Дисертації, автореферати та монографії
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Дисертації, автореферати та монографії за Автор "Agarkova, N."
Зараз показано 1 - 2 з 2
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументEducational Studios : Theory and Practice(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018-04-25) Karaman, O.; Yurkiv, Ya.; Davydova, Zh.; Ionova, O.; Trubavina, I.; Kabus, N.; Chernovol-Tkachenko, R.; Rogova, T.; Romanyshyna, L.; Romanyshyna, O.; Kalashnyk, L.; Naumenko, S.; Wu, Ya.; Luparenko, S.; Tverdokhlib, T.; Panasenko, E.; Sapozhnikov, S.; Pisotskaya, M.; Zhelanova, V.; Linnik, O.; Agarkova, N.; Zolotukhina, S.; Zelenska, L.; Kin, O.; Sobchenko, T.; Smolyanyuk, N.; Roman, N.; Zhukov, V.; Vasylieva, S.; Marmaza, O.; Tsapko, A.; Rybalko, L.; Jose da Costa, G.; Dovzhenko, T.; Nebytova, I.; Tverdokhlib, G.; Podcherniaieva, N.; Kurinnoi, Ia.; Zelenskyi, R.; Sliusarenko, O.; Zelenskyi, B.; Kabatska, O.; Gurina, V.; Gorbacheva, I.; Popova, O.; Kabanska, O.; Popov, V.; Tkachovа, N.; Tkachov, A.; Zahrebelnyi, O.; Naboka, O.; Sharapova, O.; Brigak, N.; Krischuk, B.; Deynychenko, G.; Deinychenko, V.; Deynichenko, T.; Havrilova, L.; Voronova, N.; Kirychenko, S.; Lebedieva, K.; Kalashnyk, N.; Levchenko, Y.; Rakhlis, V.; Chornovol-Tkachenko, R.; Martyniuk, A.; Trubavina, I.; Kaplun, S.; Kutsenko, T.; Lazariev, M.; Lazarieva, O.; Lazarieva, K.; Mainaiev, F.; Rybalko, L.; Bilous, T. L.The monograph is dedicated to scientifi c achievements of Department of General Pedagogy and Pedagogy of Higher School in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. It contains works on modern transformations of education in Ukraine in methodological, theoretical, methodic and technological aspects. The monograph reveals new scientifi c approaches in theory of pedagogy, since they have been implemented, experimentally verifi ed and approved in educational practice. New terms and concepts are defi ned in the monograph, and it reveals the pedagogical conditions for improving the quality of education and upbringing, for they have been identifi ed and tested in experimental work. Socialpedagogical, historical and managerial aspects of improving the realization of the human right to education are outlined. Монографія присвячена науковим досягненням кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. У ній представлені роботи за сучасними перетвореннями освіти в Україні в методологічних, теоретичних, методичних і технологічних аспектах. Монографія розкриває нові наукові підходи в теорії педагогіки, оскільки вони реалізовані, експериментально підтверджені і затверджені в навчальній практиці. У монографії визначені нові терміни і поняття, що розкривають педагогічні умови для підвищення якості освіти і виховання, оскільки вони були ідентифіковані і випробувані в експериментальній роботі. Викладено соціально-педагогічні, історичні та управлінські аспекти вдосконалення реалізації права людини на освіту. Монография посвящена научным достижениям кафедры общей педагогики и педагогики высшей школы Харьковского национального педагогического университета имени Г. С. Сковороды. В ней представлены работы по современным преобразованиям образования в Украине в методологических, теоретических, методических и технологических аспектах. Монография раскрывает новые научные подходы в теории педагогики, поскольку они реализованы, экспериментально подтверждены и утверждены в учебной практике. В монографии определены новые термины и понятия, раскрывающие педагогические условия для повышения качества образования и воспитания, поскольку они были идентифицированы и испытаны в экспериментальной работе. Изложены социально-педагогические, исторические и управленческие аспекты совершенствования реализации права человека на образование.
- ДокументThe specific features of the primary school development at the eastern ukrainian territories in the second half of the 19th-the beginning of the 20th centuries(Premier Publishing s.r.o., Vienna-Prague, 2018) Agarkova, N.The paper gives a brief description of the four stages of the primary education development at the eastern Ukrainian territories since the middle of the 19th century till the beginning of the 20th century, taking into account the develop-ment of state legislation relating to primary education, the dynamics of quantitative and qualitative growth of the primary school network, the transformation of the eco-nomic, cultural and education spheres of the region, which contributed to the change in the content, forms and methods of primary education. On the basis of the use of published and archive materials, a pedagogically valuable experience of the activity of the eastern Ukrainian territories primary schools in the middle of the 19th and the beginning of the 20th century was determined (reform ideas for literacy among the general population and experience in introducing educational reforms, the formation of a special type of state and civil management of public schools, the involvement of zemstvos, urban and rural associations in determining the content, methods and forms of primary education). The data on the content, forms and methods of primary school education at the eastern Ukrainian territories are specifi ed and elaborated. У статті подано короткий опис чотирьох етапів розвитку початкової освіти на східних територіях України з середини ХІХ до початку ХХ століття, враховуючи розробку державного законодавства, що стосується початкової освіти, динаміка кількісного та якісного зростання мережі початкових шкіл, трансформація економічної, культурної та освітньої сфер регіону, що сприяло зміні змісту, форм і методів початкової освіти. На основі використання опублікованих та архівних матеріалів було визначено педагогічно цінний досвід діяльності початкових шкіл східноукраїнських територій середини 19 - початку 20 століття (реформування ідей щодо грамотності серед широкого населення та досвід впровадження освітніх реформ, формування особливого типу державного та цивільного управління державними школами, залучення земств, міських та сільських об’єднань до визначення змісту, методів та форм початкової освіти). Дані про зміст, форми та методи навчання початкової школи на східноукраїнських територіях конкретизовані та опрацьовані. В статье представлены краткое описание четырех этапов развития начального образования на восточных территориях Украины с середины XIX до начала ХХ века, учитывая разработку государственного законодательства, касающегося начального образования, динамика количественного и качественного роста сети начальных школ, трансформация экономической, культурной и образовательной сфер региона, что способствовало изменению содержания, форм и методов начального образования. На основе использования опубликованных и архивных материалов были определены педагогически ценный опыт деятельности начальных школ восточно территорий середины 19 - начала 20 века (реформирование идей по грамотности среди широкого населения и опыт внедрения образовательных реформ, формирования особого типа государственного и гражданского управления государственными школами, привлечения земств, городских и сельских объединений к определению содержания, методов и форм начального образования). Данные о содержании, формах и методах обучения начальной школы на восточно территориях конкретизированы и проработаны.