Кафедра спортивно-педагогічних дисциплін і фітнесу
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра спортивно-педагогічних дисциплін і фітнесу за Автор "Kravchuk, T."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументInfluence of means of parterre gymnastics on physical fitness of young athletes in acrobatic rock and roll(Health, sport, rehabilitation, 2020-06-16) Kravchuk, T.; Golenkova, Yu.; Sanzharova, N.; Katrechko, I.The aim: to determine the effectiveness of the use of means of parterre gymnastics for physical training at the initial stage of longterm training in acrobatic rock and roll. Material and methods. The study involved 28 children 6-7 years (14 girls and 14 boys) engaged in acrobatic rock and roll the first year. Research methods: Study and analysis of scientific-pedagogical and special-methodical literature; analysis of the curriculum for acrobatic rock and roll, rules and videos of competitions; interview of coaches; pedagogical experiment; pedagogical control tests (testing); methods of mathematical statistics. Results. As a result of the study, a statistically significant positive effect of parterre gymnastics exercises on the level of development of individual physical abilities of young athletes was revealed. Introduction to the educational and training process of young athletes engaged in acrobatic rock ' n ' roll plot complexes of parterre gymnastics for 3 months, contributed to a significant increase in performance: forward tilt, splits, lifting the torso in the air for 1 min. and lifting straight legs in the vise, as well as three somersaults forward (at p <0.05). Conclusions. Priority physical qualities necessary for effective training of young athletes in acrobatic rock and roll are revealed. Among them: flexibility, strength and coordination abilities. On the basis of the analysis of anatomical, physiological and psychological features of the development of children engaged in rock and roll at the initial stage of long-term training, the exercises of parterre gymnastics of a plot orientation are selected. Implemented in the initial training groups. High efficiency of use of means of orchestra gymnastics for development of mobility in hip joints, strength of muscles of a trunk and legs and coordination of movements at children of primary school age who are engaged in acrobatic rock-n-roll at the initial level is experimentally proved. Мета: визначити ефективність використання засобів партерної гімнастики для фізичної підготовки на початковому етапі багаторічного тренування в акробатичному рок-н-ролі. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 28 дітей 6-7 років (14 дівчат та 14 хлопчиків), що займалися акробатичним рокн-ролом перший рік. Методи дослідження: Вивчення й аналіз науково-педагогічної і спеціально-методичної літератури; аналіз навчальної програми з акробатичного рок-н-ролу, правил та відеозаписів змагань; опитування тренерів; педагогічний експеримент; педагогічні контрольні випробування (тестування); методи математичної статистики. Результати. У результаті дослідження виявлено статистично вірогідний позитивний вплив вправ партерної гімнастики на рівень розвитку окремих фізичних здібностей юних спортсменів. Так, уведення до навчально-тренувального процесу юних спортсменів, що займаються акробатичним рок-н-ролом сюжетних комплексів партерної гімнастики протягом 3 місяців сприяло значному зростанню показників тестів нахил вперед, шпагати, піднімання тулуба в сід за 1 хв. та піднімання прямих ніг у висі, а також три перекиди вперед (при p<0,05). Висновки. Виявлено пріоритетні фізичні здібності, необхідні для ефективної підготовки юних спортсменів у акробатичному рокн-ролі, зокрема гнучкість, силові і координаційні здібності; На основі аналізу анатомо-фізіологічних і психологічних особливостей розвитку дітей, що займаються рок-н-ролом на початковому етапі багаторічного тренування, підібрано вправи партерної гімнастики сюжетної спрямованості. Впроваджено їх у групах початкової підготовки. Експериментально доведено високу ефективність використання засобів партерної гімнастики для розвитку рухливості у тазостегнових суглобах, сили м’язів тулуба і ніг, та координованості рухів у дітей молодшого шкільного віку, що займаються акробатичним рок-н-ролом на початковому рівні. Мета: визначити ефективність використання засобів партерної гімнастики для фізичної підготовки на початковому етапі багаторічного тренування в акробатичному рок-н-ролі. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 28 дітей 6-7 років (14 дівчат та 14 хлопчиків), що займалися акробатичним рокн-ролом перший рік. Методи дослідження: Вивчення й аналіз науково-педагогічної і спеціально-методичної літератури; аналіз навчальної програми з акробатичного рок-н-ролу, правил та відеозаписів змагань; опитування тренерів; педагогічний експеримент; педагогічні контрольні випробування (тестування); методи математичної статистики. Результати. У результаті дослідження виявлено статистично вірогідний позитивний вплив вправ партерної гімнастики на рівень розвитку окремих фізичних здібностей юних спортсменів. Так, уведення до навчально-тренувального процесу юних спортсменів, що займаються акробатичним рок-н-ролом сюжетних комплексів партерної гімнастики протягом 3 місяців сприяло значному зростанню показників тестів нахил вперед, шпагати, піднімання тулуба в сід за 1 хв. та піднімання прямих ніг у висі, а також три перекиди вперед (при p<0,05). Висновки. Виявлено пріоритетні фізичні здібності, необхідні для ефективної підготовки юних спортсменів у акробатичному рокн-ролі, зокрема гнучкість, силові і координаційні здібності; На основі аналізу анатомо-фізіологічних і психологічних особливостей розвитку дітей, що займаються рок-н-ролом на початковому етапі багаторічного тренування, підібрано вправи партерної гімнастики сюжетної спрямованості. Впроваджено їх у групах початкової підготовки. Експериментально доведено високу ефективність використання засобів партерної гімнастики для розвитку рухливості у тазостегнових суглобах, сили м’язів тулуба і ніг, та координованості рухів у дітей молодшого шкільного віку, що займаються акробатичним рок-н-ролом на початковому рівні. Цель: определить эффективность использования средств партерной гимнастики для физической подготовки на начальном этапе многолетней тренировки в акробатическом рок-н-ролле. Материал и методы. В исследовании приняли участие 28 детей 6-7 лет (14 девушек и 14 мальчиков), занимавшихся акробатическим рокн-роллом первый год. Методы исследования: Изучение и анализ научно-педагогической и специально-методической литературы; анализ учебной программы по акробатического рок-н-ролла, правил и видеозаписей соревнований; опрос тренеров; педагогический эксперимент; педагогические контрольные испытания (тестирование); методы математической статистики. Результаты. В результате исследования выявлено статистически достоверный положительное влияние упражнений партерной гимнастики на уровень развития отдельных физических способностей юных спортсменов. Так, введение в учебно-тренировочного процесса юных спортсменов, занимающихся акробатическим рок-н-роллом сюжетных комплексов партерной гимнастики в течение 3 месяцев способствовало значительному росту показателей тестов наклон вперед, шпагаты, поднимание туловища в сед за 1 мин. и поднимание прямых ног в висе, а также три кувырки вперед (при p <0,05). Выводы. Выявлены приоритетные физические способности, необходимые для эффективной подготовки юных спортсменов в акробатическом рокн-ролле, в частности гибкость, силовые и координационные способности; На основе анализа анатомо-физиологических и психологических особенностей развития детей, занимающихся рок-н-роллом на начальном этапе многолетней тренировки, подобрано упражнения партерной гимнастики сюжетной направленности. Внедрена их в группах начальной подготовки. Экспериментально доказана высокая эффективность использования средств партерной гимнастики для развития подвижности в тазобедренных суставах, силы мышц туловища и ног, и скоординированности движений у детей младшего школьного возраста, занимающихся акробатическим рок-н-роллом на начальном уровне.
- ДокументMethods of teaching gymnastic exercises to students engaged in sports aerobics(Health, sport, rehabilitation, 2020-06-10) Kravchuk, T.; Bybel, S.; Slastina, O.; Kovalenko, A.The aim - to substantiate and experimentally test the method of teaching gymnastic exercises to students engaged in sports aerobics. Material and methods. The study involved 20 students of Kharkiv institutions of higher education engaged in sports aerobics in groups of sports improvements. At the time of the experiment, the subjects were 17 to 20 years old. Method of research. Theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature; analysis of rules and videos of competitions; pedagogical experiment; expert evaluation; methods of mathematical statistics. Results. As a result of the study, a method of teaching and improving the technique of performing gymnastic exercises for students of higher educational institutions specializing in sports aerobics was developed. It is proved that the introduction in the educational and training process of students engaged in sports aerobics, special exercises that gradually lead to the implementation of gymnastic elements, and at the same time partially develop the necessary physical abilities contribute to their more effective assimilation and improvement. In particular, the execution quality control all gymnastic exercises (emphasis angle flairs out with 360° rotation; emphasis high angle; planche apart the legs; sagittal balance with the grip on the leg and rotate 360°; libel spin with the prop hands on the floor) in the experimental group, unlike the control, increased on average by 50%. Conclusions. Thus, the paper highlights the main groups of gymnastic elements provided by the current rules of competition in sports aerobics. The method of training students specializing in sports aerobics to perform these elements is developed. Experimental verification of the effectiveness of the developed technique was carried out. Мета: обґрунтувати та експериментально перевірити методику навчання гімнастичним вправам студенток, що займаються спортивною аеробікою. Матеріал і методи. В дослідженні взяли участь 20 студенток харківських закладів вищої освіти, що займалися спортивною аеробікою у групах спортивного вдосконалення. На час експерименту досліджуваним виповнилося від 17 до 20 років. Методи дослідження. Теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури; аналіз правил та відеозаписів змагань; педагогічний експеримент; експертна оцінка; методи математичної статистики. Результати. У результаті дослідження розроблено методику навчання та удосконалення техніки виконання гімнастичних вправ для студенток закладів вищої освіти, що спеціалізуються зі спортивної аеробіки. Доведено, що впровадження в навчальнотренувальний процес студенток, які займаються спортивною аеробікою, спеціальних вправ, що поступово підводять до виконання гімнастичних елементів і при цьому частково розвивають необхідні фізичні здібності сприяє більш ефективному їх засвоєнню і удосконаленню. Зокрема, якість виконання всіх гімнастичних контрольних вправ (упор кутом ноги нарізно назовні з поворотом на 360°; упор високий кут; горизонтальний упор ноги нарізно; сагітальна рівновага із захватом рукою ноги і поворотом на 360°; лібела з опорою руками об підлогу) у експериментальній групі, на відміну від контрольної, зросла в середньому на 50%. Висновки. Таким чином, в роботі виділено основні групи гімнастичних елементів, передбачених діючими правилами змагань зі спортивної аеробіки. Розроблено методику підготовки студенток, що спеціалізуються зі спортивної аеробіки до виконання цих елементів. Здійснено експериментальну перевірку ефективності розробленої методики. Цель: обосновать и экспериментально проверить методику обучения гимнастическим упражнениям студенток, занимающихся спортивной аэробикой. Материал и методы. В исследовании приняли участие 20 студенток харьковских учреждений высшего образования, занимающихся спортивной аэробикой в группах спортивного совершенствования. На время эксперимента исследуемым исполнилось от 17 до 20 лет. Методы исследования. Теоретический анализ и обобщение научно-методической литературы; анализ правил и видеозаписей соревнований; педагогический эксперимент; экспертная оценка; методы математической статистики. Результаты. В результате исследования разработана методика обучения и усовершенствования техники выполнения гимнастических упражнений для студенток высших учебных заведений, специализирующихся по спортивной аэробике. Доказано, что внедрение в учебно-тренировочный процесс студенток, занимающихся спортивной аэробикой, специальных упражнений, которые постепенно подводят к выполнению гимнастических элементов и при этом частично развивают необходимые физические способности способствует более эффективному их усвоению и усовершенствованию. В частности, качество выполнения всех гимнастических контрольных упражнений (упор углом ноги врозь наружу с поворотом на 360°; упор высокий угол; горизонтальный упор ноги врозь; сагиттальное равновесие с захватом рукой за ногу и поворотом на 360°; либела с опорой руками о пол) в экспериментальной группе, в отличие от контрольной, выросла в среднем на 50%. Выводы. Таким образом, в работе выделены основные группы гимнастических элементов, предусмотренных действующими правилами соревнований по спортивной аэробике. Разработана методика подготовки студенток, специализирующихся по спортивной аэробике к выполнению этих элементов. Осуществлена экспериментальная проверка эффективности разработанной методики.
- ДокументPsychological recreation of overcoming failures and achieving success by young rhythmic gymnasts aged 6–8.(Physical Culture, Recreation and Rehabilitation, 2023-05-09) Golenkova, Ju.; Kravchuk, T.; Sanzharova, N.; Potop, V.; Filon, K.Background and Study Aim. Performing physical exercises in rhythmic gymnastics requires not only physical ability, but also psychological stability and a suitable recreational environment. The satisfaction of doing gymnastic exercises is an important component of children's success. The aim of this study: to investigate the impact of psychological means of motivation and recreation, including intrinsic and extrinsic factors, on the performance and success of young gymnasts aged 6-8 in rhythmic gymnastics exercises. Передумови та мета дослідження. Виконання фізичних вправ у художній гімнастиці вимагає не лише фізичних здібностей, але й психологічної стійкості та відповідного рекреаційного середовища. Задоволення від виконання гімнастичних вправ є важливою складовою успіху дітей. Мета цього дослідження: дослідити вплив психологічних засобів мотивації та рекреації, включаючи внутрішні та зовнішні фактори, на результативність та успішність юних гімнасток 6-8 років у художній гімнастиці.