Перегляд за Автор "Ємець, Д. О."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДо питання про педагогічний більдунг як форма навчання дорослих(Scientific Publishing Center “Sci-conf.com.ua"; SSPG Publish, Stockholm, Sweden, 2021) Філатова, Л. С.; Ємець, Д. О.Ефективність процесу викладання безпосередньо залежить від особистості педагога, його суб’єктивного відчуття власної реалізованості та задоволеності професією. В даній статті створено модель педагогічного більдунгу – гуртка колективної індивідуальної діяльності для педагогів, в якому стають можливими інтеграція особистого й професійного досвіду педагогів та налагодження процесу комунікації усередині професійних угрупувань. Зазначена модель окреслена у категоріях мети, бачення та принципів реалізації: змісту, методу, контексту та ролей. Эффективность процесса преподавания напрямую зависит от личности педагога, его субъективного ощущения собственной реализованности и удовлетворенности профессией. В данной статье создана модель педагогического бильдунга – кружка коллективной индивидуальной деятельности для педагогов, в котором становятся возможны интеграция личного и профессионального опыта педагогов и налаживание процесса коммуникации внутри профессиональных группировок. Указанная модель обозначена в категориях целей, видения и принципов реализации: содержания, метода, контекста и ролей.The effectiveness of the teaching process directly depends on the personality of the teacher, his subjective sense of self-realization and satisfaction with the profession. This article creates a model of pedagogical building - a circle of collective individual activity for teachers, which makes it possible to integrate personal and professional experience of teachers and establish a process of communication within professional groups. This model is outlined in the categories of purpose, vision and principles of implementation: content, method, context and roles.
- ДокументКомпаративний аналіз концепцій початкової освіти в Україні та країнах ЄС(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка; Гельветика, 2021) Філатова, Л. С.; Ємець, Д. О.З метою осягнути слабкі й сильні сторони української системи початкової освіти, у дослідженні викладається порівняльний аналіз вітчизняного навчального підходу з європейським. Країни, досвід яких досліджується у статті, були відібрані на основі досліджень PISA. На відміну від країн азіатської або американської традицій, європейська водночас містить в собі джерело позитивного досвіду освітніх реформ та зберігає зрозумілу етнокультуру, що уможливлює перейняття зазначеного досвіду. В целях постижения слабых и сильных сторон украинской системы начального образования в исследовании излагается сравнительный анализ отечественного учебного подхода с европейским. Страны, опыт которых исследуется в статье, были отобраны на основе исследований PISA. В отличие от стран азиатской или американской традиции, европейская в то же время содержит в себе источник положительного опыта образовательных реформ и сохраняет понятную этнокультуру, что позволяет перенимать указанный опыт. In order to understand the weaknesses and strengths of the Ukrainian primary education system, the study presents a comparative analysis of the domestic educational approach with the European one. The countries whose experience is studied in the article were selected on the basis of PISA research. Unlike the countries of Asian or American traditions, the European one at the same time contains a source of positive experience of educational reforms and preserves a clear ethnoculture, which makes it possible to adopt this experience.
- ДокументПорівняльний аналіз вітчизняної та зарубіжних систем початкової освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Ємець, Д. О.Магістерське дослідження присвячене проблемі якості початкової освіти в Україні. Компаративний аналіз вітчизняної системи освіти у порівнянні з досвідом країн ЄС висвітлює відмінності й схожості зазначених систем, що уможливлює перейняття позитивного досвіду. Ряд країн до порівняння було відібрано відповідно до результатів дослідження PISA у 2018 році, з урахуванням культурних та соціальних особливостей. Критеріями до порівняння було обрано компетентнісну спрямованість чинних реформ освіти, чинний педагогічний підхід, статус вчителя, комунікацію у трикутнику батьки-вчитель-дитина та загальні правила проведення уроків. За результатами дослідження було виокремлено ряд інновацій, що використовуються за кордоном та є відсутніми у вітчизняній системі початкової освіти: діджиталізація комунікації педагога з батьками, феномен-орієнтований підхід до викладання та якісно інший рівень престижу професії педагога. Властивим усім досліджуваним системам освіти виявився педагогічний підхід, спрямований на інтеграцію знань з різних сфер з метою створення цілісного знання. Також досліджувані системи освіти фокусують увагу вчителя на тому, що робота з дітьми також містить в собі елементи виховання, а саме: має розвивати в дітях соціальні якості, зокрема лідерську поведінку, навички самопрезентації та комунікативність; має бути спрямоване на розвиток патріотизму та демократичних цінностей; має розвивати когнітивні навички аналізу, синтезу та відтворення інформації, уміння вчитися та бути самостійним у навчанні. З метою позитивного впливу на соціальний статус професії педагога було запропоновано розробку навчального кола «Педагогічний більдунг», засадами якого є інформальність, не ієрархічність та створення безпечного простору для обміну професійним та психологічним досвідом серед педагогів-учасників. The master's research is devoted to the problem of the quality of primary education in Ukraine. A comparative analysis of the Ukrainian education system in comparison with the experience of the EU countries highlights the differences and similarities of these systems, which makes the integration of positive experience possible. A list of countries were selected for comparison according to the results of the PISA survey in 2018, taking into account cultural and social characteristics. The criteria for comparison are: the direction of the current educational reforms, the current pedagogical approach, the status of the teacher, communication in the triangle of parents-teacher-child and the general approach to the lessons. According to the results of the study, some innovations used in EU are absent in the domestic primary education system: digitalization of teachers`communication with parents, phenomenon-based approach to teaching and a qualitatively different level of prestige of the teaching profession. Inherent in all analyzed systems of education was a pedagogical approach aimed at integrating knowledge from different fields in order to create holistic knowledge. Also, the studied education systems focus the teacher's attention on the fact that working with children also includes elements of personal education, namely: it should develop social qualities in children, including leadership behavior, self-presentation and communication skills; should be aimed at the development of patriotism and democratic values; should develop cognitive skills of analysis, synthesis and reproduction of information, the ability to learn and to be independent in learning. In order to positively influence the social status of the teaching profession, it was proposed to develop a learning circle "pedagogical building", the principles of which are informal, non-hierarchical education, which creates a safe space for sharing professional and psychological experience among the participating teachers.