуто поняття та сутність інклюзії у сучасному українському суспільстві. Наведено характеристику основних форм інклюзії, соціальної та освітньої, в сучасній Україні. Основну увагу приділено поняттю та сутності соціальної інклюзії, а також здійснено порівняльний аналіз понять «інклюзія» та «інтеграція», з метою визначення спільних та відмінних рис даних процесів. З метою обґрунтування поняття та сутності соціальної інклюзії у соціальній роботі проаналізовано та узагальнено підходи до визначення соціального включення. The present article is devoted to the problems of inclusion in modern Ukrainian society. The concept and essence of inclusion are studied from the point of view of the theory of social comprehension (of the essence of inclusive group), dynamics of social structure and social interactions. The inclusion is divided into social and educational forms according to the modern approaches to considering types of inclusion. The main forms of inclusion are analyzed from the point of view of pedagogical and social sciences. Special attention is given to the social inclusion in modern Ukrainian society. The comparative analysis of the categories «integration» and «inclusion» is carried out and the main common and distinctive features of these categories are determined in the article. It is said that social inclusion can be analyzed only in context of social exclusion, because they are both parts of the same social process. The potential of such further analysis are researched. The peculiarities of the process of social inclusion in modern Ukrainian society are analyzed. The main characteristics of social inclusion are described in the article on the basis of analysis of modern scientific literature. Special attention is given to the social inclusion in social work and social science. From the point of view of socio-pedagogical science social inclusion is analyzed as democratic action about comprehension somebody or the whole social group into some activity or cultural process. Social inclusion in modern Ukrainian society becomes social mechanism, some kind of an instrument, aimed at overcoming the barriers and constraints on the path to social well-being, which radically changes the existing state social politics. The results of the research are used in the social work, pedagogical and social sciences.
- ДокументПоняття та сутність інтегрованих соціальних служб як інноваційної технології у соціальній роботі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-22) Єсіна, Н. О.В статті розглянуто інтегровані соціальні служби – це інноваційна технологія у соціальній роботі, яка спрямована на комплексне надання соціальних послуг населенню з метою відновлення втрачених соціальних зв’язків у тісній взаємодії з усіма соціальними інституціями громади. Соціальні працівники таких служб можуть ініціювати створення комплексу нових послуг та надання їх у різних галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту. В статье рассмотрены интегрированные социальные службы – это инновационная технология в социальной работе, направленная на комплексное предоставление социальных услуг населению с целью восстановления утраченных социальных связей в тесном взаимодействии со всеми социальными институтами общества. Социальные работники таких служб могут инициировать создание комплекса новых услуг и предоставление их в различных областях образования, здравоохранения, социальной защиты. The article considers integrated social services, an innovative technology in social work that aims to provide comprehensive social services to the population in order to restore lost social ties in close cooperation with all social institutions in society. Social workers of such services can initiate the creation of a set of new services and their provision in different areas of education, health care, social protection.
- ДокументПРОФІЛАКТИКА НАРКОМАНІЇ СЕРЕД ПІДЛІТКІВ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Єсіна, Н. О.; Полякова, К. М.У публікації проаналізовано теоретичні та практичні аспекти з профілактики наркотичної залежності серед підлітків. Зазначено, що ефективним засобом соціально-педагогічної профілактики вживання наркотичних речовин підлітками є відеолекторій. Використання відеолекторію як провідного засобу соціально-педагогічної профілактики вживання наркотичних речовин підлітками здатне активізувати їхні особистісні ресурси, забезпечити підвищення соціальної активності та стійкості до негативного зовнішнього впливу. The publication analyses theoretical and practical aspects of drug addiction prevention among adolescents. It is noted that an effective means of social and pedagogical prevention of drug use by adolescents is a video lecture. The use of video lectures as a leading means of socio-pedagogical prevention of drug use by adolescents can activate their personal resources, increase social activity and resistance to negative external influences.
- ДокументРОЛЬ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ У ПРОФІЛАКТИЦІ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-11-20) Єсіна, Н. О.; Стрельнікова, О. О.У статті розглянуто девіантну поведінку як систему дій і вчинків людей, соціальних груп, що суперечать соціальним нормам або визнаним у суспільстві шаблонам і стандартам поведінки. Всі ці поняття дуже близькі, вони мають соціально-психологічний зміст і характеризують цю категорію підлітків з позиції соціальної норми, а точніше, невідповідності їй. Найбільш характерними виявами поведінки таких дітей є: агресивність, конфлікти з учителями, батьками, ровесниками, бродяжництво, вживання алкоголю і наркотиків, правопорушення. Перспективним і важливим напрямом соціальної роботи і соціальної педагогіки з подолання девіантної поведінки підлітків є соціальна профілактика, організація і здійснення якої потребує комплексного підходу. Соціальна реклама є ефективним інструментом інформативного та профілактичного впливу на поведінку підлітка, на формування його моральних цінностей та позитивних норм поведінки для запобігання, нейтралізації й локалізації соціальних проблем у молодіжному середовищі. В статье рассмотрено девиантное поведение как систему действий и поступков людей, социальных групп, противоречащие социальным нормам или признанным в обществе шаблонам и стандартам поведения. Все эти понятия очень близки, они имеют социально-психологический смысл и характеризует эту категорию подростков с позиции социальной нормы, а точнее, несоответствия ей. Наиболее характерными проявлениями поведения таких детей являются: агрессивность, конфликты с учителями, родителями, сверстниками, бродяжничество, употребление алкоголя и наркотиков, правонарушения. Перспективным и важным направлением социальной работы и социальной педагогики по преодолению девиантного поведения подростков является социальная профилактика, организация и осуществление которой требует комплексного подхода. Социальная реклама является эффективным инструментом информативного и профилактического воздействия на поведение подростка, на формирование его нравственных ценностей и положительных норм поведения для предотвращения, нейтрализации и локализации социальных проблем в молодежной среде. The article considers deviant behavior as a system of actions and deeds of people, social groups, contrary to social norms or socially recognized patterns and standards of behavior. All these concepts are very close, they have a socio-psychological meaning and characterize this category of adolescents from the standpoint of the social norm, or rather, inconsistency with it. The most characteristic manifestations behaviors of such children are: aggression, conflicts with teachers, parents, peers, vagrancy, alcohol and drug use, delinquency. A promising and important area of social work and social pedagogy to overcome the deviant behavior of adolescents is social prevention, the organization and implementation of which requires a comprehensive approach. Social advertising is an effective tool for informative and preventive influence on the behavior of adolescents, the formation of their moral values and positive norms of behavior to prevent, neutralize and localize social problems in the youth environment.
- ДокументСОЦІАЛЬНА АКТИВНІСТЬ ПІДЛІТКІВ ІЗ НЕПОВНИХ СІМЕЙ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Єсіна, Н. О.; Кузнецов, А. І.У публікації досліджено особливості впливу неповної сім’ї на формування соціальної активності підлітків. Засвідчено негативні та позитивні аспекти ситуації неповної сім’ї у формуванні соціальної активності підлітків. The publication examines the peculiarities of the influence of a single-parent family on the formation of social activity of adolescents. The negative and positive aspects of the single-parent family situation in the formation of social activity of adolescents are shown.
- ДокументТЕХНОЛОГІЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПРОФІЛАКТИКИ СУЇЦИДАЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИМИ ЗАСОБАМИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-19) Бейник, К. В.; Єсіна, Н. О.У статті проаналізовані різні підходи до визначення поняття «технологія», схарактеризовані види технологій, розкриті риси соціально-педагогічної технології такі як: універсальність, конструктивність, результативність, гнучкість; дано авторське визначення поняттю технологія соціальної профілактики суїцидальної поведінки старших підлітків у закладах загальної середньої освіти як системи послідовних дій, способів, засобів, етапів щодо створення у закладах загальної середньої освіти умов для успішної соціалізації старших підлітків на основі мінімізації або повного усунення факторів, які впливають на появу суїцидальних проявів у підлітковому середовищі; розроблено та обґрунтовано технологію соціальної профілактики суїцидальної поведінки старших підлітків у закладах загальної середньої освіти, що мала на меті зниження ризику і рівня проявів суїцидальної поведінки у підлітковому середовищі та передбачала наступні етапи: підготовчий, основний, підсумковий; виявлені головні принципи: гуманізму, системності, диференційного підходу, опори на позитивний потенціал особистості, на яких базувалась дана технологія. The article analyzes various approaches to the definition of the concept of "technology", characterizes the types of technologies, characterizes the features of socio-pedagogical technology: universality, constructiveness, effectiveness, flexibility; the author’s definition of the concept of the technology of social prevention of suicidal behavior of older adolescents in institutions of general secondary education is given as a system of sequential actions, methods, means, stages for creating in institutions of general secondary education conditions for the successful socialization of older adolescents based on the minimization or complete elimination of factors that affect emergence of suicidal manifestations in the adolescent environment; the technology of social prevention of suicidal behavior of older adolescents in institutions of general secondary education was developed and substantiated, which aimed to reduce the risk and level of manifestations of suicidal behavior in the adolescent environment and provided for the following stages: preparatory, main, final; identified tasks and principles: humanism, systematicity, differential approach, reliance on the positive potential of the individual, on which this technology was based.
- ДокументІнтелектуальні ігри як метод профілактики девіантної поведінки підлітків(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016-11-22) Єсіна, Н. О.Обгрунтовані інтелектуальні ігри як метод профілактики девіантної поведінки підлітків. Обоснованные интеллектуальные игры как метод профилактики девиантного поведения подростков.