Персональні колекції
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Персональні колекції за Автор "Cretu, M."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументComparative characteristics of the functional state of future art teachers and other pedagogical specialties students(Health, sport, rehabilitation, 2022) Kozin, O.; Cretu, M.; Boychuk, Yu.; Kozina, Zh.; Korobeinik, V.; Sirenko, P.Purpose: to reveal the autonomic regulation peculiarities of the functional state based on indicators of the nervous and cardiovascular systems work of future fine arts and music teachers for the development of recommendations for the use of physical exercises. Material and methods: 812 students of pedagogical institutions of higher education of Ukraine took part in the study. During psychophysiological testing, the following indicators were determined for each test: reaction time, number of errors. The shorter the reaction time, the higher the mobility of nervous processes. The lower the number of errors in the reaction test of choosing two elements out of three, the higher the stability of nervous processes. Orthostatic reactions were determined by the results of heart rate in the lying position and in the standing position. Parametric processing methods (Student's method for comparing average values) and hierarchical cluster analysis were used. Results: Two groups of students - future teachers were identified: with a predominance of the sympathetic department of the autonomic nervous system and with a predominance of the parasympathetic department of the autonomic nervous system. The largest number of students with predominance of the parasympathetic department of the autonomic nervous system was found among students – future teachers of creative specialties (faculty of arts). Students of the Faculty of Arts have significantly longer latency time of visual-motor reaction compared to representatives of other faculties. This indicates a lower mobility of nervous processes of students of the Faculty of Arts in comparison with students of other faculties. Along with this, future art teachers have significantly fewer errors in the test for choosing 2 elements out of 3. This indicates greater stability of nervous processes in future teachers – representatives of art compared to other future teachers. Conclusions: Students – future teachers of creative specialties (faculty of arts) have the more stability and less mobility nervous system in combination with the autonomic nervous system parasympathetic department predominance. That is why endurance exercises that do not require frequent switching of attention are suitable for them. Such exercises include walking, slow running, swimming et. all. Exercises should be performed for at least one hour. They will also be suitable for exercises with the activation of visual perception. Мета: виявити особливості вегетативної регуляції функціонального стану на основі показників роботи нервової і серцево-судинної систем майбутніх викладачів з образотворчого мистецтва і музики для розробки рекомендацій щодо застосування фізичних вправ. Матеріал і методи: В дослідженні взяли участь 812 студентів педагогічних університетів України. При психофізіологічному тестуванні за кожним тестом визначались наступні показники: час реакції, кількість помилок. Чим менше час реакції, тим вища рухливість нервових процесів, Чим менша кількість помилок в тесті реакції вибору двох елементів з трьох, тим вища сила та стійкість нервових процесів, Ортостатичні реакції визначались за результатами ЧСС в положенні лежачі та в положенні стоячи. Застосовувались параметричні методи обробки (метод Стьюдента для порівняння середніх значень) та ієрархічний кластерний аналіз. Результати: Виявлено дві групи студентів – майбутніх педагогів: з переважанням симпатичного відділу вегетативної нервової системи та з переважанням парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи. Найбільша кількість студентів з переважанням парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи виявлена серед студентів – майбутніх педагогів творчих спеціальностей (факультет мистецтв). У студентів факультету мистецтв достовірно більший латентний час зорово-моторної реакції у порівнянні з представниками інших факультетів. Це свідчить про меншу рухливість нервових процесів студентів факультету мистецтв у порівнянні зі студентами інших факультетів. Разом з цим у майбутніх викладачів мистецтва достовірно менша кількість помилок в тесті на вибір 2-х елементів з 3-х. Це свідчить про більшу стійкість нервових процесів у майбутніх педагогів – представників мистецтва у порівнянні з іншими майбутніми педагогами. Висновки: У студентів – майбутніх педагогів творчих спеціальностей (факультет мистецтв) більше стійкість нервової системи та менша рухливість у поєднанні з переважанням парасимпатичного відділу вегетативної нервової системи. Саме тому їм підходять вправи на витривалість, які не вимагають частого перемикання уваги. До таких вправ належить ходьба, повільний біг, плавання та інші. Вправи повинні виконуватись не менш, ніж одну годину. Також їм підійдуть вправи з активізацією образного сприйняття.
- ДокументIndividual chronobiological regularity in track-and-field sprint(Kharkov Regional Branch of the National Olympic Committee of Ukraine, Publishing House KSADA, 2018-06-30) Kozina, Zh. L.; Prokopenko, I. F.; Cretu, M.; Chaika, O. I.; Repko, O. A.; Osiptsov, A. V.; Razumenko, T.; Kudryavtsev, M. D.; Polianskyi, A. O.Purpose: to identify the patterns of individual dynamics of competitive performance in track and field sprint. Material: The study involved a highly qualified athlete (running for short distances, long jumps). Results: In the sinusoidal functions of the competitive performance of the athlete, the period of oscillation was 32 to 48 days. It is shown that the period of the sinusoidal function of the dynamics of competitive performance (about 30-40 days) coincides with the period of the ovarian cycle of the athlete. A reliable relationship between the 400 m run time and intuitive biorhythm values was established (the oscillation period is 38 days (r = -0.58, p <0.05)). The data obtained coincided with the period of fluctuations in the sports form. Training programs are built on the patterns of ups and downs of the functional state. Conclusions: Regularities of the individual dynamics of the sports form make it possible to provide the necessary correspondence between the state of the organism and the dynamics of the loads. Мета роботи: виявити закономірності індивідуальної динаміки змагальної результативності в легкоатлетичному спринті. Матеріал. У дослідженні взяла участь атлетка високої кваліфікації (біг на короткі дистанції, стрибки в довжину). Результати. У синусоїдальних функціях змагальної результативності атлетки період коливань склав від 32 до 48 діб. Показано, що період синусоїдальної функції динаміки змагальної результативності (близько 30-40 днів) збігається з періодом овариального циклу атлетки. Виявлено вірогідний взаємозв'язок між часом пробегания дистанції 400 м і значеннями інтуїтивного біоритму (період коливань складає 38 днів (r = -0,58,)). Отримані дані співпали з періодом коливань спортивної форми. Тренувальні програми побудовані по закономірностям підйомів і спадів функціонального стану. Висновки. Закономірності індивідуальної динаміки спортивної форми дозволяють забезпечити необхідне відповідність між станом організму і динамікою навантажень. Цель работы: выявить закономерности индивидуальной динамики соревновательной результативности в легкоатлетическом спринте. Материал. В исследовании приняла участие атлетка высокой квалификации (бег на короткие дистанции, прыжки в длину). Результаты. В синусоидальных функциях соревновательной результативности атлетки период колебаний составил от 32 до 48 суток. Показано, что период синусоидальной функции динамики соревновательной результативности (около 30-40 дней) совпадает с периодом овариального цикла атлетки. Выявлена достоверная взаимосвязь между временем пробегания дистанции 400 м и значениями интуитивного биоритма (период колебаний составляет 38 дней (r=-0,58, )). Полученные данные совпали с периодом колебаний спортивной формы. Тренировочные программы построены по закономерностям подъемов и спадов функционального состояния. Выводы. Закономерности индивидуальной динамики спортивной формы позволяют обеспечить необходимое соответствие между состоянием организма и динамикой нагрузок.
- ДокументVegetative regulation of vascular tone and features of the nervous system of pedagogical universities students. Is there a relationship with professional specialization?(Health, sport, rehabilitation, 2023) Kozin, O.; Kozina, Zh.; Cretu, M.; Boychuk, Yu.; Ratko, P.; Garmash, I.; Berezhna, Ya.Purpose. To select recommendations on the use of physical culture means for students of future teachers, it is necessary to identify their functional features and genetically determined properties of the nervous system. Purpose: to reveal the relationship between the performance of the nervous system, orthostatic test and professional specialization of students of pedagogical universities. Material and methods. Students from 9 different faculties of Ukraine's leading pedagogical institute took part in the study. The total number of subjects was 841 people. Soon the reactions were determined by the program "Psychodiagnostics". Vegetative regulation of vascular tone were determined by the results of heart rate different between in the in the standing position and supine position. An analysis of variance (ANOVA) using the Duncan method was then conducted to determine the influence of the faculty of education on the testing indicators.. A correlation analysis of testing indicators and ranks of faculties was carried out using the Tau-b Kendall method. Results. Students of all experimental faculties were divided into 4 groups according to the number of errors in the choice reaction test based on the results of variance analysis (Duncan method). Faculties were divided into ranks from the first to the fourth. A significant negative correlation of the rank of the faculty according to the indicator of the strength and speed of nervous processes with the heart rate in the standing position (p<0.05) and the difference between the heart rate in the standing and lying positions (p<0.01) was revealed. Conclusions. The results obtained are new in identifying differences in psychophysiological functions and orthostatic reactions among students of pedagogical universities of different faculties; also on the fact of the presence of a correlation between the rank of the faculty in terms of stability and strength of the nervous system of students and the features of their psychophysiological functions and orthostatic reactions. The new facts obtained in this study are the distribution of students into 4 groups according to the stability and strength of the nervous system (from the lowest values to the highest): group 1 - students of the faculties of primary and preschool education, group 2 - students of humanitarian faculties, group 3 - students of the faculty Arts, group 4 - students of the Faculty of Physical Culture and Sports. Also new is the fact of revealing a significant negative correlation between indicators of mobility (reaction rate) and the stability of the nervous system (the number of errors when performing a reaction rate test) in students of pedagogical universities. It is expedient to use physical exercises in accordance with the professional characteristics and personal inclinations of students, who were divided into 4 groups according to the indicators of reaction speed and orthostatic test. Мета. Для підбору рекомендацій щодо застосування засобів фізичної культури для студентів - майбутніх вчителів необхідно виявити їх функціональні особливості та генетично обумовлені властивості нервової системи. Мета: виявити взаємозв'язок між показниками роботи нервової системи, показниками ортостатичної проби та професійною спеціалізацією студентів педагогічних університетів. Матеріал і методи. Студенти 9 різних факультетів провідного педагогічного університету України взяли участь у дослідженні. Загальна кількість випробуваних становила 841 людина. Швидкість реакції визначалася за програмою «Психодіагностика». Ортостатичні реакції визначалися за результатами ЧСС у положенні лежачи та в положенні стоячи. Проведено дисперсійний аналіз (ANOVA) з використанням методу Дункан для визначення впливу факультету навчання на показники тестування. Проведено кореляційний аналіз показників тестування та рангів факультетів за методом Тау-b Кендалла. Результати. Студенти всіх піддослідних факультетів за показником кількості помилок в тесті на реакцію вибору розподілилися на 4 групи за результатами дисперсійного аналізу (метод Дункан). Факультети були розподілені на ранги від першого до четвертого. Виявлено достовірний негативний взаємозв’язок рангу факультету за показником сили і швидкості нервових процесів зі значенням ЧСС в положенні стоячи (p<0,05) та різницею між ЧСС в положеннях стоячи і лежачи) (p<0,01). Висновки. Отримані результати є новими щодо виявлення відмінностей психофізіологічних функцій та ортостатичних реакцій у студентів педагогічних вузів різних факультетів; також за фактом наявності кореляційного зв'язку між рангом факультету зі стійкості та сили нервової системи студентів та особливості їх психофізіологічних функцій та ортостатичних реакцій. Новими фактами, отриманими у цьому дослідженні, є розподіл студентів на 4 групи за стійкістю та силою нервової системи (від нижчих значень до вищих): 1 група – студенти факультетів початкової та дошкільної освіти, 2 група – студенти гуманітарних факультетів, 3 група – студенти факультету мистецтв, 4 група – студенти факультету фізичної культури та спорту. Новим також є факт виявлення значущого негативного кореляційного зв'язку між показниками рухливості (швидкість реакції) та стійкістю нервової системи (кількість помилок при виконанні тесту швидкості реакції) у студентів педагогічних вузів. Фізичні вправи доцільно застосовувати відповідно до професійних особливостей та особистісних задатків студентів, які були поділені на 4 групи за показниками швидкості реакції та ортостатичної проби.