Перегляд за Автор "Єсьман, І. В."
Зараз показано 1 - 20 з 26
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВидання навчальних посібників та наукової літератури для батьків (50-70-ті роки ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2009) Єсьман, І. В.Розробка навчальних посібників та наукової літератури для батьків у 50-70 рр. ХХ сторіччя сприяла формуванню педагогічного мислення серед населення, озброєння їх знаннями з основ сімейної педагогіки. Ці думки з урахуванням вимог сучасності являють собою цінність і сьогодні, а тому заслуговують широкого поширення серед батьків та громадськості. Разработка учебных пособий и научной литературы для родителей в 50-70 гг. формированию педагогического мышления среди населения, вооружению их знаниями по основам семейной педагогики. Эти мнения на основе требований современности представляют ценность и сегодня, а потому заслуживают широкого распространения среди родителей и общественности. Training development manuals and scientific literature for parents in the 50-70's of the twentieth century contributed formation of pedagogical thinking among the population, equipping them with knowledge of basics of family pedagogy. These views, taking into account the requirements of modernity are is a value today, and therefore deserve widespread use parents and the public.
- ДокументВПЛИВ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ НА ПЕДАГОГІЧНУ ОСВІТУ БАТЬКІВ У СУЧАСНИХ УМОВАХ В УКРАЇНІ(ХДУ, Гельветика, 2016) Єсьман, І. В.Виходячи з аналізу психолого-педагогічної літератури у статті розглянуто вплив засобів масової інформації (мережа Інтернет, телебачення, преса) на педагогічну освіту батьків у сучасних умовах в Україні. Установлено, що виходячи з особливостей сімейного виховання, необхідно донести до батьків їх провідну роль у формуванні особистості, зокрема і через засоби масової інформації. З’ясовано, що розповсюдження педагогічних знань серед батьків і громадськості сприяє підвищенню рівня їх педагогічної освіти. Исходя из анализа психолого-педагогической литературы в статье рассмотрено влияние средств массовой информации (сеть Интернет, телевидение, пресса) на педагогическое образование родителей в современных условиях в Украине. Установлено, что исходя из особенностей семейного воспитания, необходимо донести до родителей их ведущую роль в формировании личности, в том числе и через средства массовой информации. Выяснено, что распространение педагогических знаний среди родителей и общественности способствует повышению уровня их педагогического образования. The article considers the influence of the media (Internet, television, press) on pedagogical education of parents in modern conditions in Ukraine based on the analysis of psychological and pedagogical literature. In the course of scientific research it was found that based on the characteristics of family education, parents should bring their leading role in personalities development, including through the mass media. It was found that the distribution of pedagogical knowledge among parents and the public contributes to the improvement of their teacher education.
- ДокументВплив студентського самоврядування на формування управлінських якостей студентів педагогічних вишів(Херсонський державний університет, 2018-03-22) Єсьман, І. В.Ефективне функціонування системи студентського самоврядування сприятиме не тільки оптимізації освітнього процесу у вищій школі, але й формуванню основ управлінської та комунікативної культури студентської молоді, її політичній соціалізації, науково-дослідницький роботі студентів, розвитку волонтерського руху, міжнародній співпраці та мобільності студентів; подальшій інтеграції національної системи освіти України у європейський культурно-освітній простір. Эффективное функционирование системы студенческого самоуправления будет способствовать не только оптимизации образовательного процесса в высшей школе, но и формированию основ управленческой и коммуникативной культуры студенческой молодежи, ее политической социализации, научно-исследовательской работе студентов, развитию волонтерского движения, международному сотрудничеству и мобильности студентов; дальнейшей интеграции национальной системы образования Украины в европейский культурно-просветительное пространство. Effective functioning of the student self-government system will contribute not only to optimizing the educational process in higher education, but also to forming the foundations of managerial and communicative culture of student youth, its political socialization, student research, volunteer movement, international cooperation and student mobility; further integration of the national education system of Ukraine into the European one cultural and educational space.
- Документ«ДИТИНА, БАТЬКИ, ВЧИТЕЛЬ» У КОНТЕКСТІ КОНЦЕПЦІЇ «НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ»(Херсонський державний університет, 2016) Єсьман, І. В.Виходячи з аналізу наукової літератури у статті вивчено взаємодію складових «педагогічного трикутника»: дитина – батьки – вчитель у контексті Концепції «Нової української школи». Установлено, що перед батьками сьогодні відкривається перспектива підвищення рівня їх педагогічної освіти, а вчителі, поступово розширюючи коло знань і умінь батьків, стануть їх однодумцями і помічниками. З’ясовано, що сучасна педагогізація сім’ї потребує вдосконалення навчально-методичного забезпечення та активізації участі батьків у навчально-виховному процесі. Исходя из анализа научной литературы в статье изучено взаимодействие составляющих «педагогического треугольника»: ребенок – родители – учитель в контексте Концепции «Новой украинской школы». Установлено, что перед родителями сегодня открывается перспектива повышения уровня их педагогического образования, а учителя, постепенно расширяя круг знаний и умений родителей, станут их единомышленниками и помощниками. Выяснено, что современная педагогизация семьи нуждается в усовершенствовании учебно-методического обеспечения и активизации участия родителей в учебно-воспитательном процессе. Based on the analysis of scientific literature in the article the interaction of the components of the "pedagogical triangle": child – parents – teacher in the context of the "New Ukrainian School" concept was studied. It is established that for the parents today there is the prospect of raising the level of their pedagogical education, and teachers, gradually expanding the circle of knowledge and skills of parents, will become their adherents and assistants. It was clarified that modern pedagogy of the family needs to improve the educational and methodological support and increase the participation of parents in the educational process.
- ДокументМетодичні рекомендації до проведення семінарсько-практичних занять з курсу «Загальні основи педагогіки» з використанням елементів змішаного навчання(ХНУПС імені Івана Кожебуда, 2019-02-02) Єсьман, І. В.У методичних рекомендаціях містяться завдання до проведення семінарсько-практичних занять з курсу «Загальні основи педагогіки» з використанням елементів змішаного навчання (візуальні хмари слів, гексопазли, діаграми Ісікави). Методичні рекомендації розраховані на студентів, магістрантів, аспірантів та викладачів закладів вищої освіти галузі 01 Освіта / Педагогіка спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 013 Початкове навчання. В методических рекомендациях содержатся задачи к проведению семинарско-практических занятий по курсу «Общие основы педагогики» с использованием элементов смешанного обучения (визуальные облака слов, гексопазлы, диаграммы Исикавы). Методические рекомендации рассчитаны на студентов, магистрантов, аспирантов и преподавателей высших учебных заведений области 01 Образование / Педагогика специальностей 012 Дошкольное образование, 013 Начальное обучение. Methodical recommendations consist of tasks for seminar-practical lessons from the course” General basics of pedagogy” with the elements from mixed education (visual clouds of words, hex puzzle, Isikavi’s diagrams). Methodical recommendations are aimed on students, masters, graduate students and teachers of universities of sphere 01 Education / Pedagogy of specialties 012 Pre-school education, 013 Basic education.
- ДокументМетодичні рекомендації щодо складання силабусу навчальних дисциплін ХНПУ імені Г. С. Сковороди(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Якушко, Н. М.; Єсьман, І. В.У методичних рекомендаціях містяться характеристики структурних компонентів силабусу, визначено порядок розробки, обговорення й затвердження силабусів із метою надання допомоги в організації самостійної роботи здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського), третього (наукового) рівнів вищої освіти в умовах реалізації технологій компетентнісного навчання. Методичні рекомендації розраховані на студентів, магістрантів, аспірантів та викладачів закладів вищої освіти. В методических рекомендациях содержатся характеристики структурных компонентов силабуса, определены порядок разработки, обсуждение и утверждение силабуса. С целью оказание помощи в организации самостоятельной работы соискателей первого (бакалаврского), второго (магистерского), третьего (научного) уровней высшего образования в условиях реализации технологий компетентностного обучения. Методические рекомендации рассчитаны на студентов, магистрантов, аспирантов и преподавателей высших учебных заведений. The methodological recommendations contain characteristics of the structural components of the silabus, the development procedure, discussion and approval of the silabus are determined. In order to assist in organizing the independent work of applicants for the first (bachelor's), second (master's), third (scientific) levels of higher education in the context of the implementation of technology of competency-based education. Guidelines are designed for students, undergraduates, graduate students and teachers of higher educational institutions.
- ДокументНауково-дослідна практика. Галузь знань 01 Освіта / Педагогіка, спеціальність 013 "Початкова освіта", освітньо-професійна програма "Початкова освіта"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Єсьман, І. В.; Філатова, Л. С.У методичних рекомендаціях містяться мета, завдання і зміст науково-дослідної практики здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОП «Початкова освіта», особливості організації і керівництва практикою, методичні рекомендації щодо виконання програми практики, критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів за програмою практики, рекомендована література та інформаційні джерела та додатки. Навчальне видання розраховане для використання здобувачами другого (магістерського) рівня вищої, науково-педагогічними працівниками проєктних груп, груп забезпечення освітньо-професійних програм спеціальності 013 «Початкова освіта». The methodical recommendations contain the purpose, tasks, and content of the research practice of students of the second (master's) level of higher education of the OP "Primary Education", features of the organization and management of the practice, methodological recommendations for the implementation of the practice program, criteria for evaluating the educational achievements of the students according to the practice program, recommended literature and information sources and applications. The educational edition is designed for use by students of the second (master's) level of higher education, scientific and pedagogical workers of project groups, groups of support of educational and professional programs of specialty 013 "Elementary education".
- ДокументОсвітня програма «Початкова освіта» другого (магістерського) рівня вищої освіти у контексті критеріїв оцінювання якості: сильні сторони та позитивні практики(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06) Єсьман, І. В.; Ушмарова, В. В.; Довженко, Т. О.У навчально-методичному посібнику презентовано досвід підготовки компетентних, висококваліфікованих вчителів-інноваторів Нової української школи на факультеті початкового навчання ХНПУ імені Г.С. Сковороди, представлено освітню програму «Початкова освіта» другого (магістерського) рівня вищої освіти, загальні відомості, історію її розроблення та впровадження, відомості про самооцінювання, сильні сторони та конкурентні переваги. Навчально-методичний посібник розрахований на здобувачів першого (бакалаврського), другого (магістерського) рівнів вищої освіти спеціальності 013 «Початкова освіта», вчителів початкових класів, викладачів педагогічних закладів освіти, а також усіх, хто цікавиться проблемами початкової освіти в Україні. The textbook presents the experience of preparing competent, highly qualified teachers-innovators of the New Ukrainian School at the Faculty of Elementary Education of H.S. Skovoroda KhPU, presents the educational program "Elementary education" of the second (master) level of higher education, general information, history of its development and implementation, information about self-assessment, strengths and competitive advantages. The manual is designed for students of first (bachelor), second (master) level of higher education specialty 013 "Elementary education", primary school teachers, teachers of educational institutions, as well as all those interested in the problems of primary education in Ukraine.
- ДокументОсновні психолого-педагогічні концепції адлерівської моделі виховання батьків(СтильІздат, 2008) Єсьман, І. В.Виходячи з аналізу психолого-педагогічної літератури у статті розглянуті основні положення адлерівської моделі виховання батьків. Автор визначає головні принципи (рівноправність і співробітництво), що лежать в основі адлерівського виховання. Сформульовані завдання батьківського виховання по адлерівській моделі, пов'язані з поглибленням батьками своїх педагогічних знань. Исходя из анализа психолого-педагогической литературы, в статье рассматриваются основные положения адлеровской модели воспитания родителей. Автор выделяет основные принципы (равноправие и сотрудничество), лежащие в основе адлеровского воспитания. Сформулированы задачи родительского воспитания по адлеровской модели, связанные с углублением родителями своих педагогических знаний. Based on an analysis of the psychological and pedagogical literature, the article discusses the main provisions of the Adlerian model of parenting. The author singles out the basic principles (equality and cooperation) underlying the Adlerian upbringing. The tasks of parental education according to Adler's model related to the deepening of the parents' pedagogical knowledge are formulated.
- ДокументПедагогіка партнерства як засіб партнерської взаємодії з батьками дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами(Scientific Collection «InterConf», 2023-02-06) Єсьман, І. В.У публікації досліджено педагогіку партнерства як засіб партнерської взаємодії з батьками дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами. Підкреслено, що особливе значення для ефективної взаємодії з батьками дітей з ООП має період початкової освіти, коли батьки із задоволенням відвідують школу і цікавляться навчанням і поведінкою дитини. Це створює сприятливі умови для надання батькам психолого-педагогічної допомоги з виховання та розвитку дитини в сім'ї. Зазначено, що систематичний підхід до розгляду проблеми партнерської взаємодії з батьками дітей молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами в закладі освіти спостерігається в тому, що заклад не працює у цьому напрямі епізодично, це постійна, послідовна робота, спрямована на реалізацію потенційних можливостей дітей, формування індивідуальної освітньої траєкторії кожної дитини, проведення діагностичних досліджень серед учнів і їх батьків з метою організації інклюзивного освітнього середовища. The publication examines partnership pedagogy as a means of partnership interaction with parents of children of primary school age with special educational needs. It is emphasized that the period of primary education, when parents are happy to attend school and are interested in the child's learning and behavior, is of particular importance for effective interaction with parents of children with SEN. This creates favorable conditions for providing parents with psychological and pedagogical assistance in the upbringing and development of the child in the family. It is noted that a systematic approach to the consideration of the problem of partnership interaction with parents of children of primary school age with special educational needs in the educational institution is observed in the fact that the institution does not work in this direction episodically, it is a constant, consistent work aimed at realizing the potential opportunities of children, forming individual educational trajectory of each child, conducting diagnostic studies among students and their parents with the aim of organizing an inclusive educational environment.
- ДокументПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА БАТЬКІВ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ(КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2021-11) Єсьман, І. В.У статті проаналізовано особливості педагогічної освіти батьків молодших школярів в умовах Нової української школи. Виокремлено й охарактеризовано соціально-психологічні й педагогічні вимоги до батьків. Визначено два основні шляхи успішної співпраці школи та батьків для розвитку партнерства: постійне, чітке, двостороннє спілкування; різні способи залучення батьків до освітнього процесу. Презентовано основні напрями роботи з педагогічної освіти батьків молодших школярів в умовах Нової української школи: загальне ознайомлення дорослого населення з основами сімейного виховання – через засоби масової інформації (мережа Інтернет – електронна платформа «Нова українська школа»: портал «Учительська кімната» – інформаційна, методична та консультативна підтримка вчителів і директорів шкіл, організації спільнот учителів, портал «Батьківський комітет/рада» – призначений для створення спільнот батьків, підтримки їх спілкування; телебачення, преса); підготовка батьків до виховання дітей – в закладах освіти; підготовка молоді до сімейного життя – в закладах загальної середньої освіти; в клубах молодої сім’ї; в системі семінарів, курсів тощо; підготовка до материнства – в жіночих і дитячих консультаціях; підготовка вчителів і вихователів до роботи з батьками – у закладах вищої освіти, на курсах, семінарах тощо. Презентовано досвід роботи Міської батьківської ради Департаменту освіти Харківської міської ради. Представлено короткий силабус практикуму з педагогічної освіти батьків учнів молодшого шкільного віку «Навколо дітей разом», в якому визначено тривалість і структуру навчання (4 місяці, 2 модулі, 8 тем, 17 завдань), форми навчання (мікровикладання, самостійна робота, індивідуальні завдання, консультації) та результат навчання – засвоєння батьками знань з психології, педагогіки, фізіології дитини, педіатрії, нормативно-правових основ функціонування сім’ї, вироблення відповідних умінь і навичок з виховання дітей. В статье проанализированы особенности педагогического образования родителей младших школьников в условиях Новой украинской школы. Выделены и охарактеризованы социально-психологические и педагогические требования к родителям. Определены два основных пути успешного сотрудничества школы и родителей для развития партнерства: постоянное, четкое, двустороннее общение; разные способы привлечения родителей к образовательному процессу. Представлены основные направления работы по педагогическому образованию родителей младших школьников в условиях Новой украинской школы: общее ознакомление взрослого населения с основами семейного воспитания через средства массовой информации (сеть Интернет – электронная платформа «Новая украинская школа»: портал «Учительская комната» – информационная, методическая и консультативная поддержка учителей и директоров школ, организации сообществ учителей, портал «Родительский комитет/совет» – предназначен для создания сообществ родителей, поддержки их общения; телевидение, пресса); подготовка родителей к воспитанию детей – в учебных заведениях; подготовка молодежи к семейной жизни – в заведениях общего среднего образования; в клубах молодой семьи; в системе семинаров, курсов и т.п.; подготовка к материнству – в женских и детских консультациях; подготовка учителей и воспитателей к работе с родителями – в учреждениях высшего образования, на курсах, семинарах и т.д. Представлен опыт работы Городского родительского совета Департамента образования Харьковского городского совета. Представлен короткий силабус практикума по педагогическому образованию родителей учащихся младшего школьного возраста «Вокруг детей вместе», в котором определены продолжительность и структура обучения (4 месяца, 2 модуля, 8 тем, 17 заданий), формы обучения (микропреподавание, самостоятельная работа, индивидуальные задания, консультации) и результат обучения – усвоение родителями знаний по психологии, педагогике, физиологии ребенка, педиатрии, нормативно-правовых основ функционирования семьи, выработка соответствующих умений и навыков по воспитанию детей. The features of pedagogical education of parents of primary schoolchildren are analyzed in the context of New Ukrainian school. Socio-psychological and pedagogical requirements to parents were singled out and characterized.Two main ways of successful cooperation between the school and parents for the development ofpartnership were defined: constant, clear, two-way communication; different ways of involving parents in the educational process. The main directions of work on pedagogical education of parents of junior schoolchildren in the context of the New Ukrainian school were presented.General teaching of the adults with the basics of family education –through the media (internet –e-platform "New Ukrainian School": portal "Teacher’s Room" –informational, methodical and consulting support from teachers and school principals, organization of teacher communities,portal "Parents’Committee / Council" –designed tocreate communities of parents, support their communication; television, press); preparation of parents for raising children –in educational institutions; preparation of young people for family life –in general secondary education institutions; in young family clubs; in the system of seminars, courses, etc.; preparation for motherhood –in women’s and children’s consultations; preparation of teachers to work with parents –in higher education institutions, courses, seminars, etc.The experience of the City Parents’Council of the Department of Education of the Kharkiv City Council was introduced. A short syllabus ofthe workshop on pedagogical education of parents of primary school pupils "Around children together" was presented, in which the duration andstructure of training were defined (4months, 2modules, 8topics, 17tasks), forms of education (micro-teaching, independent study, individual tasks, consultations), and the result of learning -the acquisition by parents of knowledge in psychology, pedagogy, physiology of the child, legislative framework of the family’s functioning, developing appropriate skills in raising children.
- ДокументПедагогічна освіта батьків у 50–70-х роках ХХ століття в Україні(Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2011-10) Єсьман, І. В.У авторефераті дисертації досліджено і розкрито особливості змісту, завдань, форм і методів реалізації педагогічної освіти батьків різними соціальними інституціями, громадськими організаціями та об’єднаннями у 50–70-х рр. ХХ ст. в Україні у контексті історичної ретроспективи, задля підвищення її ефективності в сучасних умовах. В автореферате диссертации исследованы и раскрыты особенности содержания, задач, форм и методов реализации педагогического просвещения родителей различными социальными институтами, общественными организациями и объединениями в 50–70-х гг. ХХ в. в Украине в контексте исторической ретроспективы, для повышения ее эффективности в современных условиях. The thesis abstract investigates and reveals the peculiarities of the content, tasks, forms and methods of realization of pedagogical education of parents by different social institutions, public organizations and associations in Ukraine in 1950-70s in the context of the historical retrospective in order to increase its effectiveness in modern conditions.
- ДокументПедагогічна освіта батьків у 50–70-х роках ХХ століття в Україні(Херсонський державний університет, 2011-11) Єсьман, І. В.У дисертації досліджено і розкрито особливості змісту, завдань, форм і методів реалізації педагогічної освіти батьків різними соціальними інституціями, громадськими організаціями та об’єднаннями у 50–70-х рр. ХХ ст. в Україні у контексті історичної ретроспективи, задля підвищення її ефективності в сучасних умовах. Систематизована джерельна база з теми дослідження може бути використана у процесі вивчення студентами курсів «Історія педагогіки», «Педагогіка», «Соціальна педагогіка». Виявлені матеріали, зміст та висновки роботи допоможуть об’єктивно підійти до розв’язання сучасних проблем педагогічної освіти батьків, а також прислужитися у виданні навчально-методичних посібників, підручників, хрестоматій з історії вітчизняної педагогіки. В диссертации исследованы и раскрыты особенности содержания, задач, форм и методов реализации педагогического просвещения родителей различными социальными институтами, общественными организациями и объединениями в 50–70-х гг. ХХ в. в Украине в контексте исторической ретроспективы, для повышения ее эффективности в современных условиях. Систематизированная источниковая база по теме исследования может быть использована в процессе изучения студентами курсов «История педагогики», «Педагогика», «Социальная педагогика». Обнаруженные материалы, содержание и выводы работы помогут объективно подойти к решению современных проблем педагогического образования родителей, а также служить в издании учебно-методических пособий, учебников, хрестоматий по истории отечественной педагогики. This dissertation studies the content, tasks, forms and methods of pedagogical education of parents by different social institutions, public organizations and associations in Ukraine in 50-70-ies in the context of the historical retrospective in order to improve its effectiveness in modern conditions. The systematized source base on the topic of the study can be used by students in the courses "History of Pedagogy", "Pedagogy", "Social Pedagogy". The found materials, content and conclusions of the work will help to objectively approach the solution of modern problems of pedagogical education of parents, as well as serve in the publication of teaching aids, textbooks, reading-books on the history of domestic pedagogy.
- ДокументПедагогічна освіта батьків у науковому доробку В. Сухомлинського(Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2010) Єсьман, І. В.У статті на основі аналізу філософської та педагогічної спадщини В. Сухомлинського висвітлюються ідеї педагога-новатора в контексті проблем організації і змісту педагогічної освіти батьків. Визначена і теоретично обґрунтована система педагогічної освіти батьків В. Сухомлинського як складової частини педагогічного процесу, який реалізується школою в співдружності із сім’єю. В статье на основе анализа философского и педагогического наследия В. Сухомлинского освящаются идеи педагога-новатора в контексте проблем педагогического образования родителей. Определена и теоретически обоснована система педагогического образования родителей В. Сухомлинского, как составной части педагогического процесса, который реализуется школой в содружестве с семьѐй. In the article on base of the analysis philosophical and pedagogical inheritance V. Suhomlinskiy are illuminated ideas of the teacher-trailblazer in context of the problems to organizations and contents of the pedagogical education the parents. Determined and theoretically motivated system of the pedagogical education of the parents V. Suhomlinskiy, as component part of pedagogical process, which is realized by school in commonwealth with family.
- ДокументПЕДАГОГІЧНА ОСВІТА БАТЬКІВ ЯК УМОВА РЕАЛІЗАЦІЇ "СИСТЕМИ РАННЬОГО І РІЗНОБІЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ» Б. ТА О. НІКІТІНИХ(Херсонський державний університет, Видавничий дім «Гельветика», 2019-10-24) Єсьман, І. В.Виходячи з аналізу наукової літератури у статті висвітлюються особливості педагогічної освіти батьків як умови реалізації «системи раннього і різнобічного виховання дітей» Б. і О. Нікітіних. Встановлено, що актуалізація сім’ї як ресурсу сфери освіти обумовлює сьогодні необхідність підвищення рівня педагогічної підготовки батьків. З’ясовано, що однією з головних функцій сучасного суспільства повинно стати поширення знань і досвіду з батьківського виховання, теоретичної і практичної підготовки дорослих до виконання батьківських функцій. З огляду на зазначене, досліджуючи питання педагогічної освіти батьківського загалу другої половини ХХ століття особлива увага фокусується на науковій і практичній діяльності сім’ї Нікітіних, які виховали своїх сімох дітей за особливою методикою, яку фахівці визначили як «систему раннього і різнобічного виховання дітей». Проаналізовано особливості педагогічної освіти майбутніх матерів, підкреслюючи необхідність оволодіння як теоретичними знаннями з психології, педагогіки, гігієни, педіатрії, так і практичними навичками: уміння малювати, співати, конструювати, вишивати та ін. З’ясовано, що Нікітіни не залишали поза увагою і проблему підготовки молоді до сімейного життя, визнавали, що в школі поряд з уроками з окремих предметів мають бути «уроки сімейного життя» – «уроки спілкування», які навчатимуть дітей бути відповідальними за долю своєї сім’ї. Визначено, що О. Нікітіна особливе місце в радянській педагогіці відводила розвитку суспільного дошкільного виховання. Дитячі садки в перші роки свого становлення мали на меті допомогти батькам у вихованні дітей. Установлено, що досвід Нікітіних був альтернативним і став складовою «педагогіки співробітництва», який вплинув на обґрунтування батьківської педагогіки як педагогіки природного розвитку. З’ясовано, що саме співробітницький підхід в організації педагогічної освіти батьків є актуальною умовою формування загальної культури особистості педагогів і батьків. Исходя из анализа научной литературы в статье освещаются особенности педагогического просвещения родителей как условия реализации «системы раннего и разностороннего воспитания детей» Б. и А. Никитиных. Установлено, что актуализация семьи как ресурса сферы образования обусловливает сегодня необходимость повышения уровня педагогической подготовки родителей. Установлено, что одной из главных функций современного общества должно стать распространение знаний и опыта из родительского воспитания, теоретической и практической подготовки взрослых к выполнению родительских функций. Учитывая указанное, исследуя вопрос педагогического образования родительского общественности второй половины ХХ века особое внимание фокусируется на научной и практической деятельности семьи Никитиных, которые воспитали своих семерых детей по особой методике, которую специалисты определили как «систему раннего и разностороннего воспитания детей». Проанализированы особенности педагогического образования будущих матерей, подчеркивая необходимость овладения как теоретическими знаниями по психологии, педагогике, гигиены, педиатрии, так и практическими навыками: умение рисовать, петь, конструировать, вышивать и др. Выяснено, что Никитины не оставляли без внимания и проблему подготовки молодежи к семейной жизни, признавали, что в школе рядом с уроками по отдельным предметам должны быть «уроки семейной жизни» - «уроки общения», которые будут обучать детей быть ответственными за судьбу своей семьи. Определено, что А. Никитина особое место в советской педагогике отводила развития общественного дошкольного воспитания. Детские сады в первые годы своего становления имели целью помочь родителям в воспитании детей. Установлено, что опыт Никитиных был альтернативным и стал составляющей «педагогики сотрудничества», который повлиял на обоснование родительской педагогики как педагогики естественного развития. Выяснено, что именно сотруднический подход в организации педагогического просвещения родителей актуальным условием формирования общей культуры личности педагогов и родителей. Article was written about features of the education of parents as a condition of the realization of the “system of an early and versatile education of children”, based on the works of B. and O. Nikitinikh. Discovered, that actualization of a family as a resource of the education causes necessity of an improvement of the level of the pedagogical education of parents, that one of the main function of the modern society must become spreading of the knowledge and experience of the education of parents, theoretical and practical preparation of parents to do their parent’s functions. That is why, researching pedagogical education of parents in second half of the XX sentury, special attention was focused on the science and practical activity of the Nikitiny, which brought up their seven children with the special method, that specialists determined as a “system of an early and versatile education of children”. Was analyzed the features of the pedagogical education of the future masters, highlighting necessity of the mastering either theoretical knowledge of psychology, pedagogy, hygiene, pediatrics and practical skills; drawing, singing etc. The Nikitiny paid attention on problems of the preparation youth for a life in family, acknowledged, that school must include” lessons of the life in family” – “speaking lessons”, that will teach children to be respon- sible for their family. Also, Nikitina allots a special place in the soviet pedagogy for a development of the social preschool edu- cation. Kindergartens in their first years of life were aimed on a supporting of parents in education of their children. Discovered, that Nikitin’s experience was alternative and became a part of the “pedagogy of interaction”, that influenced on the explanation of pedagogy of parents as a pedagogy of natural development; that interac- tion in an organization of the pedagogical education of parents is an actual condition in forming an individual culture for teachers and parents.
- ДокументПедагогічні умови формування культури академічної доброчесності молодших школярів в освітньому процесі початкової школи(Уманський державний педагогічний унівеситет імені Павла Тичини, 2021) Єсьман, І. В.; Ушмарова, В. В.У статті на основі аналізу джерельної бази дослідження з’ясовано сутність поняття «культура академічної доброчесності», сформульовано авторське визначення провідної категорії дослідження; теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування культури академічної доброчесності молодших школярів у освітньому процесі початкової школи. Презентовано та узагальнено результати експериментальної перевірки педагогічних умов формування культури академічної доброчесності молодших школярів у освітньому процесі початкової школи, проведеного у 2019–2020 навчальному році на базі Харківській гімназії № 169 з учнями 4-х класів. В статье на основе анализа источниковой базы исследования выяснено сущность понятия «культура академической доброчестности», сформулировано авторское определение ведущей категории исследования; теоретически обоснованы педагогические условия формирования культуры академической доброчестности младших школьников в образовательном процессе начальной школы. Представлены и обобщены результаты экспериментальной проверки педагогических условий формирования культуры академической доброчестности младших школьников в образовательном процессе начальной школы, проведенного в 2019–2020 учебном году на базе Харьковской гимназии № 169 с учениками 4-х классов. The article, based on the analysis of the source base of research, clarifies the essence of the concept "culture of academic integrity", formulates the author's definition of the leading category of research; theoretically justified pedagogical conditions of formation of the culture of academic integrity of junior students in the educational process of primary schools. The results of the experimental testing of pedagogical conditions of formation of the culture of academic integrity of junior schoolchildren in the educational process of primary school, conducted in the 2019–2020 academic year on the basis of Kharkiv gymnasium № 169 with the students of the 4th grade are presented and summarized.
- ДокументПроблема виховання батьків у науковому доробку зарубіжних вчених (60-70-ті роки ХХ століття)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2010-11-04) Єсьман, І. В.Починаючи з 60-х років ХХ століття зарубіжні педагоги, психологи, соціологи, психотерапевти свої пошуки спрямовують на розроблення програм виховання батьків, програм педагогічної освіти батьків. Особливої популярності набув проект «Home Start», який об’єднував понад 16 регіональних програм на допомогу батькам. В основі проекту – положення про те, що батьки не тільки перші, а й найвпливовіші вихователі дитини. Начиная с 60-х годов XX века зарубежные педагоги, психологи, социологи, психотерапевты свои поиски направляют на разработку программ воспитания родителей, программ педагогического образования родителей. Особую популярность приобрел проект «Home Start», который объединял более 16 региональных программ в помощь родителям. В основе проекта – положение о том, что родители не только первые, но и самые влиятельные воспитатели ребенка. Since the 60s of the twentieth century, foreign teachers, psychologists, sociologists, psychotherapists have focused their research on the development of parenting programs, programs of pedagogical education of parents. The Home Start project, which brings together more than 16 regional programs to help parents, has become particularly popular. The project is based on the provision that parents are not only the first, but also the most influential educators of the child.
- ДокументПрофесійна підготовка майбутніх учителів до взаємодії з родинами учнів(2008-04-16) Єсьман, І. В.Професійно-педагогічна підготовка має забезпечити готовність майбутніх учителів до підвищення психологічної та педагогічної компетентності батьків щодо розуміння закономірностей розвитку школярів, залучення родин до співпраці зі школою, формування усвідомленого розуміння батьками своєї відповідальності та максимального забезпечення дитині повноцінного життя сьогодні та в майбутньому. Профессионально-педагогическая подготовка должна обеспечить готовность будущих учителей к повышению психологической и педагогической компетентности родителей по пониманию закономерностей развития школьников, привлечению семей к сотрудничеству со школой, формированию осознанного понимания родителями своей ответственности и максимальному обеспечению ребенку полноценной жизни сегодня и в будущем. Professional and pedagogical training should ensure the readiness of future teachers to increase the psychological and pedagogical competence of parents to understand the patterns of student development, involve families in cooperation with the school, forming a conscious understanding of parents' responsibilities and maximizing the child's life today and in the future.
- ДокументПІДГОТОВКА МАГІСТРІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ ЗА ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНОЮ ПРОГРАМОЮ «ПОЧАТКОВА ОСВІТА»: ІСТОРІЯ ВПРОВАДЖЕННЯ, СИЛЬНІ СТОРОНИ ТА КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ, ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ(Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій, Видавничий дім «Гельветика», 2023) Єсьман, І. В.Стаття присвячена вивченню досвіду підготовки магістрів початкової освіти за освітньо-професійною освітньою програмою «Початкова освіта» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. З’ясовано нормативні вимоги до підготовки фахівців з вищою освітою на другому (магістерському) рівні вищої освіти. Проаналізовано й узагальнено історію впровадження, оновлення та удосконалення, досвід реалізації освітньо-професійної програми «Початкова освіта» в ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Представлено цілі, фокус, особливості ОПП «Початкова освіта», які ураховують інтереси та пропозиції зовнішніх і внутрішніх стейкхолдерів, провідні тенденції розвитку системи початкової освіти, регіональний контекст та корелюють із місією університету. Основна увага зосереджена на вивченні змісту ОПП, якій сформований відповідно до предметної області спеціальності 013 Початкова освіта, складається з обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів та підкреслює унікальність освітньої програми. Визначено, що у навчальному плані обов’язкові освітні компоненти розподіллено на змістовні блоки: цикл загальної (12 кредитів ЄКТС), цикл професійної підготовки (55 кредитів ЄКТС); окремий цикл складають дисципліни вільного вибору здобувача (23 кредити ЄКТС). На основі аналізу освітньої складової ОПП «Початкова освіта» у контексті відповідності критеріям якості ОП виокремлено сильні сторони та конкурентні переваги, накреслено перспективи подальшого розвитку освітньо-професійної програми: посилення уваги до міжнародної співпраці в галузі підготовки вчителів початкових класів та здійсненні наукових досліджень у сфері початкової освіти; формування науково-педагогічних кадрів вищої категорії (докторів наук, професорів); розширення співробітництва з місцевими ОТГ щодо посилення профорієнтаційної роботи серед учнів ЗЗСО та працевлаштування випускників ОПП. The article is devoted to the study of the experience of training masters of primary education under the educational and educational professional program (EPP) "Primary Education" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The regulatory requirements for the training of specialists with higher education at the second (master's) level of higher education have been clarified. The history of implementation, renewal and improvement, the experience of implementing the EPP "Primary Education" at H. S. Skovoroda KhNPU is analyzed and summarized. The goals, focus, features of the educational and professional program "Primary Education" are presented, which take into account the interests and proposals of external and internal stakeholders, the leading trends in the development of the primary education system, the regional context and correlate with the mission of the university. The main attention is focused on the study of the content of the EPP, which is formed in accordance with the subject area of the specialty 013 Elementary education, consists of mandatory and optional educational components and emphasizes the uniqueness of the educational program. It was determined that in the curriculum, mandatory educational components are divided into meaningful blocks: general cycle (12 ECTS credits), professional training cycle (55 ECTS credits); a separate cycle consists of disciplines of the applicant’s free choice (23 ECTS credits). Based on the analysis of the educational component of the EPP "Primary Education" in the context of compliance with EP quality criteria, the strengths and competitive advantages are highlighted, the prospects for the further development of the educational and professional program are outlined: increased attention to international cooperation in the field of primary school teacher training and the implementation of scientific research in the field of primary education; formation of scientific and pedagogical personnel of the highest category (doctors of sciences, professors); expansion of cooperation with local vocational training centers regarding the strengthening of career guidance work among students of IGSE and employment of graduates of EPP.
- ДокументРобоча програма та методичні рекомендації до навчального курсу «Основи педагогіки»(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2014) Єсьман, І. В.Посібник містить робочу програму та методичні рекомендації з навчального курсу «Основи педагогіки» для студентів, які здобувають фах за напрямом підготовки "Вчитель початкових класів", спеціальністю 6.010102 "Початкова освіта". Пособие содержит рабочую программу и методические рекомендации по учебному курсу «Основы педагогики» для студентов, получающих специальность по направлению подготовки "Учитель начальных классов", специальности 6.010102 "Начальное образование ". The manual contains a work program and guidelines for the training course "Fundamentals of Pedagogy" for students receiving a specialty in the direction training "Primary school teacher", specialty 6.010102 "Primary education ".