Факультет початкового навчання
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультет початкового навчання за Автор "Chernovol-Tkachenko, R."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументScientific and Methodic Model of Formation of Future Teachers’ Inclusive Competence(Research Journal of Pharmaceutical, Biological and Chemical Sciences, India, 2019-02) Boichuk, Yu.; Chernovol-Tkachenko, R.; Dovzhenko, T.; Ionova, O.; Luparenko, S.; Maslova, N.; Shyshenko, V.The article focuses on revelation of the scientific and methodic model of formation of future teachers’ inclusive competence and the ways of realization of the model in educational establishments. Future teachers’ inclusive competence is considered to be an important integral component of their readiness for professional activity in the field of inclusive education. The scientific and methodic model includes certain blocks. They are aim block (it includes the aim, tasks and principles), content block (it includes the structural elements of inclusive competence), operational block (it describes the stages and the complex of means of formation of inclusive competence) and evaluative-resultant block (it describes the levels and the results of the implementation of the model). The article depicts the stages of formation of future teachers’ inclusive competence, namely: preparatory, cognitive, practical and analytical stages. The formation of future teachers’ inclusive competence is determined by criteria and indicators. They are: personal criterion (level of development of inclusive competence of future teacher’s personality), procedural criterion (level of future teachers’ awareness regarding the specificity of inclusive education and level of development of special inclusive skills), analytical-evaluative criterion (level of person’s capacity for self-improvement and self-assessment). Стаття присвячена розкриттю науково-методичної моделі формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів та шляхів реалізації моделі у навчальних закладах. Інклюзивна компетентність майбутніх учителів є важливою складовою їхньої готовності до професійної діяльності у галузі інклюзивної освіти. Науково-методична модель включає певні блоки. Це цільовий блок (містить мету, завдання та принципи), змістовий блок (містить структурні елементи інклюзивної компетентності), оперативний блок (описує етапи та комплекс засобів формування інклюзивної компетентності) та оцінно-результативний блок (описує рівні та результати реалізації моделі). У статті зображено етапи формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів, а саме: підготовчий, пізнавальний, практичний та аналітичний етапи. Формування інклюзивної компетентності майбутніх учителів визначається критеріями та показниками. Це: особистісний критерій (рівень розвитку інклюзивної компетентності особистості майбутнього вчителя), процесуальний критерій (рівень обізнаності майбутніх учителів щодо специфіки інклюзивної освіти та рівень розвитку спеціальних інклюзивних навичок), аналітично-оцінний критерій (рівень здатності людини до самовдосконалення та самооцінки). Статья посвящена раскрытию научно-методической модели формирования инклюзивной компетентности будущих учителей и путей реализации модели в учебных заведениях. Инклюзивная компетентность будущих учителей является важной составляющей их готовности к профессиональной деятельности в области инклюзивного образования. Научно-методическая модель включает определенные блоки. Это целевой блок (содержит цели, задачи и принципы), содержательный блок (содержит структурные элементы инклюзивной компетентности), оперативный блок (описывает этапы и комплекс средств формирования инклюзивной компетентности) и оценочно-результативный блок (описывает уровне и результаты реализации модели). В статье отражены этапы формирования инклюзивной компетентности будущих учителей, а именно: подготовительный, познавательный, практический и аналитический этапы. Формирования инклюзивной компетентности будущих учителей определяется критериями и показателями. Это: личностный аспект (уровень развития инклюзивной компетентности личности будущего учителя), процессуальный критерий (уровень осведомленности будущих учителей о специфике инклюзивного образования и уровень развития специальных инклюзивных навыков), аналитически-оценочный критерий (уровень способности человека к самосовершенствованию и самооценки).
- ДокументThe Problem of Child’s Mental Development and Childhood in Scientific Works of A. Zaporozhets(Eurasian Exercise and Sport Science Association (EESA), 2020) Ionova, О.; Chernovol-Tkachenko, R.; Yatsynik, A.; Luparenko, S.The views of A. Zaporozhets, a famous psychologist of the 20th century, concerning child’s mental development and childhood have been revealed in this article. The general scientific (historical-pedagogical analysis, generalization, retrospective, chronological), historical and genetic, comparative, problem-target, axiological and prognostic methods have become the basis for carrying our this study. A. Zaporozhets looked on childhood as a unique, valuable period. A. Zaporozhets noticed that child’s development has integrated nature. It means that child’s all mental processes (perception, thinking, imagination, emotions etc.) develop in cooperation and relationship. A. Zaporozhets investigated the physiological bases of psychic, the peculiarities of child’s thinking, speaking, will, feelings, imagination, memory, attention and perception, character and temperament. Besides, A. Zaporozhets studied the origin and nature of emotions, the peculiarities of the formationof thinking at different stages of early and preschool development, regularities and conditions of transfer from visual-operative and visual-imaginative thinking to verbal, reasoning thinking as well as the possibilities of forming children’s generalized ideas about surrounding reality. The periods of childhood (infantile, pre-preschool, preschool and primary school age) which were determined by A. Zaporozhets and the specific features of children’s education at different stages of age have been characterized. The scientist made a conclusion that children’s age mental development, which depends on gaining general social experience, has deep organic basis, which creates necessary background for development and depends greatly on the peculiarities of functioning of appropriate organic systems which realize different kinds of children’s activity. A. Zaporozhets emphasized that the development of child’s cognition starts from perceptible cognition, then rises to corresponding concepts, and finally it returns to reality and practice. The results obtained in the works of A. Zaporozhets laid the foundations of new understanding of emergence and functions of mental behavior regulation.Keywords: Child, Childhood, Mental Development, Integrity. У цій статті розкрито погляди відомого психолога ХХ століття А. В. Запорожця щодо психічного розвитку дитини та дитинства. Загальнонаукові (історико-педагогічний аналіз, узагальнення, ретроспективний, хронологічний), історико-генетичні, порівняльні, проблемно-цільові, аксіологічні та прогностичні методи стали основою для проведення нашого дослідження. А. Запорожець дивився на дитинство як на унікальний, цінний період. А. Запорожець пыдкреслював, що розвиток дитини має інтегрований характер. Це означає, що всі психічні процеси дитини (сприйняття, мислення, уява, емоції тощо) розвиваються у співпраці та стосунках. А. В. Запорожець досліджував фізіологічні основи психіки, особливості мислення, мовлення, волі, почуттів, уяви, пам’яті, уваги та сприйняття дитини, характеру та темпераменту. Крім того, А. Запорожець вивчав походження та характер емоцій, особливості формування мислення на різних етапах раннього та дошкільного розвитку, закономірності та умови переходу від зорово-оперативного та зорово-образного мислення до словесного, міркуючого мислення, а також можливості формування у дітей узагальнених уявлень про навколишню дійсність. Охарактеризовано періоди дитинства (інфантильний, , дошкільний та молодший шкільний вік), які визначив А. Запорожець, та особливості навчання дітей на різних етапах віку. Вчений зробив висновок, що розумовий розвиток дітей, який залежить від набуття загального соціального досвіду, має глибоку органічну основу, яка створює необхідний фон для розвитку і в значній мірі залежить від особливостей функціонування відповідних органічних систем, що реалізують різні види дитячої діяльності. А. Запорожець наголошував, що розвиток пізнання дитини починається від відчутного пізнання, потім піднімається до відповідних понять і, нарешті, повертається до реальності та практики. Результати, отримані в роботах А. Запорожця, заклали основи нового розуміння виникнення та функцій регуляції психічної поведінки. В этой статье раскрыты взгляды известного психолога ХХ века А. Запорожца относительно психического развития ребенка и детства. Общенаучные (историко-педагогический анализ, обобщение, ретроспективный, хронологический), историко-генетические, сравнительные, проблемно-целевые, аксиологические и прогностические методы стали основой для проведения нашего исследования. А. Запорожец смотрел на детство как на уникальный, ценный период. А. Запорожец отметил, что развитие ребенка имеет интегрированный характер. Это означает, что все психические процессы ребенка (восприятие, мышление, воображение, эмоции и т.д.) развиваются во взаимодействии. А. Запорожец исследовал физиологические основы психики, особенности мышления, речи, воли, чувств, воображения, памяти, внимания и восприятия ребенка, характера и темперамента. Кроме того, А. Запорожец изучал происхождение и характер эмоций, особенности формирования мышления на разных этапах раннего и дошкольного развития, закономерности и условия перехода от зрительно-оперативного и зрительно-образного мышления к словесному, рассуждающего мышления, а также возможности формирования у детей обобщенных представлений об окружающей действительности. Охарактеризованы периоды детства (инфантильный, дошкольный и младший школьный возраст), которые определил А. Запорожец, и особенности обучения на разных этапах возраста. Ученый сделал вывод, что умственное развитие детей, который зависит от получения общего социального опыта, имеет глубокую органическую основу, которая создает необходимый фон для развития и в значительной степени зависит от особенностей функционирования соответствующих органических систем, реализующих различные виды детской деятельности. А. Запорожец подчеркивал, что развитие познания ребенка начинается от ощутимого познания, потом поднимается до соответствующих понятий и, наконец, возвращается к реальности и практике. Результаты, полученные в работах А. Запорожца, заложили основы нового понимания возникновения и функций регуляции психического поведения.
- ДокументTheory and Practice of Future Teacher’s Training for Work in New Ukrainian School(OKTAN PRINT s.r.o., 2020) Andriievska, V.; Baidala, V.; Balatsynova, A.; Bashkir, O.; Bilousova, L.; Borysenko, N.; Boychuk, Y.; Burlachenko, N.; Byhar, A.; Chernovol-Tkachenko, R.; Danylyuk, S.; Kramska, Z.; Krapivnyk, G.; Kravets, V.; Kryshchuk, B.; Kupina, I.; Kuzmina, O.; Lebedyk, L.; Lebid, O.; Loiik, H.; Luparenko, S.; Pisotska, M.; Malykhina, E.; Marionda, I.; Marmaza, O.; Martyniuk, A.; Masiuk, O.; Meshko, H.; Meshko, O.; Mohammad Ameri, S.; Naboka, O.; Nahachevska, Z.; Pits, I.; Nebytova, I.; Ostrovska, N.; Рartola, V.; Peklina, G.; Peretyaha, L.; Petryshyn, L.; Pinskiy, O.; Plis, V.; Popova, O.; Prokop, I.; Prokopenko, A.; Prokopenko, I.; Prokopenko, I.; Pylypiv, O.; Radziievska, O.; Sultanova, N.; Rohalska-Yablonskaa, I.; Romanyshyna, O.; Rybalko, L.; Sapozhnikov, V.; Sapozhnikova, D.; Savchenko, S.; Semenovych, K.; Shcheblykina, T.; Shpak, V.; Shyshenko, V.; Syvokhop, E.; Sivak, N.; Skhirta, M.; Smolуanyuk, N.; Sobchenko, T.; Starikova, L.; Stepanenko, V.; Strelnikov, V.; Temchenko, O.; Tkachenko, L.; Tkachov, A.; Tkachov, S.; Tkachova, N.; Tokarieva, A.; Trubavina, I.; Tsybulko, L.; Domina, V.; Turishcheva, L.; Tytarenko, L.; Ushmarova, V.; Volkova, N.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Yepikhina, M.; Yermakova, T.; Yershova-Babenko, I.; Yesman, I.; Yurkiv, Y.; Dorozhko, I.; Zelenska, L.; Zhadko, O.; Zhelanova, V.; Zhukov, V.; Zhyrska, H.; Zolotukhina, S.; Zozulia, K.; Dovzhenko, T.; Dzhezheley, O.; Dzhus, O.; Emets, A.; Fentsуk, O.; Filatova, L.; Fomina, L.; Gepenko, L.; Gerasimova, N.; Gerasymova, I.; Grechanyk, О.; Grygorash, V.; Guzenko, N.; Havrysh, I.; Horovenko, O.; Ionova, O.; Kabatska, O.; Kabus, N.; Kalina, K.; Kaplun, S.; Karaman, O.; Karpova, M.; Kazachiner, O.; Kazakova, N.; Khlebnikova, T.; Kikinezhdi, O.; Kin, O.; Kiz, O.; Kniaz, H.; Korinna, H.; Koroliova, L.; Kovalenko, O.; Kovalenko, V.The monograph is dedicated to substantiation of future teacher’s training for work in New Ukrainian school, which is an important problem of reforms in modern education in Ukraine. The study of the authors presents the theory, methods and generalized experience in teacher’s training on a new basis. The authors have generalized the new approaches to teacher’s training, ways, conditions and methods of introduction of them into practice of higher pedagogical education. They have revealed the new concepts, which are important for updating the content and methods of future teacher’s training, the new and improved methods of organizing the educational process on a new basis. The new experience in teacher’s training, which was experimentally verified and tested in theprocess of future teachers’ training, has been broadly generalized. The monograph is based on the Concept of the New Ukrainian School, current legislation on education, higher and general secondary education in Ukraine. It can be recommended for training teachers, students and applicants for bachelor’s and master’s degrees, post-graduate students, research and teaching staff of institutions of higher pedagogical education and for a wide range of scholars and teachers. Монографія присвячена обґрунтуванню підготовки майбутніх учителів до роботи в новій українській школі, що є важливою проблемою реформ сучасної освіти в Україні. У дослідженні авторів на новій основі представлена теорія, методи та узагальнений досвід підготовки вчителів. Автори узагальнили нові підходи до навчання вчителів, шляхи, умови та методи впровадження їх у практику вищої педагогічної освіти. Вони розкрили нові концепції, важливі для оновлення змісту та методів навчання майбутнього вчителя, нові та вдосконалені методи організації навчального процесу на нових засадах. Новий досвід підготовки вчителів, який був експериментально перевірений та перевірений у процесі підготовки майбутніх учителів, широко узагальнений. Монографія базується на Концепції Нової української школи, чинному законодавстві про освіту, вищу та загальну середню освіту в Україні. Це може бути рекомендовано для підготовки викладачів, студентів та здобувачів ступеня бакалавра та магістра, аспірантів, науково-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів, а також для широкого кола науковців та викладачів. Монография посвящена обоснованию подготовки будущих учителей к работе в Новой украинской школе, что является важной проблемой реформ современного образования в Украине. В исследовании авторов на новой основе представлена теория, методы и обобщенный опыт подготовки учителей. Авторы обобщили новые подходы к обучению учителей, пути, условия и методы внедрения их в практику высшего педагогического образования. Они раскрыли новые концепции, важные для обновления содержания и методов обучения будущего учителя, новые и усовершенствованные методы организации учебного процесса на новых принципах. Новый опыт подготовки учителей, который был экспериментально проверенный и проверенный в процессе подготовки будущих учителей, широко обобщенный. Монография базируется на Концепции новой украинской школы, действующем законодательстве об образовании, высшее и среднее образование в Украине. Это может быть рекомендовано для подготовки преподавателей, студентов и соискателей степени бакалавра и магистра, аспирантов, научно-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений, а также для широкого круга ученых и преподавателей.