Факультети
Постійний URI для цього зібрання
Перегляд
Перегляд Факультети за Автор "Abasov, M."
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументHuman Thinking in the Age of Generative A.I.: Values of Openness and Higher Education for the Future(2023-11-16) Zinchenko, V.; Mielkov, Yu.; Nych, T.; Abasov, M.; Trynyak, M.The paper is dedicated to the philosophical analysis of the specifics of artificial intelligence and its relation to human intelligence, as well as of the very notion of generative artificial intelligence and its abilities and inabilities. Emphasis is placed on such feature of human thinking as openness, which is argued to clearly distinguish it from machine thinking, as well as on such aspects of human intelligence as nonlinearity, morality, emotionality and evaluation that could be described as extrarational and thus unobtainable for the artificial intelligence. It is argued that artificial intelligence cannot think openly, “out of the box“, going beyond the boundaries of purely rational reasoning and formal logic peculiar to classical type of rationality. The authors also conclude that the development of AI-based technologies makes it necessary to shift the higher education in the direction of strengthening the emphasis on the ethical, emotional, and volitional sphere of human intelligence. Стаття присвячена філософському аналізу специфіки штучного інтелекту та його співвідношення з людським інтелектом, а також самого поняття генеративного штучного інтелекту, його здібностей і нездатностей. Акцентується увага на такій рисі людського мислення, як відкритість, яка, як стверджується, чітко відрізняє його від машинного, а також на таких аспектах людського інтелекту, як нелінійність, моральність, емоційність та оцінювання, які можна охарактеризувати як позараціональні, а отже, недосяжні для штучного інтелекту. Стверджується, що штучний інтелект не може мислити відкрито, «нестандартно», виходячи за межі суто раціональних міркувань і формальної логіки, властивих класичному типу раціональності. Автори також доходять висновку, що розвиток технологій, заснованих на штучному інтелекті, робить необхідним зміщення акцентів у вищій освіті в бік посилення акценту на етичну, емоційну та вольову сферу людського інтелекту.